Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 14. dec, 2016 22:46

Eriksen med 2 mål.

Men det ligger lidt til Chelsea pt. Vi er 6 point efter og har dem hjemme sidst i januar. Man kan alligevel ikke lade være med at drømme om nr. 19.

Brugeravatar
YNWA!
Alder: 28

Indlæg af YNWA! » onsdag, 14. dec, 2016 22:46

Der er ingen ord for hvor meget jeg hader den klub
You cannot have an impartial Football Association when members of that board are also executives at Manchester United football club! - Rafael Benitez.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » torsdag, 15. dec, 2016 17:26

17. Runde
Dato Tid Kampe
17.12.2016 13:30 Crystal Palace – Chelsea
17.12.2016 16:00 West Ham – Hull
17.12.2016 16:00 Stoke – Leicester
17.12.2016 16:00 Middlesbrough – Swansea
17.12.2016 16:00 Sunderland – Watford
17.12.2016 18:30 West Bromwich – Manchester United

18.12.2016 14:30 Bournemouth – Southampton
18.12.2016 17:00 Manchester City – Arsenal
18.12.2016 17:00 Tottenham – Burnley

19.12.2016 21:00 Everton – Liverpool

Jeg har et realistisk håb om pointtab til Chelsea og scum, mens der vil tabes topplaceringspoint i kampen mellem shitty og Arsenal. Spurs skal nok nappe de 3 point, og det er jeg overbevist om, at vi også gør mod de bitre.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 15. dec, 2016 20:25

Jeg tror sandsynligheden for at vi taber point mod Everton er en del højere end Chelsea taber point mod Crystal Palace.

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 16. dec, 2016 17:48

Hr. Drejer skrev:Jeg tror sandsynligheden for at vi taber point mod Everton er en del højere end Chelsea taber point mod Crystal Palace.
Sådan vil odds sikkert være, ja. Jeg mener bare, at vi med den rette indstilling til løb, fight, organisering er et noget bedre hold end Everton, så hvis vores 4 forreste er i spilhumør, så får Everton det rigtig svært.

Selhurst Park er altid vanskellig, så det kan gå begge veje.

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » fredag, 16. dec, 2016 18:16

Er det så vanskeligt? De har to sejre, to uafgjorte og syv nederlag på hjemmebane i den her sæson. Det er faktisk lidt useriøst at sige, at det er mere sandsynligt, at vi vinder ude over Everton end, at Chelsea vinder ude over Palace. Også selvom Everton har haft store problemer med at vinde på Goodison. To sejre, fire uafgjort og fem nederlag.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » fredag, 16. dec, 2016 19:54

AndreasN skrev:Er det så vanskeligt? De har to sejre, to uafgjorte og syv nederlag på hjemmebane i den her sæson. Det er faktisk lidt useriøst at sige, at det er mere sandsynligt, at vi vinder ude over Everton end, at Chelsea vinder ude over Palace. Også selvom Everton har haft store problemer med at vinde på Goodison. To sejre, fire uafgjort og fem nederlag.
Og i øvrigt: De sidste 10 indbyrdes opgør mod Everton er der 6 uafgjorte og 4 sejre til Liverpool. De mangler Jagielka, efter hans sene røde kort mod Arsenal, hvilket næppe gør det nemmere for dem, overfor vores dygtige offensiv.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Hendo
Geografisk sted: Tæt på en bar, København

Indlæg af Hendo » fredag, 16. dec, 2016 19:55

YNWA! skrev:Gundogan er vidst udgået med skade. Læste det skulle være alvorligt. Så han er nok heller ikke med mod os den 31.
Han bliver ikke klar resten af sæsonen, da det er en slem korsbåndsskade, siger Guardiola.
"My idea was to build Liverpool into a bastion of invincibility. My idea was to build Liverpool up and up."

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » fredag, 16. dec, 2016 21:32

AndreasN skrev:Er det så vanskeligt? De har to sejre, to uafgjorte og syv nederlag på hjemmebane i den her sæson. Det er faktisk lidt useriøst at sige, at det er mere sandsynligt, at vi vinder ude over Everton end, at Chelsea vinder ude over Palace. Også selvom Everton har haft store problemer med at vinde på Goodison. To sejre, fire uafgjort og fem nederlag.
Jeg er jo ikke en objektiv tilskuer men måske den mest optimistiske Liverpool fan, du finder på dette Liverpool forum. Efter vi er kommet tilbage på sporet, så ser jeg os ikke miste point i denne kamp medmindre, vi rammes af uheld.
Naturligvis kan alt ske i Premier League, og det uventede sker nærmest hver uge, så det kan ramme os, men jeg satser på, at det er i denne runder, at Chelsea's sejrstime bliver brudt. Det vil ske før eller siden og hvorfor ikke på Selhurst Park, hvor Benteke bliver kampens spiller med 2 garn.

Siden 2014 ser de ud til at have mødtes 5 gange ude/hjemme med 3-2 i Chelsea's favør og 1 vundet og 2 tabt på Selhurst Park.

Tom_Jorsal
Alder: 37

Indlæg af Tom_Jorsal » lørdag, 17. dec, 2016 14:14

Nu skal ham Diego Costa simpelthen til at stoppe!

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 17. dec, 2016 14:24

Jeg må sige, at jeg er meget, meget imponeret over Chelsea. De indfører et nyt system ved sæsonstart, hvor jeg umiddelbart ikke vurderede, at de havde de spillere, de havde brug for, for at få succes i det system - 3-5-2. Specielt på de to wingbacker så det mere end tvivlsomt ud. Men Conte har fået systemet implementeret og Chelsea er så utroligt svære at spille mod, for de giver ingen chancer væk. Hvem havde i øvrigt troet at David Luiz ville være så driftsikker. Og de har på mange måder ikke noget mod at modstanderne har bolden. Så sker der ofte det, at modstanderne angriber med flere mand end de egentlig burde, fordi de føler at de har fat i spillet, men så skæres kniven i det åbne sår ved at Chelsea angriber med nogle uhyggeligt effektive kontraer. Kontraer, der virkelig er indstuderede i forhold til løbemønstre. Og så har de to superstjernen i Hazard og Costa, der på egen hånd afgør kampene. Derudover har de en utroligt skarp bænk, hvis plan A ikke lykkedes.

Jeg synes at stillingen er et meget godt eksempel på, at den ikke lyver, for Chelsea er med afstand det hold, der har været mest konstant og som ser mest sammenhængende ud på et utroligt højt niveau.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

MP

Indlæg af MP » lørdag, 17. dec, 2016 14:32

Helt enig Jesper.. Ufatteligt som han har løftet visse spillere som allerede fra start var dømt ude. Hvem havde forudset at MOSES ville gøre sig gældene i startopstillingen :shock: Og som du også nævner at Luiz ville have kompetencerne til at styre et 3-mands forsvar.
Conte har endda ikke rigtig haft muligheden for at præge sit hold med ønskede indkøb endnu. Luiz skulle eftersigende ikke være en signing efter hans hoved.
Det ligner desværre et Chelsea hold som har både træneren, spillerne og ressourcerne til at lege med mod de helt store drenge i fremtiden.

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 17. dec, 2016 14:34

De kommer til at vinde ligaen på deres defensiv.

I angrebsspil synes jeg de er dårligere end vi er, et godt stykke endda. Men de lukker bare ikke mål ind, og får altid scoret en enkelt selv.
Dét vinder man titler på.

Havde vi haft deres defensiv og vores offensiv, havde vi cruiset gennem sæsonen.

Brugeravatar
Jesper

Indlæg af Jesper » lørdag, 17. dec, 2016 14:42

RedRedRed skrev:De kommer til at vinde ligaen på deres defensiv.

I angrebsspil synes jeg de er dårligere end vi er, et godt stykke endda. Men de lukker bare ikke mål ind, og får altid scoret en enkelt selv.

Havde vi haft deres defensiv og vores offensiv, havde vi cruiset gennem sæsonen.
Kan man stille det sådan op? Det er jo et prioriteret valg, at de altid husker at sikre deres defensiv. Og så ved de måske godt, at de ikke scorer helt så mange mål, men til gengæld bliver de ikke overrasket på kontraer. Vi har måske en bedre offensiv, men nogle gange bliver vi også fanget, fordi vi angriber med mange spillere. Og så synes jeg først og fremmest ikke vi har en Costa. En spiller, der bare ikke kan holdes nede og som man ved altid vil score mål, næsten uanset hvad.
Man skal ikke undervurdere, hvor vigtig Kante er. Sidste års vigtigste spiller hos Leicester rent defensivt og på mange måder er han det igen i år. Jeg kommer altid til at tænke på Makalele, som var den her ret undervurderede spiller, men lige så snart han var væk, så så man hvad han havde betydet. Og en Makalele var ensbetydende med at vinde titler. Og Kante er næsten en kopi.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
RedRedRed
Alder: 36

Indlæg af RedRedRed » lørdag, 17. dec, 2016 14:53

Jesper skrev:
RedRedRed skrev:De kommer til at vinde ligaen på deres defensiv.
Kan man stille det sådan op? Det er jo et prioriteret valg, at de altid husker at sikre deres defensiv. Og så ved de måske godt, at de ikke scorer helt så mange mål, men til gengæld bliver de ikke overrasket på kontraer. Vi har måske en bedre offensiv, men nogle gange bliver vi også fanget, fordi vi angriber med mange spillere. Og så synes jeg først og fremmest ikke vi har en Costa. En spiller, der bare ikke kan holdes nede og som man ved altid vil score mål, næsten uanset hvad.
Man skal ikke undervurdere, hvor vigtig Kante er. Sidste års vigtigste spiller hos Leicester rent defensivt og på mange måder er han det igen i år. Jeg kommer altid til at tænke på Makalele, som var den her ret undervurderede spiller, men lige så snart han var væk, så så man hvad han havde betydet. Og en Makalele var ensbetydende med at vinde titler. Og Kante er næsten en kopi.
Nej, selvfølgelig kan man ikke det.

De mister noget offensivt, fordi de gerne vil stå godt defensivt.
Vi står ikke så godt defensivt, fordi vi gerne vil angribe.

Mht. Kanté er jeg fuldstændig enig. Fantastisk spiller.
Tror bare ikke Klopp ønsker sådan en type på holdet. Tror aldrig vi kommer til, at spille med en decideret sikringsspiller på midten under Klopp.

Og Chelsea har så 2 af dem i dag, Kanté og Matic. Conte og Klopp har to vidt forskellige fodboldfilosofier.

Besvar