texy skrev:
En af verdens bedste lige nu, hvis du spørger mig.
Men jeg tror ikke, at hans ankomst til Liverpool ville betyde, at vi blev et markant bedre forsvarshold. Det er vores spillestil ikke til. Men vi ville have en spiller, der kan udvise lidt mere ro på bolden i de perioder, hvor vi skal forsvare en smal føring og vi presses langt tilbage. Og så er han en spiller, der giver meget i hovedspillet også.
Jeg har så ikke set så meget med Van Dijk som man burde når nu han er den eneste forsvarsspiller der kan forbedre os..., men jeg synes nu nærmest at frelser-benævnelsen han får blandt LFC fans, mest af alt virker forkert. Efter min mening ser han temmelig overvurderet og ofte ret middelmådig ud, efter en fremragende sæson sidste år. Men selvfølgelig langt bedre end Lovren og Klavan.
Men jeg er så enig i, at selv hvis vi kunne hente Chiellini eller Sergio Ramos, så har vores spillestil visse svagheder som ikke bliver løst af en enkelt spiller, men at vi som gruppe bliver bedre til at forsvare som hold. En spillestil der også ofte kan få en enkelt spiller til at se rigtig dårlig ud, men hvor problemet skal findes på holdets samme evne til at forsvare. Selvom jeg nu også vil mene at vores svagheder, simpelthen også i stor grad skyldes at vi simpelthen er for dårligt besat på målmandsposten, alle 4 forsvarspositioner og defensiv midtbane. Også selvom Clyne snart er klar og Moreno ikke er alvorligt skadet, selvom vi så står i den for os nærmest unikke situation, at vi måske er godt besat på backerne.
Imod moderne fodbold.