Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 11. maj, 2016 06:51

Aarde skrev:Jeg er mildest talt overrasket over de seneste indlæg i den her tråd. Negativt, vel at mærke.

Lige som jeg går ud fra, at det var tilfældet for alle andre, sad jeg selvfølgelig brændende og håbede på en uafgjort i aften. Men hvis jeg skulle have valgt en vinder, havde jeg godt nok ikke tøvet med - omend modvilligt og småirriteret - at smide mit håb efter United.

Jeg synes godt nok, at man har sine prioriteter et forkert sted, når man jubler over fiasko til en rival på bekostning af succes til Liverpool.

Ja, vi har mulighed for at spille os i CL, men der er objektivt set omtrent lige så stor risiko for, at vi ikke gør. Og sker det, så er West Ham med aftenens resultat godt i gang med at sørge for, at vi ikke spiller med i nogen europæiske turneringer næste år.

Det vil sige ingen mulighed for European Nights som dem mod United, Dortmund og Villareal i foråret. Det vil sige en dårligere placering i det koefficient regnskab, vi ellers er kravlet så flot op ad i år. Det vil sige færre muligheder for at give bredden spilletid. Og det vil sige generelt færre Liverpool-kampe at nyde i løbet af sæsonen.

Jeg kan selvsagt godt forstå - og dele - hadet til United. Men at man er villig til at give afkald på alt det ovenstående alene for ikke at skulle se dem spille Champions League i næste sæson? De begriber jeg simpelthen ikke.

Jeg vil egentlig gå så langt som til at kalde det bundelendig fankultur. At veje rivalers nedtur tungere end egen succes kan i mine øjne aldrig være det rigtige syn på det at være fan af et fodboldhold.
Du er måske ligefrem småborgerlig forarget.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Niels K » onsdag, 11. maj, 2016 08:53

texy skrev:Sikke en fed stemning på Boleyon Ground / Upton Park. Genialt!! Flot Hammers.
Jeg er også imponeret, og det er jo kæmpe stort, at der vil stå en sejr i denne kamp i historiebøgerne, hvor man kan håber, at det ender ud med europæisk til West Ham, CL til os og ingen CL til scum.

Også imponerende, at 50.000 sæsonkort blev revet væk til det nye olympiske stadion...

Brugeravatar
Jesper
Indlæg: 7429
Tilmeldt: onsdag, 14. mar, 2012 07:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Jesper » onsdag, 11. maj, 2016 08:55

@Aarde
Der er vel også det perspektiv, at vi på den lange bane faktisk også kan have fordele ved at undgå europæisk deltagelse i en enkelt sæson. Vores egen succes-sæson med Rodgers viste tydeligt, at vi med friskhed i benene kunne komme med langt mere energi end vores modstandere og det samme har Leicester gjort i denne sæson. Jeg er helt på det rene med dine argumenter, men jeg er ikke 100% sikker på, at der ikke kan komme noget brugbart ud af en enkelt sæson uden EL. Specielt fordi det er torsdags-kampe.
Personligt synes jeg det har været en fremragende oplevelse at følge holdet i EL, men med vores ekstreme power-bold (når vi er bedst), så vil det betyde, at vi har mere energi til weekenden, hvis vi ikke spiller i midtugen.
For selv om en EL-sejr vil være ekstremt fedt, så vil jeg hellere vinde PL. Man burde kunne gå efter begge trofæer, men der tror jeg ikke vi er som klub - endnu.
Hvis man da bare én gang kunne stå i spillertunnellen, altså som spiller!

Brugeravatar
Spazzjack
Indlæg: 320
Tilmeldt: onsdag, 22. maj, 2013 12:46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Spazzjack » onsdag, 11. maj, 2016 09:09

Aarde skrev:Jeg er mildest talt overrasket over de seneste indlæg i den her tråd. Negativt, vel at mærke.

Lige som jeg går ud fra, at det var tilfældet for alle andre, sad jeg selvfølgelig brændende og håbede på en uafgjort i aften. Men hvis jeg skulle have valgt en vinder, havde jeg godt nok ikke tøvet med - omend modvilligt og småirriteret - at smide mit håb efter United.

Jeg synes godt nok, at man har sine prioriteter et forkert sted, når man jubler over fiasko til en rival på bekostning af succes til Liverpool.

Ja, vi har mulighed for at spille os i CL, men der er objektivt set omtrent lige så stor risiko for, at vi ikke gør. Og sker det, så er West Ham med aftenens resultat godt i gang med at sørge for, at vi ikke spiller med i nogen europæiske turneringer næste år.

Det vil sige ingen mulighed for European Nights som dem mod United, Dortmund og Villareal i foråret. Det vil sige en dårligere placering i det koefficient regnskab, vi ellers er kravlet så flot op ad i år. Det vil sige færre muligheder for at give bredden spilletid. Og det vil sige generelt færre Liverpool-kampe at nyde i løbet af sæsonen.

Jeg kan selvsagt godt forstå - og dele - hadet til United. Men at man er villig til at give afkald på alt det ovenstående alene for ikke at skulle se dem spille Champions League i næste sæson? De begriber jeg simpelthen ikke.

Jeg vil egentlig gå så langt som til at kalde det bundelendig fankultur. At veje rivalers nedtur tungere end egen succes kan i mine øjne aldrig være det rigtige syn på det at være fan af et fodboldhold.
Hvis du gerne ser os overhale west ham for at vi kan komme i EL, hvorfor ønskede du dog så en uafgjort? Så havde en Manchester sejr da have været at foretrække.
Jeg ønsker også at vi spiller europæisk næste sæson, og som en fan er jeg også sikker på at det kommer til at ske, ved at slå Sevilla. Udover det er der jo også en chance for at United slår Crystal Palace i FA finalen og kvalificerer sig til EL den vej, og så ligger vi lige pludselig til at komme i EL gennem ligaen.
Billede

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Dagens Kampe

Indlæg af MP » onsdag, 11. maj, 2016 09:54

Hvis United vinder FA cuppen, så går pladsen til det tabende finale hold. Altså Palace

Men det er også underordnet, når vi kommer i ChL gennem en sejr den 18!!

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 11. maj, 2016 10:02

MP skrev:Hvis United vinder FA cuppen, så går pladsen til det tabende finale hold. Altså Palace

Men det er også underordnet, når vi kommer i ChL gennem en sejr den 18!!
Nej den regel er afskaffet.
"We're not racist, we only hate the mancs"

MP
Indlæg: 1030
Tilmeldt: mandag, 19. okt, 2015 16:20

Re: Dagens Kampe

Indlæg af MP » onsdag, 11. maj, 2016 10:30

Emmy skrev:
MP skrev:Hvis United vinder FA cuppen, så går pladsen til det tabende finale hold. Altså Palace

Men det er også underordnet, når vi kommer i ChL gennem en sejr den 18!!
Nej den regel er afskaffet.
Ohh.. vidste jeg ikke.. my bad

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 11. maj, 2016 11:51

Vi vinder den finale !!!

og United skal aldrig vinde noget overhovedet, hvis det står til mig.

Det er muligt det pt ville være godt for vores sag med en sejr til dem igår... men vi afgør det selv og forhåbentlig taber de resten af deres kampe i denne sæson og alle de kommende sæsoner.

Vi vinder resten af vores kampe og ender 1 point over dem i tabellen og spiller CHL, mens de ender på 8 pladsen uden noget som helst i posen :laughin:

= meget godkendt sæson :D

mawope
Indlæg: 1203
Tilmeldt: lørdag, 08. jan, 2011 16:24

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mawope » onsdag, 11. maj, 2016 12:46

Aarde skrev:Jeg er mildest talt overrasket over de seneste indlæg i den her tråd. Negativt, vel at mærke.

Lige som jeg går ud fra, at det var tilfældet for alle andre, sad jeg selvfølgelig brændende og håbede på en uafgjort i aften. Men hvis jeg skulle have valgt en vinder, havde jeg godt nok ikke tøvet med - omend modvilligt og småirriteret - at smide mit håb efter United.

Jeg synes godt nok, at man har sine prioriteter et forkert sted, når man jubler over fiasko til en rival på bekostning af succes til Liverpool.

Ja, vi har mulighed for at spille os i CL, men der er objektivt set omtrent lige så stor risiko for, at vi ikke gør. Og sker det, så er West Ham med aftenens resultat godt i gang med at sørge for, at vi ikke spiller med i nogen europæiske turneringer næste år.

Det vil sige ingen mulighed for European Nights som dem mod United, Dortmund og Villareal i foråret. Det vil sige en dårligere placering i det koefficient regnskab, vi ellers er kravlet så flot op ad i år. Det vil sige færre muligheder for at give bredden spilletid. Og det vil sige generelt færre Liverpool-kampe at nyde i løbet af sæsonen.

Jeg kan selvsagt godt forstå - og dele - hadet til United. Men at man er villig til at give afkald på alt det ovenstående alene for ikke at skulle se dem spille Champions League i næste sæson? De begriber jeg simpelthen ikke.

Jeg vil egentlig gå så langt som til at kalde det bundelendig fankultur. At veje rivalers nedtur tungere end egen succes kan i mine øjne aldrig være det rigtige syn på det at være fan af et fodboldhold.
Jeg har aldrig set en United-kamp uden at håbe, de taber, og det vil med stor sandsynlighed aldrig ændre sig. En dag som i dag at kunne se talrige United-fans frustreret og ærgerlig til benet. Jamen altså, jeg svælger mig i det. Siden vi ikke længere var fast bestanddel af toppen i PL og gjorde os godt i det europæiske, har vi hørt på skadefro og hoverende United-fans (har I forresten lagt mærke til der ikke er så mange af dem herinde længere?). Nu er de på mange måder udsat for samme deroute, og hvorfor skulle vi ikke fryde os over det? Som Jesper skriver, giver manglende europæisk fodbold forskellige fordele, selvom det selvfølgelig er sjovere at være med. Men en sæson uden så mange skader og hvor Klopp har en uge til at sætte holdet op til kamp kunne måske gøre os til en endnu større bejler til PL-titlen. At vinde EL vil være stort, og vi håber alle på CL-deltagelse, men der kunne også komme store kampe i næste sæson med fuldt fokus på PL (uden så mange 'Swansea-opstillinger'), hvor vi måske som i 2013/2014 sent på foråret spiller "finaler" hver uge om mesterskabet.

Brugeravatar
Sledgehammer
Indlæg: 5545
Tilmeldt: onsdag, 07. sep, 2011 14:38
Geografisk sted: The Klopp

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Sledgehammer » onsdag, 11. maj, 2016 17:35

Aarde skrev:Jeg er mildest talt overrasket over de seneste indlæg i den her tråd. Negativt, vel at mærke.

Lige som jeg går ud fra, at det var tilfældet for alle andre, sad jeg selvfølgelig brændende og håbede på en uafgjort i aften. Men hvis jeg skulle have valgt en vinder, havde jeg godt nok ikke tøvet med - omend modvilligt og småirriteret - at smide mit håb efter United.

Jeg synes godt nok, at man har sine prioriteter et forkert sted, når man jubler over fiasko til en rival på bekostning af succes til Liverpool.

Ja, vi har mulighed for at spille os i CL, men der er objektivt set omtrent lige så stor risiko for, at vi ikke gør. Og sker det, så er West Ham med aftenens resultat godt i gang med at sørge for, at vi ikke spiller med i nogen europæiske turneringer næste år.

Det vil sige ingen mulighed for European Nights som dem mod United, Dortmund og Villareal i foråret. Det vil sige en dårligere placering i det koefficient regnskab, vi ellers er kravlet så flot op ad i år. Det vil sige færre muligheder for at give bredden spilletid. Og det vil sige generelt færre Liverpool-kampe at nyde i løbet af sæsonen.

Jeg kan selvsagt godt forstå - og dele - hadet til United. Men at man er villig til at give afkald på alt det ovenstående alene for ikke at skulle se dem spille Champions League i næste sæson? De begriber jeg simpelthen ikke.

Jeg vil egentlig gå så langt som til at kalde det bundelendig fankultur. At veje rivalers nedtur tungere end egen succes kan i mine øjne aldrig være det rigtige syn på det at være fan af et fodboldhold.
Havde Scumsters fået uafgjort i aftes havde de stadig haft en stor chance for at gå i CL, tror næppe de sætter noget til på Toilettet mod Bournemouth, og med Citys vaklende sæson in mente kan de såmænd godt risikere at måtte nøjes med uafgjort i Swansea. Dermed ville Scum overhale dem, og det scenarie er imo værre, end at vi selv risikerer at stå helt uden europæisk spil næste år. Nu holder City lige akkurat skindet på næsen med en remis i Swansea, og det må de da for pokker kunne klare... :director:

Uanset om marginalerne her til sidst falder ud til, om vi kommer i CL eller EL eller slet ingenting, så har Klopp og holdet med to finaler vist, at vi er på rette vej, og indtil det modsatte måtte blive bevist tror jeg på, at lige netop det vil gøre os i stand til at tiltrække klassespillere i sommervinduet; og dermed bliver det forhåbentlig helt unødvendigt at sidde og nørkle med sådanne matematiske spidsfindigheder næste år ... :love3:

Summa summarum: Så længe vores egen chance for succes er større end Manures - og vi har på nuværende tidspunkt klart større CL-chance end dem :lol: - så er deres næsten sikre fiasko mindst lige så velgørende som vores egen mulige succes. Efter min mening altså.
Anfield Iron

Liverpool Football Klopp

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 11. maj, 2016 22:41



Fanden ta' dig, karma! :oops: :laughin: :oops:

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 11. maj, 2016 23:03

Ha ha ha, det er vildt grineren.


BTW, hvor har Rafa dog taget dårlige karriere valg efter Liverpool tiden. Har manden ingen rådgiver? Han startede sæsonen med Real Madrid og håb om at kæmpe med på alle fronter. Nu er sæsonen ved at være slut, og han er manager for en klub der er rykket ned i Championship. Det er fandme skidt!
Senest rettet af Hr. Drejer torsdag, 12. maj, 2016 08:34, rettet i alt 1 gang.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10260
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » onsdag, 11. maj, 2016 23:06

RedRedRed skrev:

Fanden ta' dig, karma! :oops: :laughin: :oops:
Han fik da ret i de sidste par linier, uha han bør da godt nok få lov at høre en masse lort den kommende tid. Og herligt Newcastle er fortid, i det mindste i en periode. Al det lort han fyrede af mod sin klub, var ikke kønt, Sunderland havde ikke pisset på ham da han var i klubben mig bekendt :dontknow: Ja karma is af fuckin´ biatch :violin:
Verden er smask fuld af hyklere....

Robbie_God_Fowler
Indlæg: 3629
Tilmeldt: onsdag, 15. jun, 2011 19:00

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Robbie_God_Fowler » onsdag, 11. maj, 2016 23:16

Rafa er selvfølgelig delvist undskyldt grundet truppens forfatning. Men at man sætter det hele over styr mod et rystende ringe Aston Villa mandskab har alligevel også noget over sig, der bare skriger 'Benitez'. Det hele falder dog i sidste ende tilbage på Mike Ashley og hans elendige beslutningstagen.

Hr. Drejer
Indlæg: 13667
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 12. maj, 2016 11:11

Ja, Asley er ingen mønster ejer. Men det vidste Rafa, og alligevel vælger han jobbet. Dårlig beslutning.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Besvar