Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » torsdag, 23. aug, 2007 22:52

Shankly skrev:Hvorfor pokker skulle Agger spille 90 min?
Det var grænseløst irriterende at se på. Morten Olsen talte bagefter om, at flere af de hjemlige spillere (altså FKC'erne) havde et presset program og derfor ikke skulle spille 90 minutter. Og det har Agger ikke, kunne man i den forbindelse fristes til at spørge?

Dø, venskabskampe - døøøø!
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Mambo
Indlæg: 2589
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:41
Geografisk sted: København N
Alder: 34

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mambo » fredag, 24. aug, 2007 15:04

Danmarks landshold stinker godt nok lige for tiden. Det er simpelthen ikke godt nok at have så mange spillere fra sekundære ligaer, som eksempelvis SAS-ligaen, med i startformationen. Christiansen er en katastrofe, og vil til en hver tid hellere have en 2. målmand fra PL på kassen end en SAS-liga målmand. Men kampen igår udstillede på fin vis SAS-liga spillernes evner i forhold til PL-spillere. Christiansen var elendig, Gravgaard beviste han er alt for langsom og havde faktisk en hånd med i 2 mål, forstår ikke hvorfor der er nogen tvivl om Laursen skal have den plads, for det er bestemt ikke første gang Gravgaard er skyld i mål. Var der nogen der så Wurtz, jeg gjorde i hvert fald ikke. Kvist var også skyld i det sidste mål, og en mand der er nødløsning i FCK skal ikke på landsholdet. Niclas Jensen er bare decideret ringe, hvor mange afleveringer skulle der til, før han ikke lavede fejl-afleveringer?
Grønkjær er den eneste SAS-liga spiller der tilnærmelsesvis har niveauet til landsholdsbold.

Det irriterer mig også grænseløst at høre på Flemming Tofts evige overvurdering af Danmark. Han mente vi havde 5 verdensklasse fløje, og med Grønkjær havde vi en wing i absolut europæisk topklasse. Tsk. Manden kunne jo ikke engang blive fast man i Birmingham.

Brugeravatar
Styf
Indlæg: 4892
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:33
Alder: 32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Styf » fredag, 24. aug, 2007 16:57

Christiansen skulle spille sig på holdet men havde i stedet en meget stor skyld i de tre første scoringer. :lol:
BOUNCEBACKABILITY - You can't buy atmosphere

Engelsk af placering
Indlæg: 104
Tilmeldt: torsdag, 26. jul, 2007 23:21
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 41

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Engelsk af placering » fredag, 24. aug, 2007 17:11

SÅ SLAP DOG AF!

defensiven:
Fordi Jesper Cristiansen spiller en dårlig landskamp er han lige pludselig en elendig keeper, gravgaard løber i denne landskamp som en der sidder i kørestol(men han har aldrig været hurtig), Agger havde i den grad placeringsvanskligheder og fandt dem aldrig på de 90minuter. Nicklas jensen er blevet for gammel, det er lidt som om han er blevet alt for usikker, men så er han heller ikke dårligere. Jeg ved ikke hvad der skete på højreback pladsen :shock: Kvist bør ikke være på landsholdet, men han har faktisk spillet godt på højrebackpladsen også i de internationale kampe, så det kan forsvares at han bliver prøvet i en venskabskamp.

Midtbanen:
Den Blev løbet overende og virkede som at de alle spillede sammen for førstegang nogensinde, den virkede mere usikker end når graversen er med på banen. Det er dog IKKE normalt sådan og spillere som Wurtz og Daniel Jensen er måske ikke verdensklasse, men så de heller ikke dårligere.

Offensiven:
Det var en PL spiller i form af Bendtner som brændte en meget stor chance i starten af kampen og Jon D var uskarp igår, men manden har altid scoret mål og vil begynde på det igen. Fløjene er af rigtig højklasse og de kan alle begå sig i storeklubber, de har vidst og kommer også til at bevise det i fremtiden.


Så fordi der er kollektivt kollaps i vensskabskamp er det måske lidt tideligt at afskrive det danske landshold.

Til sidst vil jeg gerne lige tilføje en stikpille at landsholdsfodbold er ofte bæger et præg af langt større ære end rigtig mange klubkampe, samt at tradionerne ved landskampe er større end ved klubkampe og hvis der er noget som engelsk klubfodbold og især liverpool bryster sig af så er det tradition og æren af at bære den røde trøje.

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » fredag, 24. aug, 2007 19:00

Engelsk af placering skrev:SÅ SLAP DOG AF!
Jeg tror faktis, du er den første, der benytter dig at store bogstaver i denne tråd, engelsk af placering/dansk af sind, så kig dig lige i spejlet, før du beder os andre om at slappe af.

Superduper at du synes venskabslandskampe er toppen af poppen og særdeles ærefuldt. Hvordan en 0-4 sæk til Irland kan blive ærefuld, og hvorfor det største hjemmenederlag i 50 år overhovedet ikke er det mindtse alarmerende, kan jeg altså heller ikke gennemskue. Et held, at det er dig og ikke mig, der elsker landsholdsbold, må man i den forbindelse konkludere.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 24. aug, 2007 19:24

Engelsk af placering skrev:SÅ SLAP DOG AF!
Tja, det er en venskabskamp med det danske landshold, så jeg vil mene rigtig mange herpå forum er ganske afslappet.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » fredag, 24. aug, 2007 19:25

Engelsk af placering skrev:Til sidst vil jeg gerne lige tilføje en stikpille at landsholdsfodbold er ofte bæger et præg af langt større ære end rigtig mange klubkampe, samt at tradionerne ved landskampe er større end ved klubkampe og hvis der er noget som engelsk klubfodbold og især liverpool bryster sig af så er det tradition og æren af at bære den røde trøje.
Hvad taler du om :shock: Nu ved jeg ikke, hvem du holder med, men det kan jo være, du holder med en klub uden specielle traditioner siden du værdsætter venskabs landskampe så højt :D
Og så har Jesper Christiansen droppet fælt i de sidste tre kampe, han har stået. Så jeg tror egentlig ikke, han lige pludselig er blevet ringe. Det er han bare..
I like my sugar sweet

Engelsk af placering
Indlæg: 104
Tilmeldt: torsdag, 26. jul, 2007 23:21
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 41

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Engelsk af placering » fredag, 24. aug, 2007 20:44

Rasmus skrev:Superduper at du synes venskabslandskampe er toppen af poppen og særdeles ærefuldt. Hvordan en 0-4 sæk til Irland kan blive ærefuld, og hvorfor det største hjemmenederlag i 50 år overhovedet ikke er det mindtse alarmerende, kan jeg altså heller ikke gennemskue. Et held, at det er dig og ikke mig, der elsker landsholdsbold, må man i den forbindelse konkludere.
Jeg værdsætter ikke venskabskampe specielt højt, men jeg er den overbevisning at man bliver nød til at respektere dem. De kan faktisk betragtes som et nødvendigt onde lidt ala træningskampe.
Martin VP skrev:Hvad taler du om :shock: Nu ved jeg ikke, hvem du holder med, men det kan jo være, du holder med en klub uden specielle traditioner siden du værdsætter venskabs landskampe så højt :D
Det med æren bliver vidst mistolket lidt, min pointe er at utrolig mange spillere sætter en store ære i at de på et eller andet tidspunkt i deres karriere har repræsenteret deres respektive landshold. Moderne fodboldspillere kan jo i mangetræk sammenlignes med nomader og når ofter at repræsentere mange profesionelle klubber rundt omkring i verden(hovedsageligt europa), mens næsten alle spillere kun repræsentere et land i deres karriere.
Desuden af det god erfaring som mange spillere fra de lidt lavere ligaer for ved at deltage i landskampe( dette kan dog ikke i første omgang bruges så meget af liverpool eller andre store klubber for den sag skyld), men det er en helt andenside.
Jo jeg holder med klub med stolte traditioner med en lang og gloværdig historie(egen tolkning) ikke helt lige så succesfuld som liverpool(men det er der jo ingen engelske klubber der er).

Jeg skal gerne undskylde over tonen i overskriften som måske var lige en tand for overfusende, men jeg blev lidt frusteret over at der var utrolig mange som indirekte skrev at vi det danskelandshold var bedre tjent med ikke at stille op, fordi så ville de kun tabe med 3-0. Dermed ikke sagt ,at man ikke må blive bekymret over den indsats, som blev leveret i onsdags, men jeg synes faktisk at kritikken virkede meget usagelig og det er farligt at afsige dom på en enkelt kamp.

Til sidst vil jeg til føje at jeg har valgt at debatere inde på dette forum af to grunde 1.fordi at her som regel er god og sober tone, modsat utrolig mange andre fodbold forumer, hvor der tonen bidsk og sprogbruget på niveau med 3.klasse ala "min far er stærkere end din og desuden er du grim og dum".
2. af familieårsager

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » fredag, 24. aug, 2007 21:09

Engelsk af placering skrev:
Rasmus skrev:Superduper at du synes venskabslandskampe er toppen af poppen og særdeles ærefuldt. Hvordan en 0-4 sæk til Irland kan blive ærefuld, og hvorfor det største hjemmenederlag i 50 år overhovedet ikke er det mindtse alarmerende, kan jeg altså heller ikke gennemskue. Et held, at det er dig og ikke mig, der elsker landsholdsbold, må man i den forbindelse konkludere.
Jeg værdsætter ikke venskabskampe specielt højt, men jeg er den overbevisning at man bliver nød til at respektere dem. De kan faktisk betragtes som et nødvendigt onde lidt ala træningskampe.
Martin VP skrev:Hvad taler du om :shock: Nu ved jeg ikke, hvem du holder med, men det kan jo være, du holder med en klub uden specielle traditioner siden du værdsætter venskabs landskampe så højt :D
Det med æren bliver vidst mistolket lidt, min pointe er at utrolig mange spillere sætter en store ære i at de på et eller andet tidspunkt i deres karriere har repræsenteret deres respektive landshold. Moderne fodboldspillere kan jo i mangetræk sammenlignes med nomader og når ofter at repræsentere mange profesionelle klubber rundt omkring i verden(hovedsageligt europa), mens næsten alle spillere kun repræsentere et land i deres karriere.
Desuden af det god erfaring som mange spillere fra de lidt lavere ligaer for ved at deltage i landskampe( dette kan dog ikke i første omgang bruges så meget af liverpool eller andre store klubber for den sag skyld), men det er en helt andenside.
Jo jeg holder med klub med stolte traditioner med en lang og gloværdig historie(egen tolkning) ikke helt lige så succesfuld som liverpool(men det er der jo ingen engelske klubber der er).

Jeg skal gerne undskylde over tonen i overskriften som måske var lige en tand for overfusende, men jeg blev lidt frusteret over at der var utrolig mange som indirekte skrev at vi det danskelandshold var bedre tjent med ikke at stille op, fordi så ville de kun tabe med 3-0. Dermed ikke sagt ,at man ikke må blive bekymret over den indsats, som blev leveret i onsdags, men jeg synes faktisk at kritikken virkede meget usagelig og det er farligt at afsige dom på en enkelt kamp.

Til sidst vil jeg til føje at jeg har valgt at debatere inde på dette forum af to grunde 1.fordi at her som regel er god og sober tone, modsat utrolig mange andre fodbold forumer, hvor der tonen bidsk og sprogbruget på niveau med 3.klasse ala "min far er stærkere end din og desuden er du grim og dum".
2. af familieårsager
Af familiemæssige årsager. Den må du lige uddybe :lol:
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » fredag, 24. aug, 2007 21:16

Godt ord igen, EAP.
Jeg vil dig gerne holde fast i, at Jesper Christiansen langt fra er god nok og at Morten Olsen har udspillet sin rolle. Han er efterhånden pinlig.
Og så vil jeg, som nrg, gerne lige have uddybet den med familien :shhh:
I like my sugar sweet

Engelsk af placering
Indlæg: 104
Tilmeldt: torsdag, 26. jul, 2007 23:21
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 41

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Engelsk af placering » fredag, 24. aug, 2007 21:18

nrg skrev:Af familiemæssige årsager. Den må du lige uddybe :lol:
Man kan vel sige at jeg så uheldig at være i familie med utrolig mange liverpool fans, som også benytter sig af dette forum :lol: .

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » fredag, 24. aug, 2007 21:34

Engelsk af placering skrev:
nrg skrev:Af familiemæssige årsager. Den må du lige uddybe :lol:
Man kan vel sige at jeg så uheldig at være i familie med utrolig mange liverpool fans, som også benytter sig af dette forum :lol: .
Det blev jeg sgu' ikke mindre nysgerrig af :D Vi vil ha' navne. :D
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 24. aug, 2007 23:59

Engelsk af placering skrev:
nrg skrev:Af familiemæssige årsager. Den må du lige uddybe :lol:
Man kan vel sige at jeg så uheldig at være i familie med utrolig mange liverpool fans, som også benytter sig af dette forum :lol: .
Mor ???????? :shock: :shock: :o :o
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Engelsk af placering
Indlæg: 104
Tilmeldt: torsdag, 26. jul, 2007 23:21
Geografisk sted: Oftest nord for Alperne
Alder: 41

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Engelsk af placering » lørdag, 25. aug, 2007 01:18

Det vil desværre være at krænke deres anonymitet, men jeg kan fortælle det drejer sig om tre andre brugerer og mor er ikke en af dem :lol: .

Fup

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Fup » lørdag, 25. aug, 2007 12:33

Engelsk af placering skrev:Det vil desværre være at krænke deres anonymitet, men jeg kan fortælle det drejer sig om tre andre brugerer og mor er ikke en af dem :lol: .
Barnes-brødrene?

Besvar