Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » onsdag, 30. apr, 2008 12:44

C. Ronaldo scorer rigtig mange mål, og tilmed meget vigtige af slagsen. Han er med på et hold, der gør at han kan anvende sine spidskompetancer på allerbedste vis.
- Han dribler godt, specielt i høj fart.
- Har mange tekniske udfordringer i sit repetoir af driblinger.
- Fysisk ganske stærk
- God i hovedsspillet
- Kold foran mål

Men han har også andre ting i sin bagage. Sin optræden på banen er ikke den allermest anerkendte.

Se blot denne video sekvens (lidt lang - 9 min)
http://www.youtube.com/watch?v=e8veXAo7zaU

Her hvad en Manchester United fans siger på et andet forum.
C.Ronaldo is being carried by Man U, and Kaka and Messi carry their teams.

But I think the main reason that C.Ronaldo can't be considered as one of the "best" players, is that GREAT players are humble in the field, and that gives them class, and Ronaldo its more like a super technique 10 year old, who owns the ball, therefore he's the king of the pitch, and if someone make him angry in some way, he would just take his ball in the middle of the match, and go away.

To put it simple: C.Ronaldo could be the best player in the world if he had a brain transplant, with the skills he has, if instead of thinking of himself as a superior-being, he just focused in his job (yes it's a job, and a freaking well remunerated one) he would be way better than the max level he's ever gonna accomplish being this way.

I have to say I'm a Man U fan, but I love football in general, and the attitude of C.Ronaldo its just disgusting... Maybe someone could say he's young and that he'll learn with the time. I tell you is a waste, this kid will always be like that. Just look at Bojan for example, he's 17, and you can see that mentally speaking could be C.Ronaldos grandfather.

A clear example of this lack of mental strenght was the penalty kick on wednesday, and all the mocking attitudes he has had since the beginning.

One last thing, I want to say that Ronaldo for me will always be the Brazilian, that’s why I refer to Cristiano puting his initial at the beginning. In football history names aren't repeated, and a really great player, who indeed disserves to be named with the big names, took Ronaldo’s name a long time ago.
Jeg kan følge ham langt hen ad vejen. Jeg synes det er ganske ærgerligt at en spiller med de attituder regnes som verdens bedste. Dette kan jeg ikke rigtig forholde mig til, men blot konstaterer at idoler i dag, blot skal være gode, så er det ligegyldigt hvorledes de opfører sig.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Indlæg af Rasmus » onsdag, 30. apr, 2008 12:51

Henrik C skrev:Hvis din kommentar er rettet til mig, så har du ret i at jeg skrev noget vrøvl. Jeg mente at i forhold til Ronaldo er Messi mindre scorende, men det er alle i hele verden jo. Messi er sej.
Det var nok mest Vallen.

@ Hekse:

Kan han virkelig være Manutd.-fan? Den er nemlig så skarpt skåret, som det sjældent er set. Kan godt lide Ronaldo-C. Ronaldo udredningen til sidste. Og jeg er helt enig. Derfor hedder han bare Den Falske Ronaldo hjemme hos os. Pokkers at han skal scorer så fandens mange mål, men måske går det i sig selv igen? I sidste sæson var det Kaka, der kunne gå på vandet. Før det var det Ronaldinho. Hvis Messi holder sig skadesfri, er det hans tur i den næste. Han er kun 20 år, og det potentiale er altså enormt. Det største talent, jeg har set "vokse op". Men kan han holde sig skadesfri?
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Henrik C

Indlæg af Henrik C » onsdag, 30. apr, 2008 12:53

Ronaldo er en komplet idiot at se på. Han ter sig som et lille barn og har den værste personlighed i moderne fodbold. Selv Drogba er jo en fornuftig og velovervejet gut i forhold til den lille portugiser. Jeg kan ikke udstå at se ham. Og det har ikke noget at gøre med at han spiller for dem (OK så lidt), for spillere som Giggs, Scholes, Rooney og Tevez er altså anderledes - de er stadig trælse, men de opfører sig sgu da værdigt.

Beskrivelsen af Ronaldo som en ti-årig med sin egen bold rammer helt i plet.
I am the Sturm and Drang.
I am the Schadenfreude

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » onsdag, 30. apr, 2008 12:59

Henrik C skrev:Ronaldo er en komplet idiot at se på. Han ter sig som et lille barn og har den værste personlighed i moderne fodbold. Selv Drogba er jo en fornuftig og velovervejet gut i forhold til den lille portugiser. Jeg kan ikke udstå at se ham. Og det har ikke noget at gøre med at han spiller for dem (OK så lidt), for spillere som Giggs, Scholes, Rooney og Tevez er altså anderledes - de er stadig trælse, men de opfører sig sgu da værdigt.

Jeg er sikker på at Scholes, Giggs og Neville har haft i Cronaldo vedr. hans attitudeproblemer - men i og med han viser hvad han gør foran mål for tiden, kan desværre gøre hvad han vil. Derfor er han en kombi af en ti-årig, og en oprørsk teenager synes jeg - world against me. Alene hans attitude, burde kunne sige du skal ikke spille idag.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 30. apr, 2008 13:07

Rasmus skrev:
@ Hekse:

Kan han virkelig være Manutd.-fan? Den er nemlig så skarpt skåret, som det sjældent er set. Kan godt lide Ronaldo-C. Ronaldo udredningen til sidste. Og jeg er helt enig. Derfor hedder han bare Den Falske Ronaldo hjemme hos os. Pokkers at han skal scorer så fandens mange mål, men måske går det i sig selv igen? I sidste sæson var det Kaka, der kunne gå på vandet. Før det var det Ronaldinho. Hvis Messi holder sig skadesfri, er det hans tur i den næste. Han er kun 20 år, og det potentiale er altså enormt. Det største talent, jeg har set "vokse op". Men kan han holde sig skadesfri?
Jeps, den er god nok. Det er en man utd fan der har denne holdning. Den er ganske rammende omkring det jeg mener om C. ronaldo.

Hvad er det c. ronaldo gør, som alle siger han er den bedste? Han scorer mål, og udfører sine show'erier, men ellers synes jeg ikke i denne sæson har er hamrende skarp, i sine udfordringer eller sine indlæg. Dertil skal også tages at han ikke præsterer noget i de helt store kampe. Det gør Messi i den grad.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » onsdag, 30. apr, 2008 14:28

Henrik C skrev:Ronaldo er en komplet idiot at se på. Han ter sig som et lille barn og har den værste personlighed i moderne fodbold. Selv Drogba er jo en fornuftig og velovervejet gut i forhold til den lille portugiser. Jeg kan ikke udstå at se ham. Og det har ikke noget at gøre med at han spiller for dem (OK så lidt), for spillere som Giggs, Scholes, Rooney og Tevez er altså anderledes - de er stadig trælse, men de opfører sig sgu da værdigt.

Rooney er da blevet bedre med tiden, men at ligefrem kalde hans opførsel for værdig det ved jeg nu ikke. Synes godt nok også han har nogle lig i lasten både på og uden for banen.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » onsdag, 30. apr, 2008 14:54

Kan ikke udstå den falske ronaldos filmeri og attitude. Dog kan jeg ikke følge den med, at han bare står og dribler uden at se sine holdkammerater. Er det mig der misforstår et eller andet?
For jeg synes tværtimod, at han er rigtig god til at vurdere hvornår han skal udfordre og hvornår han bare skal spille den simpelt videre. Det så vi mange eksempler på i går, hvorfor jeg mener han spillede en fin kamp.

Mht. sammenlignen mellem messi og den falske ronaldo, så mener jeg faktisk, at det er messi, der har trang til for meget dribleri, hvilket han dog er stærkt undskyldt for, da hans medspillere ikke er nær så villige til at modtage bolden, som scum-spillerne er.
Messi er godt nok et par yngre, men dér mener jeg også, at én af styrkeforskellene mellem det to virtuoser ligger, nemlig i at c.ronaldo er bedre til at få holdkammeraterne med sig og til at gøre dem bedre. Også når han end ikke selv er med.
Og man kan da ikke mene, at scum har en navnemæssigt bedre trup end barca. Messi spillede i går med Eto'o, Iniesta, Xavi, Deco, Abidal, Zambrotta, Bojan og Henry, hvor c.ronaldo havde tevez, nani, scholes, carrick, park, evra, hargreaves, giggs og fletcher. scum spillerne er ikke dårlige, men Barcas navne klinger altså bedre.

YNWA

Indlæg af YNWA » onsdag, 30. apr, 2008 18:35

Kampene Barca - Scum har vist med stor understregning at Ronaldo ikke er verdens bedste. Messi er bare bedre.

Brugeravatar
Kofoed
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 32

Indlæg af Kofoed » onsdag, 30. apr, 2008 18:52

YNWA skrev:Kampene Barca - Scum har vist med stor understregning at Ronaldo ikke er verdens bedste. Messi er bare bedre.
Præcis, det er som om, hvis Messi Vil uden om en forsvars spiller så Gør han det..
Og det er jeg bare så vild med, hans måde at bevæge sig på, hans hurtighed og hans Argentinske viljestyrke og fighter egenskaber, Som jeg mener de fleste Argentinere har (Mascherano, Messi, Tevez osv.) De argentinere kæmper virkelig røven ud af bukserne...
Én gang Liverpool, altid Liverpool
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
martinsommer
Geografisk sted: Viborg
Alder: 44

Indlæg af martinsommer » torsdag, 01. maj, 2008 20:20

Zenit har lige slået Bayern München 4-0 på hjemmebane. De spiller en flot omgang bold, de russere.

Brugeravatar
Kofoed

Indlæg af Kofoed » torsdag, 01. maj, 2008 20:44

martinsommer skrev:Zenit har lige slået Bayern München 4-0 på hjemmebane. De spiller en flot omgang bold, de russere.
Ja det må man sige de gjorde. Og det var enda med et halv reservehold :o

Det er i mine øjne bare rigtig fryd for Bayern :twisted:
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » torsdag, 01. maj, 2008 23:25

Lækkert! Så kom Rangers i finalen! Håber sgu de klare presset mod Zenit!

Fup

Indlæg af Fup » torsdag, 01. maj, 2008 23:28

Bryder mig normalt ikke om Rangers (er Celtic-mand når det gælder skotsk bold), men i dét øjeblik de italienske skuespillere fremprovokerede en udvisning for en absolut ikke-eksisterende skalle, blev jeg sgu protestant! Så der er en dejlig poetisk retfærdighed i at AC Skuespil eller hvad de nu hedder, røg ud efter kikset straffespark.

I finalen hepper jeg dog på Zenit.

Brugeravatar
Kofoed

Indlæg af Kofoed » torsdag, 01. maj, 2008 23:53

jens fup skrev:Bryder mig normalt ikke om Rangers (er Celtic-mand når det gælder skotsk bold), men i dét øjeblik de italienske skuespillere fremprovokerede en udvisning for en absolut ikke-eksisterende skalle, blev jeg sgu protestant! Så der er en dejlig poetisk retfærdighed i at AC Skuespil eller hvad de nu hedder, røg ud efter kikset straffespark.

I finalen hepper jeg dog på Zenit.
gør jeg også :)
LIVERPOOL forever

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » torsdag, 01. maj, 2008 23:56

Holder næsten altid med de britiske hold, udover Liverpools rivaler som scum, everton og chelsea. Er lidt ambivilent mht. den skotske liga. Har i mange år holdt med Rangers, men Celtic gode forhold til Liverpool, har gjort at jeg også holder med dem. Men generelt holder jeg med de britiske hold. Derfor holder jeg med Rangers i finalen!

Besvar