Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AJJ

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 07. dec, 2017 10:27

Hr. Drejer skrev: Can kan nogle gange miste koncentrationen, men det sker (næsten) aldrig for Gini. Han er altid utrolig fokuseret på hans arbejdsopgaver, hvilket vi også så i går mod Spartak, hvor han spillede en god kamp.
Senest illustreret ved det gule kort i går :roll:

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » torsdag, 07. dec, 2017 10:55

Hr. Drejer skrev:Gini er en intelligent spiller, som laver mange dybde løb, som er med til at skabe plads for fab four. Hans sene løb ind i feltet minder mig om Scholes i sine velmagtsdage. Han lukker mange gange hullet efter Can, når han stormer op ad banen, og gør rummene på midten mindre, som er med til at give modstanderen mindre plads at spille på.

Hans kombinationsspil er også helt klart bedre end Hendo og Can. Førstnævnte spiller meget ofte bolden ud til siden eller bagud, hvor Gini meget ofte forsøger at finde offensive løsninger. Han er jo opdraget i den hollandske fodboldskole.

Can kan nogle gange miste koncentrationen, men det sker (næsten) aldrig for Gini. Han er altid utrolig fokuseret på hans arbejdsopgaver, hvilket vi også så i går mod Spartak, hvor han spillede en god kamp.

Jeg har tit og ofte ros hans taktiske egenskaber. Ud over at det kommer konkret til syne i hans løb (som næsten ikke åbner rum for modstanderen på midten), så kommer det også til syne i hans offensive aktioner.

Som vi så mod Spartak, så er Gini bedst, når hans arbejdsopgave er klart defineret. For mit vedkommende, så er Gini mere sikker på midten end Can og Hendo.
Gini er bestemt en dygtig spiller. Mit problem er at han vel i sin tid i Liverpool har spillet 30% gode kampe, 30% jævne kampe, 30% anonyme kampe, og 10% dårlige kampe. (Anonyme, som i, han som sådan ikke laver noget dumt eller er skyld i fejl, men at han så absolut heller ikke bidrager med noget)

Det syntes jeg slet ikke er godt nok. Gini er rigtig god, når det kører for os, men går modstanderne til ham og er generelt aggressive, så fungerer Gini slet ikke - (det er der så generelt mange af vores spillere der ikke rigtigt gør, men Gini er imø blandt de værste her) Syntes han var Outstanding (For at citere vores forrige træner) i kampen igår imod Spartak og det vil jeg utrolig gerne se mere af. Can var også Outstanding igår - og jeg tror faktisk at de to supplerer hinanden rigtig godt på midtbanen. Jeg vil næsten tro, at mange af de kampe Gini har haft, hvor han har spillet rigtig godt, har været med Can som kollega på midten og ikke Hendo.

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » fredag, 08. dec, 2017 11:10

Ku man forestille sig ovenstående debat i Gini's tråd fremfor i: General Fodbold Diskussion, underpunkt: Dagens kampe?
Vi SMADRER det PIShold !

Bojangles
Alder: 46

Indlæg af Bojangles » fredag, 08. dec, 2017 15:21

Cynwal skrev:Ku man forestille sig ovenstående debat i Gini's tråd fremfor i: General Fodbold Diskussion, underpunkt: Dagens kampe?
Never! Haha. Men ja, overvejede selv at skifte over til den, men nu var debatten igang.

Og angående sammenligningen med Scholes og sene løb i feltet, så er det nok min største anke imod ham - hans sene løb i feltet - løb der kommer 2 min efter han burde være løbet derind. Jeg syntes stort set aldrig at han tager de løb i feltet. Det hænder da, at det sker. Og ja, så kommer det jo som en overraskelse for modstanderen, fordi de i deres analyse har set at det er ti kampe siden han sidst gjorde det...

Jeg troede netop, at det var sådan noget, der var hans styrke, men det er godt nok alt for lidt, han har vist det hos os i Liverpool.

Brugeravatar
Sledgehammer
Geografisk sted: The Klopp

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 09. dec, 2017 13:31

Wow var Joe Hart lige blevet sat på bænken hos Hammers? :shock:

Lad os håbe at Moyes kan sætte Hammers op til at stjæle et par points fra Chelski.
Senest rettet af Sledgehammer lørdag, 09. dec, 2017 15:23, rettet i alt 1 gang.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
lasse.j
Geografisk sted: Randers
Alder: 52

Indlæg af lasse.j » lørdag, 09. dec, 2017 13:44

Morata. .hollywood :naughty:
Mvh

Lasse

Oomph242

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 09. dec, 2017 15:19

Stor tak herfra til West ham.

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 09. dec, 2017 15:24

Agent Moyes :love3:

Tomålssejr over de blå i morgen, så overhaler vi de andre blå.

Kan Stoke så snige en uafgjort hjem mod Spurs om lidt, begynder det at ligne en rigtig dejlig weekend.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

pingel

Indlæg af pingel » lørdag, 09. dec, 2017 15:38

Lad os lige skyde bjørnen i morgen, så kan vi sælge dagens skind der...

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 09. dec, 2017 15:45

Tak West Ham!

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » lørdag, 09. dec, 2017 17:38

Sledgehammer skrev:Kan Stoke så snige en uafgjort hjem mod Spurs om lidt, begynder det at ligne en rigtig dejlig weekend.
Det blir' sgu årets sniger, så! Efter 80. min er Stoke bagud 5-1, men bolden er jo rund.......
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 09. dec, 2017 17:48

Cynwal skrev:
Sledgehammer skrev:Kan Stoke så snige en uafgjort hjem mod Spurs om lidt, begynder det at ligne en rigtig dejlig weekend.
Det blir' sgu årets sniger, så! Efter 80. min er Stoke bagud 5-1, men bolden er jo rund.......
Ja det forblev desværre ønsketænkning ... :( Men Stoke er nu også ringere end længe i denne sæson. På deres "gode" dage var de en besværlig modstander for selv de bedste hold.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 09. dec, 2017 23:45

texy skrev:Der er jeg bare ikke enig. Busquets er ganske givet bedre til den rolle, han har i Barcelona, end vores spillere vil være. Men til det fodbold, som Klopp vil spille med Liverpool, synes jeg, at vores egne spillere passer bedre.

Iniesta har spillet sig en lille smule op i denne sæson i forhold til sidste sæsons præstationsmæssige nedtur, uden dog at nærme sig tidligere tiders niveau. Og han er efter min overbevisning ikke i nærheden af hverken Coutinho (som sammenligningen må gå på, da de spiller samme position) og Lallana. Og netop Lallana er spilleren som i mine øjne er bedre end Rakitic. Igen gælder det naturligvis, at der er forskel på holdenes spillestil og ligaernes profil. Det er muligt, at Rakitic fungerer bedre i Barcelona end Lallana ville gøre (selvom jeg personligt tvivler), men det omvendte mener jeg så også er tilfældet for Lallana i Liverpool og Premier League.

Selvom man inkluderer Messi og Suarez, så mener jeg i ramme alvor, at vores forreste 6 lige nu samlet set er stærkere end Barcelona's. Og jeg vil da på ingen måde ryste i bukserne af at skulle møde dem i CL. Forestiller mig, at det ville blive en fuldkommen jævnbyrdig affære. For ganske vist er deres bagkæde lidt stærkere end vores, men vel ikke lysår? Med sine syvmile-skridt fremad i denne sæson, hvor langt er Moreno så efter Alba? Og hvor langt er Matip fra Umiti? Mignolet fra Ter Stegen?

Virgil Van Dijk ville gøre underværker i en sådan direkte sammenligning.

Men Barcelona's store styrke ligger jo i, at de siden Cruyff var manager i 90erne har spillet ud fra stort set samme filosofi/koncept. På det område er vi vel to år gamle. Siden Dalglish stoppede har vi famlet rundt i forhold til både at finde de rigtige managers og også vores eget koncept eller egen filosofi. Sådan er det når succesen udebliver for et hold med store forventninger. Tålmodigheden er sjældent til stede, og så prøves der konstant noget nyt. Jeg ser klart Barcelona's konceptmæssige stabilitet som en af årsagerne bag deres position som en magtfaktor.
Jeg er også meget glad for vores offensiv, men tilstedeværelsen af Messi gør, at jeg forstår Coutinho, hvis han stadig finder Barcas offensiv stærkere. Og så har han jo før vist, at han kan fungere sammen med Suárez.

Deres midtbane er langt bedre end vores, men Coutinho ville selvfølgelig kunne forstærke den yderligere.

Umtiti er en af verdens bedste forsvarsspillere. Matip er meget langt fra det niveau. Selv hvis vi køber van Dijk, er Barca stadig foran os på den plads. Alba er også bedre end Moreno, selvom denne har forbedret sig. Alba har vel været blandt verdens allerbedste på pladsen i denne sæson. Endelig er Mignolet meget langt fra ter Stegens niveau. ter Stegen viser for tiden et helt vanvittigt niveau.

Brugeravatar
Sledgehammer

Indlæg af Sledgehammer » søndag, 10. dec, 2017 08:41

AJ skrev:
texy skrev:Der er jeg bare ikke enig. Busquets er ganske givet bedre til den rolle, han har i Barcelona, end vores spillere vil være. Men til det fodbold, som Klopp vil spille med Liverpool, synes jeg, at vores egne spillere passer bedre.

Iniesta har spillet sig en lille smule op i denne sæson i forhold til sidste sæsons præstationsmæssige nedtur, uden dog at nærme sig tidligere tiders niveau. Og han er efter min overbevisning ikke i nærheden af hverken Coutinho (som sammenligningen må gå på, da de spiller samme position) og Lallana. Og netop Lallana er spilleren som i mine øjne er bedre end Rakitic. Igen gælder det naturligvis, at der er forskel på holdenes spillestil og ligaernes profil. Det er muligt, at Rakitic fungerer bedre i Barcelona end Lallana ville gøre (selvom jeg personligt tvivler), men det omvendte mener jeg så også er tilfældet for Lallana i Liverpool og Premier League.

Selvom man inkluderer Messi og Suarez, så mener jeg i ramme alvor, at vores forreste 6 lige nu samlet set er stærkere end Barcelona's. Og jeg vil da på ingen måde ryste i bukserne af at skulle møde dem i CL. Forestiller mig, at det ville blive en fuldkommen jævnbyrdig affære. For ganske vist er deres bagkæde lidt stærkere end vores, men vel ikke lysår? Med sine syvmile-skridt fremad i denne sæson, hvor langt er Moreno så efter Alba? Og hvor langt er Matip fra Umiti? Mignolet fra Ter Stegen?

Virgil Van Dijk ville gøre underværker i en sådan direkte sammenligning.

Men Barcelona's store styrke ligger jo i, at de siden Cruyff var manager i 90erne har spillet ud fra stort set samme filosofi/koncept. På det område er vi vel to år gamle. Siden Dalglish stoppede har vi famlet rundt i forhold til både at finde de rigtige managers og også vores eget koncept eller egen filosofi. Sådan er det når succesen udebliver for et hold med store forventninger. Tålmodigheden er sjældent til stede, og så prøves der konstant noget nyt. Jeg ser klart Barcelona's konceptmæssige stabilitet som en af årsagerne bag deres position som en magtfaktor.
Jeg er også meget glad for vores offensiv, men tilstedeværelsen af Messi gør, at jeg forstår Coutinho, hvis han stadig finder Barcas offensiv stærkere. Og så har han jo før vist, at han kan fungere sammen med Suárez.

Deres midtbane er langt bedre end vores, men Coutinho ville selvfølgelig kunne forstærke den yderligere.

Umtiti er en af verdens bedste forsvarsspillere. Matip er meget langt fra det niveau. Selv hvis vi køber van Dijk, er Barca stadig foran os på den plads. Alba er også bedre end Moreno, selvom denne har forbedret sig. Alba har vel været blandt verdens allerbedste på pladsen i denne sæson. Endelig er Mignolet meget langt fra ter Stegens niveau. ter Stegen viser for tiden et helt vanvittigt niveau.
Måske kunne en eller flere af de spillere du nævner bruges i forhandlingerne om Coutinho, hvis/når de går i gang igen. Hvis de er tilstrækkeligt sultne efter at få ham vil de måske være villige til at lade andre spillere gå den modsatte vej.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » søndag, 10. dec, 2017 13:11

1-0 til Saints. Kom så VVD. I dag spiller du virkelig for Liverpool :D

@Sledgehammer

Jeg er dybt uenig. Umtiti har gang i en udmærket sæson hos Barca, men heller ikke mere. I sidste sæson lignede han et kæmpe fejlkøb. Han er på ingen måde på niveau med eksempelvis Van Dijk.

EDIT: I øvrigt fedt, at Højbjerg har kæmpet sig ind i varmen hos Saints igen. Flot mentalitet.
Kloppite

Besvar