Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.
Re: Smånyheder fra fodboldens verden
Martin O'Neill er blevet fyret i Sunderland. Hvem tror i tager over?
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.
Jeg tror at det er en der er dårligere til sit job, end O´neill der overtager.YNWA! skrev:Martin O'Neill er blevet fyret i Sunderland. Hvem tror i tager over?
Verden er smask fuld af hyklere....
- TomViolence
- Alder: 36
Rygter om at Stoke vil byde på Cornelius.
Hvor forudsigelig kan man dog være? Haha..
http://www.caughtoffside.com/2013/03/31 ... placement/?

http://www.caughtoffside.com/2013/03/31 ... placement/?
Scouser by heart.
Siden 2009.
Siden 2009.
- JudgeArdaStudge
Så læste jeg lige endnu en artikel om voldtægt af turister i Brasilien. Jeg synes det bliver oftere og oftere, at der kommer forfærdelige nyheder fra Brasilien. Det bliver interessant om, de kan formå at få styr på al den kriminalitet inden VM i 2014.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Ja, spørgsmålet er om kriminaliteten er stigende, eller om det blot er udlandets interesse i Brasilien der er stigende.Arda skrev:Så læste jeg lige endnu en artikel om voldtægt af turister i Brasilien. Jeg synes det bliver oftere og oftere, at der kommer forfærdelige nyheder fra Brasilien. Det bliver interessant om, de kan formå at få styr på al den kriminalitet inden VM i 2014.
Det kommer an på hvor man er henne i Brasilien. Der er jo steder i Rio de Janeiro hvor man har haft sat militæret ind, hvilket siger lidt.
Men var der ikke den samme bekymring op til VM i Sydafrika? Det gik mig bekendt fint.
Jeg synes det er mere bekymrende at man overvejer at rykke VM i Qatar til vintermånederne, fordi det er så hulens varmt dernede i sommermånederne. Dengang Qatar var i overvejelsesfasen blev det lovet at turneringen ikke ville blive rykket, men sådan er det når der kommer penge på bordet. VM i Qatar bliver alt andet end en folkefest, men nærmere en manifestation af at penge styrer fodbolden.
Men var der ikke den samme bekymring op til VM i Sydafrika? Det gik mig bekendt fint.
Jeg synes det er mere bekymrende at man overvejer at rykke VM i Qatar til vintermånederne, fordi det er så hulens varmt dernede i sommermånederne. Dengang Qatar var i overvejelsesfasen blev det lovet at turneringen ikke ville blive rykket, men sådan er det når der kommer penge på bordet. VM i Qatar bliver alt andet end en folkefest, men nærmere en manifestation af at penge styrer fodbolden.
- JudgeArdaStudge
Jeg tror umiddelbart, at kriminaliteten er mere udbredt i Brasilien, især i Rio. Rio er vidst nok en central for narkosmugling, mafiosoer osv. Jeg så en reklame for et program, hvor Jokeren nævnte et horribelt tal over, hvor mange, der mister livet i Rio grundet kriminalitet. Håber at fange reklamen igen, så jeg kan nævne det eksakte tal, som Jokeren nævner.
Jeg synes, det er problematisk, at de har sat militær ind allerede nu, men at der stadig næsten dagligt kommer historien om turister, der er endt i mindre heldige situationer derovre. VM er trods alt ikke langt ude i fremtiden.
Det er også et spørgsmål om branding af VM, for allerede nu sætter de mange historier en masse ar på Rio og resten af Brasilien inden VM. Rio er en rigmandsby med en skræmmende og fattig bagside. Deres arbejde med at slette kriminaliteten inden VM er i hvert fald langt fra overstået.
Jeg synes, det er problematisk, at de har sat militær ind allerede nu, men at der stadig næsten dagligt kommer historien om turister, der er endt i mindre heldige situationer derovre. VM er trods alt ikke langt ude i fremtiden.
Det er også et spørgsmål om branding af VM, for allerede nu sætter de mange historier en masse ar på Rio og resten af Brasilien inden VM. Rio er en rigmandsby med en skræmmende og fattig bagside. Deres arbejde med at slette kriminaliteten inden VM er i hvert fald langt fra overstået.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
7000 dræbes årligt i Rio, hørte jeg lige jokeren sige. Det er ikke så lidt.Arda skrev:Jeg tror umiddelbart, at kriminaliteten er mere udbredt i Brasilien, især i Rio. Rio er vidst nok en central for narkosmugling, mafiosoer osv. Jeg så en reklame for et program, hvor Jokeren nævnte et horribelt tal over, hvor mange, der mister livet i Rio grundet kriminalitet. Håber at fange reklamen igen, så jeg kan nævne det eksakte tal, som Jokeren nævner.
- JudgeArdaStudge
Det er rigtigt ja og det talte vel kun folk, der dræbes igennem kriminalitet.
-
Ja det er et stort tal.Thommo skrev:7000 dræbes årligt i Rio, hørte jeg lige jokeren sige. Det er ikke så lidt.Arda skrev:Jeg tror umiddelbart, at kriminaliteten er mere udbredt i Brasilien, især i Rio. Rio er vidst nok en central for narkosmugling, mafiosoer osv. Jeg så en reklame for et program, hvor Jokeren nævnte et horribelt tal over, hvor mange, der mister livet i Rio grundet kriminalitet. Håber at fange reklamen igen, så jeg kan nævne det eksakte tal, som Jokeren nævner.
Nogen der ved hvor mange der bor i Rio?
Wiki 6,3 mill, eller i runde tal næsten som Danmark, hvor der vist er i omegnen af 100 drab om året. Tør dog ikke garantere det holder vand, for kan tænkes jeg husker galt, og det "bare" er knap en i snit om dagen.
Det reelle tal er nok noget højere indbyggermæssigt. Tror at der bor mange i favelaerne der ikke er registreret nogen steder.Thommo skrev:Wiki 6,3 mill, eller i runde tal næsten som Danmark, hvor der vist er i omegnen af 100 drab om året. Tør dog ikke garantere det holder vand, for kan tænkes jeg husker galt, og det "bare" er knap en i snit om dagen.
Tror faktisk ikke at Brasilien er mere udsatte en nabolandene. Caracas i Venezuela er såvidt jeg ved verdens farligste by med noget der ligner 20.000 drab årligt. Medellín og bogotá i Colombia er også ekstremt farlige grundet narko karteller.Arda skrev:Jeg tror umiddelbart, at kriminaliteten er mere udbredt i Brasilien, især i Rio. Rio er vidst nok en central for narkosmugling, mafiosoer osv.
Tror bare der er mere fokus på det fordi det netop er Brasilien, Copa cabana osv.
Har set en del dokumentar programmer om syd og mellem Amerika og lande som Bolivia, paraguay og Peru er altså ikke at spøge med. Mit gæt vil være at Argentina er det sikreste land i Sydamerika.
Ifølge Wiki, der linker til FN, har landene i Sydamerika følgende antal drab pr. 100.000 indbyggere:
Venezuela 45
Colombia 33
Brasilien 21
Guyana 19
Ecuador 15
Fransk Guyana 13
Paraguay 12
Peru 10
Bolivia 9
Uruguay 6
Argentina 6
Surinam 5
Chile 3
Venezuela 45
Colombia 33
Brasilien 21
Guyana 19
Ecuador 15
Fransk Guyana 13
Paraguay 12
Peru 10
Bolivia 9
Uruguay 6
Argentina 6
Surinam 5
Chile 3
Hvordan skulle de ellers blive dræbt?Arda skrev:Det er rigtigt ja og det talte vel kun folk, der dræbes igennem kriminalitet.

"Anybody who plays for me should be a bad loser."