Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Nicoen
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Nicoen » onsdag, 18. apr, 2012 22:37

Hold kæft det er ringe at man kan misse sådan en chance. :wall:

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Hareskoven
Alder: 54

Indlæg af LarsB » onsdag, 18. apr, 2012 22:38

ScouserTommy skrev:
Aarde skrev:
Surf skrev:Jeg synes sgu Chelsea gør det meget godt. Det er vel også det perfekte vejr et engelsk hold kunne møde Barca i. Regnvejr og råkoldt.
Effektivt har det været - men det er godt nok en uambitiøs tilgang, de har til kampen. Og Barca har jo dybest set skabt chancer nok til at de burde være foran, så jeg ved egentlig ikke, hvor gode jeg synes, Chelsea har været.

Jeg havde trods alt forventet, at det ville blive en mere lige kamp. Det er jo rent tyveri, hvis ikke Barca får et mål med hjem.
Nogen der ved hvornår de spiller returkampe? Kan vi være så heldige at det er i ugen op til FA finalen, så vi måske kan lukrere en smule på at Chelsea har måttet investere alle ressourcer i en hård kamp på Camp Nou?
Om en uge d. 24/4. De er nok desvaerre ikke traette pga. den kamp d. 5/5 :( .
Der findes 3 slags mennesker; dem der kan tælle og dem der ikke kan tælle.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 18. apr, 2012 22:41

"Tak til Jesper og Carsten for god underholdning", siger Schmeichel så... :shock:

Hvis man har dén sans for humor kan man måske godt kalde Carstens (og måske også Jespers) kommentarer "underholdende" (som i "ufrivilligt komiske"), men ellers var det vel Chelsea og Barca, han retteligt burde takke... ;)
Senest rettet af Sledgehammer onsdag, 18. apr, 2012 22:47, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » onsdag, 18. apr, 2012 22:47

Jeg er sikker på, at de fleste medier nok vil hylde Chelsea, kalde det en god defensiv kamp osv. Men sandheden er, at Chelsea ved flere lejligheder var prisgivet - kun Barcas uskarphed reddede dem. Jeg tror ikke den går én gang til...
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 18. apr, 2012 22:48

LarsB skrev:
ScouserTommy skrev:
Aarde skrev:
Surf skrev:Jeg synes sgu Chelsea gør det meget godt. Det er vel også det perfekte vejr et engelsk hold kunne møde Barca i. Regnvejr og råkoldt.
Effektivt har det været - men det er godt nok en uambitiøs tilgang, de har til kampen. Og Barca har jo dybest set skabt chancer nok til at de burde være foran, så jeg ved egentlig ikke, hvor gode jeg synes, Chelsea har været.

Jeg havde trods alt forventet, at det ville blive en mere lige kamp. Det er jo rent tyveri, hvis ikke Barca får et mål med hjem.
Nogen der ved hvornår de spiller returkampe? Kan vi være så heldige at det er i ugen op til FA finalen, så vi måske kan lukrere en smule på at Chelsea har måttet investere alle ressourcer i en hård kamp på Camp Nou?
Om en uge d. 24/4. De er nok desvaerre ikke traette pga. den kamp d. 5/5 :( .
Formentlig ikke, men de har et utroligt hårdt program foran sig. Arsenal på Lørdag, Barca i midtugen, QPR (kæmper for overlevelse) d. 29/4, direkte kamp om top 4 mod Newcastle d. 2 maj og så finalen d. 5.

Da Chelsea langt fra er sikre på top 4 vil alle kampe være vind eller forsvind kampe. Vi kan derfor godt møde et Chelsea mandskab, som kører på pumperne. Men lad os krydse fingre for, at spillerne går ud og leverer en pragtpræstation, så vi ikke behøver spekulere i, om Chelsea er udkørte eller ej. Spiller holdet op til deres bedste er vi gode nok til at slå Chelsea, også selvom de pt. leverer varen.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » onsdag, 18. apr, 2012 22:50

Jeg må indrømme, at jeg fryder mig lidt over Barcelonas nederlag, selvom det er Chelski, vi har på den modsatte banehalvdel. Jeg har dog før været efter Barcelona for deres, mildt sagt, teatralske optræden, men der fik Drogba da sørget for at stjæle billedet i aften. Pinlig optræden.
Liverpool Football Klopp

texy
Geografisk sted: København

Indlæg af texy » onsdag, 18. apr, 2012 22:59

Jeg har sagt lige siden Chelsea's comeback mod Napoli, at jeg tror de overrasker og vinder CL. Ikke fordi de er det bedste hold, men de har momentum, er tilsmilet af lidt held og virker determinerede. De minder mig så utroligt meget om Liverpool anno 2005 i CL.

Kampen i aften var også som en side revet direkte ud af et klassisk Rafa-manuskript for, hvordan man overkommer overmagten i en CL-kamp.
Kloppite

mortenbak

Indlæg af mortenbak » onsdag, 18. apr, 2012 23:13

texnymann skrev:Jeg har sagt lige siden Chelsea's comeback mod Napoli, at jeg tror de overrasker og vinder CL. Ikke fordi de er det bedste hold, men de har momentum, er tilsmilet af lidt held og virker determinerede. De minder mig så utroligt meget om Liverpool anno 2005 i CL.

Kampen i aften var også som en side revet direkte ud af et klassisk Rafa-manuskript for, hvordan man overkommer overmagten i en CL-kamp.
Jeg er meget enig texnymann...

Chelsea viste solid indsats og godt sammmenhold i aften. Jeg ville være pavestolt hvis det havde LFC der spillede den kamp på den måde. Jeg er virkelig ikke glad for Chelsea - men jeg må give dem den "kado" at de gjorde det godt i aften.... de havde klart heldet med sig - men det ser man tit, når hold fighter og står sammen...

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Alder: 38

Indlæg af Callesen » onsdag, 18. apr, 2012 23:27

Jeg lister lige en: "Det er en sejr for fodbolden" ind.

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » onsdag, 18. apr, 2012 23:29

texnymann skrev:Jeg har sagt lige siden Chelsea's comeback mod Napoli, at jeg tror de overrasker og vinder CL. Ikke fordi de er det bedste hold, men de har momentum, er tilsmilet af lidt held og virker determinerede. De minder mig så utroligt meget om Liverpool anno 2005 i CL.

Jeg har også en fornemmelse af at Chelsea kunne rende med den. Det ville ikke være rart. Jeg synes at det er ret fint, at Abramovic og Terry ikke kan få det trofæ de helst vil have...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

texy

Indlæg af texy » onsdag, 18. apr, 2012 23:54

Janse skrev:

Jeg har også en fornemmelse af at Chelsea kunne rende med den. Det ville ikke være rart. Jeg synes at det er ret fint, at Abramovic og Terry ikke kan få det trofæ de helst vil have...
Næ, jeg er nu heller ikke vild med Chelsea. Men lige nøjagtig i forhold til Barca er de blevet grusomt bortdømt så mange gange, at de vinder min klare sympati af de to hold.

I det hele taget har jeg ikke meget sympati for nogen af de fire semifinalister. Men skulle Arsenal ende som nummer 4 i PL og Chelsea som nummer 5, så kunne jeg godt finde morskab i, at Chelsea pludselig snupper CL-pladsen alligevel, som forsvarende mestre. Her skal det nok nævnes, at min bror er Arsenal-fan.
Kloppite

Brugeravatar
Pongolle
Alder: 36

Indlæg af Pongolle » torsdag, 19. apr, 2012 03:21

Callesen skrev:Jeg lister lige en: "Det er en sejr for fodbolden" ind.
Hvor har du den fra?

Og er det seriøst ment?

:)
Billede

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Alder: 38

Indlæg af Callesen » torsdag, 19. apr, 2012 06:14

Pongolle skrev:
Callesen skrev:Jeg lister lige en: "Det er en sejr for fodbolden" ind.
Hvor har du den fra?

Og er det seriøst ment?

:)
Xavi har jo sagt det en del gange...

Og ja jeg mener det faktisk. I min verden er der ikke én rigtige måder at spille fodbold på, som Xavi åbenbart mener.
Jovist fodbold hvor bolden er langs græsset er at foretrække. Men et hold som måske ikke har evnerne til netop den fodbold må jo ud og finde andre måder. Og hvis de kan vinde på at sparke lange bolde, spille hårdt fodbold, stå godt defensivt og kører kontra fodbold så er det lige så meget fodbold for mig, som Barcelona´s fodbold er.

Man kan dog ikke komme uden om at Barcelona´s fodbold er effektivt og de vinder på det. Og hatten af for det når de har bevist det i en årrække nu hvor de også har vundet alt hvad der er værd at vinde.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 19. apr, 2012 06:41

Jeg er lige ved at give dig ret. Chelsea-spillerne er super-rutinerede, de har ikke tabt til Barca i nu, hvad, 6-7 kampe i træk, og med sejren i aftes kan de spille kampen på Camp Nou præcis som de gerne vil, med udgangspunkt i et forstærket forsvar, og chancen for et kontramål skal nok opstå, når Barca skal frem på banen.

Endelig er der det med, at de har været tæt på så mange gange, at det rent statistisk er ved at være deres tur. Måske er det i år, det endelig lykkes. Til gengæld er i år nok også sidste chance med det nuværende hold. Der er (for) mange af spillerne, der er (for) langt oppe i årene til at de kan gøre det næste år eller næste igen.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » torsdag, 19. apr, 2012 07:46

Mysjkin skrev:Jeg er sikker på, at de fleste medier nok vil hylde Chelsea, kalde det en god defensiv kamp osv. Men sandheden er, at Chelsea ved flere lejligheder var prisgivet - kun Barcas uskarphed reddede dem. Jeg tror ikke den går én gang til...
My point exactly. Du er sgu en klog en Mysjkin.

Dog må man give Chelsea at de i takt med at Barcelona blev mere og mere febrilske og rådvilde i deres spil fik bedre styr på kampen. Men taget det antal chancer, der normalt skabes i en CL-semi, i betragtning, så stod Chelseas defensiv altså ikke overbevisende solidt igår. Og når de samtidig viste så uhyggeligt lidt ambition i offensiven, synes jeg egentlig ikke deres præstation var særligt imponerende i det hele taget.

Besvar