Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Kriller8
Indlæg: 215
Tilmeldt: lørdag, 24. dec, 2011 13:30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Kriller8 » torsdag, 22. nov, 2012 19:42

DD skrev:
Arda skrev:Det er det vildeste deja-vu man får ved at læse de sidste par sider i denne tråd og prikken over i'et var da Aarde kom til undsætning efter flere dage, hvor vi ikke har hørt noget til ham/dig. Den er sikker hver gang. Det må være 117 gang, at AllanS har trådt ved siden af/folk har følt han har trådt ved siden af og Aarde er kommet til hans undsætning og forsvaret ham. Ganske skræmmende at få disse deja-vu oplevelser.
Jeg synes dog, at det tog rigtig lang tid inden Aarde kom til undsætning. Havde nok forventet ham en lille side tidligere. Heldigvis har der været en smule opbakning til AS fra LarsU. Og nu er det jo ikke til at vide om Aarde er midlertidigt indisponibel herinde? Derfor kommer jeg nu på banen, selvom jeg efterhånden sjældent bevæger mig som skribent på dette forum.

Men det her er da så langt ude, som det kan komme.

At Hekkem, som jeg ellers har kendt herinde som en rigtig god skribent gennem de sidste 7 år, ikke er "pal" med Allan Shore, kommer vist ikke bag på nogen. Og at andre brugere herinde ser rigtig (LFC) rødt, når AS ytrer sig, er jo osse velkendt. Men det ændrer ikke på, at "Hekkem & Co." altså har en umanerlig dårlig sag, som LarsU nu osse har nævnt et par gange.

Hvorfor er det lige, at man ikke kan acceptere tilstedeværelsen af andre end "ens egne" herinde? Er der da ingen der i forvejen har venner eller bekendte, der tilfældigvis er fans af andre klubber, herunder f.eks. ManU? Og gør det dem til dårligere venner eller bekendte? Måske vildledte, ja, men dårligere? Nej, det håber jeg sgu da ikke, man mener? Og er dette forum i øvrigt ikke åbent for alle uanset tilhørsforhold? Mig bekendt er det da. Der står vel intet nogen steder om, at der gælder strengere regler for andre end Liverpool fans nogen steder. Reglerne er vel ens for alle. Så kan man li' det eller ej.

Desværre føler man sig næsten hensat til holdninger som at alle de, der ikke er ligesom os, tænker som os eller ligner os, dem vil vi ikke ha' noget med at gøre, og dem kan vi ligeså godt slippe af med. Det er godt nok trist, hvis det er holdningen herinde.
+1

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » torsdag, 22. nov, 2012 19:49

Anzhi fører 2-0 nu. Med en sejr senere er vi videre.
Liverpool Football Klopp

Hr. Drejer
Indlæg: 13787
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 22. nov, 2012 19:51

Det er da en hyggelig julefrokost i holder jer her i "Dagens Kampe" tråden.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » torsdag, 22. nov, 2012 19:58

DD skrev: Desværre føler man sig næsten hensat til holdninger som at alle de, der ikke er ligesom os, tænker som os eller ligner os, dem vil vi ikke ha' noget med at gøre, og dem kan vi ligeså godt slippe af med. Det er godt nok trist, hvis det er holdningen herinde.
Således forholder det sig jo ikke DD. Det ved du vist også udmærket godt. Der problemet lægger, er når der gentagne gange ytres med stikpiller, der ikke har andet end at hidse en stemning op, så har man ikke noget og gøre her. Er det ikke det man kalder 'Trolling'?. Så er det ligegyldigt hvilket hold vedkommende holder med. Man når man er på fremmed territorier, så må man prøve og rette sig ind efter den 'orden' der er. Det har vedkommende haft ganske store vanskeligheder ved. Når det så bliver klargjort overfor vedkommende, så er det ikke altid blevet lyttet efter. Det er ikke andre udefra, der skal fortælle os herinde hvorledes vi skal gebærde os.

Det er set før at vedkommende kommer med en Joke til en anden bruger, hvor det så er ganske morsomt på den andens bekostning. Men ikke kan tåle at få en joke i mod sig selv, når det så går ud over en selv.

Jeg har gentagne gange ytret, jeg ikke har det mindste i mod andre vinkler på debatterne, fra brugere af andre grupperinger. De skal behandles lige, ligesom de også skal behandle andre lige. Det sker ikke her, da der kommer en overbeskyttelse ind, og reglerne ikke er for denne, som for andre.

Jeg opfattes som ilter og med et hidsigt temperament. Dem der kender mig, ved at det er jeg overhovedet ikke. Men jeg er blevet 'stemplet' og sådan er det. Jeg trækker mig fra debatten, og mit sidste indspark i dette.

Den der Hekkem og Co, skal vi ikke bare punktere den.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » torsdag, 22. nov, 2012 20:19

Igen vil jeg altså vove den påstand, at det i dette tilfælde bestemt ikke er AllanShore, der 'hidser en stemning op'.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » torsdag, 22. nov, 2012 20:26

Provokerende og nedladende adfærd på forum er uønsket.

Ovenstående er taget fra forums retningslinjer. Jeg opfatter langt de fleste af A. Shores indlæg som provokerende. Jeg er da med på, at jeg nok er farvet, fordi jeg har haft et horn i siden på manden siden hans, efter min mening, særdeles upassende indlæg omkring Luis Suarez' karantæne for racisme. Jeg er ligeledes med på at jeg da bare kan ignorere ham. Til det kan jeg sige, at jeg allerede har ham på ignore, men er forundret over folks lyst til konstant at citere hans geniale indlæg :?
Jeg kan da også godt se, at man bare skal lade være med at lade sig provokere, det ville være langt mere klogt og modent. Jeg er også enig med dem, der mener at denne tråd er kommet alt for langt ud, men desværre får mancs det værste frem i mig. Jeg er også enig i, at det ikke er A. Shore, der pisker en stemning op lige i denne tråd.
Til gengæld synes jeg det er tæt på at være langt ude, når folk trækker en eller anden fremmedfjendsk analogi ned over hovedet på en, eller når folk kræver ét specifikt bevis for A. Shores dårskab og dermed nægter at se et mønster i folks indlæg og ageren. Eller når folk nærmest føler sig kaldet til at bære A. Shores sag på deres spinkle skuldre.
Jeg håber bare, jeg kan sove i nat ovenpå alle de bredsider, jeg har modtaget i denne tråd :cry:
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Surf
Indlæg: 6340
Tilmeldt: fredag, 31. dec, 2010 12:47
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Surf » torsdag, 22. nov, 2012 20:29

LarsU skrev:Igen vil jeg altså vove den påstand, at det i dette tilfælde bestemt ikke er AllanShore, der 'hidser en stemning op'.
Jeg vil ikke udtale mig om, hvorvidt Mugge holder hånden over nogen. Men jeg forstår godt hvorfor folk reagerer som de gør på AllanShore. Han har før i tiden været god til at komme med nuancerede indlæg, men det er efterhånden sjældent man ser et sådant fra hans side. Hans tilstedeværelse her har på det seneste bestået af one-liners og stikpiller i en sådan grad, at man godt kunne mistanke ham for at provokere. Og han er jo ikke den, der ikke svarer igen heller, hvilket for mig bekræfter at han intentioner er provokation - eller i hvert fald dele af hans motivation for at være her. Og vel at mærke ikke en sund form for provokation.

Det er jo ikke kun AllanShore der får provokerende svar, når han kommer med et flabet indlæg. Alex B. får f.eks. også ofte lidt hård medfart på vejen, når han provokerer (som han udmærket er klar over at han gør). Men det er som om, at der er nogen, der ikke er bevidste om, at AllanShore faktisk også kan være ret så provokerende - og at han er det bevidst. Det ville ikke overraske mig, hvis han sidder og synes det er sjovt hvordan vi krukker op over ham nu.

Men det er snart kampstart, og lad os håbe at det får folk til at lægge lidt is på denne diskussion, der var underholdende i starten, men nu snart kun mangler plastikskovle før at det burde høre til i børnehaven.
"Anybody who plays for me should be a bad loser."

Brugeravatar
LarsU
Indlæg: 3648
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af LarsU » torsdag, 22. nov, 2012 20:39

Martin VP skrev:Provokerende og nedladende adfærd på forum er uønsket.

Ovenstående er taget fra forums retningslinjer. Jeg opfatter langt de fleste af A. Shores indlæg som provokerende. Jeg er da med på, at jeg nok er farvet, fordi jeg har haft et horn i siden på manden siden hans, efter min mening, særdeles upassende indlæg omkring Luis Suarez' karantæne for racisme. Jeg er ligeledes med på at jeg da bare kan ignorere ham. Til det kan jeg sige, at jeg allerede har ham på ignore, men er forundret over folks lyst til konstant at citere hans geniale indlæg :?
Jeg kan da også godt se, at man bare skal lade være med at lade sig provokere, det ville være langt mere klogt og modent. Jeg er også enig med dem, der mener at denne tråd er kommet alt for langt ud, men desværre får mancs det værste frem i mig. Jeg er også enig i, at det ikke er A. Shore, der pisker en stemning op lige i denne tråd.
Til gengæld synes jeg det er tæt på at være langt ude, når folk trækker en eller anden fremmedfjendsk analogi ned over hovedet på en, eller når folk kræver ét specifikt bevis for A. Shores dårskab og dermed nægter at se et mønster i folks indlæg og ageren. Eller når folk nærmest føler sig kaldet til at bære A. Shores sag på deres spinkle skuldre.
Jeg håber bare, jeg kan sove i nat ovenpå alle de bredsider, jeg har modtaget i denne tråd :cry:
Ikke fordi vi skal sidde og klappe hinanden på ryggen nu, men jeg vil gerne påpege, at det i denne diskussion udelukkende er Hekkems kommentarer til AllanShore, som jeg synes, har været langt over stregen.

Og så er jeg enig med folk i, at nu behøver vi vist ikke bruge mere tid på denne ikke-sag.
Shankly: "Football is a simple game made complicated by people who should know better."
Schäfer om Suarez: "Han er som en sørøver, en fribytter - altid på togt!"

Brugeravatar
Alex Brockins
Indlæg: 4785
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Alex Brockins » torsdag, 22. nov, 2012 20:44

DD skrev:Hvorfor er det lige, at man ikke kan acceptere tilstedeværelsen af andre end "ens egne" herinde? Er der da ingen der i forvejen har venner eller bekendte, der tilfældigvis er fans af andre klubber, herunder f.eks. ManU? Og gør det dem til dårligere venner eller bekendte? Måske vildledte, ja, men dårligere? Nej, det håber jeg sgu da ikke, man mener? Og er dette forum i øvrigt ikke åbent for alle uanset tilhørsforhold? Mig bekendt er det da. Der står vel intet nogen steder om, at der gælder strengere regler for andre end Liverpool fans nogen steder. Reglerne er vel ens for alle. Så kan man li' det eller ej.

Desværre føler man sig næsten hensat til holdninger som at alle de, der ikke er ligesom os, tænker som os eller ligner os, dem vil vi ikke ha' noget med at gøre, og dem kan vi ligeså godt slippe af med. Det er godt nok trist, hvis det er holdningen herinde.
Jeg blev i et splitsekund i tvivl, om du er Sofie Carsten i forklædning. I så fald er du gået forkert. Denne vej.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » torsdag, 22. nov, 2012 23:14

Hekkem skrev:
DD skrev: Desværre føler man sig næsten hensat til holdninger som at alle de, der ikke er ligesom os, tænker som os eller ligner os, dem vil vi ikke ha' noget med at gøre, og dem kan vi ligeså godt slippe af med. Det er godt nok trist, hvis det er holdningen herinde.
Således forholder det sig jo ikke DD. Det ved du vist også udmærket godt. Der problemet lægger, er når der gentagne gange ytres med stikpiller, der ikke har andet end at hidse en stemning op, så har man ikke noget og gøre her. Er det ikke det man kalder 'Trolling'?. Så er det ligegyldigt hvilket hold vedkommende holder med. Man når man er på fremmed territorier, så må man prøve og rette sig ind efter den 'orden' der er. Det har vedkommende haft ganske store vanskeligheder ved. Når det så bliver klargjort overfor vedkommende, så er det ikke altid blevet lyttet efter. Det er ikke andre udefra, der skal fortælle os herinde hvorledes vi skal gebærde os.

Det er set før at vedkommende kommer med en Joke til en anden bruger, hvor det så er ganske morsomt på den andens bekostning. Men ikke kan tåle at få en joke i mod sig selv, når det så går ud over en selv.

Jeg har gentagne gange ytret, jeg ikke har det mindste i mod andre vinkler på debatterne, fra brugere af andre grupperinger. De skal behandles lige, ligesom de også skal behandle andre lige. Det sker ikke her, da der kommer en overbeskyttelse ind, og reglerne ikke er for denne, som for andre.

Jeg opfattes som ilter og med et hidsigt temperament. Dem der kender mig, ved at det er jeg overhovedet ikke. Men jeg er blevet 'stemplet' og sådan er det. Jeg trækker mig fra debatten, og mit sidste indspark i dette.

Den der Hekkem og Co, skal vi ikke bare punktere den.
Nej, det ved jeg faktisk ikke helt Hekkem. Du kan måske ha' historikken på din side, og det påvirker måske din reaktion.. Det ændrer dog ikke på, at dine ytringer overfor AS i lige netop denne sag er way out of line. Og du bruger netop selv hans tilhørsforhold - eller manglende tilhørsforhold - som argumentation herfor. Og derfor bliver sammenligningen med "de der ikke er som os" imo relevant.

"Hekkem & Co" udtrykket beklager jeg. Der var flere involverede, og du var den første. Sorry ;) I øvrigt er det ikke min opfattelse, at du er opfarende. Og Mugges og dine skærmydsler har jeg ingen mening om. Og du er stadig en god bebattør.

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » torsdag, 22. nov, 2012 23:21

Martin VP skrev:Provokerende og nedladende adfærd på forum er uønsket.

Ovenstående er taget fra forums retningslinjer. Jeg opfatter langt de fleste af A. Shores indlæg som provokerende. Jeg er da med på, at jeg nok er farvet, fordi jeg har haft et horn i siden på manden siden hans, efter min mening, særdeles upassende indlæg omkring Luis Suarez' karantæne for racisme. Jeg er ligeledes med på at jeg da bare kan ignorere ham. Til det kan jeg sige, at jeg allerede har ham på ignore, men er forundret over folks lyst til konstant at citere hans geniale indlæg :?
Jeg kan da også godt se, at man bare skal lade være med at lade sig provokere, det ville være langt mere klogt og modent. Jeg er også enig med dem, der mener at denne tråd er kommet alt for langt ud, men desværre får mancs det værste frem i mig. Jeg er også enig i, at det ikke er A. Shore, der pisker en stemning op lige i denne tråd.
Til gengæld synes jeg det er tæt på at være langt ude, når folk trækker en eller anden fremmedfjendsk analogi ned over hovedet på en, eller når folk kræver ét specifikt bevis for A. Shores dårskab og dermed nægter at se et mønster i folks indlæg og ageren. Eller når folk nærmest føler sig kaldet til at bære A. Shores sag på deres spinkle skuldre.
Jeg håber bare, jeg kan sove i nat ovenpå alle de bredsider, jeg har modtaget i denne tråd :cry:
Beklager VP, det var ikke bevidst at du skulle føle dig omfattet af min "bredside". Og der er ikke noget "fremmedfjendsk" i min analog. blot en konstatering af, at man bruger mandens tilhørsforhold (til hadeklubben nr. 1) som udgangspunkt for hvorfor han skal "spankes". Og slet ikke tager stilling til den aktuelle "sag".
Apropos "bredside" synes jeg så ellers ikke nogen har noget at la' andre høre ;)

Brugeravatar
DD
Indlæg: 2004
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Hells Kitchen, Aarhus

Re: Dagens Kampe

Indlæg af DD » torsdag, 22. nov, 2012 23:26

Alex Brockins skrev:
DD skrev:Hvorfor er det lige, at man ikke kan acceptere tilstedeværelsen af andre end "ens egne" herinde? Er der da ingen der i forvejen har venner eller bekendte, der tilfældigvis er fans af andre klubber, herunder f.eks. ManU? Og gør det dem til dårligere venner eller bekendte? Måske vildledte, ja, men dårligere? Nej, det håber jeg sgu da ikke, man mener? Og er dette forum i øvrigt ikke åbent for alle uanset tilhørsforhold? Mig bekendt er det da. Der står vel intet nogen steder om, at der gælder strengere regler for andre end Liverpool fans nogen steder. Reglerne er vel ens for alle. Så kan man li' det eller ej.

Desværre føler man sig næsten hensat til holdninger som at alle de, der ikke er ligesom os, tænker som os eller ligner os, dem vil vi ikke ha' noget med at gøre, og dem kan vi ligeså godt slippe af med. Det er godt nok trist, hvis det er holdningen herinde.
Jeg blev i et splitsekund i tvivl, om du er Sofie Carsten i forklædning. I så fald er du gået forkert. Denne vej.
Gider det næsten ikke, men så alligevel :)
Hvorfor er det lige, at du har så svært ved at deltage (seriøst) i debatterne på forum, men alene mestedelens kan finde ud af at komme med dumsmarte og provokerende bemærkninger? Altså helt seriøst Alex? En gang var du en fremragende debattør med kant. Nu er du bare en provokatør.

Brugeravatar
Martin VP
Indlæg: 2950
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:15
Geografisk sted: Helsingør

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Martin VP » torsdag, 22. nov, 2012 23:29

Alt forladt DD. Og du har nok ret i, at jeg ikke har nogat at lade andre høre. Jeg kan også godt tage det, det var mest ment i sjov.

Godt at se et par indlæg fra dig igen, i øvrigt. Også selv om vi ikke er helt enige ;)
I like my sugar sweet

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » lørdag, 24. nov, 2012 14:55

Billede
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
jørgen lk
Indlæg: 2933
Tilmeldt: tirsdag, 05. jun, 2007 17:55
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 24. nov, 2012 15:47

Javi Martinez med sit første mål i Bundesligaen.
Og nu det er så moderne, så skal det jo være saksespark. Zlatan, Mexes og nu Javi. Who next, Joe Cole?
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Besvar