Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » lørdag, 09. nov, 2019 17:48

mortenbak skrev:
lørdag, 09. nov, 2019 17:27
Endnu en gang tager VAR overskrifterne.
Jeg ved sgu snart ikke.
Var tilhænger af det, men jeg synes de her offside kendelser er på kanten.
Igen idag en ikke tydelig offside underkender et mål.



Sent from my iPhone using Tapatalk
Det var jeg også. Og er det egentlig stadig, men det skal bruges rigtigt. At annullere et mål for 2 cm offside 5 afleveringer tidligere, og flere minutter efter at scoringen er faldet, det er helt hen i vejret.

Men grundlæggende er jeg for VAR. Det er simpelthen utåleligt, i en tid pengene er så store, og hvor forskellen på sejr og nederlag ofte skal måles i millioner og atter millioner, hvis kampe og titler afgøres af åbenlyse dommerfejl. Der skal blot etableres nogle rimelige rammer for brugen af VAR, og egentlig tror jeg også, at det nok skal komme, når de børnesygdomme vi slås med p.t. efterhånden bliver luget bort.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » lørdag, 09. nov, 2019 17:55

I det her tilfælde er bolden jo clearet af et tottenham hoved, skidt dog, men det er vel så en ny spilsituation.

Jeg er enig med dig i din holdning til VAR.
Jeg håber også det kommer til at fungere.


Sent from my iPhone using Tapatalk

texy
Indlæg: 9729
Tilmeldt: onsdag, 27. jun, 2007 14:49
Geografisk sted: København
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af texy » torsdag, 14. nov, 2019 19:46

Både Trent og Ox starter for England.

Med Trent er det sgu på tide. Han er Englands bedste på positionen. Men jeg ville virkelig ønske, at han ikke skulle spille, da han har haft et vanvittigt program, og det står til at blive endnu mere vanvittigt.

Med Ox er det til gengæld bare fedt. Jo mere kamp-tid han kan få jo bedre. Han er allerede godt på vej tilbage til sit tidligere niveau, og det her kan hjælpe endnu mere.
Kloppite

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » fredag, 15. nov, 2019 22:01

Nej hvor er landsholdet dog elendigt ledet, nøj mand hvor jeg glæder mig til Hjulmand, det KAN ikke blive mere elendigt, for spillerne er efter min mening den bedste besætning i 10 års tid, måske meget længere tilbage.
Jeg forstår nogle er pro åge, om jeg begriber det, jovist x kampe ubesejret er et godt argument, men shit ball non stop minus een kamp (Vs. Kroatien), er ikke prangende på en 2-3 år. er stoppet med at se en stor del af kampene, men har fået fortalt jeg ikke er gået glip af noget når jeg ikke har gidet shit ball, og set gribbene(spillerne) der tager fra dansk ungdomsfodbold og giver til ferrari forhandlerne istedet.

Og dk har scoret 2 under dette indlæg, men det ændrer ikke på 50 minutters shit ball, indtil videre. Og vel er det svært at omstille sig fra at være LFC fan med heavy metal til en digt samling(dk), men alligevel. Jammerlig reklame for sporten er det i den grad det dk, har gang i den sidste laaaaange tid.

Og er stadig helt sikkert for landsholds fodbold, bare ikke ubetinget det danske, som før i tiden.
Verden er smask fuld af hyklere....

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 19. nov, 2019 09:48

Da jeg startede med at blive skribent i vores medlemsblad for snart en del år siden, så var det på baggrund af en debat her på forum, hvor jeg inderligt havde forsvaret landsholdsfodbold. Og jeg har faktisk haft nogle af de aller største oplevelser, når det har været som fan af landsholdet. En af de aller, aller største oplevelser var, da vi slog Brasilien 4-0 i Idrætsparken. Sådan kunne man blive ved, og vi har haft nogle gode hold igennem de sidste mange, mange år. 92, 98, 2002 og 2004 var alle årgange repræsenteret ved virkeligt gode hold. I Rusland var vi faktisk reelt ikke så langt fra en finale.
Men..Jeg har bare så uendeligt svært ved at holde af landsholdet lige nu. Det er egentlig en følelse som kom i de sidste år med Morten Olsen, og den er bare blevet stærkere og stærkere med Hareide. På trods af de fantastiske resultater. Jeg magter bare ikke den der tidslomme med "sejler op af åen-stemning", der er i Parken. Og jeg magter ikke at se på dem som almindelig tv-seer. Igår, afgørende kamp og jeg prøvede at finde lidt begejstring frem igen. Jeg kan sgu godt lide det danske og er stolt af danske sportsfolk. Men spillet er bare så jammerligt. Jeg forstår ikke de der typer, der er på holdet, som bare intet kan med bolden. Jeg forstår ikke, at Hareide og co ikke forstår, at fodbold OGSÅ er et spil, der skal underholde. Der var ikke to sammenhængende afleveringer og når det så blev krydret med kommentarer fra speakeren, der sagde "at i dag er det ligemeget", så har han da måske på papiret ret, men det taber bare mig...
Jeg prøver igen til sommer, Parken (som i øvrigt er et usselt lille stadion) bliver fyldt, og vi skal spille to kampe der, måske 3.

Kan I følge mig? Altså jeg ved godt at der er nogen, der decideret fornægter alt der ikke har med Liverpool at gøre og det respekterer jeg, men jeg tænker lidt på nogle af jer andre, som også godt kan se andet fodbold eller sport i det hele taget?
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. nov, 2019 10:29

Jeg elsker også topsport generelt, og jeg har altid været vild med landsholdsfodbold og iden forbindelse glemmer du jo 80er holdene, hvor det hele vel i og for sig startede ;)

Det nuværende hold frembringer heller ingen glæde eller spænding i kroppen hos mig, da spillet bare er sløjt. Jeg anerkender vores centrale forsvar inkl. Schmeichel og vores backs, der er prøver noget men fremad banen, der er kæmpe rum for forbedring, selvom man også må anerkende vores effektivitet og evne til at score på vores chancer.

I går virkede det som om, at mange gemte sig og ikke ville have bolden, selvom de gerne ville jagte den, når de havde foræret den til irerne.

Yussuf og Braithwaite er jo ikke teknikere, der kan alt muligt rundt om modstandernes felt, og det er Cornelius heller ikke, så holdet er nok et contra hold, der kan deres defensiv, og som gør ondt på modstanderne, når de slår contra. Jeg ved ikke, om vi har spillerne derude, til at den nye landstræner kan bygge en ny spillemåde op, hvor vi igen bliver de nordeuropæiske brassere - og vil de så være gode nok til at få resultaterne ?

Et eller andet sted må man rose Hareide og spillerne for deres flotte resultatrække, og at de kvalificerede Danmark, når vi nu er på hjemmebane, og så må vi håbe, at vi kan få flere flotte, sammenspillede sekvenser ind i vores spil. Danskerne er jo æstetikere, så det gør lidt ondt i øjnene, når det bare er tonserbold.

Brugeravatar
Hekkem
Indlæg: 10394
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 20:22
Alder: 50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hekkem » tirsdag, 19. nov, 2019 11:40

Jeg har samme følelse som Jesper. Jeg kan ikke rigtig hidse mig op over det dansklandsholdsfodbold længere. Der er ufatteligt langt fra et spil jeg ynder at overvære. Jeg prøvede at komme i stemning op til kampen, og tog på Pubben, sammen med 5-6 andre af de sædvanlige Liverpool fans. Pubben var ganske vist fyldt, og der var mange i Landsholdstrøjer af diverse slags gennem årende. Egentlig en OK stemning, hvor det var en mindre gruppe der skabte lidt stemning.

Den gruppe råbte af dommeren og spillerne, når de gjorde noget forkert og jublede når danskerne gjorde noget godt. Klappede af gode afleveringer eller en god takling/clearing. Ganske som når jeg ser Liverpool sammen med de Liverpool fans jeg normalt ser Liverpool kampene på Pubben sammen med. Denne gruppe havde samme følelse til landsholdet, som jeg har med Liverpool.

Jeg var mere opsat på at se noget god fodbold end at direkte juble over landsholdet, fandt jeg ud af. Synes egentlig vi har nogle ganske gode spillere i Daniel Wass, Robert Skov (ikke med i går), Andreas Christensen, Delaney, Højbjerg, Stryger Larsen (ærgerligt han ikke er venstrebenet), Schöne, Schmeichel og Eriksen. Så har jeg store forhåbninger til teknikkeren i Andreas Skov på u21 holdet. Spillere der alle spiller på OK gode hold rundt omkring Europa.

Men hold da op, hvor vi mangler et par spillende centerbacks for selvom Zanka spillede godt, så har han problemer med bolden, og det er endnu værre med Simon Kjær. Og hvor mangler landsholdet dog en angriber med noget udstråling og format. Ingen af de angribere, går ind på banen og udviser attitude, hvor de bare udstråler 'Her kommer jeg' og 'Jeg banker kasser ind'. Dolberg er da godt nok en spiller der er en total modsætning til f.eks. Zlatan. Den dreng har jo ingen attitude og udstråling overhovet. Hvis han virkelig har det talent, der har været banket op de sidste 3-4 år, så må han da også godt udvise han kan noget. Det er åbenbart lettere at udvikle en kant/wing spiller end det er at udvikle en 9er.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » tirsdag, 19. nov, 2019 11:59

Sidste gang i Irland var der lidt mere begejstring - mest pga. Eriksens fantastiske soloshow. Og om ikke andet syntes man, at Eriksen fortjente at komme til VM sammen med de andre topspillere i verden.

I går var det bare to rædselsfulde fodboldhold, som ingen ville savne det mindste ved EM. Og helt generelt har vi jo spillet jammerligt i den her kval-gruppe.

Og jeg kan ellers stadig godt begejstres over det nationale i udvalgte sportsgrene (mest fodbold og cykling). Senest Mads Pedersens utrolige sejr ved landevejs-VM i cykling. :flag5:

Så det er også lidt vemodigt, når man ikke længere rigtigt kan begejstres over landsholdsfodbold, specielt når nu man voksede op med 80'er landsholdet.

Er som Niels også i tvivl om, hvorvidt der er materiale til meget andet for tiden. Og så kan nordmændene håne os nok så meget, men det rammer på selvforståelsen, når vi spiller som Norge.

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » tirsdag, 19. nov, 2019 12:12

Det handler måske lidt om personlighed og karakter. Når jeg hører og ser Dolberg, tænker jeg han blev tabt på gulvet som spæd. Og han er langt fra den eneste. Ved ikke, bare svært sådan rigtigt at få følelserne i spil med de her drenge.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk

Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » tirsdag, 19. nov, 2019 14:04

Jesper skrev:
tirsdag, 19. nov, 2019 12:12
Det handler måske lidt om personlighed og karakter. Når jeg hører og ser Dolberg, tænker jeg han blev tabt på gulvet som spæd. Og han er langt fra den eneste. Ved ikke, bare svært sådan rigtigt at få følelserne i spil med de her drenge.

Sendt fra min SM-G925F med Tapatalk
Jeg ville gerne have 2 andre end Dolberg og Schöne på holdet, der netop har den rigtige attitude, og som virkelig kan noget, står frem og går forrest. De 2 var fuldstændigt ligegyldige i går, og vi kunne nærmest have spillet uden dem, uden det ville gøre den store forskel...

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » onsdag, 20. nov, 2019 15:40

Godt arbejde Mugge :dance:
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 24. nov, 2019 18:08

jensemand skrev:
onsdag, 20. nov, 2019 15:40
Godt arbejde Mugge :dance:
Selvom jeg til fulde støtter komplimentere til mugge som admin af siden og tillægger ham stor andel i tonen her inde er langt bedre end andre steder.. så er jeg ikke helt sikker på havd du mener ?
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » søndag, 24. nov, 2019 18:30

Bellamy_fever skrev:
søndag, 24. nov, 2019 18:08
jensemand skrev:
onsdag, 20. nov, 2019 15:40
Godt arbejde Mugge :dance:
Selvom jeg til fulde støtter komplimentere til mugge som admin af siden og tillægger ham stor andel i tonen her inde er langt bedre end andre steder.. så er jeg ikke helt sikker på havd du mener ?
Der var en udefra der havde oprettet en profil og reklamerede for en tåbelig spilleside. Jeg kommenterede så omkring at det skulle slettes, og da det så blev slettet endte jeg med at reklamere for siden da det stadig stod citeret i mit svar, så jeg ændrede det i stedet til en ros af Mugge ;) men kan godt forstå det fremstår en anelse kryptisk :D

On topic i forhold til tråden så er Man U godt nok ringe, og bliver decideret udspillet af Sheffield United!
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Brugeravatar
Bellamy_fever
Indlæg: 1991
Tilmeldt: mandag, 02. jan, 2012 21:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Bellamy_fever » søndag, 24. nov, 2019 20:08

DaVinci mysteriet, hvordan julemanden kan være i skorstenen samt hvordan faen Poch blev fyret før Ole og Marco silva er blandt de største mysterier i denne verden for mig..
"Often in error, never en doubt!"
"I reject the reality, and substitute it with my own"

Brugeravatar
Mugge
Forum administrator
Indlæg: 6992
Tilmeldt: onsdag, 30. maj, 2007 19:46
Geografisk sted: Skive
Alder: 49
Kontakt:

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Mugge » mandag, 25. nov, 2019 10:10

jensemand skrev:
søndag, 24. nov, 2019 18:30
Bellamy_fever skrev:
søndag, 24. nov, 2019 18:08
jensemand skrev:
onsdag, 20. nov, 2019 15:40
Godt arbejde Mugge :dance:
Selvom jeg til fulde støtter komplimentere til mugge som admin af siden og tillægger ham stor andel i tonen her inde er langt bedre end andre steder.. så er jeg ikke helt sikker på havd du mener ?
Der var en udefra der havde oprettet en profil og reklamerede for en tåbelig spilleside. Jeg kommenterede så omkring at det skulle slettes, og da det så blev slettet endte jeg med at reklamere for siden da det stadig stod citeret i mit svar, så jeg ændrede det i stedet til en ros af Mugge ;) men kan godt forstå det fremstår en anelse kryptisk :D

On topic i forhold til tråden så er Man U godt nok ringe, og bliver decideret udspillet af Sheffield United!
Til trods for at jeg på forhånd havde en mistanke til den profil, så kan jeg umuligt på forhånd vide hvilke intentioner folk har. Oftest er det til den gode side, men så er der også en klaphat som ham her indimellem. De ryger selvfølgelig ud så hurtigt som det er muligt!
Hvis jeg ikke selv spotter dem, så giv endelig besked til mig.

Besvar