Fodbold generelt - Andre klubber, FIFA/UEFA, FFP, Sportswashing mm.

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 07. feb, 2023 12:48

Som jeg forstår det, overførte Abramovic ikke penge til Chelsea. Det han gjorde var at oprette et selskab, hvor Chelsea havde ubegrænset kredit. Når Chelsea købte en spiller, og kunne leverer hele betalingen up front, skyldes det at de 'bare' kunne låne alle de penge de kunne bruge fra det selskab. Da han solgte Chelsea, betalte Abramovic underskuddet i selskabet, og nedlagde det. Ret smart faktisk. Jeg tror den model vil gå under FFP-radaren.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » tirsdag, 07. feb, 2023 13:07

Den nuværende undersøgelse er fra perioden 2009 til 2018, ja, men der spekuleres allerede nu i, at det ikke er utænkeligt, at der vil falde nye anklager omkring de resterende år frem til nu også, da der er påbegyndt undersøgelse af disse også. Angiveligt!
Corner taken quickly...

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af TG12 » tirsdag, 07. feb, 2023 17:37

Jeg håber da inderligt City bliver dømt og mister hele lortet - men lad os nu se.

VI var også håbefulde da de havde sagen for nogle år siden.

Desværre tror jeg også der er for mange som lukrere på de ultra rige ejeres indtog i PL - her tænker jeg de alt andet lige har medført øget konkurrence, endnu flere stjerne spillere i ligaen, mere fokus. Alt sammen noget der medfører øget værdi på ligaens brand, kommercielle værdi, og TV penge.

Det lukrere flere uden for banen helt sikkert også godt på.

At begrænse pengemændendes indtog i ligaen medfører således en risiko for PL som produkt igen bliver mindre attrkativt end f.eks. Spanien, det medfører færre topspillere fordi pengene ikke er det samme til transfers og løn. Er man klar på den risiko?

Ligesom spørgsmålet om FFP reglerne strider imod EU's konkurrence ret sikkert vil blusse op igen.

Det bliver ingen hurtig afgørelse, og jeg tror ikke det er noget vi kommer til at lukrere på forløbigt, og i sidste ende har pengene altid vist de vinder.

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 08. feb, 2023 17:55

Måske kan Man C sagen lægge en dæmper på udviklingen af transfersummer. Måske bliver det muligt at hente Bellingham for under £100 M :)
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 08. feb, 2023 18:52

Hr. Drejer skrev:
onsdag, 08. feb, 2023 17:55
Måske kan Man C sagen lægge en dæmper på udviklingen af transfersummer. Måske bliver det muligt at hente Bellingham for under £100 M :)
Bellingham skal nok under £50m. Hvis FSG skal være betaler og så er der nok ikke penge til mere uden salg.

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Thommo » torsdag, 09. feb, 2023 23:03

Oomph242 skrev:
onsdag, 08. feb, 2023 18:52
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 08. feb, 2023 17:55
Måske kan Man C sagen lægge en dæmper på udviklingen af transfersummer. Måske bliver det muligt at hente Bellingham for under £100 M :)
Bellingham skal nok under £50m. Hvis FSG skal være betaler og så er der nok ikke penge til mere uden salg.
Jep for det viser købene af Gakpo, Allison, Dijk,jo at det er virkeligheden. Hvad får folk til at skrive FSG ikke udskriver store checks, når det kun er en måned siden Gakpo ankom, jeg begriber det jo ikke, men så er Klopp jo fri for ansvar....Så jo der var nok årsagen.

Vi havde i nogen tid verdens dyreste målmand og forsvar, er med på Allison vist kun var et par timer, men alligevel, de splasher the cash. Alt for mange penge i forhold til hvor elendigt Klopp forvalter det. Så er med på at der holdes igen. Og er LFC fan, ikke Klopp fan som mange har som prioritet.

Kæft jeg har fået røg for den Klopp glorificering af mange Klopp fans, af en manu kami, han er dog holdt da jeg gav ham ret hver gang, i og med jeg holder med LFC. Klopp er bare en millionær der er ansat, i den klub. Det er Trent også, sådan ser jeg på den forretning.

Trent spiller jo i manu om 7 år hvis vi ender i sumpen, og manu i guld rus..... Ingen hjerte at se mere

Skrevet af en realist, og kyniker.

Bellingham gider da ikke til LFC i den tilstand, uanset hvad tør jeg godt spå....Også selv om han vist er fan
Verden er smask fuld af hyklere....

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » søndag, 12. feb, 2023 20:25

Hvad har Guardiola gang i, når han nævner SG’s slip ? Ifbm anklagerne mod Cheaty ?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Emmy » søndag, 12. feb, 2023 20:43

Han er bare en maks presset løgnhals
"We're not racist, we only hate the mancs"

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » søndag, 12. feb, 2023 21:06

Det er ret vildt ja, han har nævnt Stevie G og underligt nok Daniel Levy. Han er max presset. Men det er så random med Stevie og decideret suspekt med Levy. Han prøver at spinne et narrativ om, at han og City er ofre i den her virak. Ynkeligt men de letpåvirkelige City fans bidder på og labber det i sig. Det var i øvrigt selv samme mand, som sagde, at han stopper i City, hvis han finder ud af, de har løjet og snydt. Han er til at lukke op og you know what i.

Er i øvrigt 100% sikker på, at manden var dopet i sin spillerkarriere.
Corner taken quickly...

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » søndag, 12. feb, 2023 22:42

Hvis der var et korthus man gerne så vælte…..
hvad mon spillerne tænker ?
Er de fuldstændig ligeglade og tænker på lønkontoen ?
Render de helt naive rundt og spiller fodbold, uden den mindste mistanke over at cheaty har hentet hver t et talent uanset prisen ?
Guardiola er bare en kæmpe crybaby!!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kasper88
Indlæg: 1715
Tilmeldt: lørdag, 19. nov, 2016 18:13

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Kasper88 » søndag, 12. feb, 2023 22:58

Det kunne ikke ses på banen i dag, men der er flere medier, der har "insiderviden" om, at en del spillere er utilfredse og forlader City, hvis de kendes skyldig og straffen er hård. Der spekuleres sågar i at nogle af de bærende spillere, vil forsøge at søge væk allerede til sommer. Nu får vi at se.

Hånden på hjertet, så ville det ikke undre mig, hvis ikke blot Mancini fik ekstra betaling fra en anden part, men at Pep og spillerne gør præcis det samme. De er i City for pengene. Det har man alle dage vidst. Som klub appellerer den jo ikke, når man ser et halvtomt stadion og en kedelig kulisse.

Men manden er bindegal. Han har i dag netop proklameret, at City skulle have den tyndeste bredde i Premier League. Han er på et eller andet af de helt hårde stoffer, for den hjerne er sat ud af drift.
Corner taken quickly...

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » mandag, 13. feb, 2023 12:50

mortenbak skrev:
søndag, 12. feb, 2023 22:42
Hvis der var et korthus man gerne så vælte…..
hvad mon spillerne tænker ?
Er de fuldstændig ligeglade og tænker på lønkontoen ?
Render de helt naive rundt og spiller fodbold, uden den mindste mistanke over at cheaty har hentet hver t et talent uanset prisen ?
Guardiola er bare en kæmpe crybaby!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nogle spillere har sikkert været lykkelige for at de fik chancen for at vinde titler og fodbold kan jo være en benhård branche hvor en spiller skal kæmpe benhårdt for at nå til tops og når han så endeligt tjener fedt og vinder titler med Man City, så syntes spilleren at han har fortjent det lige så meget som dem der gør det samme i Barcelona og det er det der betyder noget for spilleren.

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af mortenbak » mandag, 13. feb, 2023 13:19

Så målet helliger midlet.
Ja det giver fin mening, det du skriver.
Og det er jo nemt for mig at være moralens vogter, når jeg slet ikke selv er i nærheden af det valg.
Endnu mere håber jeg så at “de voksne” vågner op og får sat nogle rammer og regler og håndhæver dem, så fodbolden ikke stikker endnu mere af, end den allerede er.
Men mon ikke det løb er kørt?

…. Men altså…. Samtlige spillere i Cheaty kunne jo nemt ha valgt andre klubber og ha vundet trofæer dér.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 15. feb, 2023 09:19

Ja, men jeg tror bare at mange spillere ser det sådan at de kan ikke tillade sig at tænke på andet end deres egen karriere så længe den varer. Det lyder jo usym

Og de voksne... problemet er lidt at forskellige voksne vil forskellige ting. Liverpool og Man Utd vil gerne lave strenge regler der tager udgangspunkt i indtjening og historie fordi på den måde kan de forhindre at Leicester stjæler flere CL pladser fra dem.
Real MAdrid og Juve syntes at løsningen er at man bare skal give alle pengene til de mest historiske hold og så skal de nok trille videre ned i systemet.
Brighton og West Ham kan ikke rigtig se hvorfor dette er deres problem, de syntes jo at de store 6 presser resten af ligaen så rigeligt som det er nu og om de taber CL pladser til Man City eller Man Utd er underordnet, især når klubber som Man Utd og Liverpool har været bannerfører for ting som Big Picture og skævvridningen af fordelingen af tvpenge fra udenlandske tv-aftaler.
Men samme Brigton og West Ham gør jo også hvad de kan for at bygge et glasloft under sig, så EFL klubberne ikke kan stjæle pladserne i PL.



Kan vi forestille os at den konservative regering i UK griber ind og tvinger ændringer igennem?
-for det er jo nok den eneste mulighed
Nu behøver de ikke længere bekymre sig om EU reglerne :alcohol:

Løsningen nu er bare for nem at omgå med kreativ bogføring.
Jeg tror de er nødt til at indføre et strengere lønloft, for eks. et hvor du kun måtte bruge pengene fra tv-indtægterne, hvis det skal gøre noget ved City, men det vil også betyde at Liverpool ikke bare kan bruge en masse flere penge end Crystal Palace og være nogenlunde sikret europæisk fodbold. Og det er måske et eller andet sted sådan som det burde være, men du får nok ikke La Liga og Serie A til at gå med på den ide frivilligt.

Oomph242
Indlæg: 5649
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Smånyheder fra fodboldens verden

Indlæg af Oomph242 » onsdag, 15. feb, 2023 12:08

Filos of Isk skrev:
onsdag, 15. feb, 2023 09:19
Ja, men jeg tror bare at mange spillere ser det sådan at de kan ikke tillade sig at tænke på andet end deres egen karriere så længe den varer. Det lyder jo usym

Og de voksne... problemet er lidt at forskellige voksne vil forskellige ting. Liverpool og Man Utd vil gerne lave strenge regler der tager udgangspunkt i indtjening og historie fordi på den måde kan de forhindre at Leicester stjæler flere CL pladser fra dem.
Real MAdrid og Juve syntes at løsningen er at man bare skal give alle pengene til de mest historiske hold og så skal de nok trille videre ned i systemet.
Brighton og West Ham kan ikke rigtig se hvorfor dette er deres problem, de syntes jo at de store 6 presser resten af ligaen så rigeligt som det er nu og om de taber CL pladser til Man City eller Man Utd er underordnet, især når klubber som Man Utd og Liverpool har været bannerfører for ting som Big Picture og skævvridningen af fordelingen af tvpenge fra udenlandske tv-aftaler.
Men samme Brigton og West Ham gør jo også hvad de kan for at bygge et glasloft under sig, så EFL klubberne ikke kan stjæle pladserne i PL.



Kan vi forestille os at den konservative regering i UK griber ind og tvinger ændringer igennem?
-for det er jo nok den eneste mulighed
Nu behøver de ikke længere bekymre sig om EU reglerne :alcohol:

Løsningen nu er bare for nem at omgå med kreativ bogføring.
Jeg tror de er nødt til at indføre et strengere lønloft, for eks. et hvor du kun måtte bruge pengene fra tv-indtægterne, hvis det skal gøre noget ved City, men det vil også betyde at Liverpool ikke bare kan bruge en masse flere penge end Crystal Palace og være nogenlunde sikret europæisk fodbold. Og det er måske et eller andet sted sådan som det burde være, men du får nok ikke La Liga og Serie A til at gå med på den ide frivilligt.
Jeg tror UK er tilbage i EU indenfor 5 år. Så jeg tror de vil lægge sig så tæt op af EU regler som muligt.

Besvar