Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hafsteinsson

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » søndag, 10. maj, 2009 20:10

Så må man da i det mindste håbe at Barcelona kan sikre sig mesterskabet i dag "nunca caminero solo"

McRae

Indlæg af McRae » søndag, 10. maj, 2009 20:46

Og så fik Abidal sgu sit andet røde kort på en uge :? Det er da en smule trælst, for at sige det mildt...

Brugeravatar
zerlang7
Geografisk sted: Aarhus
Alder: 35

Indlæg af zerlang7 » søndag, 10. maj, 2009 21:00

Det var da noget af en afslutning vi fik på Camp Nou, 3-3 endte kampen og Barca må vente til næste uge med at hive mesterskabet hjem .
Billede

SaibotDK
Geografisk sted: København
Alder: 35

Indlæg af SaibotDK » søndag, 10. maj, 2009 21:34

McRae skrev:Og så fik Abidal sgu sit andet røde kort på en uge :? Det er da en smule trælst, for at sige det mildt...
Specielt når ingen af forseelserne har været til rødt...

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 10. maj, 2009 21:45

SaibotDK skrev:
McRae skrev:Og så fik Abidal sgu sit andet røde kort på en uge :? Det er da en smule trælst, for at sige det mildt...
Enig og med det in mente forstår jeg stadig ikke den vilde kritik af Ovrebro. Faktum var, at chelski selv tabte kampen og at påstå de skulle havde haft 5 straffe er jo helt groteskt.
Man påstår dommeren var bestukket, men hvordan helvede kan en barca bestukket dommer smide abidal ud på så tyndt et grundlag?
Jeg glæder mig over, at Barca er i finalen og står til at vinde Primera. Jeg holder på ingen måde med dem, men et hold med så flot offensivt fodbold fortjener succes.
Senest rettet af JudgeArdaStudge søndag, 10. maj, 2009 21:45, rettet i alt 1 gang.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

McRae

Indlæg af McRae » søndag, 10. maj, 2009 21:45

SaibotDK skrev:
Ja, for ellers havde det jo bare været idiotisk, og ikke trælst.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » mandag, 11. maj, 2009 08:24

Masche20 skrev: Enig og med det in mente forstår jeg stadig ikke den vilde kritik af Ovrebro. Faktum var, at chelski selv tabte kampen og at påstå de skulle havde haft 5 straffe er jo helt groteskt.
Man påstår dommeren var bestukket, men hvordan helvede kan en barca bestukket dommer smide abidal ud på så tyndt et grundlag?
Jeg glæder mig over, at Barca er i finalen og står til at vinde Primera. Jeg holder på ingen måde med dem, men et hold med så flot offensivt fodbold fortjener succes.
Helt igennem enig Masche. Barcelona i finalen vil være det rigtige for fodboldens offensive indstillings skyld. De spillede ikke prængende mod Chelsea, og var efter min mening ganske uheldige i første opgør, som Chelsea mener de var uheldige i andet opgør.

Chelsea ville ikke andet end bryde modstanderne ned, hvilket lykkedes i 179 minutter. Det er også en form for fodbold - som vi faktisk selv har anvendt - både under Gerard Houllier og under Rafael Benitez.

Det er også en form for fodbold, uanfægtet hvor meget man holder af Barcelonas ellers velkendte pasningsspil. Det pasningsspil så vi ikke meget til i onsdags, da Chelseas midtbanefolk formåede at lukke ned for Messi - der kun 2-3 gange viste sin hurtighed med bolden - og Iniesta og Xavi. Xavi fik ikke plads til at variere spillet fra side til side. Iniesta lå forkert på venstre wing - hvilket efter min mening var en taktisk forkert beslutning, hvor jeg havde set Hleb på venstre wing - ikke at Iniesta er dårlig på den position, blot hans indflydelse var mere mangelfuld end vanligt.

Chelsea midtbane med Michael Essien, Michael Ballack og Frank Lampard, er blevet rigtig gode defensivt og kan lukke alle andre midtbaner ned. Det var ikke på grund af forsvaret, Chelsea formåede at pille det polerede Barcelona spil ned. Det var på grund af midtbanen. Derfor kan jeg godt se hvad Chelsealejren mener, ved at Chelsea ikke spillede discideret defensivt. Man skal måske hellere kalde det taktisk defensivt, i og med taktikken var at lukke Barcelonamidtbanen ned.

På den anden side, så lå Malouda meget længere tilbage end normalt set, hvor han var mere midtbane end venstre wing. Derfor kan jeg også godt se, man kan postulere Chelsea spillede defensivt.

Barcelona har sin tilgang til spillet. Chelsea havde i sin. Begge er en del af fodboldspillet.

Dommeren var ringe, men det var til begge sider. Han blev midtpunkt på grund af nogle forkerte valg i kampen.
- Abidal skulle ikke have haft rødt, da Drogba i sekunderne forinden laver frispark med for høje albuer i en hovedstødsduel. Han gik ikke efter bolden, men derimod direkte efter modspilleren.
- Der skulle være dømt straffespark, da Pique havde arm på bolden i en unaturlig position.

At påstå konspirationteori imod Chelsea, der er at stramme den ud over det der bør tillades.

Se eventuelt denne video. Bedøm selv.
http://www.youtube.com/watch?v=OwK6Rluemig
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » mandag, 11. maj, 2009 10:24

Den hvor det påstås, at Joaquins indlæg skulle have været bag baglinien er måske den dårligste dommerkendelse til dato. Hér ville der være mere rimelighed i at anklage dommerne for korruption. Skandale.

Brugeravatar
nikand
Alder: 45

Indlæg af nikand » mandag, 11. maj, 2009 11:29

Hekkem skrev:
Masche20 skrev: Enig og med det in mente forstår jeg stadig ikke den vilde kritik af Ovrebro. Faktum var, at chelski selv tabte kampen og at påstå de skulle havde haft 5 straffe er jo helt groteskt.
Helt igennem enig Masche. Barcelona i finalen vil være det rigtige for fodboldens offensive indstillings skyld. De spillede ikke prængende mod Chelsea, og var efter min mening ganske uheldige i første opgør, som Chelsea mener de var uheldige i andet opgør.

Chelsea ville ikke andet end bryde modstanderne ned, hvilket lykkedes i 179 minutter. Det er også en form for fodbold - som vi faktisk selv har anvendt - både under Gerard Houllier og under Rafael Benitez.

Det er også en form for fodbold, uanfægtet hvor meget man holder af Barcelonas ellers velkendte pasningsspil. Det pasningsspil så vi ikke meget til i onsdags, da Chelseas midtbanefolk formåede at lukke ned for Messi - der kun 2-3 gange viste sin hurtighed med bolden - og Iniesta og Xavi. Xavi fik ikke plads til at variere spillet fra side til side. Iniesta lå forkert på venstre wing - hvilket efter min mening var en taktisk forkert beslutning, hvor jeg havde set Hleb på venstre wing - ikke at Iniesta er dårlig på den position, blot hans indflydelse var mere mangelfuld end vanligt.

Chelsea midtbane med Michael Essien, Michael Ballack og Frank Lampard, er blevet rigtig gode defensivt og kan lukke alle andre midtbaner ned. Det var ikke på grund af forsvaret, Chelsea formåede at pille det polerede Barcelona spil ned. Det var på grund af midtbanen. Derfor kan jeg godt se hvad Chelsealejren mener, ved at Chelsea ikke spillede discideret defensivt. Man skal måske hellere kalde det taktisk defensivt, i og med taktikken var at lukke Barcelonamidtbanen ned.

På den anden side, så lå Malouda meget længere tilbage end normalt set, hvor han var mere midtbane end venstre wing. Derfor kan jeg også godt se, man kan postulere Chelsea spillede defensivt.

Barcelona har sin tilgang til spillet. Chelsea havde i sin. Begge er en del af fodboldspillet.

Dommeren var ringe, men det var til begge sider. Han blev midtpunkt på grund af nogle forkerte valg i kampen.
- Abidal skulle ikke have haft rødt, da Drogba i sekunderne forinden laver frispark med for høje albuer i en hovedstødsduel. Han gik ikke efter bolden, men derimod direkte efter modspilleren.
- Der skulle være dømt straffespark, da Pique havde arm på bolden i en unaturlig position.

At påstå konspirationteori imod Chelsea, der er at stramme den ud over det der bør tillades.

Se eventuelt denne video. Bedøm selv.
http://www.youtube.com/watch?v=OwK6Rluemig
Hekkem for helvede havde glemt fodboldens død i 2002, hvor både Italien´og Spanien blev snydt ud via snyd. Jeg husker jeg græd da Spanien blev sendt ud via dommerens hjælp. Fodbolden led for mig samme død som boksningen også gjorde i Korea i 1988. Så faktisk ikke resten af VM kampene, til trods for at jeg er en mega fodboldnørd. Jeg er ikke i tvivl om at Korea blev yderst forfordelt med vilje, og det var heller ikke topdommere der fik Koreas kampe pudsigt nok.
We need a new Fowler...

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » mandag, 11. maj, 2009 12:05

Tilgengæld er de kommentarer til den video fantastiske.
hellowpipi (2 days ago) Show Hide
0
Marked as spam
Reply
jap..again.
why does jap change nationality in YOUTUBE?
japs are always mad with jealousy.
Guus Hiddink(the coach of Korean team in 2002 World Cup ) is the coach of Chelsea FC now. he improved the level of Korean team.& Jisung Park is the player of Manchester United .
but where is jap coach?where is jap player?
stop jealousy
Og alligevel trækker folk Syd Korea frem som en af Hiddinks store bedrifter?
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » mandag, 11. maj, 2009 17:28

Man kan sige, at Hiddink har haft flair for at nå langt med små hold, men hans bedrifter med Sydkorea er skandaløse og ikke særlig prisværdige. I det hele taget var VM 2002 et skandaløst VM, der brød med alt det flotte vi kender fra fodbolden og fair play blev skiftet ud med fixed games og film i lange baner.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Nicoen
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » mandag, 11. maj, 2009 22:35

Newcastle foran i bunddramaet mod Middleboring 2-1.
Med 20 minutter igen kan man godt tillade sig at forvente en gyser.

Brugeravatar
perpig

Indlæg af perpig » mandag, 11. maj, 2009 22:59

3-1 til Newcastle og Middlesboring på vej ned. Det er helt fint.
The model at this football club is clear, we want to take young players and develop them into world-class ones, but that can be a long and a difficult process

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » mandag, 11. maj, 2009 23:02

Af en bundkamp at være så var den god. Og heldigvis med den rigtige vinder, har lidt en svaghed for Newcastle.

Og så må jeg nok indrømme at jeg var meget imponeret over Butts tekniske niveau idag, 20% hurtigere og han ville jo være en verdensklasse spiller. Derudover, så glæder jeg mig til at se Newcastle stille op med et forsvar næste gang.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

Brugeravatar
Nicoen
Alder: 36

Indlæg af Nicoen » mandag, 11. maj, 2009 23:04

mig_der skrev:Af en bundkamp at være så var den god. Og heldigvis med den rigtige vinder, har lidt en svaghed for Newcastle.

Og så må jeg nok indrømme at jeg var meget imponeret over Butts tekniske niveau idag, 20% hurtigere og han ville jo være en verdensklasse spiller. Derudover, så glæder jeg mig til at se Newcastle stille op med et forsvar næste gang.
Det har jeg også selv. Så jeg er spændt på slutningen af sæsonen for deres vedkommende. Godt at de endelig fik en sejr, lad os håbe de er kommet igang nu.

Besvar