Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 07. jan, 2015 12:09

AJ skrev:
Hr. Drejer skrev:Her er en liste over verdens dyreste fodboldspillere, og sådanne lister giver altid grobund for diskussion. Vi har to spillere med, Sterling og Coutinho. Sterling er helt oppe som nr. 7 med en anslået værdi på 63 M. euro. Coutinho er nede på en delt 35 plads - sammen med Reus.

http://www.football-observatory.com/IMG ... 93_fra.pdf
Der er to sider mere. Vi har flere spillere med længere nede.
Ups. Det er da også rigtigt. Jeg så gerne Sturridge højere oppe på listen. Vores to dyre forsvarsspillere, Lovren og Sakho er ikke en gang på listen, hmmm.

Danie15turridge

Indlæg af Danie15turridge » onsdag, 07. jan, 2015 12:15

Henderson er den mest værdifulde spiller i verden, af dem som har kontraktudløb i 2016.

Brugeravatar
Redtothebone

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 07. jan, 2015 12:29

Klubben må godt nok også snart tage sig sammen og få forlænget med Henderson og Sterling
YNWA

thefugle

Indlæg af thefugle » onsdag, 07. jan, 2015 23:00

Hvis Valdes ryger til Man Utd, kan jeg godt blive bange for der er noget sandhed i Bale til Utd for De gea + penge rygtet.

Hvor bliver jeg ked af det indeni ved at tænke på at Man Utd har så mange penge de bare kan spendere og de ikke er bange for at bruge dem på stjerner. I modsætning til os som åbenbart har penge at spendere, men forvalter dem på det vi nu gør.

Vi røg i en krise mht top 4, og det tog mange år at komme tilbage, tror derimod Man Utd's missede 4 plads sidste år bliver en enlig svale. De er tilbage på toppen igen næste år :(
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 08. jan, 2015 01:01

thefugle skrev:Hvis Valdes ryger til Man Utd, kan jeg godt blive bange for der er noget sandhed i Bale til Utd for De gea + penge rygtet.

Hvor bliver jeg ked af det indeni ved at tænke på at Man Utd har så mange penge de bare kan spendere og de ikke er bange for at bruge dem på stjerner. I modsætning til os som åbenbart har penge at spendere, men forvalter dem på det vi nu gør.

Vi røg i en krise mht top 4, og det tog mange år at komme tilbage, tror derimod Man Utd's missede 4 plads sidste år bliver en enlig svale. De er tilbage på toppen igen næste år :(
I følge diverse avisartikler (en af dem, har jeg tidligere postet her på forum), har de ikke penge at spendere og kan meget vel ende med at blive straffet af FFP, hvis de vender tilbage til UEFAs turneringer.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
LFC-Aaby
Geografisk sted: Herning
Alder: 32

Indlæg af LFC-Aaby » torsdag, 08. jan, 2015 01:40

JudgeArdaStudge skrev:
thefugle skrev:Hvis Valdes ryger til Man Utd, kan jeg godt blive bange for der er noget sandhed i Bale til Utd for De gea + penge rygtet.

I følge diverse avisartikler (en af dem, har jeg tidligere postet her på forum), har de ikke penge at spendere og kan meget vel ende med at blive straffet af FFP, hvis de vender tilbage til UEFAs turneringer.
Manchester United har vanvittigt mange penge. Alle de penge der er sparet op i Ferguson-tiden splasher de nu. Det er penge de har på kontoen. Så de får ikke problemer. Desværre.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

AllanShore

Indlæg af AllanShore » torsdag, 08. jan, 2015 07:45

Siden hvornår er FFP begyndt kun at omhandle klubber, der er med i europæiske turneringer?
Fan af Manchester United

mawope

Indlæg af mawope » torsdag, 08. jan, 2015 09:16

United's gæld er efter store afskrivninger de seneste år voksende igen. De forsøger at købe sig tilbage til CL. Det ser lige nu ud til at give pote, selvom forfølgerne ikke er langt efter i tabellen. Klubben spiller højt spil med økonomien. Glipper CL-kvalifikationen, bliver det spændende at se, hvad klubben gør. Van Gaal bliver formentligt vist vejen til døren, men man kan næppe fortsætte den underskudsgivende model særligt længe. UEFA har indtil videre med FFP haft meget fokus på at få stoppet den øgede tendens i hele Europa til at køre med underskud og derudover de store kapitalindsprøjtninger i enkelte klubber, som UEFA mener skævvrider konkurrencen. UEFA bekendtgjorde for ikke så længe siden, at de nu vil begynde at kigge nærmere på, om der skal laves regler for nedskrivning af gæld. United har en gæld på over £350 mio. og Real Madrid en på omkring €600 mio. Klubber som City og Chelsea føler helt sikkert, de har tabt en åbenlys fordel ift. tidligere og langer nu ud efter de gamle, store klubber som United, der har en større fanbase og som dermed får en forretningsmæssig fordel. Hele idéen med FFP var jo at skabe en mindre skævvreden konkurrence og sikre økonomisk sunde klubber, så det bliver nok svært for UEFA ikke at komme med et konkret regelsæt vedr. klubbernes gæld. Når det regelsæt kommer, skal det blive spændende at se, hvilke krumspring Glazer'ne kaster sig ud i denne gang.

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 08. jan, 2015 09:48

AllanShore skrev:Siden hvornår er FFP begyndt kun at omhandle klubber, der er med i europæiske turneringer?
Det har det gjort hele tiden. Der er også kommet finansielle krav i Premier League, men jeg mener, at Uefas FFP kom først.

bblauritzen
Geografisk sted: Odder
Alder: 52

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 08. jan, 2015 21:38

http://www.bbc.com/sport/0/football/30704681

Tidligere top dommer Keith Hackett i skarpt angreb på PL's dommerstand..

Selvom han har en pointe så er det nok ikke lige det som de dommere der er nævnt ved navn har brug hvis de bare skal bevare en smule autoritet.

sjampen
Alder: 34

Indlæg af sjampen » torsdag, 08. jan, 2015 22:31

bblauritzen skrev:http://www.bbc.com/sport/0/football/30704681

Tidligere top dommer Keith Hackett i skarpt angreb på PL's dommerstand..

Selvom han har en pointe så er det nok ikke lige det som de dommere der er nævnt ved navn har brug hvis de bare skal bevare en smule autoritet.
Jeg synes det er forfriskende, taget i betragtning at hverken FA, DBU eller UEFA/FIFA er i stand til at håndtere det problem at dommerniveau et i alt for mange kampe, simpelthen er for ringe. Oftest vil de jo ikke engang anerkende at der er et problem, hverken på den korte eller den lange bane. Det er altså dem der burde have gået forrest for at løse problemet. Med de kolossale summer det er i spil, så er det efter min mening for dårligt at problemet ikke bliver håndteret fra forbundendes side.

Hvis ikke de er den opgave voksen, så lander det jo ligesom hos eksterne observatører. Selvom jeg er enig i, at det er lidt groft overfor nuværende dommere, så må en en saglig kritik fra en kritikker der alt andet lige har en vis troværdighed, være på sin plads. Specielt når vi ser de fejl vi gør, så ofte som det alligevel sker. Så må de nuværende dommere også komme på banen, mht. hvordan de skal have hjælp til at træffe de rigtige beslutninger, for der er da ingen tvivl om det er et svært job de er pålagt.

Derudover har argumenter det jo bedst når det kan gøres håndgribeligt. Mon ikke det havde været en smule vattet hvis Hackett bare havde nævnt at han havde set kampe hvor dommeren var dårlig eller at han mente der var dommere der ikke havde et højt nok niveau til at dømme i Premier League.
Imod moderne fodbold.

Brugeravatar
Emmy
Geografisk sted: Gjessø
Alder: 47

Indlæg af Emmy » torsdag, 08. jan, 2015 22:50

Det er da befriende at nogen kalder spaden for dens rette navn. Ham den skovl der dømte kampen mod AFC burde absolut også være på listen. Er han ikke PL dommer?
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
AndreasN
Geografisk sted: Valby
Alder: 31

Indlæg af AndreasN » torsdag, 08. jan, 2015 23:09

Jeg synes også, at det er en helt retfærdig kritik. Dommerstanden i England (og Danmark for den sags skyld) er så pinligt ringe, at der snart må strammes op, og så synes jeg, at det er helt fint, at en tidligere topdommer tager bladet for munden og siger det, som det er. Måske er det det, der skal til for at starte debatten?

Det var John Moss, der dømte vores kamp mod AFC, Emmy, og han er ikke på hans liste. Hans navn var også det første, jeg kiggede efter, for guderne skal vide, at han er en ufattelig dårlig dommer.
Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
JTN
Geografisk sted: Kbh
Alder: 39

Indlæg af JTN » torsdag, 08. jan, 2015 23:55

Den eneste, der holder niveau, er efter min mening Michael Oliver. Sjovt nok ser han ud til at være den yngste i slænget.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » fredag, 09. jan, 2015 09:12

Jeg er også enig i kritikken af dommerstanden. Eller måske rettere sagt kritikken af de kendelser, som kommer fra dommerne. For jeg har en mistanke om, at spillet er blevet så hurtigt, at dommerne har svært ved at følge med. Og jeg er overbevist om, at spillerne er blevet dygtigere (værre) og mere udspekulerede i forhold til at prøve at snyde sig til fordele eller skjule svinestreger.

Mit argument er som altid, at det er på tide at give dommerne den hjælpende hånd, som de har brug for, i form af brug af videoteknologi. Alternativt synes jeg, at man skal udvise lidt mere forståelse for dommernes præstationer. For selvom min holdning nok er lidt for sort/hvid, så er modstand imod brugen af videoteknologi i mine øjne det samme som en accept af, at spillets retfærdighed kan være mere fejlbehæftet end nødvendigt. Nogle kalder det ligefrem charme. Og det er da rigtigt, at det i hvert fald giver os endnu mere at diskutere efter hver runde.
Kloppite

Besvar