Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » onsdag, 23. sep, 2009 21:48

Cynwal skrev:@Hekkem
Der er desværre et hul i din beregning af ekstratiden på træfortet som følger:

Dommeren meddeler ca 1 min før tid den ekstra tid han har på det tidspunkt til fjerde-dommeren, som derefter holder et skilt op ca. 89:00, så folk kan se, hvad der er lagt til. Du viser selv tydeligt, at Bellamy scorer i 89:et eller andet, altså efter at dommeren har meddelt tillægstiden til fjerdedommeren. Derfor er det helt legitimt, at dommeren lægger jubelscenen til som ekstra time. Dog mener jeg, at der er praksis for, at man kun lægger til for "ekstraordinære jubelscener", da normal jubel er en del af spillet. Så lad os sige, at 30 ud af 45 sekunders tillæg for jubelscene efter Bellamys scoring er legitimt.

Håber ikke mit klubtilhørsforhold vil blive draget i tvivl efter dette ;)
Det er også korrekt at fjerde dommeren viser sit skilt med tillægstiden før Bellamys scoring. Nu ved jeg ikke lige helt hvad reglementer går på hvorvidt dommeren skal melde sin tid tillægstid til fjerde dommeren. Men et eller andet sted så kan dommeren jo ikke forudse hvad der vil ske i den mellemliggende tid. Af den grund vil jeg mene, det er forkert at give sin tillægstid så tidligt, som tilfælde her, til fjerde dommeren.

Men dette kan jo sætte skub i debatten herom, samt sætte skub i reglementet skal efterses på dette område. Men der sker jo nok ikke en dyt, som vanligt fra FAs side, da det vil anerkede problemet og anerkende at mr. atkinson har lavet en mindre fejl, der medfører store følger for kampens udfald.

Det kan også godt være det blot skal være således, det er dommerens fingerspidsgefül der skal være afgørende for sådanne ting, hvilket jo på sin vis har sin charme. Men derfor kan man godt sætte sine spørgsmålstegn ved situationen, samt det mr. ferguson grimmasse til fjerde dommeren ikke falder heldigt ud, angående timingen og situationens alvor.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » onsdag, 23. sep, 2009 21:57

Hekkem skrev:
Cynwal skrev:@Hekkem
Der er desværre et hul i din beregning af ekstratiden på træfortet som følger:

Dommeren meddeler ca 1 min før tid den ekstra tid han har på det tidspunkt til fjerde-dommeren, som derefter holder et skilt op ca. 89:00, så folk kan se, hvad der er lagt til. Du viser selv tydeligt, at Bellamy scorer i 89:et eller andet, altså efter at dommeren har meddelt tillægstiden til fjerdedommeren. Derfor er det helt legitimt, at dommeren lægger jubelscenen til som ekstra time. Dog mener jeg, at der er praksis for, at man kun lægger til for "ekstraordinære jubelscener", da normal jubel er en del af spillet. Så lad os sige, at 30 ud af 45 sekunders tillæg for jubelscene efter Bellamys scoring er legitimt.

Håber ikke mit klubtilhørsforhold vil blive draget i tvivl efter dette ;)
Det er også korrekt at fjerde dommeren viser sit skilt med tillægstiden før Bellamys scoring. Nu ved jeg ikke lige helt hvad reglementer går på hvorvidt dommeren skal melde sin tid tillægstid til fjerde dommeren. Men et eller andet sted så kan dommeren jo ikke forudse hvad der vil ske i den mellemliggende tid. Af den grund vil jeg mene, det er forkert at give sin tillægstid så tidligt, som tilfælde her, til fjerde dommeren.

Men dette kan jo sætte skub i debatten herom, samt sætte skub i reglementet skal efterses på dette område. Men der sker jo nok ikke en dyt, som vanligt fra FAs side, da det vil anerkede problemet og anerkende at mr. atkinson har lavet en mindre fejl, der medfører store følger for kampens udfald.

Det kan også godt være det blot skal være således, det er dommerens fingerspidsgefül der skal være afgørende for sådanne ting, hvilket jo på sin vis har sin charme. Men derfor kan man godt sætte sine spørgsmålstegn ved situationen, samt det mr. ferguson grimmasse til fjerde dommeren ikke falder heldigt ud, angående timingen og situationens alvor.
Vi er absolut dybt enige. Problemet omkring dommerens tillægstid er jo noget, som er opstået i vore dages moderne informationssamfund. I dag kræver vi jo som TV-seere (eller stadiongængere) at få oplyst, hvor meget tillægstid der er. Sådan var det jo ikke i gamle dage. Der blev der bare spillet, til dommeren fløjtede af, og fjerde-dommeren var ikke en gang opfundet på det tidspunkt.

Kommunikationen, og den tid den tager plus hvad det tager at formidle den videre, er en usikkerhedsfaktor i forbindelse med "timingen" af en fodboldkamp. Samtidig er vi i en verden, hvor der aldrig vil kunne blive bevist noget som helst, men der er da ikke tvivl om, at Mr. Fergusons tilstedeværelse og hans "pedigree" og resultater gør, at han suverænt er den manager i England, som har størst indflydelse på dommerne.
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 23. sep, 2009 22:34

Cynwal skrev: Vi er absolut dybt enige. Problemet omkring dommerens tillægstid er jo noget, som er opstået i vore dages moderne informationssamfund. I dag kræver vi jo som TV-seere (eller stadiongængere) at få oplyst, hvor meget tillægstid der er. Sådan var det jo ikke i gamle dage. Der blev der bare spillet, til dommeren fløjtede af, og fjerde-dommeren var ikke en gang opfundet på det tidspunkt.

Kommunikationen, og den tid den tager plus hvad det tager at formidle den videre, er en usikkerhedsfaktor i forbindelse med "timingen" af en fodboldkamp. Samtidig er vi i en verden, hvor der aldrig vil kunne blive bevist noget som helst, men der er da ikke tvivl om, at Mr. Fergusons tilstedeværelse og hans "pedigree" og resultater gør, at han suverænt er den manager i England, som har størst indflydelse på dommerne.
Bliver nød til at rette dig - det er mr. ferguson ;) hermed også en smiley herfra, så vores 'venner' fra den anden side kan 'se' det er for 'sjov'

Tilbage til debatten. At der er kommet lystavler for udskiftninger og for tillægstiden, samt en fjerde dommer, er en ganske fin udvikling af spillets love og bestemmelser. Nyttig og informativt, hvilket ikke er af vejen i det informationssamfund vi nu engang befinder os i. Gulvsvaberen har ikke levet forgæves, og er ligeså også ganske nyttig til sit virke.

Brugeravatar
Thommo
Geografisk sted: Randers
Alder: 49

Indlæg af Thommo » onsdag, 23. sep, 2009 22:50

Hørte lige i tv2 sporten, at kontrolløren mistede 2 fingre, håber sgu den forpulede snot dumme taber bliver fanget, og får forhåbentlig straf som fortjent, istedet for det plader med de bare snakker med en hjernevrider, og de finder ud af han er sådan fordi han´s forældre kun havde betamax da han var lille :wall: :roll:

Kanonslag sprang i hånden på kontrollør

En vagt fik sprunget et kanonslag i hånden under kampen mellem Fredericia og OB i dagens pokalkamp på Monjasa Park.
Landspokalens 3. runde bragte SAS Liga-mandskabet OB forbi Monjasa Park, hvor Fredericia bød på til dans. Under kampen blev der blandt andet kastet med romerlys og kanonslag fra OB’s medrejsende fans, hvilket endte med at få ret så katastrofale konsekvenser.

En vagt på Monjasa Park troede fejlagtigt, at han samlede et romerlys op under kampen. Desværre for vagten var der ikke tale om et romerlys, men et kanonslag, og kanonslaget eksploderede i hånden på vagten, skriver OB’s hjemmeside, mens OB indskærper, at klubben tager kraftigt afstand fra al anvendelse af fyrværkeri.

Kampen endte i øvrigt 5-3 til de fynske gæster fra OB, hvor de mange tilskuere på Monjasa Park var vidner til en målrig og dramatisk afslutning.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » torsdag, 24. sep, 2009 09:57

Fået denne fra en man utd supporter. Bare så der ikke er nogen der bliver stødt.

Billede

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » fredag, 25. sep, 2009 13:13

Det undrer mig, at du har fået den fra en man utd-supporter....

Jeg så deres Nyhedsbrev igår - og fik denne simplificerede statistik:
"Uanset hvad Mark Hughes, City-tilhængere osv. måtte mene, så er tallene klare: Manchester United har mindst tillægstid på hjemmebane i de seneste tre sæsoner. Premier Leagues officielle Optastatistik viser, at United har mindst tillægstid i de seneste tre sæsoner i træk. I denne sæson har United næstflest minutter i gennemsnit på hjemmebane kun overgået af Chelsea. Sammenligner man de såkaldte fire store i de seneste tre sæsoner, så topper Chelsea listen med 3,49 min. i gennemsnit efterfulgt af Arsenal med 3,44 min., Liverpool 3,30 min. og United med 3,25 min."

Så de kære united-fans ved naturligvis ikke bedre, det er naturligvis "dem" der er blevet snydt, trådt på, misforstået, udskældt osv.
For når de tror som Casper vil have, at de skal tro - og ikke tage med i betragtning, at tillægstiden dækker både når de er foran og når de er bagud, jamen så er de naturligvis de forurettede.

Seneste bortforklaring fra mr. ferguson viser da også, at de er ved at savne legitime forklaringer til den ekstra tillægstid i manchester-derbyet.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier- ... illaegstid
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » fredag, 25. sep, 2009 13:20

jørgen lk skrev:Det undrer mig, at du har fået den fra en man utd-supporter....

Jeg så deres Nyhedsbrev igår - og fik denne simplificerede statistik:
"Uanset hvad Mark Hughes, City-tilhængere osv. måtte mene, så er tallene klare: Manchester United har mindst tillægstid på hjemmebane i de seneste tre sæsoner. Premier Leagues officielle Optastatistik viser, at United har mindst tillægstid i de seneste tre sæsoner i træk. I denne sæson har United næstflest minutter i gennemsnit på hjemmebane kun overgået af Chelsea. Sammenligner man de såkaldte fire store i de seneste tre sæsoner, så topper Chelsea listen med 3,49 min. i gennemsnit efterfulgt af Arsenal med 3,44 min., Liverpool 3,30 min. og United med 3,25 min."

Så de kære united-fans ved naturligvis ikke bedre, det er naturligvis "dem" der er blevet snydt, trådt på, misforstået, udskældt osv.
For når de tror som Casper vil have, at de skal tro - og ikke tage med i betragtning, at tillægstiden dækker både når de er foran og når de er bagud, jamen så er de naturligvis de forurettede.

Seneste bortforklaring fra mr. ferguson viser da også, at de er ved at savne legitime forklaringer til den ekstra tillægstid i manchester-derbyet.
Ja, det er til at grine lidt af. Der stor forskel på om man fører 1-0 og skal holde en føring, eller om det står 3-3 og skal gå efter de tre point. Men det tager man ikke lige hensyn til her. Hvorimod i den oprindelige artikel tager hensyn til om det ene hold er bagud eller ej.

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » fredag, 25. sep, 2009 13:36

Præcist, og en eller anden burde måske poste Guardians statistik i hovedet på dem. Jeg gider så ikke, for jeg gider ikke oprette en profil eller melde mig ind i noget, der har med united at gøre.

Men måske man skulle gentage Guardian:

In 48 games when United were ahead, the average amount of stoppage time was 191.35 seconds.
In 12 matches when United were drawing or losing there was an average of 257.17sec.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » fredag, 25. sep, 2009 13:49

jørgen lk skrev: Seneste bortforklaring fra mr. ferguson viser da også, at de er ved at savne legitime forklaringer til den ekstra tillægstid i manchester-derbyet.
Det er vel det tætteste på vi kommer, at mr ferguson indrømmer den var gal, hvilket mange manc fans godt kunne lære af, istedet for at komme med lange forklaringer, da det der skete var åbenlyst forkert.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » fredag, 25. sep, 2009 14:04

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » fredag, 25. sep, 2009 21:08

Hvor mange dage skal den her svinestreg mon give?
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 228998.ece

Mikkel K
Geografisk sted: Århus C
Alder: 36

Indlæg af Mikkel K » lørdag, 26. sep, 2009 00:47

Hahahahahahahaha!!!!!!!!
Billede

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 38

Indlæg af Callesen » lørdag, 26. sep, 2009 13:54

Den klokke Portsmouth fans altid har med er da godt nok stadig træls!

ChinGanMew

Indlæg af ChinGanMew » lørdag, 26. sep, 2009 14:32

Så har Saha gjort det til 1-0 på Fratton Park efter 42 min.

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » lørdag, 26. sep, 2009 15:38

ChinGanMew skrev:Så har Saha gjort det til 1-0 på Fratton Park efter 42 min.
Og den føring holdt de på mirakuløs vis hjem trods et massivt og meget chanceskabende pres fra Pompey i hele anden halvleg. Everton tager tre meget ufortjente point på Fratton Park.

Det kan jeg dog godt leve med, hvis bare Wigan og Stoke også får point.

Besvar