Rigtigt godt indlæg!Cynwal skrev: ↑onsdag, 11. maj, 2022 16:14Han kommer da til den rigtige klub, så..........
Hvordan er det lige United Arab Emirates har det med kvinders rettigheder? ....med abort rettigheder? Med behandling af migrant arbejdere? Med vilkår for befolkningen, på nær en lille familiær elite? Med behandlingen af homoseksuelle samt LGBT+ ?
Pep Guardiola har også været ude og hælde vand ud ad ørerne. I Ekstrabladet er han citeret for følgende på et pressemøde (ifm med deres 5-0 sejr mod Newcastle)
"- Hvis I lyver for mig, så er jeg her ikke næste dag. Jeg tager af sted, og I vil ikke være min venner mere."
(..og artiklen fortsætter):
Så kontant var beskeden fra Pep Guardiola til Manchester City-ejerne fra Abu Dhabi Group.
Under et møde mellem de to parter forlangte den spanske manager, at høre sandheden om, hvorvidt Manchester City havde forbrudt sig mod Financial Fair Play-reglerne (FFP).
På pressemødet fortalte Guardiola desuden, at han forsvarer klubben, og de folk der er i klubben, fordi han tror på, at der ikke er blevet snydt med reglerne.
I starten af 2020 blev Manchester City idømt to års udelukkelse fra europæisk fodbold og en bøde på 30 millioner euro (223 millioner kroner) for at bryde FFP-reglerne.
Godt så: Manchester City er altså fundet skyldige i at fifle med midlerne og deres sponsorkontrakter for at puste økonomien op.
Artiklen fortsætter så:
"Guardiola glad for CAS-dom
Ifølge Football Leaks-dokumenter som det norske medie VG har set, så brugte klubber som Manchester City og Paris Saint-Germain en kreativ løsning for at sikre økonomiske indsprøjtninger.
De pustede kunstigt deres egne sponsoraftaler op, så de uden at bryde reglerne kunne bruge flere penge.
CAS-domstolen afgjorde dog, at anklagerne mod Manchester City faldt for den femårige forældelsesfrist, og UEFA havde derfor ikke tilstrækkeligt med bevismateriale til at køre sagen videre.
- Det, CAS sagde, betød meget for os. Det satte en stopper for alle mistankerne. Ni hold i Premier League ønskede at sparke Manchester City ud af europæiske turneringer. De pressede på, og jeg ved, hvem de er, så jeg kunne godt lide, at CAS gjorde, hvad de gjorde, og at de gjorde det ordentligt, sagde Pep Guardiola på pressemødet."
Så kære, lille Pep - Tillad mig at spørge dig: "Er du dummere end vådt bølgepap og totalt uden juridisk indsigt?"
CAS har IKKE frifundet Manchester Cheaty for beskyldningerne. CAS har derimod påpeget, at der internt i UEFAs vedtægter fremgår, at der er en generel forældelsesfrist for overtrædelser på 5 år. Da hovedparten af tilfældene med fifleri har været ældre end 5 år, har CAS vurderet, at bevismængden var for lille til at gennemføre en retssag. Dette har så hurtigt fået UEFA til at droppe sagen, da Manchester Cheaty jo har truet med at modsagsøge UEFA tilbage til stenalderen, hvilket er domumenteret i dele af den leakede mail korrespondance.
...men fodboldspillere og managers giver åbenbart gerne køb på holdninger og etik/moral, så længe sporet leder til en overpolstring af deres egne bankkonti.
Det er nærmest tåkrummende pinligt, når Pep kører på med sin ekstreme dobbeltmoral. Husker også tydeligt hans kamp for politiske fanger i Spanien, mens han ikke kunne se det massive hykleri i, at hans (enorme) løncheck kom direkte fra et diktatur, hvis tilgang til menneskerettigheder fik de spanske myndigheders ditto til at ligne en børnefødselsdag

https://www.theguardian.com/football/20 ... -abu-dhabi