Hekkem skrev:Brag skrev:
Forstår ikke rigtig hvad du mener, ang. Vidic, Carrick bakkede jo op, og det var Carrick der gled, vidic var gået op og presse boldholder, og havde set at Carrick bakkede op.
Det er så carricks opgave at presse op i midten, og vidic opgave at være opbakning.
Så er man den i langsom, ser man rio ferdinand tabe (går ikke op i den) hovedstødsduellen med Müller, og Vidic er meget langt fra situationen og helt ovre i den anden side af feltet - dog lige udenfor feltet. Der er mindst 20 meter mellem de to midterforsvarer og det er alt for langt. rafael bliver også fanget for langt fremme på banen, og rio ferdinand er for langt tilbage. evra er for langt mod venstre, hvor der ingen fare eller modspillere er.
Men du har ret i, problemet opstår ved vidic presser op centralt - helt oppe ved midterlinjen. Et sted hvor han ikke burde presse op, men det burde være en central midtbanespillere, som f.eks. carrick. Istedet burde vidic falde tilbage. Er der ikke pres på boldholder, skal forsvarskæden falde tilbage til feltet. Her var der ikke pres på boldholder, før vidic tager den forkerte beslutning.
Jeg tager sgu chancen: Jeg er ikke sikker på, at jeg er enig med dig. Det er muligt, at det er en af midtbanespillerne, der bør presse op på Olic i situationen, men ingen af dem er jo i position til at gøre dette.
Vidic lægger hvad der for mig derfor ligner et fornuftigt højt pres på Olic, da Carrick, Fletcher og Gibson alle bliver slået ved afleveringen op til Olic (de står alle langt fra Olic, da han modtager bolden). Lægger Vidic ikke det pres, men falder i stedet tilbage, som du påpeger, har Olic flere meter åben plads til alle sider, kan komme op i fart i sit løb mod mål, og har derved rigtig gunstige forhold for at gå ind i den direkte duel med Vidic, når han senere vil møde ham nede omkring feltet.
Grundet det høje pres fra Vidic tvinges Olic imidlertid til at slippe bolden med det samme, hvilket han dog klarer ganske flot, da de tre ManU midtbanespillere udover Olic heller ikke formår at markere Schweinsteiger, som fra sin position et par meter bag Olic kan modtage afleveringen ganske umarkeret. Der hvor jeg ser klippet (
http://www.101greatgoals.com/videodisplay/5307761/), kommer man først ind i situationen, da Olic modtager bolden (der hvor Vidic lægger det høje pres), og jeg kan derfor ikke se, om de tre ManU midtbanespillere står og sover, eller om afleveringen, Olic modtager, simpelthen er så god og overraskende, at den splitter ManU's organisation.
Anyway, da Schweinsteiger modtager bolden synes jeg faktisk, at Vidic og Carrick reagerer ganske kløgtigt på den ellers ikke særligt gunstige situation. Vidic falder fra Olic og rykker over for at markere Schweinsteiger i stedet, da han ellers vil have en åben motorvej mod mål - og Carrick, som står i en ganske god position til at markere Olic, overtager markeringen af ham.
Fordi Vidic rykker over og markerer Schweinsteiger, er sidstnævnte nødt til enten at udfordre Vidic direkte (med Evra og Fletcher, der i mellemtiden er halset tilbage for at afværge faren, omkring sig) eller slippe bolden. Han vælger fornuftigt at lægge den lange aflevering over mod Müller, som Ferdinand (som i mine øjne laver den største fejl) slet ikke markerer tæt nok, da han de sidste par sekunder har stået og kigget bold i stedet for at holde øje med sin mand. Derfor bemærker han ikke Müllers løb, før det er for sent at nå over og engagere sig i hovedstødsduellen, som Müller derfor vinder ganske let.
Müller header bolden videre ind mod Olic, som Carrick har fulgt tæt i sit løb mod feltet. Olic modtager derfor bolden i en ganske vist gunstig, men dog meget presset position, og var Carrick ikke fordi sidstnævnte glider og derfor efterlader Olic helt fri, tvivler jeg på, at sekvensen var endt med mål til Bayern. De største fejl, som jeg ser det, er med andre ord:
1. Midtbanens (primært Fletcher og Gibson, men også Carrick, der heller ikke er i position til at markere Olic) manglende markering Olic og Schweinsteiger - det er som sagt muligt, at de simpelthen bare bliver overspillet af en ualmindeligt god aflevering til Olic, men under alle omstændigheder svigter de i deres markering.
2. Ferdinands manglende opmærksomhed omkring Müllers position, som efterlader ham åben til at slå den videre aflevering til Olic uden pres fra Ferdinand.
3. Carrick's fald i feltet (hvilket dog er mere et hændeligt uheld end en egentlig fejl).
Hekkem skrev:Guffi182 skrev:
Olic er Kuyt med teknik. Og Vidic er så overvurderet
Det har jeg ment i tre år, men ingen vil høre.
Jeg vil - til trods for ovenstående - gerne lytte. Jeg er ganske enig.