Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » onsdag, 02. jan, 2013 18:28

AllanShore skrev:Du har altså skabelonen til en bestseller lige der.
Blev det for hårdt at høre de barske realiteter?
Liverpool Football Klopp

asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af asger90 » onsdag, 02. jan, 2013 18:28

Hvorfor er du blevet så arrogant? Tidligere bidrog du med fine input og kvalificerede analyser.

Jeg er med på at mit indlæg er en anelse bombastisk, men hvis du ikke kan/vil anerkende at jeres træner er dobbeltmoralsk og har konkret indflydelse på fodboldforbundet (i et eller andet omfang) så synes jeg bare vi skal lukke den her os to i hvertfald.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » onsdag, 02. jan, 2013 18:35

asger90 skrev:Hvorfor er du blevet så arrogant? Tidligere bidrog du med fine input og kvalificerede analyser.

Jeg er med på at mit indlæg er en anelse bombastisk, men hvis du ikke kan/vil anerkende at jeres træner er dobbeltmoralsk og har konkret indflydelse på fodboldforbundet (i et eller andet omfang) så synes jeg bare vi skal lukke den her os to i hvertfald.
Jeg ved da godt at han ikke er stueren, men jeg har omvendt også fundet ud af at man nok bare skal lade være med at diskutere Ferguson og andre hadeobjekter fra United med Liverpoolfans, da det tit og ofte er som to magneter, der prøves at sættes sammen. Det virker bare ikke. Og det gælder sådan set også den anden vej rundt.

Og mht. dit indlæg, så er det mere måden det er skrevet på, der nærmest er ovre i en story-telling version. Det kunne sagtens virke som et preview til en film/bog om Ferguson set fra en Liverpoolfans synspunkt. Men en ;)-smiley havde nok været på sin plads.
Fan af Manchester United

asger90
Indlæg: 1027
Tilmeldt: lørdag, 16. jun, 2007 00:34

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af asger90 » onsdag, 02. jan, 2013 18:42

Hvis du ikke er interesseret i diskussionen så forstår jeg ikke hvorfor du så kommenter, men okay fair nok. Jeg har intet imod din tilstedeværelse her på forum ellers.

At kalde ferguson for "ikke stueren" er naturligvis også en underdrivelse af de historiske hvis du spørger mig, men sådan kan man så åbenbart se så forskelligt på noget, der for mig virker helt tydeligt.

Mht. en bog om ferguson/fa ville jeg elske hvis en eller anden ville gøre det. Det er lige præcis det der mangler: opmærksomhed og modstand.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » onsdag, 02. jan, 2013 18:47

Hvad er det, der er så tydeligt?
Fan af Manchester United

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LarsU » onsdag, 02. jan, 2013 19:25

Jeg synes faktisk, det kunne være interessant at høre en forholdsvis fornuftig ManU-fan (som dig, AllanShore!) forklare lidt om holdningen til Ferguson hos de menige fans af klubben. Hvis han var vores manager, ville jeg naturligvis være glad over de resultater, han har skabte for klubben, men jeg ville - tror jeg - også have det skidt med, at han var så forhadt blandt stort set alle andre fodboldfans, hvor holdningen jo generelt er, at han er delvis latterlig, ligesom det er latterligt, at han kan slippe af sted med så meget, som han slipper af sted med. Som jeg har skrevet før, så synes jeg det er mærkeligt, at de mange sejre og titler ikke har givet ham det mentale og personlige overskud, der skal til for at udvikle noget format og klasse.

Jeg håber og tror, at vi i vores manager, Brendan Rodgers, har en mand, der formår at skabe resultater, men som samtidig formår at bevare det gode forhold til andre klubber og managere, hvorfor jeg tror, at der altid vil stå respekt om ham, både som manager og person. Der står respekt om Fergusons resultater, men om hans person er der generelt ikke megen respekt.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10264
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » onsdag, 02. jan, 2013 20:02

LarsU skrev: Som jeg har skrevet før, så synes jeg det er mærkeligt, at de mange sejre og titler ikke har givet ham det mentale og personlige overskud, der skal til for at udvikle noget format og klasse.
Det er der nok mange, verden over, der undrer sig over. Og det er altså ikke bare fergie han er manager for hade klubben, han er uden klasse og respekt, når det kommer til andre mennesker end ham selv.

At fa kyllingerne tilmed er bukket under, siger lidt om den samme mangel på klasse fra deres side.
Verden er smask fuld af hyklere....

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 02. jan, 2013 20:06

AllanShore skrev:Jeg ved da godt at han ikke er stueren, men jeg har omvendt også fundet ud af at man nok bare skal lade være med at diskutere Ferguson og andre hadeobjekter fra United med Liverpoolfans, da det tit og ofte er som to magneter, der prøves at sættes sammen. Det virker bare ikke. Og det gælder sådan set også den anden vej rundt.
Til venlig info kan jeg orientere dig om, at i min omgangskreds - der består af Newcastle, Arsenal, Spurs, Chelsea og sandelig også et par Man U fans - er der bred enighed (Man U fans undtaget) om Fergusons magt, dommertække, medie-særbehandling, ustraffede dårlige opførsel og dobbeltmoral i forhold til fodbold.

Jeg oplever det bestemt ikke som en decideret Liverpool-agenda. Mere som Man Utd supporteres manglende selverkendelse. Det er der ikke noget i vejen med, da fodboldkultur er præget af stammementalitet (det gælder for os alle), men når man befinder sig på modstanderens territorier, må man forvente at blive konfronteret med de sandheder, man ikke altid vil anderkende, uden at finde den store forståelse egne fortolkninger.
Kloppite

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » onsdag, 02. jan, 2013 20:20

Jeg kan jo prøve delvist at tage det fra min egen synsvinkel, for jeg kender sjovt nok nærmest ingen United fans. Det er for det meste Chelsea, Liverpool og Arsenalfans jeg render rundt med.

Tit når snakken falder på fodbold og ens tilhørsforhold, og jeg så nævner, at jeg er United-mand, så bliver jeg ofte senere hen tiltalt "Man U-svin". Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Men det prædikat er ikke noget, der kommer som en følge af Ferguson. De fleste læser sikkert ikke engang hans udtalelser. Det kommer nok mere pga. den store succes klubben trods alt har haft de sidste mange år, og det er, hvilket Barcelonafans også kan bevidne, rigtig koldt på toppen.
Da Arsenal havde deres superhold i starten af det sidste årti så jeg også lettere skeptisk til dem, det samme gjorde jeg under Mourinhos dominans med Chelsea, og City fik også et skummelt øje sidste år. Og det er, som jeg ser det, også det, der har ramt United i Fergusons periode. Et tillagt had, fordi man gerne selv vil være der, hvor United er.
Derudover er der tendensen til at score mål i overtiden blandet sammen med den generelle konsensus, at dommerne ved flere lejligheder dømmer til Uniteds fordel. Og uden overhovedet at gide gå ind i den dommerdebat, så får de fleste store hold tvivlen på deres side.

Og nu ved jeg, efter at have læst med herinde i noget tid, at det, der irriterer jer mest, er nogle af de udtalelser han kommer med. Og jeg synes helt ærligt, at der bliver lagt lidt for meget i det til tider. Uden at skulle bore for dybt i ham selv som person, så ved jeg dog så meget, at han er en af verdens dårligste tabere. Derfor er jeg egentlig ret ligeglad med hvad han siger efter kampene. Den eneste gang jeg kan huske han har anerkendt et nederlag sådant helt åbenlyst, har været i CL-kampene mod Barcelona. Og det er faktisk det mest irriterende ved ham. Han gider ikke tage skylden på sine skuldre efter en kamp, hvor hans dispositioner har slået helt fejl. Eller i det mindste indrømme, at han havde lavet nogle forkerte beslutninger.

Men han har den her vindermentaliet, der kommer til udtryk i medierne i diverse former, selvom i synes det er irriterende, så har jeg ikke det store imod det. For set ud over mediefremlægningen, så er der altså her at gøre med en nu 71-årig mand, der stadig efter 26 år i klubben viser den største lyst til at vinde. Hvilket signal sender det ikke til spillerne, og især de unge, at en, der kunne være deres bedstefar, vil kæmpe så meget for succeen? Det viser dem, at selvom de spiller for en storklub, så vil de ikke komme langt uden at lægge alt hvad de har i sig i klubben.

Det har jo fået ham til at fremstå som et forfærdeligt menneske i følge mange, der ikke holder med United. Udover at jeg selv er ret ligeglad med hvad andre synes om ham som person, for vi kender ham jo primært ud fra ham i offentligheden, så tror jeg også at han selv er ret ligeglad. Det er ikke hans arbejde at skulle fremstå som en gennemsympatisk mand. Han skal lede en af verdens største klubber og brands til titler.
Jeg vil dog vove at påstå, at hans forhold til managerne i England generelt er ret godt. Lige frit fra hukommelsen er det kun Rafa Benitez og måske Mancini, som han ikke lige er på julekort med. Ellers så har han jo bl.a. et rigtig godt forhold til Mourinho, der også kun omtaler ham i roser. Uden for offentlighedens søgelys tror jeg han er en helt normal skotte. Tit i godt humør, men som hurtig kan skifte over i at blive en mand, der står ild ud af.
Der er jo ikke nogle, der egentlig ved hvordan han er. Det kan lidt sammenlignes med mig, der tit af piger jeg ikke kender, bliver kaldt hamrende arrogant, selvom det overhovedet ikke er tilfældet.

For lige at prøve at opsummere, så er mit forhold til Ferguson, at jeg "elsker" ham for at være så gennemsyret af kærlighed til klubben, at han vil gøre alt for at tilfredsstille fansene. At det betyder, at andre fans bryder sig mindre om ham og klubben, rører mig ikke, og det er jeg ret sikker på heller ikke rører 99 % af den samlede fanbase. Uden Ferguson ville vi sikkert være lige så forhadte. Noget vi jo passende snart kommer til afprøve. Det bliver i hvert fald næppe en kærlighedserklæring herinde fra til United når han stopper ;)

Men det var altså bare lige mine tanker. Ved ikke om det var fyldestgørende nok LarsU?
Fan af Manchester United

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af texy » onsdag, 02. jan, 2013 20:32

AllanShore skrev:Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Den må du da gerne forklare? En af mine bedste kammerater er englænder. Hans far bor stadig i Manchester og har sæsonkort til Old Trafford. De omtaler selv Manchester United som Man U, så jeg vil da gerne høre, hvad det er, der gøre det til en fornærmelse?
Kloppite

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mugge » onsdag, 02. jan, 2013 20:34

texy skrev:
AllanShore skrev:Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Den må du da gerne forklare? En af mine bedste kammerater er englænder. Hans far bor stadig i Manchester og har sæsonkort til Old Trafford. De omtaler selv Manchester United som Man U, så jeg vil da gerne høre, hvad det er, der gøre det til en fornærmelse?
Og han må da også gerne forklare, hvor Man U fans mener de har patent på at kalde sig "United"?

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » onsdag, 02. jan, 2013 20:49

Mugge skrev:
texy skrev:
AllanShore skrev:Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Den må du da gerne forklare? En af mine bedste kammerater er englænder. Hans far bor stadig i Manchester og har sæsonkort til Old Trafford. De omtaler selv Manchester United som Man U, så jeg vil da gerne høre, hvad det er, der gøre det til en fornærmelse?
Og han må da også gerne forklare, hvor Man U fans mener de har patent på at kalde sig "United"?
Det blev vist nok brugt i en sang, der gjorde grin med München-ulykken og Duncan Edwards. Men igen, det er mange år siden, og de fleste ved ikke, at der er en del, der ser det som en hån. "It's all about the intent".

Og at sige United er bare en vane. Men irriterer det dig så også, når Man City supportere bare refererer til dem som City? ;)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af tue69 » onsdag, 02. jan, 2013 20:56

Åh gud, ikke den der "der er andre hold i verden, som også hedder United". Lur mig om ikke vi alle ved hvem der bliver henvist til.

On a happier note, jeg skal da love for at Morten Bruun har de fine ord fremme om os og i særdeleshed Johnson idag.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Mugge » onsdag, 02. jan, 2013 20:58

AllanShore skrev:
Mugge skrev:
texy skrev:
AllanShore skrev:Dog ikke noget jeg tager så tungt, da jeg for det første er blevet vant til det, samtidig med at det altid er med et glimt i øjet og at de nok ikke ved at en del United-fans ser det som en lettere hån at klubben omtales som Man U.
Den må du da gerne forklare? En af mine bedste kammerater er englænder. Hans far bor stadig i Manchester og har sæsonkort til Old Trafford. De omtaler selv Manchester United som Man U, så jeg vil da gerne høre, hvad det er, der gøre det til en fornærmelse?
Og han må da også gerne forklare, hvor Man U fans mener de har patent på at kalde sig "United"?
Det blev vist nok brugt i en sang, der gjorde grin med München-ulykken og Duncan Edwards. Men igen, det er mange år siden, og de fleste ved ikke, at der er en del, der ser det som en hån. "It's all about the intent".

Og at sige United er bare en vane. Men irriterer det dig så også, når Man City supportere bare refererer til dem som City? ;)
Det har de heller ikke patent på.

Brugeravatar
LFC_20
Indlæg: 2648
Tilmeldt: tirsdag, 04. aug, 2009 13:35

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af LFC_20 » onsdag, 02. jan, 2013 21:38


Besvar