Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
phl

Re: Dagens Kampe

Indlæg af phl » mandag, 25. nov, 2013 04:12

Køl nu lige ned folkens, og kig her på et billede fra de sidste minutter af Cardiff-Scum kampen, som vi alle kan være enige om at nyde :)

Billede

mortenbak

Indlæg af mortenbak » mandag, 25. nov, 2013 07:39

phl skrev:Køl nu lige ned folkens, og kig her på et billede fra de sidste minutter af Cardiff-Scum kampen, som vi alle kan være enige om at nyde :)

Billede
:D

Man kan sige at Cardiff lod Scum smage deres egen medicin !

Gad vide om den dommer får lov at dømme Scum igen.

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 25. nov, 2013 07:40

At se den mand i følelsesmæssig smerte er næsten noget af det sødeste i den her verden... :headbang:
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » mandag, 25. nov, 2013 08:41

AndreasN skrev:Hold nu op, sjampen. Det er svært at tage seriøst, at du mener, Thygesen kan kaldes et produkt af brøndby. Det samme med Dumic og Phiri. Faktum er, at man han købt sig tilbage til successen for andres penge.

Du vælger også med det samme at dreje fokusset væk fra brøndby ved at nævne FCK, AGF og FCM. Hovedpointen i alt det her er jo ikke, at det er noget galt med det, der er sket i brøndby - set fra mit synspunkt. Pointen er, at man nu hylder alt det, man har forsøgt at nedgøre FCK i alle de år.

Jeg synes der er nogle ting, der virker lidt besynderlige i din argumentation. Der er da ingen tvivl om, at det forøgede kapitalgrundlag er en kæmpe grund til successen, så talenterne har rutinerede spillere at læne sig op ad. Men det er jo ikke andres penge, som du skriver. Det er penge, der er investeret i Brøndby og dermed Brøndbys. Penge, der er investeret med henblik på sportlig succes og økonomisk bæredygtighed og stigende aktiekurser. Og sådan er det overalt. FCK er i lighed med Brøndby også et aktieselskab, så der er ingen forskel. Den eneste forskel er i aktieopdelingen, hvor der skete en ændring hos Brøndby, så den ligner FCKs og andres.
Så skriver du at "man" hylder alt det, som man har forsøgt at nedgøre FCK for. Det finder jeg som en generalisering af rang. Du plejer altså at debatere på et langt mere sagligt grundlag. Du vil sikkert kunne finde "nogen" der siger sådan, men du vil finde "andre" der siger noget andet.

Jeg synes det er enormt positivt at de to største flagskibe begge har vendt udviklingen. Det er godt for dansk fodbold. Brøndbys nedtur har dog været så langvarig, at man godt lige vil se dem stabilisere sig, før jeg for alvor vil sige, at udviklingen er vendt. Jeg ser frem imod næste New Firm, som endelig er blevet et topopgør igen.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 25. nov, 2013 09:55

Det er faktisk lidt sjovt. Nu er jeg både tilhænger af LFC og BIF. Og når jeg ser på Liverpools udvikling, hvor vi lige nu ligger i toppen, så opfatter jeg det noget så skrøbeligt og tør næsten ikke fylde mit sind med optimisme. Men når jeg omvendt ser BIFs udvikling, og at de er på vej tilbage, så er jeg relativt fyldt med selvtillid og i virkeligheden ikke så bange igen. Aner ikke hvorfor. Det har sikkert noget at gøre med de respektive ligaer, det er trods alt nemmere at rykke sig meget og hurtigt SAS-ligaen, end det er i PL (såfremt man ikke har en ejer dyppet i olie).
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » mandag, 25. nov, 2013 10:11

@Jesper

Du har ret i, at det er generaliserende, men jeg kan ærligt sige, at du er den første brøndbyfan, jeg har debatteret med, der har den holdning.

@TZ
Du har ret, men jeg vil trods alt mene, at der er mere egen avl over de her spillere, end spillere som Thygesen, Phiri og Dumic. Toutouh måske undtaget, der han har spillet stort set hele sit liv i Hvidovre.
Liverpool Football Klopp

thefugle

Indlæg af thefugle » mandag, 25. nov, 2013 10:13

@Surf

Forstår godt hvad du mener.

Er sikker på det er fordi man har en fornemmelse for at det er "nemmere" at komme op til toppen igen af Dansk fodbold end det er i PL. Toppen er bare mere eller mindre umulig at bryde ind i med mindre man har lidt penge i PL.

Og her mener jeg top 4. Trods soto og everton fx klarer det godt nu, så ender de ikke i top 4 i år. Rutinen mangler til at køre den helt hjem. Det er jo der Man U har kunnet køre den hjem på rutinen eller kravle til tops og vinde pga de ikke "fejlede" når det betød noget. Det vil Soto og Everton fx gøre. Og muligvis LFC.

Måske er LFC os lidt vigtigere i hjertet hos dig? :). Det er hårdere at være uden for toppen med LFC end Brøndby? :)

Det skal lige siges jeg ikke er Brøndbyfan. Men hold dog ferie hvor er jeg træt af at se CL uden LFC, det er helt vildt. Det gør næsten helt ondt.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 25. nov, 2013 13:09

Wormie skrev:Billede

Gult kort blev givet.

hævn, direkte rødt.
Nu har jeg fået set selve episoden. Det er jo en fuldstændig hjernedød aktion rooney foretager. Hvad hulen skal det dog til for?
Han er simpelthen ikke lavet til fodbold. Alt for ofte mister han hjernen og tænder af. Man aner ikke hvor man har ham, og kan på et splitsekund tænde af. 'Folket' er efter vores Luis Suarez - og med rette - men de skulle nu prøve at se rooneys eskapader. Det er jo helt hen i hampen det han foretager sig af unoder her der og alle vegne.

Skal ikke undre mig han slipper for denne. Mener det bør koste mindst 5 dages karantæne og en tur til anger management terapi.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 25. nov, 2013 13:50

Du kan være ganske sikker på at han præcis som utallige andre gange også slipper denne gang.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 25. nov, 2013 14:28

Emmy skrev:Du kan være ganske sikker på at han præcis som utallige andre gange også slipper denne gang.
Det er ufatteligt det kan få lov at fortsætte. Han bliver jo aldrig bedre, såfremt der ingen der skrider ind.

Han er jo helt væk, og burde ikke få lov at spille fodbold igen - i hvert fald ikke de næste 5 kampe.

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » mandag, 25. nov, 2013 14:39

Hekkem skrev:
Emmy skrev:Du kan være ganske sikker på at han præcis som utallige andre gange også slipper denne gang.
Det er ufatteligt det kan få lov at fortsætte. Han bliver jo aldrig bedre, såfremt der ingen der skrider ind.

Han er jo helt væk, og burde ikke få lov at spille fodbold igen - i hvert fald ikke de næste 5 kampe.

Er det ikke noget som FA kunne se nærmere på, og efterføgende uddele karantæne ?

Ligeledes med Mirallas ?

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » mandag, 25. nov, 2013 16:28

Jensen skrev:
Hekkem skrev:

Er det ikke noget som FA kunne se nærmere på, og efterføgende uddele karantæne ?

Ligeledes med Mirallas ?

Jo, de kan gå ind og tildele ekstra straffe til dem begge. Men tror du selv på at nogle af dem får så meget som en dag mere?

Brugeravatar
Surf
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af Surf » mandag, 25. nov, 2013 19:06

@thefugle

Ja du har sikkert fat i noget af det rigtige. Jeg tror måske også, at LFC ligger mig lidt nærmere. Det kommer sig nok også af, at det for mig er svært at finde tid til både af følge BIF (og dermed den danske liga) og LFC (og dermed den engelske liga), med alt der hører med. Så når tilvalget falder på at være mest opdateret på LFC - og eksempelvis følge med på forum - så bliver det for tidskrævende for mig at skulle følge to hold lige meget.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Robbie_God_Fowler

Indlæg af Robbie_God_Fowler » mandag, 25. nov, 2013 20:25

Hvis man kigger på de røde kort som tildeles i denne runde og samtidig kigger på de hændelser, som burde resultere i et rødt kort, så siger det meget om den engelske dommerstand.

At Rooney ikke bliver smidt ud er ubegribeligt. At FA tilsyneladende ikke tager sagen op viser endnu en gang, at engelske spillere forfordeles.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » mandag, 25. nov, 2013 21:02

Robbie_God_Fowler skrev:Hvis man kigger på de røde kort som tildeles i denne runde og samtidig kigger på de hændelser, som burde resultere i et rødt kort, så siger det meget om den engelske dommerstand.

At Rooney ikke bliver smidt ud er ubegribeligt. At FA tilsyneladende ikke tager sagen op viser endnu en gang, at engelske spillere forfordeles.
Hvilken en af betydningerne af ordet mener du her?

Besvar