Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af RedRedRed » fredag, 01. mar, 2013 17:06

Thommo skrev:FC Trekanten!!!!!! Jamen har de fået jord i hovedet, og dernæst fået noget gift, eller noget tungt i hovedet. Troede reelt det var en god joke, men det er den frygtelige sandhed. DBU, bør nedlægge veto.

Gider faktisk ikke argumentere for hvorfor et veto er indlysende......Trekanten...... Jamen :dontknow: :army6: :army5: :roll: :doh1: :wall:
Fornuften sejrede i sidste ende. ;)

http://www.bold.dk/nyt/VBK-bliver-til-VB-Alliancen

Men forstår egentlig ikke hvorfor ledelsen ikke gik tilbage til Vejle Boldklub?

Edit: Forklaringen kom så her; http://www.bold.dk/nyt/VBK-Noegleordene ... -fornyelse

Man har vurderet at man kunne trække flere sponsorater med et bredere navn, hvilket jo nok er rigtigt. Men synes stadig det er ærgerligt.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » fredag, 01. mar, 2013 18:12

Hekkem skrev:
henrik1 skrev:Jeg troede faktisk alle havde hørt Rafas lidet flatterende øgenavn..det er blevet brugt om ham helt siden tiden hos os. Men uanset hvor man befinder sig er det selvfølgelig dumt at bruge den slags øgenavne, især om en tidligere Liverpool-træner. Omvendt ser folk sig herinde sig ikke for gode til at kalde Ferguson for eksempelvis "portvinstud". Så vi skal nok passe lidt på med dobbeltmoralen nogle gange.
Jeg er ganske enig i, det er dobbeltmoralsk. Såfremt det altså er de samme personer der kalde Rafael Benitez for det flatterende navn, og samtidigt kalder mr. ferguson for diverse ukvemsord.

Mener ikke at erindre nogen gøre begge dele her inde.

Bryder mig ikke om nogen af delene.
henrik1 skrev: Iøvrigt ikke overraskende at det endte sådan med Rafa. Han mislykkedes også i Inter, og det burde efterhånden ikke være nogen hemmelighed at han ikke duer på dette niveau. Pointhøsten har været rigtigt dårlig, faktisk den dårligste i den tid Roman A har været ejer, og tangeres af Villas Boas. At ManU har høstet mange point er heller ikke en undskyldning. Derfor synes jeg det er lidt småpatetiskt at Rafa nu går ud med dette angreb...især med tanke på at han stædigt har holdt fast på at han ikke lod sig påvirke. Det lugter lidt af at redde sit eget, noget blakkede eftermæle. Dermed ikke sagt at Chelsea ikke også har en del af skylden i dette. Fansene er rigtigt vamle synes jeg. Hårde ord, men sådan er det. Der er sku ikke meget stil og klasse at hente i den klub.
Henrik min gode meddebattør, vi har debatteret Rafael Benitez til hudløshed efterhånden, og du kender mine synspunkter - måske bedre end de fleste ;) omkring Rafael Benitez.

Jeg er ikke enig i - stadig - dit prædikat at han mislykkedes i Inter. Men det ved du. Jeg er dog enig i, det godt kan virke patetisk at Rafael Benitez forsvarer sig, ved at angribe alle i og omkring Chelsea. Selvom han nu engang har ganske ret i det der udbrydes.

Som Liverpool fan, kan man dog kun grine lidt af det og samtidigt fremfører hans kritik netop det, vi Liverpool fans bryder os meget lidt om hos Chelseas fans. Det er i demitral modsætning til de værdier vi i Liverpool prøver at fremelske - selvom det er mere opreklameret og ikke virker retvisende overfor det der egentlig er ved at ske for os Liverpool fans. Vi er ikke meget bedre som fans, end så mange andre klubbers fans efterhånden er - hvor det vi kan fremhæve er andre klubbers plastikfans.

Derfor virker Rafael Benitez rant mod Chelsea fans godt for os Liverpool fans. Så har vi da i det mindste noget ;)
henrik1 skrev: Jeg ved jeg lægger mig ud med mange med denne svada. Men so be it. Jeg håber bare at ledelsen i vores klub aldrig overvejer at ansætte Rafa igen. For hans egen skyld bør han nok også sigte lidt lavere, og måske finde sig en klub uden for den absolutte top i Spanien eller Italien. Man får da ihvertfald indtrykket at der ikke er andre end Liverpools fans der beundrer ham i England hvis man skal tro medierne.
Er så småt - takket være dig ;) og andre - ved at nå samme erkendelse. Rafael Benitez virker ikke i et topmanager job. Han virker bedre i en klub, der skal til at bygge noget nyt op. Hvor han kan få indflydelse på ungdommen, få indflydelse på indkøb, samt få ro til at bygge sin Level 3 football maskine op.

Maskinen der fungerede i en mindre klub som Valencia, og virkede for os i en opbygningsperiode. Han kunne ikke følge det op i Liverpool - trods modarbejdende ledelse fra Gillett og Hicks - hvor vi rent faktisk spillede Level 3 football i 2008/2009 sæsonen, hvor vi endte på anden pladsen. Alligevel forkom der mærkværdige beslutninger - og manglende beslutninger - i løbet at netop den sæson, der medførte vi ikke kunne stå distancen.

Jeg husker tilstadighed 2-2 kampe mod Hull, hvor Dosena og Skrtel koster gevaldigt i det første kvarter, hvor vi kommer tilbage inden pausen til 2-2. Her satser vi ikke på sejren, men lader os tage til takke med uafgjort. Der manglede modet fra træneren. Modet til at sejre og derfor også vinde titlen.

Jeg er enig i Rafael Benitez ikke skal tilbage til Liverpool FC som manager. Han er dog ikke færdig som manager, og tager nok et mindre job næste gang. Han passion for fodbold kan man ikke tage fra ham.

Flere episoder mens han var manager i Liverpool, huskes han specielt for. Hans tur på Pub i en udekamp før en Champions League kamp. Hans rant mod mr. ferguson. Hans rant mod Gillett og Hicks. Hans støtte til Hillsborough kampagnen. Det viser han er en stor mand.
Hekkem:

Jeg havde helt misset dit indlæg. Men vi er forholdsvis enige. Jeg tror også at Rafas styrker ligger i at bygge mindre hold op. Jeg tror der var en herinde der nævnte, at QPR nok havde været en bedre destination. Det tror jeg også. Her vil han måske også kunne vinde nogle småpokaler i ny og næ, noget hans spillestil ville passe bedre til.

AJ:

Nej den forklaring tror jeg altså ikke på, det med at de spillere skulle have noget imod Rafa, fordi de er langsomme. Jeg tror snarere det handler om at de er ledende skikkelser på deres respektive hold, og dermed taler for en gruppe. Jeg har set og hørt nok omkring Rafa til at tro at han lige skulle være så populær i omklædningsrummet. Jeg tror ihvertfald ikke han er en specielt respekteret manager blandt spillerne. Og det synes jeg er en meget vigtigt faktor når man skal vurdere en træner. Din sammenligning med Mourinho forstår jeg altså ikke helt. Synes du virkelig Rafa er på niveau med Mourinho? Jeg tror sandelig heller ikke Mourinho har været elsket af alle, men jeg tror han nyder meget større respekt. Han er trods alt ikke blevet fyret efter 6 måneder i noget job siden Porto.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » fredag, 01. mar, 2013 18:18

Hvorfor lægger du mig ord i munden?

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » fredag, 01. mar, 2013 20:24

Mener du det med Mourinho? Ellers hænger jeg ikke med?

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 02. mar, 2013 11:28

Ja, selvfølgelig. Eto'os udtalelser er jo netop et eksempel på, at man ikke kan bruge spillerudtalelser til noget når man skal vurdere en manager. De har altid personlige agendaer.

Men jeg tror vi er så fundamentalt uenige om hvad man skal lægge i spillernes udtalelser, at det ikke giver mening at diskutere det. Jeg vil i hvert fald hellere vurdere resultaterne.

Scherwin

Indlæg af Scherwin » søndag, 03. mar, 2013 10:04

http://sporten.tv2.dk/2013-03-03-arabis ... A5-arsenal

Arsenal til at blive opkøbt.

"De arabiske investorer vil forvandle den engelske klub til "en stormagt i europæisk og international fodbold" med en portion penge til køb af nye spillere, siger en kilde til avisen."

De araber ved bare hvordan man smider penge efter fodbold klubber :D

Lad os håbe FFP træder ordentlig i kræft før det :P
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 03. mar, 2013 10:16

Wormie skrev:http://sporten.tv2.dk/2013-03-03-arabis ... A5-arsenal

Arsenal til at blive opkøbt.

"De arabiske investorer vil forvandle den engelske klub til "en stormagt i europæisk og international fodbold" med en portion penge til køb af nye spillere, siger en kilde til avisen."

De araber ved bare hvordan man smider penge efter fodbold klubber :D

Lad os håbe FFP træder ordentlig i kræft før det :P
Oh no... Så vil der være 3 MEGET rige klubber og ManU. Det bliver svært at komme i top 4 igen.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » søndag, 03. mar, 2013 10:20

Hvorfor skulle Stan Kroenke, der er majoritetsaktionær, sælge? Arsenal er jo en pengemaskine for ham.

Det vil kræve et ualmindelig godt tilbud til ham, hvis han skal sælge ud. Den eneste grund til at de skulle gøre det er at de udelukkende søger profilering, men så er det vel bedre at finde en billigere klub. Eventuelt Liverpool.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 03. mar, 2013 18:44

Bendtner, Bendtner, Bendtner... :doh1: I det mindste tager han det fulde ansvar - Ved så ikke lige, hvem der ellers skulle have taget det, hvis ikke han selv gjorde det.

it is not ok to drink and drive. I take full responsibility - Bendtnerb52 på Twitter
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » søndag, 03. mar, 2013 18:50

Arda skrev:Bendtner, Bendtner, Bendtner... :doh1: I det mindste tager han det fulde ansvar - Ved så ikke lige, hvem der ellers skulle have taget det, hvis ikke han selv gjorde det.

it is not ok to drink and drive. I take full responsibility - Bendtnerb52 på Twitter
Han er en kæmpe joke.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » søndag, 03. mar, 2013 19:41

Billede

michael owen bliver gjort til grin på Twitter.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » søndag, 03. mar, 2013 22:51

Like :army7: James Talbot. Håber lmo er sat på plads, men tvivler på hjernen, hos lmo, fatter han bør trække sig.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » mandag, 04. mar, 2013 01:27

Real Salt Lake i USA, spillede sidste kamp til et 0-1 nederlag, de 4 foregående kampe er spillet 0-0. Forstår godt ud fra den stat at fodbolden har det en kende svært derovre ;)
Verden er smask fuld af hyklere....

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » mandag, 04. mar, 2013 22:52

http://www.bold.dk/nyt/Broendby-Top-tre ... -fremefter

Wow. Just... wow.

Respekt for de høje ambitioner, som vel næsten er nødvendige at melde ud for en klub som Brøndby, hvis de vil kunne lokke gode spillere og endnu vigtigere markante pengemænd til klubben i den nærmeste fremtid. Men er du svimmel, hvor lyder en udmelding som denne næsten komisk urealistisk.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 04. mar, 2013 22:57

Jeg synes også den her formulering er en smule sjov, selvom det selvfølgelig bare er mig, der i bedste EB-stil leder efter historier.
Er vi fortrøstningsfulde med den base af spillere, som vi og amatørklubben råder over
Fan af Manchester United

Besvar