Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Jesper

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 21. maj, 2013 06:56

Nu sad jeg selv på stadion med familien og et vennepar og deres børn, da vi engang blev skudt ned med diverse fyrværkeri-ting af fckfans, så jeg har personligt lidt svært ved at se det ene holds "fans" skulle være bedre/værre end de andres. Kunne nævne utallige, ikke pressedækkedde historier, der hverken sætter det de gule eller de hvides fans i et godt lys igennem de sidste 15 år.
Men jeg kunne også bare fremhæve den fede stemning begge holds fans giver.

Jeg synes helt indledningsvis det handler om respekt. Lidt drilleri er okay, men syntes respekten er lidt forsvundet i debatten, når vi nu godt ved, at udover Liverpool, så har mange også andre tilhørsforhold. Man behøver sgu ikke sidde på sin piedestal og være nedladende.

Igen, det er hvad vi ville slagte AllanShore for, hvorfor så selv gøre det!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » tirsdag, 21. maj, 2013 07:42

@Alonso

Fair play. brøndby skal nok komme længere frem i tabellen næste år - holdet er tydeligvis for godt til at være i 1. Division, hvilket de beviste i seneste kampe. Derfor er jeg også brandærgerlig over, at det ikke blev til en nedrykning, for chancen kommer ikke igen. Mht pyro er vi mere eller mindre enige. Skaderne på folk er næsten ingen - der er få, der ikke ved, hvordan man skal behandle det, men langt de fleste ved det. Jeg forstår dog ikke grundlaget for, at det er ulovligt, fordi det er "farligt" - det er et billede skabt af bitre politikere. Hvis man er bange for det på stadion, så kan man lige rykke sig lidt i de få minutter, det varer.

@sjampen

Det er da også super flot af jer at sende så mange (hvor havde i fået ideen med de blå trøjer fra? Vink vink). Og ja, hvis i har det så vildt over, at vi "kun" var 3000, så jer om det. Jeg så kampen på neutral, og jeg ved godt, hvilken stemning jeg ville vælge. Selvom i som altid skabte en fed kulisse, så var København satme stærke.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » fredag, 24. maj, 2013 19:10

Tysk TV(tror der var ZDF) spurgte en tilfældig mand på gaden i London:

"Er der overhovedet noget positivt ved en tysk finale på engelsk jord?". Manden svarer: "At et tysk hold endelig taber på Wembley!" :lol:

Jeg har selv boet i London, det var altid sjovt når tyske hold var på besøg.
Hent Shelvey tilbage!

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » lørdag, 25. maj, 2013 18:56

sjampen skrev:
AndreasN skrev: Det er som sådan heller ikke for at håne brøndby, når jeg stikker til deres fribilletter, men mere en påmindelse om, at man udelukkende skabte den atmosfære, fordi folk var kommet gratis til kampen. Man kan tælle på én hånd, hvor mange kampe halvdelen af stadion havde set på stadion før denne.
Alligevel formår vi at sende tæt på 10.000 til Horsens for en nedrykningskamp som du mener er "under" dig endda med viden om at de ikke engang kunne komme på stadion og se kampen, imens i ikke kunne fylde 3000 til mesterskabskamp imod rivalen, på trods af rejsen fra København til Brøndby er noget kortere.

Iøvrigt var der til kampen mod FCN ikke fribilletter, men derimod gratis adgang hvis man mødte i gult. Hvis jeg skulle gætte var det en kalkuleret beslutning bygget på opbakning(selvfølgelig), men også et øget salg af hjemmebanetrøjer inden vi skal have ny sponsor/nye trøje, samt at øge interressen i lokalområdet. Jeg tvivler på at der er blevet hevet folk ind i fra en stor omegn fordi der var gratis adgang til en torsdagskamp. Der er det jo at FCK har en kæmpe styrke i deres beliggenhed hvor beboelsen er "sparsom" omkring Brøndby Stadion til sammenligning.

Hvis der ikke er ret mange FCK-fans skyldes det næppe manglende loyalitet...snarere den opførsel BIFs fans lægger for dagen. Jeg har været på Brøndby-stadion en gang, det var også min sidste. To af mine venner blev overfaldet og banket efter først at være blevet kaldt "bøsserøve" af nogle Brøndbyfans. Heldigvis kom politiet forbi inden det endte helt galt, men inden længe og mens politiet diskuterede om de skulle lade os i stikken fordi "vi provokerede ved at have FCK-trøjer på", så havde et par hundrede BIF-sympatisører samlet sig og sang truende sange. En af politifolkene (en kvinde) nægtede at efterlade os der alene med tanke på den fare vi var i, og vi fik et lift til stationen. Omvendt var jeg i fælledparken med en BIF-kammerat i 2001 lige efter FCK havde vundet guld...trods han var ene mand i gult og blåt der var der ikke nogen der ville give ham røvfuld eller følte behov at provokere.

Så kom ikke og sige at BIFs fans er de bedste i DK. De værste hooligans er aldrig de bedste fans. Og kom heller aldrig og sig at det kun er en lille del af deres fans der opfører sig dårligt. Jeg kender tilfældigvis folk i organisationen, og selv de vil erkende at der er rigtigt mange uheldige elementer blandt BIFs fans. Klubben som sådan skal dog have respekt for det de har opnået sportsligt i sin historie.

Nu til noget helt andet...FORZA FC Bayern!!!

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 25. maj, 2013 19:12

Jeg ville egentlig gerne hold med Bayern, men det ville omvendt irritere mig meget, hvis de kom op og matchede vores 5 titler.

Så Forza Die Schwarzgelben!

(tror dog Bayern vinder)

Brugeravatar
Alonso
Alder: 37

Indlæg af Alonso » lørdag, 25. maj, 2013 19:37

Under gruppespillet kaldte jeg Dortmund som vinder, men jeg må erkende at Bayern ser lige en tand stærkere ud. Hjertet siger også Dortmund. Så bliver både ramt på stoltheden og i hjertet, hvis Bayern vinder.

Noget siger mig det bliver den mest seværdige CL finale i mange, mange år.

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » lørdag, 25. maj, 2013 19:47

I det mindste er der ikke et hold i finalen man hader. Det var der i de 2 sidste(Chelsea og United).

Jeg har oddset på Dortmund.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » lørdag, 25. maj, 2013 20:03

Åårrrhhh, boksning igen.

F*ck off.

Jan Mølby er nu blevet boksekspert.
Hent Shelvey tilbage!

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » lørdag, 25. maj, 2013 20:13

Aquilani4 skrev: Jeg har oddset på Dortmund.
Også her, det var gave odds jeg fik 4,7 på Dortmund, Synes den finale er meget jævnbyrdig, men er med på der er en lille favorit til BM, men til 4,7 er det værd at prøve. Specielt når BM er lette at gøre nervøse i en CL finale, efter 2 fejlere for nyligt. Men bliver ikke knust over hvem end der vinder, er bare glad for det bliver en tysk sejr.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 25. maj, 2013 20:37

1-1, forlænget og straffe. Bayern vinder på straffe

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 25. maj, 2013 21:09

Gundogan er satme god!

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. maj, 2013 21:22

Martinez er den bedste dm i øjeblikket. Han er vild!

Brugeravatar
Mysjkin
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 50

Indlæg af Mysjkin » lørdag, 25. maj, 2013 21:29

Er der ikke noget om at Hummels er stor Beatles-fan og desuden altid har drømt om at spille på samme hold som Gerrard?
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 25. maj, 2013 21:34

Fortjent at de to hold er i finalen. Stor propaganda for fodbolden! Fantastiske målmandspræstationer. Og Robben... 3 store!

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » lørdag, 25. maj, 2013 21:41

Hvis den ryger til straffesparkskonkurrence og Robben sparker...
Hent Shelvey tilbage!

Besvar