Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Skovdal
Geografisk sted: Esbjerg
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Skovdal » tirsdag, 25. jan, 2011 23:23

Allan skrev:
Anden_bay skrev:Fergie forstår at puste til ilden - fra hans post match:"Those corner kicks are worth £10m" om Adams
Ganske enkelt imponerende at efter så mange år som manager, lige efter at have vendt en kamp, så er han stadig mere fokuseret på Liverpool end på hans eget hold... Det er da et kæmpe kompliment til LFC...
+1

Sikke et fjols. Hvor har du i øvrigt set det?
Success is temporary, Loyalty is forever!
You'll Never Walk Alone
Liverpool FC - I medgang og modgang! <3

No maam

Indlæg af No maam » tirsdag, 25. jan, 2011 23:53

Fedtchester united har endnu ikke tabt når Peter Walton har dømt deres kampe... wonder why :gunfire: :wall:

Ud over at han ikke dømmer et klokkeklart straffe til Blackpool (hvor han endda står perfekt placeret) ja så brillierer han kampen igennem med at dømme alt i scums favør.

Lagde desuden mærke til at han nærmest undskyldte de to gange han måtte give gult til scum spillerne.

McRae

Indlæg af McRae » tirsdag, 25. jan, 2011 23:56

http://www.101greatgoals.com/videodispl ... g-8293302/

Hvorfor har Shelvey ikke præsteret det endnu? :)

Brugeravatar
Brando
Alder: 53

Indlæg af Brando » onsdag, 26. jan, 2011 00:16

Det er nu også en meget pæn kasse Bendtner laver i aften: http://www.101greatgoals.com/videodispl ... h-8292604/
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

grauballemanden
Geografisk sted: Odense
Alder: 55

Indlæg af grauballemanden » onsdag, 26. jan, 2011 01:40

Skovdal skrev:Jeg brækker mig simpelthen over deres held, hvad fanden sker der for den dommer? Kan de da for fanden ikke finde nogle dommere, som ikke er scum fan!? Fandme da imponerende trist !
Det er simpelthen så sur røv, at manure i så godt som hver kamp, får et hav af dårlige dommerkendelser til deres fordel :twisted: Kan FA ikke bare uddele pokalen til dem inden turneringsstart, så fans af alle andre hold kunne få nogle spændende og retfærdige kampe, uden de uhyrlige kendelser vi skal overdynges med, hver gang manure er på banen :twisted: Går ud og brækker mig, og så i seng :wall:
F****, sex og kærlighed er ligesom ufo'er. Der er mange der taler om det, men det findes ikke!

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » onsdag, 26. jan, 2011 07:30

Et sæt regler for manc, og et andet sæt regler for os andre, det blev igen bevist, men mon ikke mr ferguson
skal komme med sit sædvanlige spin, om hvormange straffe dommeren overså imod dem, som hans medløber fans så kan råbe op om, jeg er desværre ikke overrasket.......
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
mig_der
Geografisk sted: 8340

Indlæg af mig_der » onsdag, 26. jan, 2011 07:56

Anden_bay skrev:Fergie forstår at puste til ilden - fra hans post match:"Those corner kicks are worth £10m" om Adams
Det er sgu da god humor.
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

nrg
Geografisk sted: Egå
Alder: 57

Indlæg af nrg » onsdag, 26. jan, 2011 09:35

mig_der skrev:
Det er sgu da god humor.
Enig i, at det er god humor. Lad nu være med at bekymre Jer så meget om hvad de siger i Manu og omegn. Det begynder efterhånden at lyde som om det er os, der har mindreværdskomplekser...
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 26. jan, 2011 09:53

nrg skrev:
mig_der skrev:
Det er sgu da god humor.
Enig i, at det er god humor. Lad nu være med at bekymre Jer så meget om hvad de siger i Manu og omegn. Det begynder efterhånden at lyde som om det er os, der har mindreværdskomplekser...
Det vil sige man får mindreværdskomplekser af at mindre andre på de har mindreværdskomplekser. Det er vist ved at være ganske komplekst.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJ
Geografisk sted: København SV

Indlæg af AJ » onsdag, 26. jan, 2011 10:42

@ Jørgen lk

Nuancer :shock: ?!

Sig mig læste du ikke tallene?

Jeg prøver igen. Vi er enige om, at Chelsea købte mest i starten. Man City har nu købt ind i seks transfervinduer (inkl. Robinho vinduet). Her har de købt for netto £363.9m.
Chelsea købte i første seks transfervinduer for netto £291.6m. Okay, forskellen er måske ikke så stor som jeg huskede, men jeg synes stadig Man City er værre. Prisniveauet var dog generelt højere dengang.

Mht. om Chelsea var rige så bygger jeg det kun på deres køb af spillere: Hasselbaink (£15m), Lampard (£11m), Sutton (£10m), Grønkjær (£7.8m), Zenden og Petit (hver £7.5m), Le Saux (£7m), Gallas (£6.2m), Stanic (£5.6m), Casiraghi (5.4m), Gudjohnsen (£5m).
Dette er selvfølgelig ikke på niveau med det efterfølgende, men trods alt højere end de fleste PL-klubber vil jeg skyde på.

@ Hekkem

Jeg synes personligt Man City spiller langt kedeligere end Man Utd.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 26. jan, 2011 10:52

AJ skrev: @ Hekkem

Jeg synes personligt Man City spiller langt kedeligere end Man Utd.
Man City spillede ganske kedeligt mod Arsenal, men ellers synes jeg de går ganske frisk til den fremad banen. Deres stærkeste er dog bagkæden. Det kan jeg give dig ret i, men synes ikke de generelt spillede mere kedeligt eller hen holdent end man utd. Der er enkelte kampe ja, men ikke generelt over alle kampene.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 26. jan, 2011 14:09

Så du ikke deres hjemmekampe mod hhv. Chelsea og netop Man Utd? Jeg har ikke noget i mod den måde de spiller på, men mindre underholdende end deres bysbørn synes jeg bestemt de er.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 26. jan, 2011 14:33

AJ skrev:Så du ikke deres hjemmekampe mod hhv. Chelsea og netop Man Utd? Jeg har ikke noget i mod den måde de spiller på, men mindre underholdende end deres bysbørn synes jeg bestemt de er.
Hvem var det de spillede mod? Se på modstanderne, og vurder hvorfor de spillede som de gjorde. Det er altså ikke deres generelle spil. De spiller anderledes mod topholdene end de gør mod alle andre.

AJ

Indlæg af AJ » onsdag, 26. jan, 2011 15:19

Nu var det bare fordi du nævnte kampen mod Arsenal, som var det den eneste kamp de spillede defensivt i.

Dette her bliver meget simplistisk stillet op, men følgende af deres PL-kampe har jeg set i denne sæson:

U Tottenham 0-0: Totalt nedspillet i første halveg. Kunne overhovedet ikke få overtaget trods overtal centralt på midtbanen. I anden halveg fik de bedre styr på tingene, men udgangspunktet var at håbe på 0-0.

H Liverpool 3-0: Denne gang kom overtallet på midten til sin ret, hvor Hodgson stillede decideret uklogt op. Han havde vel håbet at kopiere Tottenham fra runden før. Ikke mange fingre at sætte på deres oplæg her.

H Chelsea 1-0: Gravede sig fuldstændig ned og spillede på kontra fra start. De havde så succes med det kan man sige.

H Newcastle 2-1: Overlod meget initiativ til Newcastle trods hjemmebane. Meget lidt prangende. Det var i øvrigt her De Jong brækkede benet på Ben Arfa.

U Blackpool 3-2: Ligesom de fleste andre blev de overrumplet af Blackpool. Man City havde tydeligvis ikke noget i mod at læne sig tilbage i perioder, men var til gengæld farlige i omstillingerne.

H Arsenal 0-3: Blev reduceret til ti mand efter fem minutter. De gjorde egentlig en god figur offensivt dette taget i betragtning.

H Man Utd 0-0: De ville ingenting. Endnu mindre end udeholdet.

U Fulham 4-1: Ikke noget at sige til dette. På det tidspunkt deres bedste kamp.

U West Ham 3-1: Endnu en godt spillet udekamp.

H Everton 1-2: Pressede Everton helt i bund, men trillede nok bolden for meget rundt.

U Arsenal 0-0: Du sagde det selv.

U Aston Villa 0-1: Fik egentlig ikke lagt det tryk de burde til sidst, selvom de ikke havde noget resultat. Aston Villa ude er dog en svær kamp, selvom de har underpræsteret.

Alt i alt står et hold, der lægger vægt på defensiven, men med et ønske om hele tiden at "opgradere" offensiven. Jeg ved egentlig ikke rigtig hvordan Dzeko passer ind her. De skal nok lægge stilen om hvis han skal passe ind. Dog er de endnu ikke på niveau med deres (og vores) ærkerivaler, som har spillet rigtig flot i flere hjemmekampe, men haltet mere på udebane.

Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Indlæg af jørgen lk » onsdag, 26. jan, 2011 16:02

@AJ
Min pointe med ”nuancerne” (tro det eller lad være) var baseret på den argumentation og de tal som jeg anførte. ”Nuance-konklusionen” var baseret på dette – og derfor også præsenteret sidst i mit indslag. Surprise?

Til understøttelse heraf mener jeg min sammenligning af klubberne er lidt mere overordnet. Om transferomkostninger (i forskellige perioder) er i den ene eller andens favør mener jeg er lidt underordnet. Fx er jeg også forholdsvist ligeglad med omsætning, det er mere bundlinien jeg er interesseret i.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Besvar