Hekkem skrev:henrik1 skrev:Jeg troede faktisk alle havde hørt Rafas lidet flatterende øgenavn..det er blevet brugt om ham helt siden tiden hos os. Men uanset hvor man befinder sig er det selvfølgelig dumt at bruge den slags øgenavne, især om en tidligere Liverpool-træner. Omvendt ser folk sig herinde sig ikke for gode til at kalde Ferguson for eksempelvis "portvinstud". Så vi skal nok passe lidt på med dobbeltmoralen nogle gange.
Jeg er ganske enig i, det er dobbeltmoralsk. Såfremt det altså er de samme personer der kalde Rafael Benitez for det flatterende navn, og samtidigt kalder mr. ferguson for diverse ukvemsord.
Mener ikke at erindre nogen gøre begge dele her inde.
Bryder mig ikke om nogen af delene.
henrik1 skrev:
Iøvrigt ikke overraskende at det endte sådan med Rafa. Han mislykkedes også i Inter, og det burde efterhånden ikke være nogen hemmelighed at han ikke duer på dette niveau. Pointhøsten har været rigtigt dårlig, faktisk den dårligste i den tid Roman A har været ejer, og tangeres af Villas Boas. At ManU har høstet mange point er heller ikke en undskyldning. Derfor synes jeg det er lidt småpatetiskt at Rafa nu går ud med dette angreb...især med tanke på at han stædigt har holdt fast på at han ikke lod sig påvirke. Det lugter lidt af at redde sit eget, noget blakkede eftermæle. Dermed ikke sagt at Chelsea ikke også har en del af skylden i dette. Fansene er rigtigt vamle synes jeg. Hårde ord, men sådan er det. Der er sku ikke meget stil og klasse at hente i den klub.
Henrik min gode meddebattør, vi har debatteret Rafael Benitez til hudløshed efterhånden, og du kender mine synspunkter - måske bedre end de fleste

omkring Rafael Benitez.
Jeg er ikke enig i - stadig - dit prædikat at han mislykkedes i Inter. Men det ved du. Jeg er dog enig i, det godt kan virke patetisk at Rafael Benitez forsvarer sig, ved at angribe alle i og omkring Chelsea. Selvom han nu engang har ganske ret i det der udbrydes.
Som Liverpool fan, kan man dog kun grine lidt af det og samtidigt fremfører hans kritik netop det, vi Liverpool fans bryder os meget lidt om hos Chelseas fans. Det er i demitral modsætning til de værdier vi i Liverpool prøver at fremelske - selvom det er mere opreklameret og ikke virker retvisende overfor det der egentlig er ved at ske for os Liverpool fans. Vi er ikke meget bedre som fans, end så mange andre klubbers fans efterhånden er - hvor det vi kan fremhæve er andre klubbers plastikfans.
Derfor virker Rafael Benitez rant mod Chelsea fans godt for os Liverpool fans. Så har vi da i det mindste noget
henrik1 skrev:
Jeg ved jeg lægger mig ud med mange med denne svada. Men so be it. Jeg håber bare at ledelsen i vores klub aldrig overvejer at ansætte Rafa igen. For hans egen skyld bør han nok også sigte lidt lavere, og måske finde sig en klub uden for den absolutte top i Spanien eller Italien. Man får da ihvertfald indtrykket at der ikke er andre end Liverpools fans der beundrer ham i England hvis man skal tro medierne.
Er så småt - takket være dig

og andre - ved at nå samme erkendelse. Rafael Benitez virker ikke i et topmanager job. Han virker bedre i en klub, der skal til at bygge noget nyt op. Hvor han kan få indflydelse på ungdommen, få indflydelse på indkøb, samt få ro til at bygge sin Level 3 football maskine op.
Maskinen der fungerede i en mindre klub som Valencia, og virkede for os i en opbygningsperiode. Han kunne ikke følge det op i Liverpool - trods modarbejdende ledelse fra Gillett og Hicks - hvor vi rent faktisk spillede Level 3 football i 2008/2009 sæsonen, hvor vi endte på anden pladsen. Alligevel forkom der mærkværdige beslutninger - og manglende beslutninger - i løbet at netop den sæson, der medførte vi ikke kunne stå distancen.
Jeg husker tilstadighed 2-2 kampe mod Hull, hvor Dosena og Skrtel koster gevaldigt i det første kvarter, hvor vi kommer tilbage inden pausen til 2-2. Her satser vi ikke på sejren, men lader os tage til takke med uafgjort. Der manglede modet fra træneren. Modet til at sejre og derfor også vinde titlen.
Jeg er enig i Rafael Benitez ikke skal tilbage til Liverpool FC som manager. Han er dog ikke færdig som manager, og tager nok et mindre job næste gang. Han passion for fodbold kan man ikke tage fra ham.
Flere episoder mens han var manager i Liverpool, huskes han specielt for. Hans tur på Pub i en udekamp før en Champions League kamp. Hans rant mod mr. ferguson. Hans rant mod Gillett og Hicks. Hans støtte til Hillsborough kampagnen. Det viser han er en stor mand.