Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 07. jan, 2013 14:04

Så dem ansat i klubberne. Derudover, så er begge klubber ejet af amerikanere. Ikke af fansene. Så nej, fansene er IKKE klubberne.
Fan af Manchester United

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AJ » mandag, 07. jan, 2013 14:47

Havde ikke i min vildeste fantasi troet, at du ville besvare det indlæg (troede retorikken var tydelig at aflæse), men vi kan vel blive enige om, at ingen af klubberne ville kunne eksistere på samme måde hvis der ikke var nogen fans?

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 07. jan, 2013 15:03

Nej selvfølgelig ville de ikke kunne det.
Fan af Manchester United

jacobq
Indlæg: 704
Tilmeldt: mandag, 23. aug, 2010 15:42
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jacobq » mandag, 07. jan, 2013 20:08

Messi vinder prisen som verdens bedste fodboldspiller endnu engang. Fuldt fortjent må man sige :)

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Vest » mandag, 07. jan, 2013 20:26

jacobq skrev:Messi vinder prisen som verdens bedste fodboldspiller endnu engang. Fuldt fortjent må man sige :)
- 1x La Liga, 1x Spansk supercup samt ført sit landshold til semifinalen i EM, derudover har han lavet mindre mål end Messi - nu kender jeg ikke det præcise men vil skyde på ca. 20 mål mindre end Messi - men stadig har lavet mange mål. Messi har lavet et hav af mål, 1x Spansk pokalturnering og what else?

Jeg synes bare ikke det er fair. Hvad skal Ronaldo dog gøre for at vinde det trofæ?

jacobq
Indlæg: 704
Tilmeldt: mandag, 23. aug, 2010 15:42
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af jacobq » mandag, 07. jan, 2013 20:34

Vest skrev:
jacobq skrev:Messi vinder prisen som verdens bedste fodboldspiller endnu engang. Fuldt fortjent må man sige :)
- 1x La Liga, 1x Spansk supercup samt ført sit landshold til semifinalen i EM, derudover har han lavet mindre mål end Messi - nu kender jeg ikke det præcise men vil skyde på ca. 20 mål mindre end Messi - men stadig har lavet mange mål. Messi har lavet et hav af mål, 1x Spansk pokalturnering og what else?

Jeg synes bare ikke det er fair. Hvad skal Ronaldo dog gøre for at vinde det trofæ?
Meget muligt at Ronaldo var med til at vinde La Liga, samt han fik muligheden for at spille en slutrunde (som Messi ikke af klare årsager kunne deltage i). Nu går jeg ud fra, at Ballon D'or tæller fra hele 2012, hvilket tæller for Messi som vinder. Han har i efteråret været helt sensationel, og har allerede scoret 27 mål kun i ligaen. Derudover har Ronaldo samme med resten af Real holdet ikke levet op til sine sædvanlige standarder her i efteråret.

Jeg synes Messi bliver bedre og bedre, og på den personlige plan synes jeg han har haft mere succes end Ronaldo. Selvom Ronaldo har vundet flere trofæer.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 07. jan, 2013 20:36

Ronaldo er bare uheldig at spille på samme tid som verdenshistoriens bedste spiller. Hvis ikke, så havde han nok selv støvsuget prisoverrækkelserne. Lidt ligesom Jan Ullrich, så har han bare været den evige nr. 2.
Fan af Manchester United

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Vest » mandag, 07. jan, 2013 20:48

jacobq skrev:
Vest skrev:
jacobq skrev:Messi vinder prisen som verdens bedste fodboldspiller endnu engang. Fuldt fortjent må man sige :)
- 1x La Liga, 1x Spansk supercup samt ført sit landshold til semifinalen i EM, derudover har han lavet mindre mål end Messi - nu kender jeg ikke det præcise men vil skyde på ca. 20 mål mindre end Messi - men stadig har lavet mange mål. Messi har lavet et hav af mål, 1x Spansk pokalturnering og what else?

Jeg synes bare ikke det er fair. Hvad skal Ronaldo dog gøre for at vinde det trofæ?
Meget muligt at Ronaldo var med til at vinde La Liga, samt han fik muligheden for at spille en slutrunde (som Messi ikke af klare årsager kunne deltage i). Nu går jeg ud fra, at Ballon D'or tæller fra hele 2012, hvilket tæller for Messi som vinder. Han har i efteråret været helt sensationel, og har allerede scoret 27 mål kun i ligaen. Derudover har Ronaldo samme med resten af Real holdet ikke levet op til sine sædvanlige standarder her i efteråret.

Jeg synes Messi bliver bedre og bedre, og på den personlige plan synes jeg han har haft mere succes end Ronaldo. Selvom Ronaldo har vundet flere trofæer.
Nu er det den individuelle spillers præstation over kalenderåret 2012 de bliver bedømt på. Ronaldo har lavet 16 mål indtil videre, hvilket må siges at være ganske pænt. Portugiseren var vital for Madrid i Champions Leauge gruppespillet og sendte dem videre med vigtige scoringer.

Messi har spillet som en drøm, sandt. Men Ronaldo har da heller ikke været værst i 2012 - 1x La Liga, 1x Spansk supercup, delt EM-topscorer samt ført sit landshold til semifinalen i EM og lavet rigtig mange og flotte mål. Hvordan kan det sammenligne med dette - 1x Spansk pokalturnering samt slået en scoringsrekord og lavet masser af flotte mål - være ringere?
Jeg kan bare ikke se, hvorfor Messi skal have prisen fremfor Ronaldo, når det klart er Ronaldo der har haft mest succes. Jeg håber da ikke dommerne har set bort fra Ronaldo's præstationer ved EM, bare fordi Messi ikke var med?

Jeg er målløs. Hvad skal den kære Ronaldo dog gøre for at vinde en pris foran Messi? Handler det pludselig om at have mest succes eller mest vaseline i røven?

Brugeravatar
Badooo
Indlæg: 1452
Tilmeldt: fredag, 08. jun, 2007 17:40

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Badooo » mandag, 07. jan, 2013 20:58

Skal man have prisen efter hvor mange trofæer man har vundet, og ikke efter hvor exceptionelt godt man har spillet? Der er vel ingen tvivl om, at Messi er verdens bedste fodboldspiller pt. At han så får prisen som netop verdens bedste fodboldspiller... det er da kun fair?
Badooo siger, hvad han mener!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 07. jan, 2013 21:02

I kan se hvem, der har stemt hvad, her http://www.fifa.com/mm/document/ballond ... ountry.pdf

Daniel Agger syntes åbenbart at Pirlo var verdens bedste.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AndreasN » mandag, 07. jan, 2013 21:05

Fifa pointerede selv, at fodbold handler om at vinde titler, men jeg må indrømmer, at det er svært ikke at give den til Messi. Desuden synes jeg, at de tre nominerede til Årets Træner var en joke. Hvordan Klopp eller Conte ikke var nomineret er mig en gåde. Di Matteo kunne også sagtens have taget den. Holdet er i øvrigt håbløst, men det er brugerne, der har stemt på det, så den skal Fifa ikke lastes for. Tilsyneladende er det kun spaniakkerne, der stemmer.
Liverpool Football Klopp

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Vest » mandag, 07. jan, 2013 21:18

Badooo skrev:Skal man have prisen efter hvor mange trofæer man har vundet, og ikke efter hvor exceptionelt godt man har spillet? Der er vel ingen tvivl om, at Messi er verdens bedste fodboldspiller pt. At han så får prisen som netop verdens bedste fodboldspiller... det er da kun fair?
Ronaldo har da også spillet fantastisk, og så har han trofæerne og titlerne til at bakke det op. Jeg fatter det simpelthen ikke - ligesom jeg heller ikke fatter hvorfor Vincente Del Bosque er årets træner. Hvor er Cech og Di Matteo? Hvad fanden foregår der? FIFA og FA er så langt nede i min bog hvad angår troværdighed. Hold kæft et bundt klaphatte.

Jeg håber for FIFA's ledelse at Messi er glatbaberet.

Brugeravatar
Skøtt
Indlæg: 784
Tilmeldt: torsdag, 12. jan, 2012 11:04
Geografisk sted: København Ø
Alder: 30

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Skøtt » mandag, 07. jan, 2013 21:28

BREAKING!
Ashley Young has won the 2012 Fallon D'Floor.
“Aim for the sky and you'll reach the ceiling. Aim for the ceiling and you'll stay on the floor.” - Bill Shankly

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Surf » mandag, 07. jan, 2013 21:36

AllanShore skrev:I kan se hvem, der har stemt hvad, her http://www.fifa.com/mm/document/ballond ... ountry.pdf

Daniel Agger syntes åbenbart at Pirlo var verdens bedste.
Og Messi har selvfølgelig ikke selv stemt på Ronaldo, mens Bruno (Portugals kaptajn ifølge listen) ikke har stemt på Messi.

Hvem er i øvrigt Niels Jørgen Larsen, der ifølge listen har stemt for danske medier?
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af AllanShore » mandag, 07. jan, 2013 21:48

Googler man ham, så kommer der en op fra Tipsbladet, så det er nok ham. Ærgerligt at Morten Bruun ikke blev den danske repræsentant. Eller Mølby, hvis han havde måtte knytte en kommentar til.
Fan af Manchester United

Besvar