Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » søndag, 05. aug, 2012 00:35

Jeg vælger at grine, istedet for at græde. Jeg griner hystrisk, og endnu et bevis på "store hold" har en lov, alle andre en anden. At RM-Barce skal spille supercup, er i min verden ikke det samme som La liga, dernæst er der vist tradition, for sene Super Cup kampe :dontknow:

Spanske klubber raser over midnatsbold

Flere kampe i de første runder af La Liga skal spilles klokken 23, hvilket får flere klubpræsidenter til at rase.

Allerede inden sæsonen er sparket i gang er der opstandelse i spansk fodbold, hvor ligaforeningen LFP for at beskytte spillerne mod august-varmen har fastsat kampe til klokken 23 om aftenen.

Atletico Madrid er en af klubberne, som bliver ramt af midnatskampe, og det er præsident Enrique Cerezo alt andet end tilfreds med.

- LFP er uduelige. Hvis det er gjort i ramme alvor, bør der rulle hoveder. Jeg fatter det ikke. At spille søndag klokken 23 er som at få en mandagskamp. Det kommer hverken klub, spillere, fans eller medier til gavn.

- Klubberne som dette går ud over, er præcis de samme, som ikke er på god fod med ligaforeningen, siger Cerezo, som får opbakning fra blandt andre Sevilla, ifølge AS.

Real Madrid og Barcelona er begge sluppet for de sene kampe, men til gengæld har begge El Clasico-opgør i den spanske Super Cup kickoff klokken 22.30.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 05. aug, 2012 00:37

Håber egentlig på alle ikke-top 50-klubber, i verden snart laver en sit-down protest. det bør ikke være svært. Og om LFC er i eller uden for top 50, er i den grad ligegyldigt. Forbundende bør snart føle noget modstand
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 05. aug, 2012 11:08

Helt enig Thommo. Den spanske liga handler i alt for høj grad udelukkende om Barcelona og Real Madrid.
Sidste sæson valgte en TV-station at udsætte Sevillas (mener jeg) kamp med en times tid, da man lige skulle vise RMs pressemøde efter El Classico. Det resulterede i, at kampen sluttede klokken 01:00, og tilskuerne på stadion måtte sidde og klø røv, imens de ventede på, at kampen ville starte. Der blev i efterfølgende hjemmekamp svaret igen med at bombadere banen med tennisbolde.
Af hele verden er Spaniens liga den mest ulige af slagsen, hvilket bare er med til at gøre den endnu mere intetsigende, og jeg håber, at der snart bliver protesteret godt og grundigt fra klubbernes side af.

Edit: Her er videoen så:
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 06. aug, 2012 16:48

"We're not racist, we only hate the mancs"

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 08. aug, 2012 23:35

Copycats!
Bold skrev:United-fans bomber sponsorer med mails
Manchester Uniteds mange sponsorer har den seneste tid modtaget mere end en million e-mails fra vrede fans, der ønsker dem, og klubbens ejer Malcolm Glazer, hen hvor peberet gror.

Det har længe været offentligt kendt, at en stor del af Manchester Uniteds fans er utilfredse med klubbens amerikanske ejer Malcolm Glazer. Nu har fansene imidlertid taget nye teknikker i brug, i bestræbelserne på at komme af med klubbens ejer. Således har man sendte klubbens sponsorer mere end en million e-mails, blot for at irritere dem. Fanorganisationen MUST (Manchester United Supporters Trust, red.) opfordrer samtidig klubbens fans til at boycotte Glazers virksomheder.

- Reaktionen har været utrolig, og det har spredt sig som en steppebrand gennem Manchester Uniteds globale fanskare fra Stretford gennem Dublin, Oslo, New York, Los Angeles, Jakarta til Mumbai, siger Duncan Drasdo, administrerende direktør for MUST ifølge TV2sport, og tilføjer:

- Vi opfordrer alle andre United-tilhængere til at deltage i kampagnen via MUST-hjemmesiden og bistå arbejdet arbejde hen imod en lysere fremtid ned et Manchester United Football Club uden Glazer.

Manchester United Supporters Trust har i skrivende stund 182.442 medlemmer. De af dem der deltager ved Manchester Uniteds kampe, bærer ofte rundt på et halstørklæde i gult og grønt, hvilket repræsenterer farverne hos holdene Newton Heath Lancashire og Yorkshire Railway FC, som er de to klubber Manchester United oprinder af.
http://www.bold.dk/nyt/United-fans-bomb ... -med-mails

AllanShore

Indlæg af AllanShore » onsdag, 08. aug, 2012 23:55

Har Liverpool også gjort noget lignende?

Anyways, så er MUST næsten begyndt at gå hen og blive helt pinlige i deres ageren. Nogle gange virker det som om, at de går mere op i at få Glazer-familien ud, fremfor at støtte op om holdet. Selve tanken med organisationen er selvfølgelig godsindet, men mange gange bliver de så forblindet af subjektivitet, at de kommer til at fremstå som en anelse dumme, eller uvidende om man vil.
Fan af Manchester United

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 09. aug, 2012 00:25

Da Hicks og Gillett (vores tidligere ejere) gjorde deres sidste desperate forsøg på at refinansiere deres lån hos Royal Bank of Scotland, så de kunne bibeholde kontrol over klubben, brugte to MUST-lignende grupper - Kop Faithfull og Spirit of Shankly - enorme kræfter på at sabotere deres forsøg, primært gennem email-kampagner, som de fik flere tusinde fans til at deltage i. Her er lidt fra Alan Kayll, der var styrmand for Kop Faithfull (især det markerede er vi mange, der er stolte af - det var en af de ting, der efter Hicks og Gillett omsider blev presset ud, fik førstnævnte til at døbe os fans "internet terrorists"):
BBC skrev:"We're not threatening anyone, we're simply trying to educate these bankers of the damage that Hicks and Gillett have done, not just to our club, but to our community" he says. "At Kop Faithful, our focus is the banks, preventing refinance to the existing owners and explaining to them why they should not help keep these owners in power.

"If we hear that Hicks is due for a meeting with a bank, within minutes we can mobilise via our forums and networks on Twitter and Facebook. Soon the bank's e-mail system will be inundated. We have the intelligence needed to keep ahead of the game. Liverpool fans are everywhere and, once we have the information, we can act quickly."

Hicks had just discovered that hedge fund GSO Capital Partners would not help him secure the £237m outstanding to the RBS. Once news of the Texan's negotiations with the debt restructuring firm had been leaked, Liverpool's fans had taken action.

"I have it on good authority that Stephen Schwarzman, the billionaire owner of Blackstone (which owns GSO) received 7000 e-mails, urging him to walk away from any deal," says Kayll. "I hear their computer system crashed, such was the weight of e-mails we managed to generate from fans."

The degree to which the viral campaign actually worked is difficult to assess but talks with Hicks promptly ended without agreement. Kayll is in no doubt as to the reason. "Our efforts were hugely influential," he says.
Link til hele artiklen findes nedenfor - den er bestemt anbefalelsesværdig, og giver et rigtigt fint, lidt dybere indblik i aktionerne, der var ret så omfattende.

http://www.bbc.co.uk/blogs/danroan/2010 ... _onli.html

Og jeg kan godt følge dig i din opfattelse af MUST. Selvom Glazer-familien bestemt ikke lyder som nogle ret fine ejere, så fungerer jeres klub alligevel på et tilpas højt niveau, til at I kan spille med i Europas absolutte top. Det har været tilfældet gennem hele deres ejerperiode, og er det også nu, hvilket gør MUST's timing lidt spøjs.

Vores aktioner blev søsat da Hicks og Gillett nærmede sig tidsfristen for tilbagebetalingen af deres lån til Royal Bank of Scotland - et lån, de som sagt var nødt til at refinansiere for at bibeholde kontrol over klubben. Derfor begyndte de at søge nye lån hos andre banker, hvilket Liverpool-fans hurtigt fik nys om. Email-aktionerne startede som direkte reaktion på dette, med de flere tusinde mails, der som nævnt blev sendt afsted efter de banker, ejerne forsøgte at forhandle nye aftaler på plads med.

Det MUST render og laver pt virker mest af alt som idealistisk trolling - omend jeg godt kan forstå, at de gerne vil af med Glazer'ne.

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 09. aug, 2012 09:34

AllanShore skrev:Anyways, så er MUST næsten begyndt at gå hen og blive helt pinlige i deres ageren. Nogle gange virker det som om, at de går mere op i at få Glazer-familien ud, fremfor at støtte op om holdet. Selve tanken med organisationen er selvfølgelig godsindet, men mange gange bliver de så forblindet af subjektivitet, at de kommer til at fremstå som en anelse dumme, eller uvidende om man vil.
Klassisk problem når man er en interesseorganisation uden reel indflydelse.

Nu gider jeg ikke lige sætte tiden af til at sætte mig helt ind i Man U's aktieemission, men kan jeg lokke dig til at ridse det kort op? Jeg mener at have læst, at kun knap halvdelen ryger i klubbens kiste, mens resten ryger i Glazers pung - er det korrekt?

Og hvem står til at købe aktierne? fans?

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 09. aug, 2012 10:47

Mazter81 skrev:
AllanShore skrev:Anyways, så er MUST næsten begyndt at gå hen og blive helt pinlige i deres ageren. Nogle gange virker det som om, at de går mere op i at få Glazer-familien ud, fremfor at støtte op om holdet. Selve tanken med organisationen er selvfølgelig godsindet, men mange gange bliver de så forblindet af subjektivitet, at de kommer til at fremstå som en anelse dumme, eller uvidende om man vil.

Nu gider jeg ikke lige sætte tiden af til at sætte mig helt ind i Man U's aktieemission, men kan jeg lokke dig til at ridse det kort op? Jeg mener at have læst, at kun knap halvdelen ryger i klubbens kiste, mens resten ryger i Glazers pung - er det korrekt?

Jeg skal ikke være bleg for at indrømme at jeg ikke har sat mig ind i det. Jeg holder mig til at sidde og savle over vores spillere lige meget hvor dårligt det går, men derfor vil jeg også gerne have dem ud af klubben.
Det er bare svært at ridse hele situationen op meget kort, netop fordi det er så komplekst. Og eftersom vi er privatejede, så er det vist heller ikke nødvendigt for dem at offentliggøre alle detaljerne om den økonomiske situation. Derfor så man også i den forgangne uge at Ferguson endda blev beskyldt af Andy Green (En meget kritisk United-fan og økonom) for at ville score kassen på børsnoteringen. Hvilket han så blev nødt til at dementere.

Jeg er dog ret sikker på at Glazer scorer kassen på det her. Og at det i det hele taget har været en rigtig god forretning for dem. Men omvendt, og det er der mange, der vælger at lægge det blinde øje til, så har det heller ikke kun været død og ødelæggelse fra deres side. Hvorend man ønsker dem ud, så må man give dem at de er gode forretningsmænd. Omsætningen bliver ved med at stige og sponsoraterne bliver større og større. Senest med den aftale, der blev lavet med Chevrolet. Situationen er vist ikke blevet værre siden dengang de overtog klubben.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Kynde

Indlæg af Kynde » torsdag, 09. aug, 2012 15:58

Sådan fejres det, når Tony Hibbert scorer sit første mål nogensinde for Everton. I hans testimonialkamp.

https://www.youtube.com/watch?v=Nmz7TnV8Ptc

https://www.youtube.com/watch?v=Nmz7TnV8Ptc[/youtube]

AllanShore

Indlæg af AllanShore » fredag, 10. aug, 2012 12:16

Mazter81 skrev:

Nu ved jeg ikke om du bare var høflig og spurgte ind til situationen, men P1 havde et indslag om børsnoteringen, der ridser det overordnet op. http://www.dr.dk/design/www/AudioMiniPl ... eskrivelse
Ham Casper Heisselberg skal man bare ignorere til gengæld, selvom han lige i det her indslag siger hvad de fleste mener.
Fan af Manchester United

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Callesen » fredag, 10. aug, 2012 12:51

Er casper ham tåben fra oldtrafford.dk?

AllanShore

Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » fredag, 10. aug, 2012 13:12

Callesen skrev:Er casper ham tåben fra oldtrafford.dk?
Ja.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 10. aug, 2012 19:27

Billede

Lidt fornuft har "ærten" åbenbart.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » fredag, 10. aug, 2012 19:33

Arda skrev:Billede

Lidt fornuft har "ærten" åbenbart.
Er det godt nok en trøje med Suarez på?

Hvis det omvendte skete, så ville jeg stene den pågældende Liverpool hele vejen ud af England
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar