Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 05. nov, 2010 00:05

Jan skrev:
Masche20 skrev:Jan - Come on, Barcelona er ikke overvurderet. Det er bare en dårlig undskyldning for at måtte acceptere FCKs flotte resultat.

Længe leve janteloven.
Det har intet med janteloven at gøre - hvor kom dén lige fra? Blot fordi jeg ikke ligger mig i slipstrømmen på hr. og fru Danmark. Get real. Hvordan kan du drage konklusionen at det er en dårlig undskyldning? Alle falder på halen for Barca - det er der ingen grund til. Spil med dem, pres dem og giv dem modstand, så er de stadig et rigtig rigtig godt mandskab, men de er næsten helt menneskelige :shock:
Barca laver da lækre ting, men når FCK over to kampe har vist, selvom de tabte ude, at Barca er til at tale med så er de nok ikke så fantastisk gode igen. Vi taler trods alt stadig "blot" et dansk mandskab.
Barca skramlede sig igennem de to kampe og var altså store nok hos dommerne og UEFA til at undgå en 3-4 udvisninger og derudover optrådte de med så stor disrespekt for spillet via deres totale mangel på fairplay - endda i begge opgør.
Ståle havde læst Barca og lagde en taktik der gjorde at hans hold spillede tæt på ligeop med dem over to kampe. Bl.a. synes jeg FCK viste, at så snart man "tillader" sig at presse Barca højt oppe på banen, så er de så absolut til at tale med. William Kvist var fremragende til dette.
Endvidere tror jeg Barca pt. lider under det samme syndrom som mange andre, incl. os selv, nemlig at mange af deres spillere er trætte pga. flere sæsoner i træk uden ordentlig restitutionspauser. Den internationale fodboldkalender levner ikke plads til frihed - hvornår har fx de spanske landsholdsspillere sidst haft en ordentlig pause udenfor sæsonen??? Tilbage i 2007 vel? EM 08, en FIFA træningsturnering 09, VM 10.
At i har ondt over FCKs succes er da ren jantelov. Selvfølgelig er Barca menneskelige. Alle hold er da menneskelige og med den rigtige taktik til at tale med, men Barca er bare et af verdens bedste og mest komplette fodboldhold.
At de ikke fik alle 3 point i Parken kan de takke FCK for.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
mig_der
Indlæg: 1711
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 13:57
Geografisk sted: 8340

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mig_der » fredag, 05. nov, 2010 00:07

Masche20 skrev: At i har ondt over FCKs succes er da ren jantelov. Selvfølgelig er Barca menneskelige. Alle hold er da menneskelige og med den rigtige taktik til at tale med, men Barca er bare et af verdens bedste og mest komplette fodboldhold.
At de ikke fik alle 3 point i Parken kan de takke FCK for.
Uden at ville blande mig i den konkrete diskussion, så er det dog også altid et totalt billigt angreb af sige folk er underlagt for janteloven, blot fordi de ikke falder på halen over et givent succesfuldt person,firma,hold,etc.
Man kan vel oprigtigt nok være uimponeret uden det er fordi man er "typisk dansk jantelov" person?
Jeg vil have Rafa tilbage og spiceboys!

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » fredag, 05. nov, 2010 01:21

@ Jan

Du har en god pointe mht. manglende pauser for spillerne hos Barcelona. Bl.a derfor de bruger CL-gruppespillet og langt de fleste liga- og pokalkampe til at "spille sig i form". Lidt ligesom en cykelrytter, der "cruiser" igennem forårssæsonen for at ramme topformen til Tour de France. Barcelona søger at toppe mod slutningen af sæsonen, hvor de jo også har opnået langt størstedelen af de imponerende resultater jeg listede tidligere.

Lidt noget andet:

FCK's resultatmæssige præstation mod Barcelona er ikke imponerende. De har ikke gjort andet end hvad hold som Rubin Kazan og Stuttgart også har formået.
Min pointe er, at Barcelona - selvom de stiller med de bedste spillere - ikke kører for fuld damp i de lette CL kampe. Jeg tror, at nogle af de, der falder på halen over FCK's uafgjorte resultat ville få et andet syn på tingene, hvis de hæftede sig ved den statistik, der hedder, at Barcelona altså nu kun har vundet én af deres sidste 11 udekampe (altså inklusiv mod FCK). De har også kun tabt én, dvs. 9 uafgjorte ud af 11. Alt talte for uafgjort.

Jeg prøver på ingen måde at nedgøre FCK for de har virkelig gjort det godt. Det skal dog bare in mente, at kampen i tirsdags blev udråbt til den største i deres historie. For Barcelona var det bare endnu en udekamp i rækken (og måske endog blandt de mest uinteressante for dem?) i det kolden Norden en mørk november aften i isnende kulde. Motivationsfaktoren taler sit tydelige sprog?

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7315
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » fredag, 05. nov, 2010 02:11

mig_der skrev:
Masche20 skrev: At i har ondt over FCKs succes er da ren jantelov. Selvfølgelig er Barca menneskelige. Alle hold er da menneskelige og med den rigtige taktik til at tale med, men Barca er bare et af verdens bedste og mest komplette fodboldhold.
At de ikke fik alle 3 point i Parken kan de takke FCK for.
Uden at ville blande mig i den konkrete diskussion, så er det dog også altid et totalt billigt angreb af sige folk er underlagt for janteloven, blot fordi de ikke falder på halen over et givent succesfuldt person,firma,hold,etc.
Man kan vel oprigtigt nok være uimponeret uden det er fordi man er "typisk dansk jantelov" person?
Nej, det er desværre typisk dansk, at man ikke kan og vil anerkende andres succes eller leve med, at nogle er bedre til noget end en selv og det skinner igennem i de fleste kommentarer i denne diskussion, som jeg iøvrigt synes er latterlig.

Jeg gider ikke diskutere om Barca tager let på tingene i disse kampe, men blot konstatere, at det stadig kræver, at modstanderne gider spille bold. Det gjorde FCK.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 36

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » fredag, 05. nov, 2010 08:26

Nu mener jeg, at jeg har læst Jan, skrive noget med der er for meget boldflytteri over Barcelona.
Så mon ikke det er der hans anke imod Barcelona ligger?

Man kan vel tildels godt være enig med ham, når man ser hvor mange afleveringer de har:

Billede

Jeg er dog ikke enig i Jan´s holdning. Jeg synes Barcelona spiller skide flot fodbold.
Men der er jo også folk der er fans af kontra bold, stærk defensiv, Kick and rush osv.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 05. nov, 2010 09:29

Iniesta må sku oppe sig lidt
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
DJ John
Indlæg: 270
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 21:29
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DJ John » fredag, 05. nov, 2010 12:36

Hekkem skrev:Iniesta må sku oppe sig lidt
+1!

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fribytter » lørdag, 06. nov, 2010 15:08

Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » lørdag, 06. nov, 2010 15:15

Fribytter skrev:Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
Og omvendt viser det måske også bare, at Bolton altså ikke er så ringe hjemme, som mange gør dem til.
Og at vi trods alt fik point der i en spille mæssig krise gør ikke vores præstation mindre.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14381
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » lørdag, 06. nov, 2010 15:35

veffe69 skrev:
Fribytter skrev:Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
Og omvendt viser det måske også bare, at Bolton altså ikke er så ringe hjemme, som mange gør dem til.
Og at vi trods alt fik point der i en spille mæssig krise gør ikke vores præstation mindre.
Dagens kamp i Bolton er simpelthen underholdning på højeste plan.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fribytter » lørdag, 06. nov, 2010 15:39

veffe69 skrev:
Fribytter skrev:Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
Og omvendt viser det måske også bare, at Bolton altså ikke er så ringe hjemme, som mange gør dem til.
Og at vi trods alt fik point der i en spille mæssig krise gør ikke vores præstation mindre.
Det tror jeg ikke. LFC har ihvertfald haft et god tag på Bolton de sidste par sæsoner - også på Reebok Stadium,
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » lørdag, 06. nov, 2010 15:41

Flot, flot præstation af Bolton mod et af Europas hotteste hold lige nu - hatten af. Men vi slog dem altså samme sted.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » lørdag, 06. nov, 2010 15:47

Fribytter skrev:
veffe69 skrev:
Fribytter skrev:Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
Og omvendt viser det måske også bare, at Bolton altså ikke er så ringe hjemme, som mange gør dem til.
Og at vi trods alt fik point der i en spille mæssig krise gør ikke vores præstation mindre.
Det tror jeg ikke. LFC har ihvertfald haft et god tag på Bolton de sidste par sæsoner - også på Reebok Stadium,
Jeg ved godt vi har haft statestikken med os mod Bolton, det jeg mente var bare at vi jo ikke har spillet specielt sammenhængende iår,
hvor vi i de foregående år har været markant bedre spil mæssigt.

Og at Bolton slår både Scum og nu Spurs hjemme, viser altså bare at de er et godt hjemmehold.
Så derfor mente jeg at vores præstation ikke var så ringe endda
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Brugeravatar
Fribytter
Indlæg: 4184
Tilmeldt: mandag, 19. jan, 2009 19:53

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fribytter » lørdag, 06. nov, 2010 15:50

veffe69 skrev:
Fribytter skrev:
veffe69 skrev:
Fribytter skrev:Hvor kan Spurs bare ikke holde til CL-kampe.
Og omvendt viser det måske også bare, at Bolton altså ikke er så ringe hjemme, som mange gør dem til.
Og at vi trods alt fik point der i en spille mæssig krise gør ikke vores præstation mindre.
Det tror jeg ikke. LFC har ihvertfald haft et god tag på Bolton de sidste par sæsoner - også på Reebok Stadium,
Jeg ved godt vi har haft statestikken med os mod Bolton, det jeg mente var bare at vi jo ikke har spillet specielt sammenhængende iår,
hvor vi i de foregående år har været markant bedre spil mæssigt.

Og at Bolton slår både Scum og nu Spurs hjemme, viser altså bare at de er et godt hjemmehold.
Så derfor mente jeg at vores præstation ikke var så ringe endda
Jeg synes nærmere, at det beviser, at PL er ufattelig krævende. Fulham, Blackburn og Stoke har sammen med topseks en mere skræmmende hjemmebane imø. Men en sejr ude over Bolton er da helt bestemt godkendt - også selvom spillet måske haltede lidt.
"Put a shit hanging from a stick in the middle of this passionate, crazy stadium and there are people who will tell you it's a work of art. It's not: it's a shit hanging from a stick."

veffe69
Indlæg: 836
Tilmeldt: onsdag, 10. jun, 2009 23:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af veffe69 » lørdag, 06. nov, 2010 15:53

Men er det ikke netop derfor vi alle elsker at se Engelsk fodbold ?
Netop at de fleste steder er svære at spille, hvis man ikke er på toppen.
“Now I feel Liverpool is my English club, the way Atletico is my Spanish club. I would not like to play for another English or Spanish club. This feeling is very important to me.”

Besvar