Oomph242 skrev:Jeg ved ikke hvorfor folk mener City`s forsvar er dårligt. I denne og sidste sæson er de det hold som har lukket færrest mål ind.. helt skidte kan de ikke være på det punkt..
Jeg har vist ikke læst, at nogle skriver, at deres forsvar er dårligt.
Jeg mener bare, at det er påvist, at Man City har et pænt nøglebundt til at få lirket 9 mand i feltet op, så ved at spille på denne måde, bør alle hold have indset i sidste og denne sæson, at det får man intet ud af andet end at kede sine fans og TV-seerne.
Jeg synes, de skal prøve at stå højere i banen og spille deres chance, og når de lykkes et hold at etablere et angreb eller få gang i en contra, så er Man City's defensiv ofte til at tale med.
Det er da soleklart, at de har sådan en defensiv statistik, når de tilbringer 80% af tiden med at omringe modstandernes felt. Der er godt nok langt op for modstanderne, når de erobrer bolden.
Det samme kan man efterhånden også sige om de fleste modstandere, vi møder. Cardiff vælger først at ville noget ved 2-0, men så scorer de, og man begynder at blive lidt urolig over, det de laver.