Det er helt sikkert de begge havde deres fejl og mangler. Jeg mente også at Karius i perioden op til CL finalen stod bedre end nogen anden keeper havde gjort i Liverpool siden 2010/11-stykker, altså kun i den lille halve sæson. Jeg håber jeg også fik understreget at Karius havde et velorganiseret forsvar foran sig(i den periode), som ikke var set mage i klubben siden 2011, hvilket utvivlsomt har fået ham til at se bedre ud i den periode. Så jeg vil gerne gå med til at overordnet set var Mignolet en bedre keeper.Fowler89 skrev: ↑tirsdag, 07. mar, 2023 17:07
Jeg er ikke helt enig med dig i, at Karius var vores bedste målmand efter Reina. Jeg mener faktisk, at Mignolet var bedre end Karius, selvom han heller ikke var god nok. Mignolet havde fantastiske reflekser, men hans handling og evne til at håndtere luftbolde var ikke tilstrækkelige. På den anden side var Karius en tikkende bombe, som jeg nævnte tidligere, og man ventede bare på, at han ville fejle. Hans største fejl blev så Champions League-finalen. Jeg har aldrig forstået, hvorfor de valgte at erstatte Mignolet med en dårligere målmand. Det viser også, hvor vigtig en målmand er. Se bare på alt det, Alisson har gjort for holdet.
Edit: det jeg prøvede at sige er at Karius primært så bedst ud fordi han havde bedre arbejdsbetingelser.
Men selvfølgelig ingen af dem var gode nok, Karius passede bedre typemæssigt, men var aldrig på niveau, Migs var ret god, men han passede bedre til et hold, der forsvarede sig dybere og hvor han ikke skulle være sweeperkeeper. Jeg tror også at begge keepere ville have haft et meget bedre karriere forløb, hvis holdet havde haft en bedre defensiv struktur i perioden, det er kun den absolutte elite der kan arbejde under de forhold uden at få selvtilliden eroderet så meget at man begynder at lave håbløse fejl.
Det var også dengang der var ville konspirationsteorier om at Ward hemmeligt var meget bedre, men Klopp skyldte Karius' far en tjeneste eller 100.
Jeg er heller ikke i tvivl om at købet af Allie er et af de bedste længe. det kan godt være han var 2,5 gange så dyr som Kasper Schmeichel eller Nick Pope ville havde været, men han var det hele værd også selvom vi kunne have fået Fekir oveni