Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » onsdag, 02. jan, 2013 22:48

AllanShore skrev:Jeg kan jo prøve delvist at tage det fra min egen synsvinkel, for jeg kender sjovt nok nærmest ingen United fans. Det er for det meste Chelsea, Liverpool og Arsenalfans jeg render rundt med.

Tit når snakken falder på fodbold og ens tilhørsforhold, og jeg så nævner, at jeg er United-mand, så bliver jeg ofte senere hen tiltalt "Man U-svin". Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Men det prædikat er ikke noget, der kommer som en følge af Ferguson. De fleste læser sikkert ikke engang hans udtalelser. Det kommer nok mere pga. den store succes klubben trods alt har haft de sidste mange år, og det er, hvilket Barcelonafans også kan bevidne, rigtig koldt på toppen.
Da Arsenal havde deres superhold i starten af det sidste årti så jeg også lettere skeptisk til dem, det samme gjorde jeg under Mourinhos dominans med Chelsea, og City fik også et skummelt øje sidste år. Og det er, som jeg ser det, også det, der har ramt United i Fergusons periode. Et tillagt had, fordi man gerne selv vil være der, hvor United er.
Derudover er der tendensen til at score mål i overtiden blandet sammen med den generelle konsensus, at dommerne ved flere lejligheder dømmer til Uniteds fordel. Og uden overhovedet at gide gå ind i den dommerdebat, så får de fleste store hold tvivlen på deres side.

Og nu ved jeg, efter at have læst med herinde i noget tid, at det, der irriterer jer mest, er nogle af de udtalelser han kommer med. Og jeg synes helt ærligt, at der bliver lagt lidt for meget i det til tider. Uden at skulle bore for dybt i ham selv som person, så ved jeg dog så meget, at han er en af verdens dårligste tabere. Derfor er jeg egentlig ret ligeglad med hvad han siger efter kampene. Den eneste gang jeg kan huske han har anerkendt et nederlag sådant helt åbenlyst, har været i CL-kampene mod Barcelona. Og det er faktisk det mest irriterende ved ham. Han gider ikke tage skylden på sine skuldre efter en kamp, hvor hans dispositioner har slået helt fejl. Eller i det mindste indrømme, at han havde lavet nogle forkerte beslutninger.

Men han har den her vindermentaliet, der kommer til udtryk i medierne i diverse former, selvom i synes det er irriterende, så har jeg ikke det store imod det. For set ud over mediefremlægningen, så er der altså her at gøre med en nu 71-årig mand, der stadig efter 26 år i klubben viser den største lyst til at vinde. Hvilket signal sender det ikke til spillerne, og især de unge, at en, der kunne være deres bedstefar, vil kæmpe så meget for succeen? Det viser dem, at selvom de spiller for en storklub, så vil de ikke komme langt uden at lægge alt hvad de har i sig i klubben.

Det har jo fået ham til at fremstå som et forfærdeligt menneske i følge mange, der ikke holder med United. Udover at jeg selv er ret ligeglad med hvad andre synes om ham som person, for vi kender ham jo primært ud fra ham i offentligheden, så tror jeg også at han selv er ret ligeglad. Det er ikke hans arbejde at skulle fremstå som en gennemsympatisk mand. Han skal lede en af verdens største klubber og brands til titler.
Jeg vil dog vove at påstå, at hans forhold til managerne i England generelt er ret godt. Lige frit fra hukommelsen er det kun Rafa Benitez og måske Mancini, som han ikke lige er på julekort med. Ellers så har han jo bl.a. et rigtig godt forhold til Mourinho, der også kun omtaler ham i roser. Uden for offentlighedens søgelys tror jeg han er en helt normal skotte. Tit i godt humør, men som hurtig kan skifte over i at blive en mand, der står ild ud af.
Der er jo ikke nogle, der egentlig ved hvordan han er. Det kan lidt sammenlignes med mig, der tit af piger jeg ikke kender, bliver kaldt hamrende arrogant, selvom det overhovedet ikke er tilfældet.

For lige at prøve at opsummere, så er mit forhold til Ferguson, at jeg "elsker" ham for at være så gennemsyret af kærlighed til klubben, at han vil gøre alt for at tilfredsstille fansene. At det betyder, at andre fans bryder sig mindre om ham og klubben, rører mig ikke, og det er jeg ret sikker på heller ikke rører 99 % af den samlede fanbase. Uden Ferguson ville vi sikkert være lige så forhadte. Noget vi jo passende snart kommer til afprøve. Det bliver i hvert fald næppe en kærlighedserklæring herinde fra til United når han stopper ;)

Men det var altså bare lige mine tanker. Ved ikke om det var fyldestgørende nok LarsU?
Nix - jeg kan ikke bruge sådan et one-liner svar til noget som helst!

Det' gas - tak for svaret.

Jeg hader ham dog stadigvæk. Ferguson altså.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brag » onsdag, 02. jan, 2013 23:07

Mugge skrev:
texy skrev:
AllanShore skrev:Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Den må du da gerne forklare? En af mine bedste kammerater er englænder. Hans far bor stadig i Manchester og har sæsonkort til Old Trafford. De omtaler selv Manchester United som Man U, så jeg vil da gerne høre, hvad det er, der gøre det til en fornærmelse?
Og han må da også gerne forklare, hvor Man U fans mener de har patent på at kalde sig "United"?
Det tror jeg nu heller ikke at Manchester United fans mener de har.
Indbyggerne i Sheffield, omtaler sig jo også selv, som enten United eller city fans, og er vel meget naturligt
Når man bor i en by med to klubber, der har byens navn.
Hvis nu der var en mindre lokal klub, der også havde Liverpool i deres klubnavn, tvivler jeg også på, at i ville
Omtale jer selv som Liverpool football Club, hver gang.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » onsdag, 02. jan, 2013 23:10

Brag skrev:Indbyggerne i Sheffield, omtaler sig jo også selv, som enten United eller city fans,
Tror nu mere de omtaler sig som United eller Wednesday fans ;)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brag » onsdag, 02. jan, 2013 23:15

Cynwal skrev:
Brag skrev:Indbyggerne i Sheffield, omtaler sig jo også selv, som enten United eller city fans,
Tror nu mere de omtaler sig som United eller Wednesday fans ;)
Du har selvfølgelig som altid ret, men pointen den samme.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » torsdag, 03. jan, 2013 19:53

Bølgerne går højt hos Man City:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20902177
(Mancini og Balottelli i sammenstød til træning)
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Sledgehammer » torsdag, 03. jan, 2013 20:09

Cynwal skrev:Bølgerne går højt hos Man City:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20902177
(Mancini og Balottelli i sammenstød til træning)
Jeg fik lige set lidt "FanZone" på 2PL her i eftermiddags. Hørte ikke så grundigt efter, men en Liverpool-fan et eller andet sted i verden havde indsendt en email, hvori det hed at LFC "...should sign Mario Balotelli to have him beat some sense into Brendan Rodgers..."

Det vakte megen moro i studiet :D
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC-Aaby » fredag, 04. jan, 2013 14:12

Så røg Demba Ba til Chelsea. Tror han bliver, hvis muligt, et større flop end Torres.

De griner af os på fanklubbens facebookside. Da de kun har betalt 2/3 for ham af hvad vi gav for Sturridge.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » fredag, 04. jan, 2013 15:08

Det er et af de største flops nogensinde. Ba kommer aldrig derop, og selvom han måske ikke slår igennem, så har han alligevel et rimelig overkommeligt prisskilt på sig. Desuden er jeg ret sikker på at han bare er købt ind som reserve, der kan komme ind og gøre helt andre ting end Torres.
Fan af Manchester United

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » fredag, 04. jan, 2013 15:25

LFC-Aaby skrev:Så røg Demba Ba til Chelsea. Tror han bliver, hvis muligt, et større flop end Torres.

De griner af os på fanklubbens facebookside. Da de kun har betalt 2/3 for ham af hvad vi gav for Sturridge.
Tror man skal passe meget på med at diskutere hvad der sker bag lukkede døre mht til priser, når Ba's sign-on fee, agent honorarer og alt det pis er gjort op, kan de nemt ha givet mere for Ba end vi har gjort for Sturridge...

Desuden er han betydeligt dyre i løn end DS, så tror faktisk vi kommer til at grine i sidste ende. Os når Ba's knæ på et tidspunkt ryger sig en tur..
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC-Aaby » fredag, 04. jan, 2013 17:46

Spurs har hentet Lewis Holtby på en fri transfer til næste sæson.... Jeg er meget misundelig.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Mads T.
Indlæg: 4630
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:44
Geografisk sted: Nørrebro
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mads T. » fredag, 04. jan, 2013 17:54

LFC-Aaby skrev:Spurs har hentet Lewis Holtby på en fri transfer til næste sæson.... Jeg er meget misundelig.
De har fået for vane bare at nappe alle spillere, som vi bliver kædet sammen med. De har det sgu for nemt.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC-Aaby » fredag, 04. jan, 2013 18:14

Mads T. skrev:
LFC-Aaby skrev:Spurs har hentet Lewis Holtby på en fri transfer til næste sæson.... Jeg er meget misundelig.
De har fået for vane bare at nappe alle spillere, som vi bliver kædet sammen med. De har det sgu for nemt.
De har desværre overhalet os med flere længder igennem de sidste år.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » fredag, 04. jan, 2013 21:35

Thø-hø. mr. ferguson er sur, fordi Tottenham har taget røvet på dem:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20915309
Hø-hø-hø
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nrg » lørdag, 05. jan, 2013 00:10

Cynwal skrev:Thø-hø. mr. ferguson er sur, fordi Tottenham har taget røvet på dem:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20915309
Hø-hø-hø
Han er en underlig skabning, ham der Sur Alex.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Cynwal » lørdag, 05. jan, 2013 00:34

nrg skrev:
Cynwal skrev:Thø-hø. mr. ferguson er sur, fordi Tottenham har taget røvet på dem:
http://www.bbc.co.uk/sport/0/football/20915309
Hø-hø-hø
Han er en underlig skabning, ham der Sur Alex.
Kan nu godt li', når han er sur, og - som en ægte megaloman (ofte beslægtet med et stænk paranoia) - qua hans egen måde at agere på, altid mistænker resten af verden for at optræde ligeså råddent som han selv!
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar