Og det kan man så også sige om de fans.LFC-Aaby skrev:Han får som fortjent.AllanShore skrev:Var det ikke også ret usympatisk, at råbe "cunt", "rapist" mv. igennem hele kampen?phl skrev:Ret usympatisk af Ven Persie at fejre den scoring så meget?
Dagens Kampe
-
Re: Dagens Kampe
Fan af Manchester United
Havde du regnet med at fansne havde gjort andet? Og det var da ham valgte at skride fra det hele til en af de største konkurrenter, så han får fuldstændig som fortjent.AllanShore skrev:Og det kan man så også sige om de fans.LFC-Aaby skrev:Han får som fortjent.AllanShore skrev:Var det ikke også ret usympatisk, at råbe "cunt", "rapist" mv. igennem hele kampen?phl skrev:Ret usympatisk af Ven Persie at fejre den scoring så meget?
Hellere en god trekant end en ond cirkel
-
Nej, men Arsenalfans er også blevet en smule bitre (det hjælper heller ikke at se deres bedste spiller vinde en titel i debutsæsonen hos hans nye klub), men så er det i den grad også på sin plads at give igen. Hvis det overhovedet var rettet mod dem. Det sker, at spillere bryder ud i større jubel i store kampe.
Fan af Manchester United
Nu så jeg kun kampen med et halvt øje, men det var vel kun nogle få der råbte 'cunt' og 'rapist' efter ham? Jeg synes sgu det er lidt respektløst. Jeg har intet imod, at han er glad for at score, men det giver mig bare ikke et billede af en sympatisk person. Og hans respekt burde ikke kun være rettet mod Gunners-fans, men også hans gamle manager, der har gjort ham til den spiller han er.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."
Kan ikke helt se hvad problemet er. Han scorer et afgørende mål for sin nuværende arbejdsgiver. Hvorfor hulen skal han ikke dog ikke være glad for det?
Det er altså professionel sport det her, og van persie udstråler blot han vil vinde. (og ja Arsenal og Arsene Wenger skabte Van Persie, der gjorde ham fra en middelmådig venstrekant til en suplim målscorer)
Ellers var det en temmelig kedelig fodboldkamp. Ikke meget fart og ikke mange chancer. Så man Tottenham vs Newcastle kampen lidt tidligere, så var der væsentlig højere tempo og langt flere chancer til begge mandskaber. Der var dog gang i nærkampene, hvor man hele tiden så man utd spillerne ville det en tand mere end Arsenal spillerne.
Personligt synes jeg, det er et ærgerligt resultat, og så langt hellere Arsenal løbe med en sejr. Ikke fordi det er man utd de spiller mod, men fordi kontrasterne omkring spilkoncept er linet op i mod hinanden. Teknisk inspireret pasningsfodbold, mod langsomt-spillende-tidsudtrækkende-taklende-overtændt-spillende-dommerdiskuterende-dommerinfluerende-betonlignende-gammel tysklignende-grimtspillende-spark ud af stadion ved hver given lejlighed-dommerappellerende kedeligt resultatfodboldspillende. Men man utd viste hvorledes et Arsenal hold kan besejres. Der er godt nok ikke mange spændende fodboldspillere på det man utd hold der spillede i går. Kan godt forstå de hunger efter en 18 årig belgier, der kan mere en blot takle og debattere med dommerne. I øvrigt mener jeg det er ganske underfundigt, der ikke var lagt mere tid til end 3 minutter i anden halvleg. Derudover blev der ikke lagt tid til, for den tid der blev brugt på at få Vidic på højkant efter hans uheldige sammenstød med De Gea. Efter hjørnesparket var afværget blev der fløjtet af, selvom der mindst var 1½ minut endnu, da Vidic og De Gea ramler ind i hinanden.
man utd vandt grimt.
Det er altså professionel sport det her, og van persie udstråler blot han vil vinde. (og ja Arsenal og Arsene Wenger skabte Van Persie, der gjorde ham fra en middelmådig venstrekant til en suplim målscorer)
Ellers var det en temmelig kedelig fodboldkamp. Ikke meget fart og ikke mange chancer. Så man Tottenham vs Newcastle kampen lidt tidligere, så var der væsentlig højere tempo og langt flere chancer til begge mandskaber. Der var dog gang i nærkampene, hvor man hele tiden så man utd spillerne ville det en tand mere end Arsenal spillerne.
Personligt synes jeg, det er et ærgerligt resultat, og så langt hellere Arsenal løbe med en sejr. Ikke fordi det er man utd de spiller mod, men fordi kontrasterne omkring spilkoncept er linet op i mod hinanden. Teknisk inspireret pasningsfodbold, mod langsomt-spillende-tidsudtrækkende-taklende-overtændt-spillende-dommerdiskuterende-dommerinfluerende-betonlignende-gammel tysklignende-grimtspillende-spark ud af stadion ved hver given lejlighed-dommerappellerende kedeligt resultatfodboldspillende. Men man utd viste hvorledes et Arsenal hold kan besejres. Der er godt nok ikke mange spændende fodboldspillere på det man utd hold der spillede i går. Kan godt forstå de hunger efter en 18 årig belgier, der kan mere en blot takle og debattere med dommerne. I øvrigt mener jeg det er ganske underfundigt, der ikke var lagt mere tid til end 3 minutter i anden halvleg. Derudover blev der ikke lagt tid til, for den tid der blev brugt på at få Vidic på højkant efter hans uheldige sammenstød med De Gea. Efter hjørnesparket var afværget blev der fløjtet af, selvom der mindst var 1½ minut endnu, da Vidic og De Gea ramler ind i hinanden.
man utd vandt grimt.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them
Til Allan Shore:
Jeg synes nu, mange andre fodboldspillere har vist mere klasse og respekt ved at fejre en scoring imod tidligere klubber mindre end normalt. RVP gør det modsatte her, og det lugter af, at han selv er en bitter lille mand. Jeg er med på at mange Arsenal fans er på nakken af ham, men det må han forvente efter den måde hvorpå han skred fra Emirates. Jeg er ret sikker på, at du AS ville blive en smule træt af ham, hvis han gjorde det samme efter denne sæson, og smuttede til Chelsea eller City, fordi i havde haft en dårlig 13-14 sæson, og han så tilmed gik ud i medierne og hånede ManU, og fejrede scoringer imod "dit" hold på samme måde, som det skete i weekenden. Men det virker som en tendens (måske ikke generel), at det er sådan man opfører sig i den klub. Jeg husker også Evras hånende attituder overfor Suarez, da i havde vundet over os efter racismesagen. At håne modstandere og respektløst nedgøre andre når man selv har succes er i min verden et af de mest usympatiske karaktertræk, man kan udvise, og at forsvare en sådan opførsel tenderer efter min overbevisning til det stupide.
Ps. du behøver ikke svare på denne post, da jeg ikke er sikker på, jeg gider læse din retfærdiggørelse af generel dårlig opførsel.
Jeg synes nu, mange andre fodboldspillere har vist mere klasse og respekt ved at fejre en scoring imod tidligere klubber mindre end normalt. RVP gør det modsatte her, og det lugter af, at han selv er en bitter lille mand. Jeg er med på at mange Arsenal fans er på nakken af ham, men det må han forvente efter den måde hvorpå han skred fra Emirates. Jeg er ret sikker på, at du AS ville blive en smule træt af ham, hvis han gjorde det samme efter denne sæson, og smuttede til Chelsea eller City, fordi i havde haft en dårlig 13-14 sæson, og han så tilmed gik ud i medierne og hånede ManU, og fejrede scoringer imod "dit" hold på samme måde, som det skete i weekenden. Men det virker som en tendens (måske ikke generel), at det er sådan man opfører sig i den klub. Jeg husker også Evras hånende attituder overfor Suarez, da i havde vundet over os efter racismesagen. At håne modstandere og respektløst nedgøre andre når man selv har succes er i min verden et af de mest usympatiske karaktertræk, man kan udvise, og at forsvare en sådan opførsel tenderer efter min overbevisning til det stupide.
Ps. du behøver ikke svare på denne post, da jeg ikke er sikker på, jeg gider læse din retfærdiggørelse af generel dårlig opførsel.

-
Det er jeg glad for, at jeg ikke behøver. Så kan vi bare blive enige om at være uenigeNiche skrev:Ps. du behøver ikke svare på denne post, da jeg ikke er sikker på, jeg gider læse din retfærdiggørelse af generel dårlig opførsel.

Fan af Manchester United
Jeg kan nu heller ikke se det store problem i at Van Persie fejrer sin scoring...
Jeg kunne desuden ikke dy mig for at gå ind på oldtrafford.dk (Overspringshandling..), og se hvordan de nu allerede har udråbt sig selv som mestre efter deres heldige sejr.
Jeg bryder mig ikke om at kopierer indlæg fra andre foraer herover, men dette indlæg bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere på et eller andet sted (og har ikke lyst til at lave en bruger derinde)
For det første glemmer han helt, at Podolski og Oxlade-Chamberlain også er skadet, hvilket betyder at Arsenal ingen kant spillere havde tilbage. For det andet undervurderer de godt nok Mertesacker og Rosicky meget, der begge var fantastiske både mod os og Dortmund. Mertesacker har været en vigtig bestanddel i vel nok ligaens, indtil videre, bedste CB-par. For det andet er hans liste med united-spillere direkte latterlig. Rio har været horribel i denne sæson, så er ikke sikker på om det var skader der holdt ham ude, eller om Moyes bare ikke gad ham. Han er intet tab. Rafael havde sandsynligvis startet på bænken alligevel, da Smalling passer bedre til Moyes pindsvinefodbold, men er alligevel et tab offensivt. Young er ikke skadet, bare elendig, taktisk disposition fra Moyes af. Welbeck er ligeså elendig, ville ingen forskel have gjort. Ben Amos er 3. målmand. Altså hvorfor overhovedet nævne ham i sådan en sammenhæng?
Så det er Mertesacker, Rosicky, Walcott, Chamberlain og Podolski vs. Rafael og elendige Welbeck/Rio.
Selvfølgelig lægger Arsenals fans noget af skylden over på skader, det ville alle normale fans have gjort.
Jeg kunne desuden ikke dy mig for at gå ind på oldtrafford.dk (Overspringshandling..), og se hvordan de nu allerede har udråbt sig selv som mestre efter deres heldige sejr.
Jeg bryder mig ikke om at kopierer indlæg fra andre foraer herover, men dette indlæg bliver jeg simpelthen nødt til at kommentere på et eller andet sted (og har ikke lyst til at lave en bruger derinde)
'Arsenal fansenes undskyldning;
"Vi havde 7-8 skader".
Magen til stupiditet troede jeg kun man så på et Liverpool forum.
Så manglede vi også 7-8 spillere, vi havde ikke Rio, Rafael, Young, Welbeck eller Ben Amos med.
De manglede Mertesacker, Roscisky og Walcott, men de to sidstnævnte havde ikke spillet samtidig alligevel.
For det første glemmer han helt, at Podolski og Oxlade-Chamberlain også er skadet, hvilket betyder at Arsenal ingen kant spillere havde tilbage. For det andet undervurderer de godt nok Mertesacker og Rosicky meget, der begge var fantastiske både mod os og Dortmund. Mertesacker har været en vigtig bestanddel i vel nok ligaens, indtil videre, bedste CB-par. For det andet er hans liste med united-spillere direkte latterlig. Rio har været horribel i denne sæson, så er ikke sikker på om det var skader der holdt ham ude, eller om Moyes bare ikke gad ham. Han er intet tab. Rafael havde sandsynligvis startet på bænken alligevel, da Smalling passer bedre til Moyes pindsvinefodbold, men er alligevel et tab offensivt. Young er ikke skadet, bare elendig, taktisk disposition fra Moyes af. Welbeck er ligeså elendig, ville ingen forskel have gjort. Ben Amos er 3. målmand. Altså hvorfor overhovedet nævne ham i sådan en sammenhæng?
Så det er Mertesacker, Rosicky, Walcott, Chamberlain og Podolski vs. Rafael og elendige Welbeck/Rio.
Selvfølgelig lægger Arsenals fans noget af skylden over på skader, det ville alle normale fans have gjort.
-
Du vælger altså også at quote en notorisk bullshitter. Men mht. Rafael, så er han en sikker starter, og det er tydeligt at se hvor stor en betydning han har på hvordan holdet spiller, især offensivt, når han er ude.
Af de Arsenalspillere du mener, der ville have være startet inde, så er jeg kun enig i Walcott og Mertesacker. De andre er, ligesom Young, Rio, Welbeck mv. højest på bænken for tiden.
Af de Arsenalspillere du mener, der ville have være startet inde, så er jeg kun enig i Walcott og Mertesacker. De andre er, ligesom Young, Rio, Welbeck mv. højest på bænken for tiden.
Fan af Manchester United
Det er vel også forskellen på en 1-0 sejr. Holdet der vinder mangler 1 stamspiller, mens holdet der taber mangler 2 stamspillere.AllanShore skrev:Du vælger altså også at quote en notorisk bullshitter. Men mht. Rafael, så er han en sikker starter, og det er tydeligt at se hvor stor en betydning han har på hvordan holdet spiller, især offensivt, når han er ude.
Mertesacker har været ligaens vel nok bedste centrale midterforsvarsspiller i denne sæson. Det er et stort tab af han er ude.
Rafael er den bedste højre back for man utd, det hersker der ingen tvivl om. Men tror ikke man utd havde spillet flottere fodbold, ved han havde indtaget positionen på højre back i stedet for Smalling.
Deraf var forskellen markant større at undvære Mertesacker frem for Rafael. Rent taktisk, forstår jeg ikke Wengers beslutning om at flytte Aaron Ramsey længere frem på banen på den offensive midtbane/højre kant, i stedet for at anvende ham, der hvor han har haft størst indvirkning på egne præstationer som central midtbane i stedet. Det var blot for at gøre plads til Flamini til at 'kæmpe' med man utds midtbane. Her havde jeg nok valgt at satse på en bedre pasningsspiller inde som Rosicky.
Det Arsenal gjorde rigtig godt mod Liverpool, var at overbefolke den centrale del af banen. Det gjorde de ikke mod man utd, men faldt ind i man utd fælden ved at skulle 'slås' om midtbanen.
Og nøj, hvor var det dog bare en stor chance til Bendtner til sidst.
Stupidity now - Insanaty later
@ Chris
Sorry to say, men du er altså ikke selv meget bedre. Walcott, Chamberlain og Podolski har jo stort set ikke spillet i sæsonen. Og som jeg skrev før, så kunne Rosicky sagtens være røget på bænken alligevel, nu hvor Flamini var klar. Så man kan ligeså godt sige, at de kun manglede Mertesacker, som så blev erstattet af holdets anfører, hvilket ikke burde være noget stort tab, hvis man vil spille med om mesterskabet.
Edit: Desuden skal det vel med, at Vidic var ude i hele 2. halvleg, hvorfor den ifølge nogle elendige Jones skulle spille i midterforsvaret.
Sorry to say, men du er altså ikke selv meget bedre. Walcott, Chamberlain og Podolski har jo stort set ikke spillet i sæsonen. Og som jeg skrev før, så kunne Rosicky sagtens være røget på bænken alligevel, nu hvor Flamini var klar. Så man kan ligeså godt sige, at de kun manglede Mertesacker, som så blev erstattet af holdets anfører, hvilket ikke burde være noget stort tab, hvis man vil spille med om mesterskabet.
Edit: Desuden skal det vel med, at Vidic var ude i hele 2. halvleg, hvorfor den ifølge nogle elendige Jones skulle spille i midterforsvaret.
Men nu handler det ikke kun om hvem der havde startet inde. Det handler også om bredden. At Bendtner og 18-årige Gnabry er de eneste offensive kort på bænken, må siges at være noget af en svækkelse.AllanShore skrev:Du vælger altså også at quote en notorisk bullshitter. Men mht. Rafael, så er han en sikker starter, og det er tydeligt at se hvor stor en betydning han har på hvordan holdet spiller, især offensivt, når han er ude.
@AJ
Bare fordi de har været ude i lang tid, betyder det ikke at Arsenal er mindre svækkede. Og jeg har svært ved at forestille mig, at Wenger ville have puttet Rosicky på bænken efter 2 fantastiske kampe mod hhv. os og Dortmund, for at putte Flamini - der netop er kommet tilbage fra skade, og var tvivlsom til kampen - på central midt og kaste Ramsey - der har været en af ligaens bedste CM's indtil videre - ud på højrekant. Det er simpelthen for langt ud. Desuden ved du udmærket godt, at det er en kæmpe svækkelse defensivt at splitte Merte/Kos ad, for at få plads til Vermaelen, der ikke har startet en PL kamp i over 6 måneder. Her er det underordnet at Vermaelen er anfører.
EDIT: Jeg kan til gengæld godt se din pointe med Vidic. Jeg er dog en af dem, der mener at Jones er fantastisk, og at han kan blive en af verdens bedste hvis han undgår skader og spiller fast som central forsvar.
Jeg kan godt se, at man ikke kan undskylde alt med skader, og man utd. var da også helt klart bedst på dagen. Men at sige at Arsenal fans viser "ufattelig stupiditet" fordi de klager over skader (hvilket er et punkt de indiskutabelt har været uheldige på), og derefter opveje det med, at man selv mangler sin 3. målmand og en række elendige spillere (Rafael undtaget) er lidt underligt for mig.
Nu har Arsenal vundet stort set alle deres kampe uden de tre, så hvor stor en svækkelse var det lige, kan man spørge. Skal Man Utd så også beklage sig over, at Fletcher er skadet?
Vi er uenige mht. om Wenger kunne finde på at bænke Rosicky. Ramsey har desuden spillet på kanten i andre kampe i sæsonen. Men selv medregnet Rosicky er det kun to udskiftninger ift. det de ellers har stillet med.
Jeg synes det er åbenlyst, at brugeren overdriver for at fremme pointen, når han nævner Amos. Men at du kalder de andre elendige, ændrer jo ikke på, at Moyes sagtens kunne have fundet på at bruge én eller flere af dem, hvorfor din vurdering af deres niveau er irrelevant for diskussionen.
Enig i, at det er en stor svækkelse at undvære Mertesacker, men det er for patetisk at brokke sig over at have én midterforsvarer ude af spil. Det må man kunne håndtere, hvis man vil være et tophold.
Vi er uenige mht. om Wenger kunne finde på at bænke Rosicky. Ramsey har desuden spillet på kanten i andre kampe i sæsonen. Men selv medregnet Rosicky er det kun to udskiftninger ift. det de ellers har stillet med.
Jeg synes det er åbenlyst, at brugeren overdriver for at fremme pointen, når han nævner Amos. Men at du kalder de andre elendige, ændrer jo ikke på, at Moyes sagtens kunne have fundet på at bruge én eller flere af dem, hvorfor din vurdering af deres niveau er irrelevant for diskussionen.
Enig i, at det er en stor svækkelse at undvære Mertesacker, men det er for patetisk at brokke sig over at have én midterforsvarer ude af spil. Det må man kunne håndtere, hvis man vil være et tophold.
Nej, Man Utd skal ikke beklage sig over at de mangler 1 central midt. Men var de uden 4 centrale midtbanespillere, på samme måde som Arsenal var uden 4 wingers, så ville jeg synes at det ville være helt i orden. Desuden har jeg på intet tidspunkt sagt at skader var den eneste grund til nederlaget. Men hvis man er ufattelig stupid for at mene at skader var medvirkende i Arsenals nederlag, så må jeg være ufattelig stupid.AJ skrev:Nu har Arsenal vundet stort set alle deres kampe uden de tre, så hvor stor en svækkelse var det lige, kan man spørge. Skal Man Utd så også beklage sig over, at Fletcher er skadet?
Ramsey har trods alt kun spillet på kanten 2 gange i denne sæson hhv. mod West brom (hvor han blev udskiftet efter 60 min) og mod Napoli. Om han ville have spillet der alligevel kan vi jo kun gætte om. Men personligt var jeg som nævnt så imponeret over Rosicky både mod os og Dortmund, at jeg har svært ved at forestille mig at Wenger ville skifte ham ud, og rykke Ramsey væk fra sin yndlingsposition (hvilket det må siges at være, på trods af hans 150 minutter i denne sæson på højrekant), for at få plads til Flamini på vej tilbage fra skade. Men det er jo sådan set en ligegyldig diskussion.
Det var netop delen med Amos der jo indlægget så latterligt (udover hans anklagen om Arsenals ufattelige stupiditet). Ligesom Amos er Young også kun taget med for at overdrive. Manden er ikke skadet, han har bare været for dårlig, så der blev taget andre offensivspillere med på bænken i stedet for ham. Han er derfor ikke med fordi han har været elendig i denne her sæson, hvilket er pointen jeg prøvede at lavede da jeg vurderede niveau i mit første indlæg. Ferdinand kan jeg heller ikke se skulle være skadet, men kan have været mig der har misset noget. Hverken på psysioroom, google eller man utd's hjemmeside kan jeg se noget om at han skulle have været blevet skadet, siden han spillede fuldtid i midtugen. Moyes startede med 4 naturlige centrale forsvarsspillere på banen, så det giver mening at han ikke gider have en træt (og elendig) 35-årig på bænken, der netop har spillet 90-min i midtugen.
Så er vi tilbage ved Rafael og Welbeck... (og Fletcher, som faktisk er kommet tilbage, men stadig væk ikke har højt nok niveau - hvis han nogensinde når det igen)
Jeg kan godt se, at et tophold ikke kan undskylde sig udelukkende med skader - for selv med spillere Arsenal havde på banen var de skuffende. Men ALLE fans - inklusiv os og Man Utd's - vil sige at skader har haft en betydning på et givent kampforløb, hvis man havde haft lige så mange som Arsenal. Og det synes jeg ikke der er noget ufattelig stupidt over.
Jakobsen, Jønsson, Kusk, Thompsen..Mange tekniske, effektive og dynamiske talenter i Aab.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!