Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
-
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Men der kan vel ikke være gået mode i at holde med Brøndby, når man kigger på deres slingrekurs både på og udenfor banen de seneste 6-7 år? Det er vel nærmere FCK, som har vækstet deres fanbase og som nyder godt af al den gode omtale, som klubben har fået op gennem 00'erne. Ligesom Brøndby nød godt af succesen i 80'erne og 90'erne.
Eller henviser du til, at der et gået mode i at være loyal og hardcore fan af Brøndby?
Eller henviser du til, at der et gået mode i at være loyal og hardcore fan af Brøndby?
Jeg tænker mest hypen af brøndbys endetribune og netop, som du nævner, at det er blevet 'in' at være ægte brøndby fan. Det der dog irriterer mig mest er de utallige kommentarer om, hvordan "FCK ingen fans ville have, hvis de var i samme situation". Nu er FCK først blevet rigtig gode op gennem 00'erne, men man havde i den grad også en stor fanbase, da resultaterne var svingende i 90'erne.
Liverpool Football Klopp
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ups, der trådte jeg vist på en ligtorn. Jeg vidste ikke du er FCK fanAndreasN skrev:

Min kommentar var ment som 'en trampen i græsset'. Min fornemmelse er blot den, at Brøndbys berømte endetribune er ret gode til at skabe en spontan stemning, hvor FCK supporternes stemning virker indstuderet.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener. Nu kommer jeg forholdsvis tit i parken på Sektion 12 og ser de fleste af brøndbys kamp - for mig at se er det to forskellige måder at skabe stemning på. Vi kører på Sektion 12 med et relativt stort repertoire af sange. Det gør stemningen mere livlig, og det er min fornemmelse, at det er bedre til at holde folk igang. På brøndbys "berømte"Hr. Drejer skrev:Ups, der trådte jeg vist på en ligtorn. Jeg vidste ikke du er FCK fanAndreasN skrev:![]()
Min kommentar var ment som 'en trampen i græsset'. Min fornemmelse er blot den, at Brøndbys berømte endetribune er ret gode til at skabe en spontan stemning, hvor FCK supporternes stemning virker indstuderet.

Nu ved jeg ikke, om jeg selv fik beskrevet, hvad du mente, ellers må du gerne uddybe.
Liverpool Football Klopp
Ja de er fine mange af dem, men blev så edderspændt rasende på hele bif efter Randers slog dem, og de kastede alt mod RFC målmanden....En tidligere bif´er gik det ud overAarde skrev:Faldt lige over denne video fra Sydsiden's tur til Århus forleden:
Det er en skam, at en flok tomhjernede bøller skal ødelægge Brøndbyfans' ry, for resten fortjener fandme stor anerkendelse for den indsats, de gang på gang lægger for dagen på tribunerne. Det er godt nok imponerende - især klubbens forfald taget i betragtning. At det dårligste hold i ligaen har de absolut bedste fans (igen: bøllerne fraregnet) kan man sgu ikke andet end tage hatten af for.
(Det ovenstående er i øvrigt sagt af en helt neutral fodboldseer, der intet tilhørsforhold har til Brøndby IF som fodboldklub - snarere tværtimod)

Verden er smask fuld af hyklere....
SAY WHAT!AndreasN skrev: Vi kører på Sektion 12 med et relativt stort repertoire af sange. Det gør stemningen mere livlig, og det er min fornemmelse, at det er bedre til at holde folk igang. På brøndbys "berømte"endetribune er det langt mere de samme sange
http://www.youtube.com/user/SydsidenSan ... rid&view=0
Jeg tæller over 30 sange, med videofiler som jeg ved primært er optaget indenfor de sidste 2 år, uden endda at medregne spillersange. Nogle mere kreative, andre forskellige råb, men min erfarring fra New Firms er at hvis FCK har mere 10 sange, inkl. alle deres anti BIF sange som er talt med over også, så har jeg været gavmild. Nogle sange er selvfølgelig tonet ned, fordi det ikke er skidefedt at synge at vi ved hvor pokalen skal stå, når det tydelig vis ikke er på Vestegenen.
Sydsiden er ikke samme magtfaktor som tidligere, det er de fleste også godt klar over. 7-8 års middelmådighed på alle sider af klubben har kostet engagement, ingen tvivl om det, selvom gennemsnittet af aktive fans er større end alle andre klubbers. Fansne er tyndslidte af klubbens håndtering af alt, og det mærkes på tribunen, i hvert fald tydeligt når man har oplevet noget andet. Det overordnede niveau er stadig godt, der er stadig perioder hvor der fyres virkelig op under kedlerne vokalt, hvor vi snakker internationalt standard, men niveauet er faldet. Det er dog stadig det højeste i Danmark, om end jeg giver dig helt ret i at FCK er tættere på end de fleste BIF fans vil indrømme. Men den præstation som der f.eks. blev leveret da vi fik en 5-1 sæk i Aarhus og stadig sang de hvide ud af egen hule, bliver der hverken leveret i Parken eller nogle andre steder i Danmark. Der er der mere udfordring fra naboerne hinsidan.
Imod moderne fodbold.
Du har måske ret i, at den var lidt ved siden, men jeg ser også kun brøndbys kampe i fjernsynet, medmindre vi er modstanderen, hvorfor mit indtryk af tribunen ikke er helt præciseret. Det er som bekendt svært at vurdere ud fra tv.
Min pointe var nærmere, at i har flere "hits", der bliver brugt mere og længere tid, fordi de fungerer bedre både vokalt og visuelt. På vores tribune er det mere afveksling mellem sangene, hvilket også kan skyldes, at der så mange nye og unge ansigter på tribunen, så de mindre kendte sange dør hurtigt ud, og nye startes. Og ja, i havde en god dag på tribunen i Aarhus, da i fik en røvfuld der, men jeg synes igen, at det er plat at påstå, at det ikke ses andre steder i Danmark, når vi har leveret toppræstationer weekend efter weekend - især på udebane. Det største problem for Sektion 12 er, at folk ikke er opsatte på de "kedelige" kampe. Kampene mod Silkeborg, Esbjerg, SønderjyskE etc. er mere eller mindre afgjort på forhånd, og der er intet modstand fra deres 8 fans. Specielt seneste derby i Parken var verdensklasse fra vores side.
Min pointe var nærmere, at i har flere "hits", der bliver brugt mere og længere tid, fordi de fungerer bedre både vokalt og visuelt. På vores tribune er det mere afveksling mellem sangene, hvilket også kan skyldes, at der så mange nye og unge ansigter på tribunen, så de mindre kendte sange dør hurtigt ud, og nye startes. Og ja, i havde en god dag på tribunen i Aarhus, da i fik en røvfuld der, men jeg synes igen, at det er plat at påstå, at det ikke ses andre steder i Danmark, når vi har leveret toppræstationer weekend efter weekend - især på udebane. Det største problem for Sektion 12 er, at folk ikke er opsatte på de "kedelige" kampe. Kampene mod Silkeborg, Esbjerg, SønderjyskE etc. er mere eller mindre afgjort på forhånd, og der er intet modstand fra deres 8 fans. Specielt seneste derby i Parken var verdensklasse fra vores side.
Liverpool Football Klopp
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 37
Re: Sv: Smånyheder fra fodboldens verden
After he retires from football, Michael Owen has said that he wants to study law.
So that'll be two careers spent sitting on the bench.
So Michael Owen has retired from football.
Strange that it took him seven years to tell us about it.
- JudgeArdaStudge
Godt at Owen kan tage lidt af rampelyset fra Rolf.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Seven? var det ikke i 2004 han forlod os?Callesen skrev:After he retires from football, Michael Owen has said that he wants to study law.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Nogle vil mene at han ikke var helt til rotterne i Real Madrid. Jeg er en af dem.Hekkem skrev:Seven? var det ikke i 2004 han forlod os?Callesen skrev:After he retires from football, Michael Owen has said that he wants to study law.
Det piner mig, men det må altså lige siges igen: Er du svimmel, hvor er Gary Neville en befrielse at høre på i Sky's studie. Virkelig en fremragende pundit. Senest fra Tottenham-Arsenal:
Carragher må meget gerne skynde sig lidt med at komme ind og smide en ansøgning hos Sky - den lille manc har seriøst brug for noget potent konkurrence.
Carragher må meget gerne skynde sig lidt med at komme ind og smide en ansøgning hos Sky - den lille manc har seriøst brug for noget potent konkurrence.
-
- Bestyrelsesmedlem
- Geografisk sted: København
- Alder: 37
Det der klip er rigtig godt. Super godt forklaret af ham hele vejen igen, og jeg har vidst svært ved at være uenig i det han siger.
Håber som dig på at Carra kan gøre det lige så godt.
Kan nok give nogle spændene diskussioner i studiet, hvis de begge to sidder derinde og skal snakke forsvars situationer.
Håber som dig på at Carra kan gøre det lige så godt.
Kan nok give nogle spændene diskussioner i studiet, hvis de begge to sidder derinde og skal snakke forsvars situationer.
- JudgeArdaStudge
Mon Carra skal undertekstes?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Har tænkt det sammeArda skrev:Mon Carra skal undertekstes?