AndreasN skrev:Hold nu op, sjampen. Det er svært at tage seriøst, at du mener, Thygesen kan kaldes et produkt af brøndby. Det samme med Dumic og Phiri. Faktum er, at man han købt sig tilbage til successen for andres penge.
Du vælger også med det samme at dreje fokusset væk fra brøndby ved at nævne FCK, AGF og FCM. Hovedpointen i alt det her er jo ikke, at det er noget galt med det, der er sket i brøndby - set fra mit synspunkt. Pointen er, at man nu hylder alt det, man har forsøgt at nedgøre FCK i alle de år.
Jeg synes der er nogle ting, der virker lidt besynderlige i din argumentation. Der er da ingen tvivl om, at det forøgede kapitalgrundlag er en kæmpe grund til successen, så talenterne har rutinerede spillere at læne sig op ad. Men det er jo ikke andres penge, som du skriver. Det er penge, der er investeret i Brøndby og dermed Brøndbys. Penge, der er investeret med henblik på sportlig succes og økonomisk bæredygtighed og stigende aktiekurser. Og sådan er det overalt. FCK er i lighed med Brøndby også et aktieselskab, så der er ingen forskel. Den eneste forskel er i aktieopdelingen, hvor der skete en ændring hos Brøndby, så den ligner FCKs og andres.
Så skriver du at "man" hylder alt det, som man har forsøgt at nedgøre FCK for. Det finder jeg som en generalisering af rang. Du plejer altså at debatere på et langt mere sagligt grundlag. Du vil sikkert kunne finde "nogen" der siger sådan, men du vil finde "andre" der siger noget andet.
Jeg synes det er enormt positivt at de to største flagskibe begge har vendt udviklingen. Det er godt for dansk fodbold. Brøndbys nedtur har dog været så langvarig, at man godt lige vil se dem stabilisere sig, før jeg for alvor vil sige, at udviklingen er vendt. Jeg ser frem imod næste New Firm, som endelig er blevet et topopgør igen.