Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7383
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af JudgeArdaStudge » lørdag, 04. maj, 2024 13:33

Ja, det er trist. Strasbourgs fans råbte også "Scheiss BlueCo" i sidste weekend. De er også utilfreds med deres situation.

Jeg er glad for, at Toullesse sagde nej til, at vi kunne opkøbe deres klub. Vi skal tage os sammen og så skal fansene blive tilpas vokale til, at den idé stopper.

Jeg dykkede lidt dybere i Girona og Man City relationen, fordi Girona får lov at deltage i Champions League næste år, selvom det er multiklubejerskab. Angiveligt ejer City Football Group "kun" 48% af Girona og dermed er der ikke tale om multiklubejerskab i følge UEFAs evigt ugennemtænkte regler. Til gengæld ejer bestyrelsen af Girona de resterende 52%. Pep Guardiolas bror sidder i bestyrelsen. Man er dum og naiv, hvis man tror, at City Football Group ikke ejer 100% af Girona.

Det bliver interessant, hvis de to klubber render ind i hinanden i næste sæsons Champions League. Så har vi et problem. Så har vi interessekonflikter for alle pengene og sporten vil igen blive sat i miskredit. Rygterne om økonomisk snyd vedrørende Girona er i øvrigt begyndt at blusse op.

Nyeste forlydender går samtidig på, at City Football Group også har forsøgt at udnytte en klub i Uruguay til at malke denne for dets talenter ved at forsøge at opkøbe klubben.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Oomph242
Indlæg: 5698
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Oomph242 » lørdag, 04. maj, 2024 20:39

JudgeArdaStudge skrev:
lørdag, 04. maj, 2024 13:33
Ja, det er trist. Strasbourgs fans råbte også "Scheiss BlueCo" i sidste weekend. De er også utilfreds med deres situation.

Jeg er glad for, at Toullesse sagde nej til, at vi kunne opkøbe deres klub. Vi skal tage os sammen og så skal fansene blive tilpas vokale til, at den idé stopper.

Jeg dykkede lidt dybere i Girona og Man City relationen, fordi Girona får lov at deltage i Champions League næste år, selvom det er multiklubejerskab. Angiveligt ejer City Football Group "kun" 48% af Girona og dermed er der ikke tale om multiklubejerskab i følge UEFAs evigt ugennemtænkte regler. Til gengæld ejer bestyrelsen af Girona de resterende 52%. Pep Guardiolas bror sidder i bestyrelsen. Man er dum og naiv, hvis man tror, at City Football Group ikke ejer 100% af Girona.

Det bliver interessant, hvis de to klubber render ind i hinanden i næste sæsons Champions League. Så har vi et problem. Så har vi interessekonflikter for alle pengene og sporten vil igen blive sat i miskredit. Rygterne om økonomisk snyd vedrørende Girona er i øvrigt begyndt at blusse op.

Nyeste forlydender går samtidig på, at City Football Group også har forsøgt at udnytte en klub i Uruguay til at malke denne for dets talenter ved at forsøge at opkøbe klubben.
FSG kommer da til at købe flere klubber. Der skal malkes og laves penge...

Fowler89
Indlæg: 1307
Tilmeldt: mandag, 28. maj, 2018 22:09
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 34

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Fowler89 » søndag, 05. maj, 2024 04:33

RB Salzburg og Leipzig spiller jo også begge CL. Hvordan er forholdet anderledes end det?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hr. Drejer
Indlæg: 13786
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 15. maj, 2024 14:31

Man C vandt Youth FA Cup. De har en spiller som hedder Jaden Heskey og er søn af vores tidligere angriber, Emil Heskey. Jaden scorede i finalen, og duplikerede sin fars jubelscene med at holde sig for det ene øre.

Jeg synes bare i lige skulle vide det :lol:
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Mysjkin
Indlæg: 1688
Tilmeldt: lørdag, 12. jan, 2008 15:46
Geografisk sted: Nordsjælland
Alder: 49

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Mysjkin » torsdag, 16. maj, 2024 11:34

Nu skal PL-klubberne stemme om hvorvidt man ønsker at beholde VAR. Men hvad er stemningen blandt fans her på forum?

Selv synes jeg at der kommet nogenlunde styr på offside-kendelser, men derudover er det tæt på at fungere skandaløst ringe. For Liverpools vedkommende har der været minimum fem kampafgørende kendelser i denne sæson, som ikke er blevet ændret/forhindret af VAR, selvom det for alle - selv 'neutrale' kommentatorer - var åbenlyst, at der var tale om fejlkendelser. Her tænker jeg især på de to røde kort, der blev annulleret efterfølgende (=officielt anerkendt som fejlkendelser), skandalen omkring Diaz mål mod Tottenham, samt de ikke-dømte straffespark i kampene mod Arsenal (Ødegaards håndbold) og Man C (Doku's stempling i brystet på MacAllister). Jeg ved ikke om der er flere, men at der kan blive begået så mange store fejl - selv i VAR-rummet - er et tydeligt tegn på at det ikke fungerer. Jeg hælder til at afskaffe lortet.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”

bblauritzen
Indlæg: 1062
Tilmeldt: onsdag, 02. feb, 2011 11:25
Geografisk sted: Odder
Alder: 51

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af bblauritzen » torsdag, 16. maj, 2024 13:05

Mysjkin skrev:
torsdag, 16. maj, 2024 11:34
Nu skal PL-klubberne stemme om hvorvidt man ønsker at beholde VAR. Men hvad er stemningen blandt fans her på forum?

Selv synes jeg at der kommet nogenlunde styr på offside-kendelser, men derudover er det tæt på at fungere skandaløst ringe. For Liverpools vedkommende har der været minimum fem kampafgørende kendelser i denne sæson, som ikke er blevet ændret/forhindret af VAR, selvom det for alle - selv 'neutrale' kommentatorer - var åbenlyst, at der var tale om fejlkendelser. Her tænker jeg især på de to røde kort, der blev annulleret efterfølgende (=officielt anerkendt som fejlkendelser), skandalen omkring Diaz mål mod Tottenham, samt de ikke-dømte straffespark i kampene mod Arsenal (Ødegaards håndbold) og Man C (Doku's stempling i brystet på MacAllister). Jeg ved ikke om der er flere, men at der kan blive begået så mange store fejl - selv i VAR-rummet - er et tydeligt tegn på at det ikke fungerer. Jeg hælder til at afskaffe lortet.
Det burde løse en masse af de problemer vi sad og snakkede om for 10 år siden, men problemet er blot rykket op i VAR rummet i stedet. Samtidig bliver de rigtig grelle fejlkendelser overeksponeret ift. tidligere, hvorfor VAR komme til at fremstå endnu mere ubrugeligt end det nok reelt er.

Jeg har en fornemmelse af at det falder tilbage på den engelske dommerstand og deres fortolkning af reglerne samtidig med deres konstant inkonsekvente udførsel af samme. Hvordan er stemningen i andre lande? Har de ligeså store diskussioner eller er det kun i PL de ikke finde ud af det?

Derudover syntes jeg overhovedet ikke offside fungere. Det er dræbende - både for seere, spiller og fans på tribunen, at man konstant skal vente 30-60 sekunder før en afgørelse falder.

Jeg er nok 50/50.. Det ku være så godt, men..

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14390
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Emmy » torsdag, 16. maj, 2024 14:33

Når VAR rummet er fyldt af gangstere fra Yorkshire, så skal det jo ende i lort.
Dommerne er samtidig pisse ringe, så med eller uden, kommer næppe til at gøre den store forskel. Same shit
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11345
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Indlæg af Cynwal » torsdag, 16. maj, 2024 15:16

To ændringer kan gøre VAR brugbart/til at leve med, og den ene bliver allerede gennemført fra den kommende sæson:

1: Indførsel af Semi-automatisk AI optegning af offside/onside. Det vil fungere ligesom Hawkeye goalteknologi, hvor ingen bagefter brokker sig over fejlkendelser, men ærgrer sig over at ganske få mm. udgør forskellen mellem success og fiasko.

2: DROP det her med at VAR skal bruges til at eliminere "clear and obvious mistakes" VAR skal dømmme det, som burde være dømt! Eks.: Ødegaards basketball dribling i feltet eller Doku's bryststempling. Dette har Klopp også udtalt på et tidspunkt, men PGMOL-klubben er jo så bange for at komme til at hænge en kollega ud.

En yderliggere ting kunne være, at uddybende guidelines for, hvornår noget bliver strafbart. Eks. i tilfældet Doku's stempling, snakker de næsten udelukkende om "touching the ball - Definiately touching the ball", altså i og med, at han gik efter bolden og rammer den først, så nedtoner det hvad der skete bagefter. Dette var så ikke tilfældet, da det kom til Curtis Jones, som klart har en startende tackling på bolden, men hvor bolden ruller og foden fortsætter. Det blev så yderligere vist med et fastfryst billede i 7 sekunder, og så rullet frem og tilbage et par gange. Der kunne udrettes guidelines for hvordan dommeren skal vises ting på sidelinjen, f.eks. kun hele sekvenser og maks i halv hastighed, således at det ikke bedømmes på stillbilleder, hvor alle kan se, at det ser voldsomt ud med Curtis knopper mod en hvis spurs-strømpe, men i en gennemkikning af hele sekvensen, kan man godt se, at han går ind med "rene intentioner" og at den kraft han ender med at ramme spurs-skinnebenet er stærkt reduceret.

.......og så skal PGMPOL medlemmerne forbydes at "moonlighte" på All Inclusive ophold til fede penge i Abu Dabi og andre lande, hvor landede også ejer Klubber idet engelske liga-system.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar