Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Scherwin
Indlæg: 6635
Tilmeldt: tirsdag, 29. nov, 2011 22:22

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Scherwin » torsdag, 08. maj, 2014 08:20

Der er et had i mellem de "store" klubber i england hvor city er den pæne dreng

United, spurs, arsenal og chelsea's fans vil langt hellere have city vinder mesterskabet end vi gør.
Men det jo det samme for os. jeg ser også helst city vinder istedet for united, chelsea, arsenal eller spurs.
og jeg er pænt sikker på det forholder sig sådan helevejen rundt.

Kun city er acceptable for at vinde mesterskabet alle de andre klubber ville være skidt.
Klopp “Defend like a soldier, attack like a scouser.”

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » torsdag, 08. maj, 2014 08:31

Har du et link til det Wormie?

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » torsdag, 08. maj, 2014 08:51

Det er rigtigt nok at sådan var det engang i Manchester, men jeg tror man skal skelne mellem dengang hvor klubberne var mere lokale end nu, hvor det er globale mastodonter med pengemænd udefra.

Nå, under alle omstændigheder kan det jo stadigvæk godt blive underholde i næste weekend, hvis vi får scoret et par hurtige mål og det står 0-0 i den anden kamp. Så er håbet tilstede.

Næsten ligeså vanvittig har den spanske liga været, så den glæder jeg mig også til at følge.

Er der tv på vores kamp og i givet fald hvor?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » torsdag, 08. maj, 2014 08:58

Wormie skrev:Der er et had i mellem de "store" klubber i england hvor city er den pæne dreng

United, spurs, arsenal og chelsea's fans vil langt hellere have city vinder mesterskabet end vi gør.
Men det jo det samme for os. jeg ser også helst city vinder istedet for united, chelsea, arsenal eller spurs.
og jeg er pænt sikker på det forholder sig sådan helevejen rundt.

Kun city er acceptable for at vinde mesterskabet alle de andre klubber ville være skidt.
Det tror jeg virkeligt ikke er den endegyldige sandhed. Jeg har et par kammerater, som tog turen til Manchester og boede der ifm. nogle studier i et års tid, og deres indtryk var, at man i byen Manchester har lige så stor, hvis ikke en større, rivalisering byklubberne imellem, end Manchester vs. Liverpool.

Som de fortalte det, så er den holdning, at Manchester vs. Liverpool skulle være markant større end United vs. City et out of towner-fænomen.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » torsdag, 08. maj, 2014 09:52

tue69 skrev:Det tror jeg virkeligt ikke er den endegyldige sandhed. Jeg har et par kammerater, som tog turen til Manchester og boede der ifm. nogle studier i et års tid, og deres indtryk var, at man i byen Manchester har lige så stor, hvis ikke en større, rivalisering byklubberne imellem, end Manchester vs. Liverpool.

Som de fortalte det, så er den holdning, at Manchester vs. Liverpool skulle være markant større end United vs. City et out of towner-fænomen.
Det er nu ret tæt på sandheden. Jeg er kun stødt på en håndfuld United-fans, der ville foretrække, at I vandt mesterskabet. Og dem har jeg selvfølgelig haglet ned! Hvis du gjorde det utænkelige og tog et kig på Uniteds engelske forum (Redcafe), så ville du også finde, at man er langt mere positivt stemt over for City, når valget nu skal falde mellem dem og Liverpool.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » torsdag, 08. maj, 2014 10:14

AllanShore skrev:
tue69 skrev:Det tror jeg virkeligt ikke er den endegyldige sandhed. Jeg har et par kammerater, som tog turen til Manchester og boede der ifm. nogle studier i et års tid, og deres indtryk var, at man i byen Manchester har lige så stor, hvis ikke en større, rivalisering byklubberne imellem, end Manchester vs. Liverpool.

Som de fortalte det, så er den holdning, at Manchester vs. Liverpool skulle være markant større end United vs. City et out of towner-fænomen.
Det er nu ret tæt på sandheden. Jeg er kun stødt på en håndfuld United-fans, der ville foretrække, at I vandt mesterskabet. Og dem har jeg selvfølgelig haglet ned! Hvis du gjorde det utænkelige og tog et kig på Uniteds engelske forum (Redcafe), så ville du også finde, at man er langt mere positivt stemt over for City, når valget nu skal falde mellem dem og Liverpool.
Javel ja. Det er heller ikke fordi at min berøringsflade med og dermed kendskab til rivaliseringen beror på mere end udsagnet fra mine kammerater, men fra deres side lød det som om, at City-rivaliseringen var størst. Men det kan selvfølgelig afhænge af rigtigt mange ting.

Og tak, men nej tak mht. Redcafe, det er længe nok at have et par af "jer" i vennekredsen ;)
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » torsdag, 08. maj, 2014 10:21

tue69 skrev:Javel ja. Det er heller ikke fordi at min berøringsflade med og dermed kendskab til rivaliseringen beror på mere end udsagnet fra mine kammerater, men fra deres side lød det som om, at City-rivaliseringen var størst. Men det kan selvfølgelig afhænge af rigtigt mange ting.

Og tak, men nej tak mht. Redcafe, det er længe nok at have et par af "jer" i vennekredsen ;)
Men nu ved jeg heller ikke hvornår dine venner berettede om det? For det er lidt min opfattelse, at det i takt med Uniteds deroute og Liverpools samtidige fremgang i sæsonen er blevet gjort mere klart for United fans, at det uden tvivl er jer, der er de største rivaler. Og så bunder det nok også i, at jeres fanbase er noget mere vokal end Citys ;)
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » torsdag, 08. maj, 2014 10:24

AllanShore skrev:
tue69 skrev:Javel ja. Det er heller ikke fordi at min berøringsflade med og dermed kendskab til rivaliseringen beror på mere end udsagnet fra mine kammerater, men fra deres side lød det som om, at City-rivaliseringen var størst. Men det kan selvfølgelig afhænge af rigtigt mange ting.

Og tak, men nej tak mht. Redcafe, det er længe nok at have et par af "jer" i vennekredsen ;)
Men nu ved jeg heller ikke hvornår dine venner berettede om det? For det er lidt min opfattelse, at det i takt med Uniteds deroute og Liverpools samtidige fremgang i sæsonen er blevet gjort mere klart for United fans, at det uden tvivl er jer, der er de største rivaler. Og så bunder det nok også i, at jeres fanbase er noget mere vokal end Citys ;)
Det er for nogle år tilbage. Måske det også havde noget at gøre med, at City dengang så ud til ikke bare at blive nogen døgnflue, men at bide sig endegyldigt fast som den største sportslige konkurrent. Det kan selvfølgelig også være, at de har fået en pint med nogle lokale, samme dag som rygterne om Rooneys flirten med andre klubber, herunder City, begyndte at brede sig - det har næppe hjulpet på forholdet mellem de lokale :)
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge
Indlæg: 7554
Tilmeldt: onsdag, 23. apr, 2008 18:37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 08. maj, 2014 14:41

For mig er det forståeligt nok, at Man Utd fans, hellere ser City vinde mesterskabet end Liverpool. City er jo ikke i nærheden af at være med i den kamp om at være den mest vindende klub i England, som Man Utd og Liverpool befinder sig i.

Hvordan det forholder sig for danske Man Utd fans, det interesserer mig ikke, men mit indtryk er også, at lokale Manchester fans hellere så mesterskabet gå til City end Liverpool.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » torsdag, 08. maj, 2014 15:11

JudgeStudge skrev:For mig er det forståeligt nok, at Man Utd fans, hellere ser City vinde mesterskabet end Liverpool. City er jo ikke i nærheden af at være med i den kamp om at være den mest vindende klub i England, som Man Utd og Liverpool befinder sig i.

Hvordan det forholder sig for danske Man Utd fans, det interesserer mig ikke, men mit indtryk er også, at lokale Manchester fans hellere så mesterskabet gå til City end Liverpool.
forestiller mig rivaliseringen mellem City og Scum, er meget lig Liverpool vs Everton... så længe Everton er under os, og deres succes ikke går mod vores egen, så ønsker vi dem faktisk ikke noget decideret ondt - kunne alle vores rivaler tabe samtidig ville vi jo egentlig have det aller bedst, men desværre tillader reglerne ikke sådan - og når det nu skal være: hellere Everton (vores irriterende lillesøster som vi jo i virkeligheden godt kan li... LIDT!) end Arsenal, Shitty, Ch€£$ki, Scom, Spurs osv. osv.

ved det ikke - det er blot et bud
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » torsdag, 08. maj, 2014 15:21

Bellamy_fever skrev:forestiller mig rivaliseringen mellem City og Scum, er meget lig Liverpool vs Everton... så længe Everton er under os, og deres succes ikke går mod vores egen, så ønsker vi dem faktisk ikke noget decideret ondt - kunne alle vores rivaler tabe samtidig ville vi jo egentlig have det aller bedst, men desværre tillader reglerne ikke sådan - og når det nu skal være: hellere Everton (vores irriterende lillesøster som vi jo i virkeligheden godt kan li... LIDT!) end Arsenal, Shitty, Ch€£$ki, Scom, Spurs osv. osv.

ved det ikke - det er blot et bud
Sjovt, det er nok de sidste 4-5 år der præger min holdning, men mit indtryk er, at der er langt mere rivalisering imellem City og United end mellem Everton og Liverpool. Men det er nok fordi at City sportsligt er blevet mere en rival i et stykke tid nu.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11561
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Cynwal » fredag, 09. maj, 2014 11:30

nrg skrev:
JudgeStudge skrev: Ang. den famøse håne-ret, så er resultatet af, at €ity tager mesterskabet, at der ikke rigtig bliver nogen håne-ret (Vel kun i England). Jeg kender i hvert fald ingen, der holder med City, og jeg kender mange fodboldfans/fanatikere.
Jeg kender én og han er ældre end mig (ved det lyder utroligt :D ) Grunden til, at han i sin tid blev City fan var, at alle han kendte var Manu fans. Så dem hader han ligeså meget som os. Det er dog trods alt formildende omstændigheder ;)
Du er da ellers ældre end Gravballemanden?????
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » fredag, 09. maj, 2014 11:51

Cynwal skrev: Du er da ellers ældre end Gravballemanden?????
Det giver jo nærmest sig selv, når man er Gravballemandens far!!! :)
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » fredag, 09. maj, 2014 12:46

Cynwal skrev:
nrg skrev:
JudgeStudge skrev: Ang. den famøse håne-ret, så er resultatet af, at €ity tager mesterskabet, at der ikke rigtig bliver nogen håne-ret (Vel kun i England). Jeg kender i hvert fald ingen, der holder med City, og jeg kender mange fodboldfans/fanatikere.
Jeg kender én og han er ældre end mig (ved det lyder utroligt :D ) Grunden til, at han i sin tid blev City fan var, at alle han kendte var Manu fans. Så dem hader han ligeså meget som os. Det er dog trods alt formildende omstændigheder ;)
Du er da ellers ældre end Gravballemanden?????
Glæder mig over, at du trods alt er i tvivl :-)
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 8894
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:58
Geografisk sted: København
Alder: 37

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Callesen » lørdag, 10. maj, 2014 23:17

Fantastisk afsked Inter giver Zanetti her til aften

Besvar