Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » fredag, 18. jan, 2013 23:32

Det er også sent fredag. Tror ikke det nytter noget at blive ved. Jantelov længe leve.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » lørdag, 19. jan, 2013 00:18

Det har da intet med jantelov at gøre, at man synes en person ikke tager "rigtige" udfordringer i træner karrieren. sig du er uenig, og det er flertallet muligvis, men det er ikke jantelov, at synes folk er kylling. Det er bare at tænke"kylling" og det er så det, du er uenig, og jeg er hermed ude af diskussionen. idet vi ikke har samme pejlemærker, hverken angår jantelov, men heller ikke udfordringer som træner.

Lige til sidst. Rafa gik ind i løvens hule,Chelsea, se det er sgu nosser. Og er ikke "for "Rafa, men det ændrer ikke ved han viser mandsmod.
Verden er smask fuld af hyklere....

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » lørdag, 19. jan, 2013 00:35

Du har mere eller mindre siddet og sagt, at han ikke har bevist noget endnu og at han har fået al hans succes foræret på et sølvfad. Det synes jeg er en grov underminering af hans trænerkarriere.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » lørdag, 19. jan, 2013 01:28

Barca har efter 19 kampe(nitten) sat 2 point til, så synes det om noget sætter "lorte" sæsonen sidste år lidt i relief. Pep er gud, er meningen i medie verdenen, Lad os sige han er til 8, så er Villanova 11-13, dog uden respekten og kreditten. 18 sejre, et X, og nul nederlag, pokal og CL avancement, se det kalder jeg klasse.

Det jeg opponerer imod er at Pep sættes på en pidestal, og det har stadig intet med jantelov at gør, man kan godt være kritisk uden at det fis fyres af. Ikke for at sætte Villanova på den pidestal, for han har stadig verdens bedste hold, ergo skal de vise noget altid. men han har dog gjort det bedre end dope hovedet, og denne halv sæson er vel verdens bedste i de 5 største ligaer nogensinde? Ingen kredit det til trods, idet han er ikke et "navn".
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TomViolence » lørdag, 19. jan, 2013 10:24

Thommo skrev:Barca har efter 19 kampe(nitten) sat 2 point til, så synes det om noget sætter "lorte" sæsonen sidste år lidt i relief. Pep er gud, er meningen i medie verdenen, Lad os sige han er til 8, så er Villanova 11-13, dog uden respekten og kreditten. 18 sejre, et X, og nul nederlag, pokal og CL avancement, se det kalder jeg klasse.

Det jeg opponerer imod er at Pep sættes på en pidestal, og det har stadig intet med jantelov at gør, man kan godt være kritisk uden at det fis fyres af. Ikke for at sætte Villanova på den pidestal, for han har stadig verdens bedste hold, ergo skal de vise noget altid. men han har dog gjort det bedre end dope hovedet, og denne halv sæson er vel verdens bedste i de 5 største ligaer nogensinde? Ingen kredit det til trods, idet han er ikke et "navn".
Så du mener ikke at Villanova overtog et klassehold? I mine øjne overtog han da et bedre hold end da Guardiola overtog Barcelona.
Scouser by heart.

Siden 2009.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af nrg » lørdag, 19. jan, 2013 10:44

Thommo skrev:Barca har efter 19 kampe(nitten) sat 2 point til, så synes det om noget sætter "lorte" sæsonen sidste år lidt i relief. Pep er gud, er meningen i medie verdenen, Lad os sige han er til 8, så er Villanova 11-13, dog uden respekten og kreditten. 18 sejre, et X, og nul nederlag, pokal og CL avancement, se det kalder jeg klasse.

Det jeg opponerer imod er at Pep sættes på en pidestal, og det har stadig intet med jantelov at gør, man kan godt være kritisk uden at det fis fyres af. Ikke for at sætte Villanova på den pidestal, for han har stadig verdens bedste hold, ergo skal de vise noget altid. men han har dog gjort det bedre end dope hovedet, og denne halv sæson er vel verdens bedste i de 5 største ligaer nogensinde? Ingen kredit det til trods, idet han er ikke et "navn".
Det første år Pep Guardiola var træner for Barcelona, vandt han 5-6 pokaler for klubben. Han fik sammensat holdet igen, efter det "sejlede" det sidste år under FR. Han fik rykket Messi fra at være et kæmpe talent, til at være en af klodens bedste spillere - nogensinde. Du vil nok argumentere for, at det var han blevet alligevel, men det er der jo ingen garanti for. Jeg tror ikke, der er nogen der sætter ham op på en piedestal, men rigtig mange har respekt for ham for at han har fastholdt Barcelona ikke bare i toppen af europæisk fodbold, men som det allerbedste holdt af alle, i stort set hele hans regeringsperiode.
Der er jo en gammel kliché, der hedder, at det er svært at bringe et hold til tops, men det er endnu sværere, at få et hold til at forblive deroppe. Den evne har Guardiola og desværre også Mourinho og så ham der Allan Shore bedre kan li', end vi kan.
Når man træner et tophold, kan man kun skuffe. Når man bygger et hold op(Michael Laudrup), kan man kun overraske og forventningerne er ikke så høje. For lige at dreje debatten lidt, er det netop derfor jeg aldrig tror, at ML bliver en stor træner. I Getafe gjorde han det flot, i Mallorca gjorde han det godt og i Swansea har han indtil videre gjort det godt, men mens han stak halen mellem benene, da han skulle fastholde succes'en, glæder jeg mig til at se hans anden sæson i Swansea, medmindre han "rager uklar" med ledelsen og endnu en gang er nødt til at finde nye græsgange. Man så jo, da han trænede "lokale" tophold i Danmark og Rusland, var succes'en beskeden, omend han vandt et mesterskab med Brøndby.
Det er så det, Pep Guardiola kan. Fastholde succes'en. Det er der ikke mange der kan. Selv Mourinho har det svært i år.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Brag » lørdag, 19. jan, 2013 14:14

Thommo skrev:Det har da intet med jantelov at gøre, at man synes en person ikke tager "rigtige" udfordringer i træner karrieren. sig du er uenig, og det er flertallet muligvis, men det er ikke jantelov, at synes folk er kylling. Det er bare at tænke"kylling" og det er så det, du er uenig, og jeg er hermed ude af diskussionen. idet vi ikke har samme pejlemærker, hverken angår jantelov, men heller ikke udfordringer som træner.

Lige til sidst. Rafa gik ind i løvens hule,Chelsea, se det er sgu nosser. Og er ikke "for "Rafa, men det ændrer ikke ved han viser mandsmod.
Man kan vel ikke fortænke pep i at vælge en topklub , når han næsten kunne vælge frit.
Anderledes med benitez, som har været ledig et stykke tid, og nok ikke var på tale til de
Klubber som pep var. Tror også rafa,havde valgt anderledes hvis han havde kunne vælge.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
TomViolence
Indlæg: 2200
Tilmeldt: mandag, 01. okt, 2012 16:30
Alder: 35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TomViolence » lørdag, 19. jan, 2013 14:30

Scouser by heart.

Siden 2009.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 21. jan, 2013 17:12

"Ifølge den spanske avis El Economista, kan Josep Guardiola se frem til et gigantisk budget på omkring to milliarder kroner til at hente ind for."
- fra fodboldtransfers.dk(kender ikke troværdighed). Men man kan jo godt blive nervøs for suarez fremtid.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Scherwin » mandag, 21. jan, 2013 17:48

hmm 2 milliader for suarez, tror han er mere værd.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » mandag, 21. jan, 2013 17:49

Jeg må indrømme, at jeg er enig i holdningen om, at Guardiola har valgt den "lette" løsning. Bayern München har reelt ingen udfordrere i Bundesligaen. Jeg ved godt at Dortmund og andre af og til får lov at snuppe et mesterskab, når de skændes internt i München, men ofte er kampen om det tyske mesterskab (som i denne sæson) en "walk in the park" for Bayern. De er økonomisk alle deres hjemlige konkurrenter langt overlegne.

Guardiola er sikker på at lægge yderligere titler til sit CV uden reel modstand. Han påstås at være så ufattelig dygtig, at jeg ville ønske, at han turde tage et udfordrende job som Arsenal, Spurs, Liverpool, Milan, Roma, Schalke, Valencia eller deslige.

Jeg kan dog ikke bebrejde manden at tage et hold, hvor han er sikker på at vinde titler. Det er jo det, det handler om, og spillere vælger klub på samme måde.
Kloppite

thefugle
Indlæg: 2605
Tilmeldt: lørdag, 10. dec, 2011 15:59

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af thefugle » mandag, 21. jan, 2013 17:58

LFC-Aaby skrev:"Ifølge den spanske avis El Economista, kan Josep Guardiola se frem til et gigantisk budget på omkring to milliarder kroner til at hente ind for."
- fra fodboldtransfers.dk(kender ikke troværdighed). Men man kan jo godt blive nervøs for suarez fremtid.

Stop nu med det der suarez pjat.

For det første vil vi ikke sælge, for det andet vil han ikke flytte. Manden flytter ikke, det vil jeg godt vædde alt hvad jeg ejer på.
- Den der siger et billede siger mere end 1000 ord....Ja han er da godt nok ordblind.

Hr. Drejer
Indlæg: 13717
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » mandag, 21. jan, 2013 18:19

thefugle skrev:det vil jeg godt vædde alt hvad jeg ejer på.
Hvad ejer du? Overvejer måske væddemålet, men det afhænger af hvad du helt konkret ejer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 21. jan, 2013 18:49

Ja, Bundesligatitlen ligger selvfølgelig til det gode ben for Bayern hvert eneste år, men de har altså ikke vundet CL siden år 2001. Det må da være det der er succeskriteriet for Guardiola. Kan han vinde turneringen med Bayern må det da give noget kredit hos de mange skeptikere, der mener han har fået alt serveret på et fad.

Brugeravatar
LFC-Aaby
Indlæg: 2587
Tilmeldt: torsdag, 20. jan, 2011 21:46
Geografisk sted: Herning
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC-Aaby » mandag, 21. jan, 2013 19:18

thefugle skrev:
LFC-Aaby skrev:"Ifølge den spanske avis El Economista, kan Josep Guardiola se frem til et gigantisk budget på omkring to milliarder kroner til at hente ind for."
- fra fodboldtransfers.dk(kender ikke troværdighed). Men man kan jo godt blive nervøs for suarez fremtid.

Stop nu med det der suarez pjat.

For det første vil vi ikke sælge, for det andet vil han ikke flytte. Manden flytter ikke, det vil jeg godt vædde alt hvad jeg ejer på.
Start nu med at se lidt realistisk på tingene.
Suarez vil spille i Champions League, hvilket jeg fuldt ud forstår for det fortjener han. Hvis vi ikke kommer på en Champions League plads i år eller måske næsten, er det vel snart offentligt kendt at han smutter. Lidt realisme kunne være fedt.
Hellere en god trekant end en ond cirkel

Besvar