Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » torsdag, 12. sep, 2013 14:29

thefugle skrev:
Jesper skrev:Uhyre spændende læsning - måske den også giver et billede på, hvordan vindermentalitet fremelskes

Ja, jeg ved godt at han er United, men resultaterne kan ikke tages fra ham og metoderne - de ledelsesmæssige - er set fra mit perspektiv stadigvæk interessante : http://www.goal.com/en/news/9/england/2 ... 6-years-of

At artiklen ikke rummer nogle former for modvægt er vel heller ikke intensionen, selvom det ville have set kønnere ud.
Masser af respekt for hans resultater og fremgangsmåder. Men den artikel der fortæller ikke mig noget jeg ikke vidste i forvejen, både om hvordan han er, men os hvordan tingene skal styres. Synes det er rimelig meget management 101
Jeg savner input om, hvordan han fik dommere og FA over på sin side... ;)
Kloppite

thefugle

Indlæg af thefugle » torsdag, 12. sep, 2013 14:56

texy skrev:
thefugle skrev:
Jesper skrev:Uhyre spændende læsning - måske den også giver et billede på, hvordan vindermentalitet fremelskes

Ja, jeg ved godt at han er United, men resultaterne kan ikke tages fra ham og metoderne - de ledelsesmæssige - er set fra mit perspektiv stadigvæk interessante : http://www.goal.com/en/news/9/england/2 ... 6-years-of

At artiklen ikke rummer nogle former for modvægt er vel heller ikke intensionen, selvom det ville have set kønnere ud.
Masser af respekt for hans resultater og fremgangsmåder. Men den artikel der fortæller ikke mig noget jeg ikke vidste i forvejen, både om hvordan han er, men os hvordan tingene skal styres. Synes det er rimelig meget management 101
Jeg savner input om, hvordan han fik dommere og FA over på sin side... ;)
Ja egentlig mærkeligt han ikke fortæller de hemmeligheder
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 12. sep, 2013 16:00

thefugle skrev:

Hvis det er så simpelt, så kan man også regne med, at du gør brug af de værktøjer hver dag?
Fan af Manchester United

Scherwin

Indlæg af Scherwin » fredag, 13. sep, 2013 22:10

sjovt at carvani er bænkevarmer i PSG. kommer ikke ind før til slut samt en dyr bænkevarmer at have
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Brugeravatar
Aquilani4

Indlæg af Aquilani4 » fredag, 13. sep, 2013 23:01

Moyes om Fellaini:

Billede
Hent Shelvey tilbage!

AndersF
Geografisk sted: Århus
Alder: 31

Indlæg af AndersF » mandag, 16. sep, 2013 11:31

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... xt-2276667
Premier League referees have been warned not to speak to managers amid Mark Halsey's claim that he was on texting terms with mr. ferguson Ferguson.

The Hertfordshire official retired at the end of last season, the same time as mr. ferguson stood down at Manchester United.

Halsey has also confirmed the Mirror’s exclusive from last year that Chelsea midfielder Jon Obi Mikel screamed: “I’ll break your legs” at referee Mark Clattenburg on October 28 last year.

It is Halsey’s texting claim , however, that has sparked fresh controversy.

The ex-official claims that he asked the Scot to defend Clattenburg over allegations that Mikel had been called "a monkey" in the October 28 fixture.

Speaking in his book Added Time, Halsey said: "I took matters in my own hands and rang mr. ferguson asking him to speak out.

"He agreed and used his Friday press conference to say he could not conceive of Mark saying such things. It helped the situation a great deal."

Halsey added: "It took time to gain mr. ferguson Ferguson's respect but in the end we had a very good relationship."

He went on to insist: "One thing should be made clear about my relationship with mr. ferguson.

"I may have spoken to him a lot and shared texts but he knew when I crossed that white line there were no favours.

"Players and managers would not respect you if you gave decisions based on friendship."
Måske der alligevel sker mere end man ved? Ikke at jeg skal sige at det nødvendigvis har været medvirkende til dommerhjælp i kampene, men synes ikke det er i orden at man som manager har privat kontakt med en dommer, da det om ikke andet så underbevidst kan skabe nogle unfair fordele...

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 11:50

Nu var det så Halsey, der kontaktede Sire Alex Ferguson.
Fan af Manchester United

Scherwin

Indlæg af Scherwin » mandag, 16. sep, 2013 12:10

"jeg har aldrig været dopet"

Tilfældig cykelrytter.

Man skal ikke altid tror hvad folk siger og tingene er som de bliver sagt "første gang"
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 12:21

Du må være et herligt menneske at have i din omkreds.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Alder: 40

Indlæg af tue69 » mandag, 16. sep, 2013 13:17

AllanShore skrev:Nu var det så Halsey, der kontaktede Sire Alex Ferguson.
Det ændrer da ikke på det AndersF skriver?

Han skriver, at han ikke synes det er i orden at man som manager har privat kontakt med en dommer. For at der skal være privat kontakt, så må der vel alt andet lige have været et svar fra SAF, hvilket Halsey ofte bekræfter.

Og selvfølgelig skal der ikke være kontakt mellem dommere og trænere andet, end når det har med en kamp at gøre.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 13:28

Når der i denne sag har været en dommer, der har været udsat for trusler og falske anklager fra en spiller, så synes jeg personligt, at det er i orden, at hans kollegaer gør hvad de kan for at hjælpe ham, og at det så resulterer i, at han spørger den mest magtfulde manager i landet om at sige et par ord om det til næste pressekonference, kan jeg ikke se skulle være så slemt.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Surf
Alder: 34

Indlæg af Surf » mandag, 16. sep, 2013 13:33

AllanShore skrev:Når der i denne sag har været en dommer, der har været udsat for trusler og falske anklager fra en spiller, så synes jeg personligt, at det er i orden, at hans kollegaer gør hvad de kan for at hjælpe ham, og at det så resulterer i, at han spørger den mest magtfulde manager i landet om at sige et par ord om det til næste pressekonference, kan jeg ikke se skulle være så slemt.
Hvis han ville have fergusons hjælp, så kunne han indkalde ham som vidne hvis sagen gik i retten. Det er da vildt suspekt at ringe til landets mest magtfulde manager og få ham til at sige noget på en pressekonference. Det lugter af vennetjenester, uanset om det var et eller ej.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
tue69
Alder: 40

Indlæg af tue69 » mandag, 16. sep, 2013 13:54

AllanShore skrev:Når der i denne sag har været en dommer, der har været udsat for trusler og falske anklager fra en spiller, så synes jeg personligt, at det er i orden, at hans kollegaer gør hvad de kan for at hjælpe ham, og at det så resulterer i, at han spørger den mest magtfulde manager i landet om at sige et par ord om det til næste pressekonference, kan jeg ikke se skulle være så slemt.
Så er vi godt nok uenige. Jeg mener aldrig nogensinde, at dommere skal kontakte managers omkring ting, der ikke er kamp-relaterede. (Vel at mærke den kamp, som de er igang med at dømme).

Som Surf skriver, så er der andre måder at føre bevisførelse på i en bestemt sag.

Det er desuden mit indtryk, ud fra ordlyden i artiklen, at dialogen mellem dommer og SAF har været længerevarende, men det står dog ikke direkte i teksten, hvorfor man må håbe, at det ikke er tilfældet.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

texy
Alder: 49

Indlæg af texy » mandag, 16. sep, 2013 14:02

Managers skal KUN have magt over deres egne spillere. Hvis de opnår anden magt, så bliver der tale om sportslig ubalance, og dermed konkurreres ikke på lige vilkår.

Noget der ikke har været svært at konstatere i forhold til Man Utd igennem de sidste mange år.
Kloppite

AllanShore

Indlæg af AllanShore » mandag, 16. sep, 2013 14:16

Jeg vil godt medgive, at det ikke er holdbart, at dommere og trænere har et personligt forhold til hinanden, og det giver da sikkert også ekstra brænde på bålet til dem, der mener, at Ferguson og Gill styrede dommerne, men jeg tror nu ikke at Ferguson og Halsey har haft andet end et professionelt forhold. Han siger jo også, at han på den anden side af kridtstregen lagde alle personlige forhold på hylden. Det vil til gengæld være kritisabelt, hvis dommerne ikke også gjorde det.
Men i den givne situation blev Clattenburg straks efter kampen stemplet som muligt racist og kunne pga. kontraktmæssige årsager ikke udtale sig, og derfor kan jeg godt forstå, at Halsey prøvede at hjælpe sin kollega ved at gå ad andre kanaler og prøvede at kontakte en mand, som folk lytter til. Wenger udtalte sig vist også om sagen, hvilket heldigvis hjalp i sidste ende Clattenburg.
Fan af Manchester United

Besvar