Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7251
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 20. jan, 2013 21:56

Surf skrev:
Cynwal skrev:
Aarde skrev:Jeg så kun kampen med et halvt øje, men udfra de sekvenser, jeg så og det jeg i øvrigt hørte fra kommentatorerne undervejs, så var det da snarere ManU, der blev forfordelt, end Tottenham. Jeg så i hvert Spurs blive snydt for i hvert fald en 2-3 store, klare frispark.

Er jeg helt galt på den? Jeg fulgte som sagt ikke ret godt med.
Vi må hellere starte med at få defineret, hvad forfordelt betyder. Den oprindelige betydning af ordet "forfordelt" betyder, at man bliver tildelt mindre, end hvad der ellers tilkommer én. Men der er et aldersmæssigt pendulskift af ordets betydning undervejs. Se evt. mere her: http://sproget.dk/raad-og-regler/artikl ... SV00005071
Hehe den kommer hver gang. Nu hvor retningslinjerne er blevet redigeret lidt, kunne vi måske også indskrive, at man ikke må bruge ordet "forfordelt", fordi det skaber off-topic diskussioner :mrgreen:

Ud over det er det vist rimelig klart hvilken mening det har for Aarde ;)
Ja, skal vi ikke også tage bjørnetjeneste, nu vi er igang?
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » søndag, 20. jan, 2013 22:04

Pis. Jeg tænkte faktisk godt over det, da jeg skrev posten, netop fordi den er blevet fejlanvendt så meget herinde - men følte mig overbevist om, at jeg havde brugt den rigtigt.

Nå, men 1-1 Cynwal. Jeg holder mig til det spanske fremover...

Brugeravatar
Rasmus
Indlæg: 2853
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 15:51
Geografisk sted: Århus
Alder: 42

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Rasmus » søndag, 20. jan, 2013 22:53

Neville ser med fra Skystudieboksen i sekunderne omkring Dempseys scoring.

Billede
Priceless.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brag » søndag, 20. jan, 2013 23:09

Vest skrev:
Dresager skrev:Det må simpelthen være pinligt at spille under den gamle mand. Hvis ikke han får straf for denne må F.A godt nok sove i timen...Fik Big Sam ikke straf for hans udtalelser i da scum mødte WH

"Det var klart straffe på Wayne Rooney, men linievogteren havde på ingen måde tænkt sig at give det. Han gav dem alt. Vi har en skidt historik med netop denne linievogter. Mod Chelsea for et par år siden vurderede han Didier Drogba til at være onside, selvom han var tre meter offside. Den slags husker man."
Taget fra bold.dk der har der fra BBC

Jeg kan simpelthen ikke fordrage denne manipulerende og kontrollerende gamle mand. Skulle ikke undre mig linjedommeren får sig en pause. Og så kan jeg iøvrigt oplyse om at der ikke var straffe.
Morten Bruun satte også en tyk streg under, at linjedommeren tog den rigtige beslutning. I mine øjne lignede det at Rooney søgte det for meget og faldt for let.

Manden er så usympatisk, pinlig og latterlig at høre på. Han kender tydeligvis ikke til ordsproget "tab og vind med samme sind".
Nu var der rent faktisk klart straffe,hvilket mikkel bishoff også syntes var et klokkeklart straffe,de havde en bedre
Vinkel af den i studiet efter kampen.
Dog syntes jeg foy dømte en fin kamp,uden de store fejlkendelser.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af John Barnes » søndag, 20. jan, 2013 23:26

Callesen skrev:Er der stadig store problemer i Italien med at få folk på stadion? Sidder og ser Roma - Inter og der er langt fra udsolgt.
Er det stadig pga alle de problemer med ballade dernede for nogle år siden, der er skyld i det?

Men Inter har godt nok ikke styr på det. Roma sidder på spillet.
Det skal lige siges, at det var et lorte vejr her til aften i Rom så det kan sagtens have lidt af skylden for at der ikke var helt fyldt. Desuden er Roma ikke helt med fremme og har været meget svingende hvilket har betydet at de ligger nummer 7.

Men jo der er et kæmpe problem i Italien med at få folk på stadion. De eneste klubber som ikke har problemer med at få folk på stadion er Juventus og Napoli. Juventus fordi de er flyvende men bestemt også fordi, at de har fået et helt nyt stadion, det giver folk lyst til at komme til fodbold fordi de føler sig sikre, ikke noget som mange gør på de efterhånden rigtig mange slidte og gamle stadions rundt omkring i Italien. Napoli har altid haft mange folk på stadion, da de for nogle år siden lå i Serie C snittede de stadig små 40.000 tilskuere pr. kamp. Folk dernede er fuldstændig fodbold gale.

Der er forskellige faktorer som gør at der ikke er så mange tilskuere til kampene som der har været. Det skyldes hovedsageligt de virkelig dårlige stadions, den økonomiske krise og så det faktum at Serie A ikke er hvad den har været. Der er ikke de samme store profiler og det går ud over kvaliteten på banen.

Btw er godt tilfreds med det ene point til Inter.. 8-)
Senest rettet af John Barnes søndag, 20. jan, 2013 23:28, rettet i alt 1 gang.
Billede

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brag » søndag, 20. jan, 2013 23:26

asger90 skrev:
Miskat skrev:
asger90 skrev:Det er da vel ikke noget usædvanligt i? Det fornemmer jeg forekommer tit og ofte.
Men... hvorfor?! Altså, jeg er ligeglad, det rager mig en høstblomst. Men hvorfor i alverden bruger de krudt på ham i en kamp mod Tottenham?
Jeg tror det skyldes mangel på sange om egne spillere, managers og historie etc. Og noget skal der jo så synges til kampene. Det er da alment kendt at deres "fans" bruger ganske meget krudt på os og vores spillere. Det tror jeg skyldes en evig misundelse på vores klub, managere, spillere og traditioner.

Det er så bare min egen tolkning
Hi hi ønsketænkning.
Er bestemt ikke misundelig på noget som helst fra liverpool,men respektere dog en fantastisk historie,ligesom vi selv
Har.
De sidste 20 år, er der bestemt ikke noget, at være misundelig over, og da slet ikke på managerfronten, ej heller ikke spillere.
Tror bare vi elsker at vade i hvor skidt det går for jer , og det elsker i jo også selv, når det er omvendt.
Der er jo nogen herinde, der heller ser vi sætter point til, frem for en direkte konkurrent, til jer om 4 pladsen,det
Kalder jeg misundelse.
Mvh.Brag.

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af John Barnes » søndag, 20. jan, 2013 23:31

Brag skrev:
asger90 skrev:
Miskat skrev:
asger90 skrev:Det er da vel ikke noget usædvanligt i? Det fornemmer jeg forekommer tit og ofte.
Men... hvorfor?! Altså, jeg er ligeglad, det rager mig en høstblomst. Men hvorfor i alverden bruger de krudt på ham i en kamp mod Tottenham?
Jeg tror det skyldes mangel på sange om egne spillere, managers og historie etc. Og noget skal der jo så synges til kampene. Det er da alment kendt at deres "fans" bruger ganske meget krudt på os og vores spillere. Det tror jeg skyldes en evig misundelse på vores klub, managere, spillere og traditioner.

Det er så bare min egen tolkning
Hi hi ønsketænkning.
Er bestemt ikke misundelig på noget som helst fra liverpool,men respektere dog en fantastisk historie,ligesom vi selv
Har.
De sidste 20 år, er der bestemt ikke noget, at være misundelig over, og da slet ikke på managerfronten, ej heller ikke spillere.
Tror bare vi elsker at vade i hvor skidt det går for jer , og det elsker i jo også selv, når det er omvendt.
Der er jo nogen herinde, der heller ser vi sætter point til, frem for en direkte konkurrent, til jer om 4 pladsen,det
Kalder jeg misundelse
.
Jeg kalder det bare rent had og et brændende ønske om at det skal gå så dårligt for jer som overhovedet muligt. Det giver sådan en dejlig varm fornemmelse indeni når det sker.. :laughin:
Billede

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brag » søndag, 20. jan, 2013 23:38

John Barnes skrev:
Brag skrev:
asger90 skrev:
Miskat skrev:
asger90 skrev:Det er da vel ikke noget usædvanligt i? Det fornemmer jeg forekommer tit og ofte.
Men... hvorfor?! Altså, jeg er ligeglad, det rager mig en høstblomst. Men hvorfor i alverden bruger de krudt på ham i en kamp mod Tottenham?
Jeg tror det skyldes mangel på sange om egne spillere, managers og historie etc. Og noget skal der jo så synges til kampene. Det er da alment kendt at deres "fans" bruger ganske meget krudt på os og vores spillere. Det tror jeg skyldes en evig misundelse på vores klub, managere, spillere og traditioner.

Det er så bare min egen tolkning
Hi hi ønsketænkning.
Er bestemt ikke misundelig på noget som helst fra liverpool,men respektere dog en fantastisk historie,ligesom vi selv
Har.
De sidste 20 år, er der bestemt ikke noget, at være misundelig over, og da slet ikke på managerfronten, ej heller ikke spillere.
Tror bare vi elsker at vade i hvor skidt det går for jer , og det elsker i jo også selv, når det er omvendt.
Der er jo nogen herinde, der heller ser vi sætter point til, frem for en direkte konkurrent, til jer om 4 pladsen,det
Kalder jeg misundelse
.
Jeg kalder det bare rent had og et brændende ønske om at det skal gå så dårligt for jer som overhovedet muligt. Det giver sådan en dejlig varm fornemmelse indeni når det sker.. :laughin:
Bedre følelse end når i selv vinder???
Mvh.Brag.

Brugeravatar
John Barnes
Indlæg: 2195
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 15:33
Geografisk sted: København
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af John Barnes » søndag, 20. jan, 2013 23:51

Brag skrev:
John Barnes skrev:
Brag skrev:
asger90 skrev:
Miskat skrev:
asger90 skrev:Det er da vel ikke noget usædvanligt i? Det fornemmer jeg forekommer tit og ofte.
Men... hvorfor?! Altså, jeg er ligeglad, det rager mig en høstblomst. Men hvorfor i alverden bruger de krudt på ham i en kamp mod Tottenham?
Jeg tror det skyldes mangel på sange om egne spillere, managers og historie etc. Og noget skal der jo så synges til kampene. Det er da alment kendt at deres "fans" bruger ganske meget krudt på os og vores spillere. Det tror jeg skyldes en evig misundelse på vores klub, managere, spillere og traditioner.

Det er så bare min egen tolkning
Hi hi ønsketænkning.
Er bestemt ikke misundelig på noget som helst fra liverpool,men respektere dog en fantastisk historie,ligesom vi selv
Har.
De sidste 20 år, er der bestemt ikke noget, at være misundelig over, og da slet ikke på managerfronten, ej heller ikke spillere.
Tror bare vi elsker at vade i hvor skidt det går for jer , og det elsker i jo også selv, når det er omvendt.
Der er jo nogen herinde, der heller ser vi sætter point til, frem for en direkte konkurrent, til jer om 4 pladsen,det
Kalder jeg misundelse
.
Jeg kalder det bare rent had og et brændende ønske om at det skal gå så dårligt for jer som overhovedet muligt. Det giver sådan en dejlig varm fornemmelse indeni når det sker.. :laughin:
Bedre følelse end når i selv vinder???
Nej det siger jeg ikke? :?
Jeg håber bare at det går så dårligt for MU som overhovedet muligt. Jeg kan ikke klare at se mesterskabet ende der og derfor ser jeg hellere alle de andre top klubber få det. Ja jeg er glad for at Spurs fik 1-1 til sidst i dag. Hvis vi skal ha den 4. plads så kræver det at holdet selv levere og ikke være afhængig af andre. Jeg håber da selvfølgelig på at klubberne ovenover Liverpool taber point, det gør jeg da. Men når MU er ved at trække fra City så håber jeg da på at det hold som de møder, i dagens tilfælde Spurs kan tage point fra dem. Så kan du selvfølgelig begynde på at stille diverse hypotetiske siturationer op, "hvad nu hvis" osv, men det syntes jeg vil være spild af tid, lad os bare fokusere på hvordan tabellen er lige nu.
Billede

Brag
Indlæg: 434
Tilmeldt: tirsdag, 13. jan, 2009 15:37
Geografisk sted: Fredensborg
Alder: 57

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brag » mandag, 21. jan, 2013 00:03

John Barnes skrev:
Brag skrev:
John Barnes skrev:
Brag skrev:
asger90 skrev:
Miskat skrev:
asger90 skrev:Det er da vel ikke noget usædvanligt i? Det fornemmer jeg forekommer tit og ofte.
Men... hvorfor?! Altså, jeg er ligeglad, det rager mig en høstblomst. Men hvorfor i alverden bruger de krudt på ham i en kamp mod Tottenham?
Jeg tror det skyldes mangel på sange om egne spillere, managers og historie etc. Og noget skal der jo så synges til kampene. Det er da alment kendt at deres "fans" bruger ganske meget krudt på os og vores spillere. Det tror jeg skyldes en evig misundelse på vores klub, managere, spillere og traditioner.

Det er så bare min egen tolkning
Hi hi ønsketænkning.
Er bestemt ikke misundelig på noget som helst fra liverpool,men respektere dog en fantastisk historie,ligesom vi selv
Har.
De sidste 20 år, er der bestemt ikke noget, at være misundelig over, og da slet ikke på managerfronten, ej heller ikke spillere.
Tror bare vi elsker at vade i hvor skidt det går for jer , og det elsker i jo også selv, når det er omvendt.
Der er jo nogen herinde, der heller ser vi sætter point til, frem for en direkte konkurrent, til jer om 4 pladsen,det
Kalder jeg misundelse
.
Jeg kalder det bare rent had og et brændende ønske om at det skal gå så dårligt for jer som overhovedet muligt. Det giver sådan en dejlig varm fornemmelse indeni når det sker.. :laughin:
Bedre følelse end når i selv vinder???
Nej det siger jeg ikke? :?
Jeg håber bare at det går så dårligt for MU som overhovedet muligt. Jeg kan ikke klare at se mesterskabet ende der og derfor ser jeg hellere alle de andre top klubber få det. Ja jeg er glad for at Spurs fik 1-1 til sidst i dag. Hvis vi skal ha den 4. plads så kræver det at holdet selv levere og ikke være afhængig af andre. Jeg håber da selvfølgelig på at klubberne ovenover Liverpool taber point, det gør jeg da. Men når MU er ved at trække fra City så håber jeg da på at det hold som de møder, i dagens tilfælde Spurs kan tage point fra dem. Så kan du selvfølgelig begynde på at stille diverse hypotetiske siturationer op, "hvad nu hvis" osv, men det syntes jeg vil være spild af tid, lad os bare fokusere på hvordan tabellen er lige nu.
Nu er du jo altså afhængig af andre hold,for at få den 4 plads.
Mvh.Brag.

Bojangles
Indlæg: 2205
Tilmeldt: mandag, 23. apr, 2012 14:14
Alder: 45

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bojangles » mandag, 21. jan, 2013 21:31

Nogen der følger Southampton - Everton. Pt. Ser det meget godt ud, hvor SoTon er kommet til et par farlige chancer imod de bitre. Jeg forventer dog at Everton på et eller andet tidspunkt finder et gear mere og begynder at blive langt farligere

Brugeravatar
JTN
Indlæg: 1437
Tilmeldt: fredag, 04. apr, 2008 00:53
Geografisk sted: Kbh
Alder: 38

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JTN » mandag, 21. jan, 2013 21:48

Ja, det er lidt uvant at se et Evertonhold med så lidt intensitet. Southampton er til gengæld kommet frisk fra start.
Senest rettet af JTN mandag, 21. jan, 2013 22:55, rettet i alt 1 gang.
A trip to Anfield is the closest defenders will get to understand how a fox feels when a pack of bloodhounds is on its trail

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11233
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » mandag, 21. jan, 2013 22:54

Så kan en spillerunde næsten ikke flaske sig mere optimalt :D
Southhampton - Everton 0-0 :D :D
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Hafsteinsson
Indlæg: 2817
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:19

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hafsteinsson » mandag, 21. jan, 2013 23:42

JTN skrev:Ja, det er lidt uvant at se et Evertonhold med så lidt intensitet. Southampton er til gengæld kommet frisk fra start.
Det er vidst ikke for meget at sige, at Everton havde et godt tag på Southampton, der til gengæld fightede rigtig godt, og holdt nullet trods mange halve og et par hel-store chancer til Everton. Det var vidst Southampton der var mest glade for det point, og så LFC naturligvis

Brugeravatar
Brando
Indlæg: 1449
Tilmeldt: torsdag, 14. jun, 2007 19:07
Alder: 52

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Brando » tirsdag, 22. jan, 2013 16:22

Cynwal skrev:Så kan en spillerunde næsten ikke flaske sig mere optimalt :D
Southhampton - Everton 0-0 :D :D
Yes!
Southampton (med ét H, Carsten ;-) ) var faktisk bedst, synes jeg. Klart de største chancer.
Højdepunktet i den kamp var dog da Jason Puncheon i 2. halvleg pludselig måtte en tur på toilettet og Southamptons fans først sang

He went for a shit
He went for a shit
Jason Puncheon
He went for a shit

og efterfølgende

He shits when he wants
He shits when he wants
Jason Puncheon
He shits when he wants

:mrgreen:
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

Besvar