Serbien er ubetinget det land, jeg hader allermest i hele verden. Magen til kujonagtig flokmentalitet skal man lede længe efter.Martin VP skrev:Ubehagelige scener i Serbien efter at England u21 slog dem 1-0:
http://liverpool.no/newspg.aspx?id=34684&zone=1
https://www.youtube.com/watch?v=dq8Yb9ZUOxs
Læg lige mærke til dommeren i det youtube klip; en dreng er blevet udsat for racistiske tilråb og andre ubehageligheder, han er tydeligvis ved at bryde helt sammen, og der er voldsom, generel tumult. Den forulempede dreng mister så besindelsen og sparker til en bold i frustration. Enter dommeren, der straks ser noget konkret han kan slå ned på og som så hiver et rødt kort op ad lommen. Det er utroligt, man kan være så stor en idiot![]()
![]()
![]()
Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Liverpool Football Klopp
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 37
Sv: Dagens Kampe
Jeg så i nat på arbejde flere brødbider af ting Henderson havde sagt efter kampen. Og lader til der er blevet ytret racistiske ting fra Serbiske fans og/eller spillere.
-
Polen - England vises på 6'eren lige nu for dem, der er interesseret.
Fan af Manchester United
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Takker!AllanShore skrev:Polen - England vises på 6'eren lige nu for dem, der er interesseret.
Vi SMADRER det PIShold !
http://onside.dk/serbien-ingen-racisme-her
Der er godt nok mange nyheder i dag, der har givet mig lyst til at dunke mit hovedet ind i en mur, og her er endnu en.
Der er godt nok mange nyheder i dag, der har givet mig lyst til at dunke mit hovedet ind i en mur, og her er endnu en.

Senest rettet af AndreasN onsdag, 17. okt, 2012 19:52, rettet i alt 1 gang.
Liverpool Football Klopp
Må håbe at nr. 20 fra Serbien ikke får lov at spille international fodbold i meget langt tid.Martin VP skrev:Ubehagelige scener i Serbien efter at England u21 slog dem 1-0:
Læg lige mærke til dommeren i det youtube klip; en dreng er blevet udsat for racistiske tilråb og andre ubehageligheder, han er tydeligvis ved at bryde helt sammen, og der er voldsom, generel tumult. Den forulempede dreng mister så besindelsen og sparker til en bold i frustration. Enter dommeren, der straks ser noget konkret han kan slå ned på og som så hiver et rødt kort op ad lommen. Det er utroligt, man kan være så stor en idiot![]()
![]()
![]()
Samt at Serbien bliver straffet for den mangel af kontrol på tilskuere, spillere og ledere.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Det er simpelthen grotesk, at det stadig sker. Skal Serbien udelukkes fra fodbold de næste 10 år, før alvoren går op for synderne på lægterne og lederne. Det er jo ganske tydeligt, at der sker et eller andet, og jeg tror heller ikke Henderson ville sige sådan i medierne, hvis der ikke havde været sådanne episoder. Man skal ikke spørge med racisme.Martin VP skrev:Ubehagelige scener i Serbien efter at England u21 slog dem 1-0:
![]()
![]()
Jeg forventer ikke, at diverse forbund kan styre alle tilhængere, men jeg forventer, at de skal bakke op omkring udryddelsen af racisme i alle henseender, så det på et tidspunkt ikke er et problem. Men at Serbien selv melder ud, at der ikke fandt racistiske tilråb sted er simpelthen en joke, når tydeligheden er så stor.
Og det er jo ikke engang kun i fodbold, at de simpelthen ikke er kommet videre fra stenalderen oppe i hovederne. I håndbold kastede de serbiske fans med dartpile (dartpile?!) og ramte en af deres egne spillere.Aarhus skrev:Det er simpelthen grotesk, at det stadig sker. Skal Serbien udelukkes fra fodbold de næste 10 år
Eksemplerne er utvivlsomt mange flere, og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor de ikke bliver fra bandlyst fra international sport. Hvad sker der til? Det er langt fra første gang, at de skaber sig som dyr. Der står voksne mænd og råber abelyde efter unge knægte på 19-20 år?! Føj, hvor kan jeg ikke fordrage de mennesker.
Hvis det stod til mig, så blev Serbien (Polen og Ukraine ligeså) udelukket fra international sport de næste 5-10 år.
Liverpool Football Klopp
Men på den anden side, så er det vel ikke fair for størstedelen af fansene, som indtil videre har opført sig ordenlig.
Hvorfor Polen og Ukraine?AndreasN skrev:Og det er jo ikke engang kun i fodbold, at de simpelthen ikke er kommet videre fra stenalderen oppe i hovederne. I håndbold kastede de serbiske fans med dartpile (dartpile?!) og ramte en af deres egne spillere.Aarhus skrev:Det er simpelthen grotesk, at det stadig sker. Skal Serbien udelukkes fra fodbold de næste 10 år
Eksemplerne er utvivlsomt mange flere, og jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor de ikke bliver fra bandlyst fra international sport. Hvad sker der til? Det er langt fra første gang, at de skaber sig som dyr. Der står voksne mænd og råber abelyde efter unge knægte på 19-20 år?! Føj, hvor kan jeg ikke fordrage de mennesker.
Hvis det stod til mig, så blev Serbien (Polen og Ukraine ligeså) udelukket fra international sport de næste 5-10 år.
@Aarhus
Jeg er meget imod generalisering af fans, men i Serbiens tilfælde, så er der simpelthen for mange episoder til, at det ikke kræver en straf. Det er jo ikke fordi, at det er en engangsforestilling, der skete mod England. Der er utallige eksempler på diskrimination fra Serbernes side. Og ikke blot diskrimination, men de bringer mennesker i fare med deres handlinger - det er ikke acceptabelt.
@Mambo
Der var en udsendelse før EM, hvor der var sat fokus på racismen i de to lande. Lad os bare sige, at det var en chokerende oplevelse at se. Derudover så var Polens fans fuldkommen ude af kontrol gentagende gange under EM. Ikke på stadion, for jeg har dyb respekt for den stemning og passion de skaber der, og jeg er for bruges af pyrotekniske genstande på stadions verden over, men når man bekriger hinanden på den måde, angriber uskyldige fans fra andre lande eller overfalder folk, fordi de har en anden race - der sætter jeg grænsen. At være tilskuer til en sportsgren skal ikke være farligt!
Frit fra hukommelsen kan jeg nævne, at nogle ukrainske fans under en kamp i deres liga løb på tværs af tribunen, fordi de havde spottet et par asiatiske studerende - det kostede de studerende en ordentlig røvfuld. De studerende støttede det samme hold som dem selv.
Jeg er meget imod generalisering af fans, men i Serbiens tilfælde, så er der simpelthen for mange episoder til, at det ikke kræver en straf. Det er jo ikke fordi, at det er en engangsforestilling, der skete mod England. Der er utallige eksempler på diskrimination fra Serbernes side. Og ikke blot diskrimination, men de bringer mennesker i fare med deres handlinger - det er ikke acceptabelt.
@Mambo
Der var en udsendelse før EM, hvor der var sat fokus på racismen i de to lande. Lad os bare sige, at det var en chokerende oplevelse at se. Derudover så var Polens fans fuldkommen ude af kontrol gentagende gange under EM. Ikke på stadion, for jeg har dyb respekt for den stemning og passion de skaber der, og jeg er for bruges af pyrotekniske genstande på stadions verden over, men når man bekriger hinanden på den måde, angriber uskyldige fans fra andre lande eller overfalder folk, fordi de har en anden race - der sætter jeg grænsen. At være tilskuer til en sportsgren skal ikke være farligt!
Frit fra hukommelsen kan jeg nævne, at nogle ukrainske fans under en kamp i deres liga løb på tværs af tribunen, fordi de havde spottet et par asiatiske studerende - det kostede de studerende en ordentlig røvfuld. De studerende støttede det samme hold som dem selv.
Liverpool Football Klopp
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 37
Var det ikke også Serbiens fans der gik amok nede i Italien for et par år siden?
De havde det her kæmpe skur der sad på hegnet og klippede noget net i stykker osv. Men hvordan man kan få sådan nogle ting med på stadion er mig en gåde.

http://www.youtube.com/watch?v=qTNYbDRI ... re=related
De havde det her kæmpe skur der sad på hegnet og klippede noget net i stykker osv. Men hvordan man kan få sådan nogle ting med på stadion er mig en gåde.

http://www.youtube.com/watch?v=qTNYbDRI ... re=related
Det var nemlig også Serbien. Og både før og efter kampen havde de hærget omgivelserne omkring stadion og haft en ordentlig slåskamp med politiet.
Liverpool Football Klopp
-
Ja, det er rigtigt husket:AndreasN skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=isueFVyxLMU
Et andet "high light" fra den meget ubehagelige dokumentar var en hel endetribune (i en anden by - Lviv, tror jeg) som heilede lystigt en kamp igennem.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man