Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
henry
Geografisk sted: Odense
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henry » onsdag, 07. apr, 2010 23:12

McRae skrev:Hvor er Brag, mon?

Haha, manc!
Billede

Brugeravatar
Janse

Indlæg af Janse » onsdag, 07. apr, 2010 23:19

henrik1 skrev: Jeg har iøvrigt ikke hørt ret mange give Van Gaal credit for det han har opnået i Bayern. Med tanke på det materiale han har synes jeg det er meget godt gået. Med et ret svagt forsvar og et ret svagt angreb. Alligevel ligger man nummer 1 i bundesligaen, og man er videre i CL. Det er bestemt godkendt. Jeg tror en del af hemmeligheden ligger i et godt kantspil.
Jeg synes da at de har et fornuftigt hold. Forsvaret er shaky, men frem ad banen har de mange gode spillere. Du har dog ret i at Van Gaal gør det pænt med holdet :)

So happy...
Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 07. apr, 2010 23:26

Hvem?

Som Henrik1 rigtigt er inde på. En sejr for offensiv fodbold. Badstuber er vel næsten lige så skidt som Insua i den defensive opdækning. Muller var der nu ej heller mange krummer i. Så viste Gomez godt nok mere. Olic er ved Bayern Münchens svar på Dirk Kuyt.

Vidic var godt nok skidt, og helt væk ved Olic scoringen. Der må aldrig være så stor afstand mellem de to midterforsvarere. Den ene skal altid kunne bakke den anden op.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » onsdag, 07. apr, 2010 23:33

Thommo skrev:@LarsU Danny og co. er med endnu
Nå jo, men alligevel!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Aarde
Geografisk sted: København Ø

Indlæg af Aarde » onsdag, 07. apr, 2010 23:43

LarsU skrev:
Thommo skrev:@LarsU Danny og co. er med endnu
Nå jo, men alligevel!
Verdens bedste og mest benyttede modargument :D

Brugeravatar
Guffi182
Geografisk sted: 9000 Aalborg
Alder: 37

Indlæg af Guffi182 » torsdag, 08. apr, 2010 00:08

Hekkem skrev:
Hvem?

Som Henrik1 rigtigt er inde på. En sejr for offensiv fodbold. Badstuber er vel næsten lige så skidt som Insua i den defensive opdækning. Muller var der nu ej heller mange krummer i. Så viste Gomez godt nok mere. Olic er ved Bayern Münchens svar på Dirk Kuyt.

Vidic var godt nok skidt, og helt væk ved Olic scoringen. Der må aldrig være så stor afstand mellem de to midterforsvarere. Den ene skal altid kunne bakke den anden op.
Olic er Kuyt med teknik. Og Vidic er så overvurderet
Billede

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 08. apr, 2010 00:12

Lad os nu ikke blive alt for cocky!
Tonen begynder at minde mig om den, jeg forestiller mig der kunne have været hos en scum fan i 1978, da vi røg ud i første runde af Mesterholdenes til Nottingham Forest! Ren jubel-glæde, over at hade-modstanderen nr. 1 var røget ud før end forventet!

Jeg husker med stor glæde tiden, hvor scum havde Frank Stapleton, og Jesper Olsen på holdet. Det var tider, hvor de aldrig var i nærheden af at vinde andet, end en obscur FA-finale el. lign.

Vi må aldrig lade vor glæde over de andres ulykke blive så fremtrædende, at vi ender som sure, bitre og fiasko-for-modstanderen-fikserede fodbold-fans.

Lad dem ha' deres store stunder! For vi kommer jo igen! Og lad os i fællesskab bygge drømmene og fremtiden på håbet om vore kommende succes'er frem for modpartens umiddelbare fiasko.
Vi SMADRER det PIShold !

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » torsdag, 08. apr, 2010 00:19

Janse skrev:
henrik1 skrev: Jeg har iøvrigt ikke hørt ret mange give Van Gaal credit for det han har opnået i Bayern. Med tanke på det materiale han har synes jeg det er meget godt gået. Med et ret svagt forsvar og et ret svagt angreb. Alligevel ligger man nummer 1 i bundesligaen, og man er videre i CL. Det er bestemt godkendt. Jeg tror en del af hemmeligheden ligger i et godt kantspil.
Jeg synes da at de har et fornuftigt hold. Forsvaret er shaky, men frem ad banen har de mange gode spillere. Du har dog ret i at Van Gaal gør det pænt med holdet :)

So happy...
Ja netop, fornugtigt. Ligesom vores. Men Van Gaal udnytter holdets styrker. Bayern har de sidste mange sæsoner været meget afhængige af Toni, Klose og Lucio. Alle disse er væk nu. Men med købet af Robben har man rigtigt gode kantspillere på begge sider, og man har Lahm. Forsvaret er da også helt ok med Van Buyten og Demichelis (en nok så undervurderet spiller). Men angrebet har jeg altså ikke meget fidus til. Midtbanen er helt ok med Van Bommel og Scweinsteiger. Jeg synes nu stadig Bayern vinder rigtigt meget på at give sine kantspillere så vigtige roller på holdet. Nani var også rigtigt god hos ManU idag. Jeg kunne altså rigtigt godt tænke mig et Liverpool med mere anonyme spillere på midten, og mere flair og fokus på kanterne. Jeg tror altså vi kunne tage et stort spring fremad. Men nok snak om vores problemer. Nu handler det om Bayern :D

Stadig ingen der har fundet brag?

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 08. apr, 2010 00:19

Cynwal skrev:Lad os nu ikke blive alt for cocky!
Tonen begynder at minde mig om den, jeg forestiller mig der kunne have været hos en scum fan i 1978, da vi røg ud i første runde af Mesterholdenes til Nottingham Forest! Ren jubel-glæde, over at hade-modstanderen nr. 1 var røget ud før end forventet!

Jeg husker med stor glæde tiden, hvor scum havde Frank Stapleton, og Jesper Olsen på holdet. Det var tider, hvor de aldrig var i nærheden af at vinde andet, end en obscur FA-finale el. lign.

Vi må aldrig lade vor glæde over de andres ulykke blive så fremtrædende, at vi ender som sure, bitre og fiasko-for-modstanderen-fikserede fodbold-fans.

Lad dem ha' deres store stunder! For vi kommer jo igen! Og lad os i fællesskab bygge drømmene og fremtiden på håbet om vore kommende succes'er frem for modpartens umiddelbare fiasko.
Pah!

Med en lettere omskrivning af min egen signatur, så vil jeg sige "Insanity now - serenity later"!
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 08. apr, 2010 00:26

LarsU skrev:
Cynwal skrev:Lad os nu ikke blive alt for cocky!

Pah!

Med en lettere omskrivning af min egen signatur, så vil jeg sige "Insanity now - serenity later"!
Ja, sikke en omgang bavl cynwal.

Åh, de ting Seinfeld har lært os. Har taget mig selv i, at råbe "serentiny now, serenity now!" som en anden Frank Costanza, når vi for gud ved, hvilken gang har lukket mål ind.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » torsdag, 08. apr, 2010 00:44

Ha ha, Ferguson giver, ikke overraskende, indirekte dommeren skylden for at lade sig "påvirke" af de der tyskere.

http://soccernet.espn.go.com/news/story ... ue&cc=5739

Tror i han er gået hen og blevet senil den gamle skotte? Synes godt nok han har lukket meget ævl ud denne sæson. Sjovt nok nævner han ikke Nanis hånd på bolden i 1. halvleg.

Brugeravatar
LarsU

Indlæg af LarsU » torsdag, 08. apr, 2010 01:14

Her er i øvrigt en særdeles velskrevet artikel om tyskerkampen:

http://spn.dk/fodbold/intfodbold/article2031967.ece

YNWA

Indlæg af YNWA » torsdag, 08. apr, 2010 01:16

henrik1 skrev:Ha ha, Ferguson giver, ikke overraskende, indirekte dommeren skylden for at lade sig "påvirke" af de der tyskere.

Tror i han er gået hen og blevet senil den gamle skotte? Synes godt nok han har lukket meget ævl ud denne sæson. Sjovt nok nævner han ikke Nanis hånd på bolden i 1. halvleg.
Jeg synes det er pinagtigt at han efter HVERT nederlag skal udtale sig om dommeren:

"The young boy showed a bit of inexperience, but they got him sent off, everyone sprinted towards the referee - typical Germans."

Jeg kan ikke fatte at en mand som må være usædvanlig intelligent og med en yderst veludviklet sans for fodbold (man vinder ikke så vanvittigt mange trofæer med en skidt manager) kan se tingene så ensporet. Hvor mange gange ser man ikke Scum spillerne appellere til dommeren efter et straffespark, som der ikke er skyggen af? Hvor mange gange har man ikke set Ronaldo og nu Nani smide sig til jorden og skrige af smerte i håb om at trække et kort på modstanderen?

Stram nu op Ferguson - du har haft en fantastisk karriere men rund den nu for helvede af med lidt stil.

Brugeravatar
Fribytter

Indlæg af Fribytter » torsdag, 08. apr, 2010 01:42

YNWA skrev:
henrik1 skrev:Ha ha, Ferguson giver, ikke overraskende, indirekte dommeren skylden for at lade sig "påvirke" af de der tyskere.

Jeg synes det er pinagtigt at han efter HVERT nederlag skal udtale sig om dommeren:

"The young boy showed a bit of inexperience, but they got him sent off, everyone sprinted towards the referee - typical Germans."

Jeg kan ikke fatte at en mand som må være usædvanlig intelligent og med en yderst veludviklet sans for fodbold (man vinder ikke så vanvittigt mange trofæer med en skidt manager) kan se tingene så ensporet. Hvor mange gange ser man ikke Scum spillerne appellere til dommeren efter et straffespark, som der ikke er skyggen af? Hvor mange gange har man ikke set Ronaldo og nu Nani smide sig til jorden og skrige af smerte i håb om at trække et kort på modstanderen?

Stram nu op Ferguson - du har haft en fantastisk karriere men rund den nu for helvede af med lidt stil.
Han ved hvilke udtalelser, der tjener spilleren og dermed holdet bedst... Jeg synes, at det er usympatisk og alt mulig andet, men jeg kan nu godt se meningen med galskaben.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Claus KJ

Indlæg af Claus KJ » torsdag, 08. apr, 2010 02:17

Ved lejligheder som denne, ynder jeg at grave et billede frem fra The Guardians gallery konkurrence på deres fodboldsektion, og jeg morer mig kosteligt over det hver gang.

Billede

KJ

PS: henry det er godt at se, at der er andre, der forsager de små gule sataner. Vid at vi er nogen, der fangede den alligevel.

Besvar