Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
LarsU

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » mandag, 03. feb, 2014 22:34

Weissmuller skrev:Er godt nok lidt imponeret af Chelsea. 2 gode fodbold hold.
Syntes egentlig at vi kan være lidt mere stolte af vores kampe imod de 2 giganter, selvom udbyttet blev 0 point, når man ser sådan en kamp.
Selvom jeg såmænd godt kan forstå, hvad du mener, så ér det altså lidt en tabermentalitet, som vi skal forsøge at undgå.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » mandag, 03. feb, 2014 23:00

Alonso skrev:Eto'o er i øvrigt ved at udvikle sig til Premier Leagues mest usympatiske spiller. Han filmer, kommer med grimme stemplinger og andre ting, der ikke hører hjemme på en fodboldbane.

Noget andet: Der er pillet gevaldig af pynten på Citys hold uden Fernandinho. Nu ligner de Mancini versionen, hvor undertegnede i flere sæsoner skreg efter en dygtigere spilopbygger centralt. Det fik de, og hvilken succes. Man Utd kan meget passende søge inspiration, hvis de vil have genrejst holdet. Meget gerne i stedet for løbemaskinen uden slutprodukt, Cleverley.

Fernandinhos fravær bliver i øvrigt større af, at Aguero er ude. For lidt initiativ i rummet mellem midtbane og angreb.
At de så bruger Demichelis på Fernandinhos plads er heller ikke ligefrem noget der gør spilopbygningen bedre. Det synes jeg er en taktisk brøler. Og det er noget pis at cska london vandt. Nu er der snart kun 4. pladsen at spille om.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Jesperrosendal

Indlæg af Jesperrosendal » mandag, 03. feb, 2014 23:03

Chelsea handlede i januar, City gjorde ikke, det var forskellen idag... Matic er sygt god, og det hold Chelsea stiller med idag er voldsomt stærkt defensivt og perfekt til at spille på udebane... De bliver mestre tror jeg...

Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Indlæg af Skovdal » tirsdag, 04. feb, 2014 07:51

Jesperrosendal skrev:Chelsea handlede i januar, City gjorde ikke, det var forskellen idag... Matic er sygt god, og det hold Chelsea stiller med idag er voldsomt stærkt defensivt og perfekt til at spille på udebane... De bliver mestre tror jeg...

Rolig nu, Liverpool bliver engelske mestre 13/14.

Vi starter stimen på lørdag :)
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » tirsdag, 04. feb, 2014 08:31

Jeg har været enormt imponeret af City i hele denne sæson, men det Chelsea og Mourinho kan, det er at hans hold altid præsterer maksimalt når de møder andre tophold. Og man kan altså ikke tage fra ham at han er taktikkens mester. Igår var de så utroligt klare på at møde Yaya Toure uhyre agressivt og så fange City i ubalance. Og da City spiller meget asymetrisk, så var det ikke svært. Derudover så har han en helt klar spillerpolitik ift den profil en spiller i den blå trøje skal have: han skal være hurtig, fysisk stærk, løbevillig og opofrende.

Og så var der lige Edin Hazard, som simpelthen var i en klasse for sig selv. Det er faktisk uhyre sjældent at se, at forsvarsspillerne til sidst bliver så angste for nogens aktioner, at de bare totalt passivt afventer, hvad en spiller finder på og så ellers bare håber på, at de kan følge med (hvad de ikke kunne) - men det skete gentagne gange igår.

Rent taktisk kan jeg godt se ret mange ligheder med, hvad Chelsea gjorde og hvad vi bør gøre - også formationsmæssigt. Især på udebane. Men Rodgers var der, så mon ikke han tog notits!
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » tirsdag, 04. feb, 2014 09:03

Hold da op, hvor var jeg imponeret af Chelsea i går og især af Matic. Det var så skræmende en velorganiseret og alligevel kreativ præstation, som jeg længe har set. Et sandt arbejdsraseri fra alle 11. Vi skal godt nok være villige til løbe os selv ihjel, når vi render ind i Chelsea for at matche dem.

Når det er sagt, så vil jeg da samtidig håbe, at Fernandinho også mangler fra Man City's midtbane, når vi skal møde dem. For deres balance kan i den grad smadres, når han ikke er på banen.
Kloppite

mawope

Indlæg af mawope » tirsdag, 04. feb, 2014 10:10

Jeg skal lige være med. Er det dem her vi snakker om? :)

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » torsdag, 06. feb, 2014 11:14

Jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg udover min Liverpool-passion er Barcelona-fan, og dermed følger jeg spansk fodbold temmeligt meget, men det er et ambivalent forhold, for hvor gårsdagens Madrid-opgør fik mig til at væmmes. Film, gestikuleren og brok - hele tiden!! Og det var nu ikke fordi barca ikke var med, for det havde ikke været bedre med dem. Synes nu også dommerne har et stort ansvar her, for til dels skal de lade spillet køre, til dels skal de slå hårt ned på alle unoderne, herunder film og brok. Men de gør vel ikke andet end at følge de retningslinjer der er udstukket.
I virkeligheden tror jeg at den linje, som der er i spansk fodbold er ret hæmmende for dem, når de spiller i de store opgør i Europa, hvor der er en anden fysisk linje.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

asger90

Indlæg af asger90 » torsdag, 06. feb, 2014 11:27

Jesper skrev:Jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg udover min Liverpool-passion er Barcelona-fan, og dermed følger jeg spansk fodbold temmeligt meget, men det er et ambivalent forhold, for hvor gårsdagens Madrid-opgør fik mig til at væmmes. Film, gestikuleren og brok - hele tiden!! Og det var nu ikke fordi barca ikke var med, for det havde ikke været bedre med dem. Synes nu også dommerne har et stort ansvar her, for til dels skal de lade spillet køre, til dels skal de slå hårt ned på alle unoderne, herunder film og brok. Men de gør vel ikke andet end at følge de retningslinjer der er udstukket.
I virkeligheden tror jeg at den linje, som der er i spansk fodbold er ret hæmmende for dem, når de spiller i de store opgør i Europa, hvor der er en anden fysisk linje.
Jeg var inde og se kampen igår på Bernabeu, da jeg besøger en kammerat i Madrid og jeg kan kun erklære mig 100% enig. Allerede ved halvleg sad jeg med en frygtelig fornemmelse i kroppen over at se en flok.. ja jeg vil ikke kalde dem noget grimt, men mænd er de hvert fald ikke, ødelægge mange af de ting jeg elsker fodbold for. Og tilskuerne er jo ikke bedre, de spiller med ved enhver lejlighed.

Det er så irriterende og man kan sku også godt se live når spillerne filmer. Det løber mig langt langt ned af ryggen at se når Ramos og Pepe løber 50+ meter frem i banen for at have deres af sige til dommeren. Diego Costa giver den altså heller ikke for lidt Elmander i nærkampene..

Holder i øvrigt på ingen måde med hverken Real, Barca eller nogen anden spansk klub så vil da påpege at jeg synes Barca er lige så slemme som Real.

ElTorro

Indlæg af ElTorro » torsdag, 06. feb, 2014 11:35

asger90 skrev:
Jesper skrev:Jeg skal da ikke lægge skjul på at jeg udover min Liverpool-passion er Barcelona-fan, og dermed følger jeg spansk fodbold temmeligt meget, men det er et ambivalent forhold, for hvor gårsdagens Madrid-opgør fik mig til at væmmes. Film, gestikuleren og brok - hele tiden!! Og det var nu ikke fordi barca ikke var med, for det havde ikke været bedre med dem. Synes nu også dommerne har et stort ansvar her, for til dels skal de lade spillet køre, til dels skal de slå hårt ned på alle unoderne, herunder film og brok. Men de gør vel ikke andet end at følge de retningslinjer der er udstukket.
Jeg var inde og se kampen igår på Bernabeu, da jeg besøger en kammerat i Madrid og jeg kan kun erklære mig 100% enig. Allerede ved halvleg sad jeg med en frygtelig fornemmelse i kroppen over at se en flok.. ja jeg vil ikke kalde dem noget grimt, men mænd er de hvert fald ikke, ødelægge mange af de ting jeg elsker fodbold for. Og tilskuerne er jo ikke bedre, de spiller med ved enhver lejlighed.

Det er så irriterende og man kan sku også godt se live når spillerne filmer. Det løber mig langt langt ned af ryggen at se når Ramos og Pepe løber 50+ meter frem i banen for at have deres af sige til dommeren. Diego Costa giver den altså heller ikke for lidt Elmander i nærkampene..

Holder i øvrigt på ingen måde med hverken Real, Barca eller nogen anden spansk klub så vil da påpege at jeg synes Barca er lige så slemme som Real.
Nice one... :lol:

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » lørdag, 08. feb, 2014 15:41

Utopi, hvis Tottenham og Everton spiller uafgjort i dag! Please, please, please!
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » lørdag, 08. feb, 2014 15:48

TomViolence skrev:Utopi, hvis Tottenham og Everton spiller uafgjort i dag! Please, please, please!
Taget i betragtning af at de først spiller i morgen så må jeg give dig ret. Men de spiller 1-1 i morgen, det perfekte resultat.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
TomViolence
Alder: 36

Indlæg af TomViolence » lørdag, 08. feb, 2014 15:56

Emmy skrev:
TomViolence skrev:Utopi, hvis Tottenham og Everton spiller uafgjort i dag! Please, please, please!
Taget i betragtning af at de først spiller i morgen så må jeg give dig ret. Men de spiller 1-1 i morgen, det perfekte resultat.
Hovsa. :)
Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
Pakken

Indlæg af Pakken » lørdag, 08. feb, 2014 16:17

Borini udskiftet efter 12 min. Er der nogen, der ved, om det er pga. Browns røde kort eller pga. af en skade?

Brugeravatar
ThunderZtorm
Geografisk sted: Haderslev
Alder: 46
Kontakt:

Indlæg af ThunderZtorm » lørdag, 08. feb, 2014 16:20

Tom Ince har scoret for Palace - det var ikke længe han skulle have for at vænne sig til PL.

Besvar