Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » onsdag, 18. sep, 2013 00:01

Pede skrev:Juventus i Brøndby farver.... Ja ja, så har man set det med.
Haha ja jeg tænkte også over det...hold da op nogle grimme dragter. Men det var måske derfor FCK klarede sig så godt?

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 18. sep, 2013 08:10

Yes, har lige fundet ud af, at Napoli-Dortmund vises på ZDF i aften.

De danske kanaler viser Barcelona-Ajax og Milan-Celtic.

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 18. sep, 2013 08:58

Jeg var inde og se FCK-Juve. Det var en god kamp, og der var en fantastisk stemning på lægterne. Jeg har tit og ofte været efter FCK's fans for ikke at skabe stemning på tribunerne, men det var ikke tilfældet i går. De skabte en fatastisk stemning.

Hvor spiller Pogba super godt. Jeg tror Man U lavede en kæmpe fejl ved at lade ham gå. Han bliver fremtidens stjerne på det Juve hold. Han har et godt blik for medspillerne, han foretager nogle gode timede løb ind i feltet, og han er fysisk stærk.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 18. sep, 2013 09:07

Jeg synes nu, at FCK's tilskuere gør det ret godt. I hvert fald i de europæiske kampe.

Pogba er et kæmpetalent. Jeg lagde også mærke til, at han altid var tilbage og dække af for Lichtsteiner (i hvert fald i 2. halvleg), når denne stormede frem. FCK fik derfor aldrig startet nogle modangreb, da Pogba og co. bare generobrede bolden.

Men det er generelt et fantastisk Juventus-hold, og hvis de havde sparket boldene i mål i stedet for lige ind i fødderne på Wiland, ville det jo have virket overbevisende nok. Men mod Real Madrid skal de finde effektiviteten frem.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 18. sep, 2013 10:38

AJ skrev:Pogba er et kæmpetalent. Jeg lagde også mærke til, at han altid var tilbage og dække af for Lichtsteiner (i hvert fald i 2. halvleg), når denne stormede frem. FCK fik derfor aldrig startet nogle modangreb, da Pogba og co. bare generobrede bolden.
Claudemir gjorde det eddersparkeme også nemt for dem. Er du svimmel, hvor smed han mange bolde væk efter at have varmet bolden for længe på egen banehalvdel. Det var helt vildt.

Men det er naturligvis rigtigt, at Pogba er et endog meget imponerende talent.

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » onsdag, 18. sep, 2013 11:25

APLFC skrev:Pis Man. United i front mod Hyppias drenge. Selvfølgelig er det Rooney der scorer som nu er i god form.
Til gengæld stod Rooney også for dagens underholdende indslag, da han opsnappede en løs bold i forsvaret, afdriblede målmanden og skød forbi i et helt åbent mål, fra en meget lidt spids vinkel. Stærke sager, specielt fra banens vel nok bedste.

http://www.101greatgoals.com/top-storie ... everkusen/
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » onsdag, 18. sep, 2013 11:27

Nu var det ikke United, der lod ham gå, men ham selv og hans agent. Han var bare ikke bedre end Scholes til den centrale midtbane, men hvis han havde ventet til efter sommeren, så havde han næsten med statsgaranti været fast inventar på holdet nu. Det afgørende moment var formentlig den kamp, hvor man startede Park og Rafael på den centrale midtbane foran ham, men han havde omvendt ikke vist sig fra sine bedste sider i den sidste tid på reserveholdet, hvor Tunniclife og især Morrison overstrålede ham.

Man kan dog ikke bebrejde ham det skifte til Juventus, der bl.a. også har en stor tradition for at have huset nogle af de bedste franske spillere, og han savnede måske noget luftforandring og en større portion tiltro fra manageren, så selvom det var et hårdt forår, hvor man både mistede Ravel Morrison og Pogba, så er det næsten glemt med Januzajs fremstormen på scenen.

@ Tue
Jeg vil næsten påstå at Van Persies afbrænder var større.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
tue69
Indlæg: 2654
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:27
Geografisk sted: Århus
Alder: 39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af tue69 » onsdag, 18. sep, 2013 11:30

AllanShore skrev:@ Tue
Jeg vil næsten påstå at Van Persies afbrænder var større.
Ja det kan være svært at vælge, da de begge var gigantiske. Du kan glæde dig over, at de to herrer i 99/100 tilfælde sparker dem i kassen, men det ser da skægt ud, når det nu en sjælden gang går helt galt.
And when liverpool score, you will hear the kop roar: "oh it's Fowler - Robbie Fowler"

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 18. sep, 2013 11:46

@ Allan Shore

Er Januzaj ikke meget mere offensiv end Pogba? For mig at se er Pogba en slags box to box, mens er Januzaj ikke decideret offensiv midt?

Uanset hvad, så er det jo bare dårligt set, hvis man vurderede, dem du nævner til at være bedre end Pogba. Det står da åbenlyst.

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » onsdag, 18. sep, 2013 12:00

Januzaj opererer i en af de tre positioner bag Van Persie, så han har også en del konkurrenter at tage højde for lige i øjeblikket. Spillemæssigt synes jeg, at han lægger sig meget op af Özil i den forstand, at han nærmest bare glider af på modstanderne og altid formår at skabe noget farligt når han er på bolden.

Hvorfor skulle man vælge at spille med en reservespiller i et så tæt spil om mesterskabet, som det var i den sæson når han desuden ikke havde formået at sætte sig fuldstændigt på kampene i reserveligaen og ikke engang var den bedst spillende på det hold. Man så momentvise af genialiteter, men det er ikke nok til at skulle blive valgt til 1. holdet mere ofte, mens Scholes omvendt gik direkte ind på holdet og hjalp holdet i en sådan grad, at det var ved at kaste et mesterskab af sig.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 18. sep, 2013 14:11

Rooney sur på ITV-reporter:

http://www.youtube.com/watch?v=6ATLP-RnURU

"Listen..."
Hent Shelvey tilbage!

BananSmoothie
Indlæg: 30
Tilmeldt: onsdag, 18. sep, 2013 00:44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af BananSmoothie » onsdag, 18. sep, 2013 14:22

AJ skrev:Yes, har lige fundet ud af, at Napoli-Dortmund vises på ZDF i aften.

De danske kanaler viser Barcelona-Ajax og Milan-Celtic.
Det er vigtigt, at den vises i fjernsynet. Jeg håber bare, at Benitez ikke er for taktisk anlagt, men angriber i fuld vigør med hele holdet med de klassespillere, han har til rådighed.. Dortmund er altid underholdende, så hvis Benitez ikke kører catenaccio-stil, så bliver det en fodboldfest uden lige.
Fan af Manchester United

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » onsdag, 18. sep, 2013 16:05

@ Allan

Hvis man havde forudset, hvor stort et talent han var, så havde man vel forlænget kontrakten lang tid i forvejen, så spørgsmålet om forlængelse ikke afhang af et enkelt forår.

BananSmoothie
Indlæg: 30
Tilmeldt: onsdag, 18. sep, 2013 00:44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af BananSmoothie » onsdag, 18. sep, 2013 16:59

AJ skrev:@ Allan

Hvis man havde forudset, hvor stort et talent han var, så havde man vel forlænget kontrakten lang tid i forvejen, så spørgsmålet om forlængelse ikke afhang af et enkelt forår.
United er rigtig nok sommetider lidt sløve med forlængelser, men det ændrer ikke ved sagens kerne, at Pogbas skifte skyldtes to faktorer.

1) Juventus er, i følge ham selv, hans yndlingsklub (hvilket stemmer overens, da en del franskmænd er Juventus-fan)
2) Han har Mino Raiola som agent (Repræsenterer blandt andet Zlatan og Balotelli). En meget kontroversiel person, som Ferguson selv blandt ytrede sig om i pressen, at han havde en alt for stor indflydelse på Pogbas skifte til Juve, da han på denne måde ville score en god honorar til ham selv.
Fan af Manchester United

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » onsdag, 18. sep, 2013 17:11

BananSmoothie skrev:
AJ skrev:@ Allan

Hvis man havde forudset, hvor stort et talent han var, så havde man vel forlænget kontrakten lang tid i forvejen, så spørgsmålet om forlængelse ikke afhang af et enkelt forår.
United er rigtig nok sommetider lidt sløve med forlængelser, men det ændrer ikke ved sagens kerne, at Pogbas skifte skyldtes to faktorer.

1) Juventus er, i følge ham selv, hans yndlingsklub (hvilket stemmer overens, da en del franskmænd er Juventus-fan)
2) Han har Mino Raiola som agent (Repræsenterer blandt andet Zlatan og Balotelli). En meget kontroversiel person, som Ferguson selv blandt ytrede sig om i pressen, at han havde en alt for stor indflydelse på Pogbas skifte til Juve, da han på denne måde ville score en god honorar til ham selv.
Præcis. Mino Raiola havde meget at sige i denne sag, og man begyndte ikke først i foråret at snakke om forlængelse af kontrakten. Så vidt jeg husker var der allerede ved slutningen af forrige sæson, at man begyndte at kigge på den, og der var da også flere tidspunkter, hvor det så ud som om, at han havde besluttet sig for at blive i United.
Jeg tror bare at Juventus har været villige til at betale meget mere for ham end United, som kører med en politik om, at man skal bevise sit værd før man får en kontrakt, der rigtigt batter. Welbeck og Cleverley skulle også vente lang tid på at få en "rigtig" kontrakt, mens Hernandez derimod hurtig fik sin fornyet efter hans første sæson, hvor han viste sig at være meget udslagsgivende.
Fan af Manchester United

Besvar