Dagens Kampe
Re: Dagens Kampe
Nå Gabriel ude resten af sæsonen...
Tja - jeg skrev sådan her i maj sidste år, da det stod klart, at de havde tabt kampen om mesterskabet:
De vil så sige, at deres hold stadig er ungt osv. Men sagen er bare, at man skal smede, mens jernet er varmt. De har været heldige med nul skader til nøglespillerne i år: Saliba, Rice, Ødegaard, Saka.
Og været begunstiget af tidligt exit i Fa og Liga cup.
Vi ved af bitter erfaring, at den næste sæson kan udvikle sig helt anderledes...
Jeg vil dog mene, at de er stærke kandidater til et mesterskab næste sæson. Særligt hvis de får hentet en angriber og selvfølgelig beholder nøglespillerne. De har et stærkt fundament - og potentialet til en 90+ sæson.
Tja - jeg skrev sådan her i maj sidste år, da det stod klart, at de havde tabt kampen om mesterskabet:
De vil så sige, at deres hold stadig er ungt osv. Men sagen er bare, at man skal smede, mens jernet er varmt. De har været heldige med nul skader til nøglespillerne i år: Saliba, Rice, Ødegaard, Saka.
Og været begunstiget af tidligt exit i Fa og Liga cup.
Vi ved af bitter erfaring, at den næste sæson kan udvikle sig helt anderledes...
Jeg vil dog mene, at de er stærke kandidater til et mesterskab næste sæson. Særligt hvis de får hentet en angriber og selvfølgelig beholder nøglespillerne. De har et stærkt fundament - og potentialet til en 90+ sæson.
- JudgeArdaStudge
Er som sådan ikke uenig i det her, men deres egne fans har været meget vokale med, at uheld, skader og dommerkendelser har ødelagt deres sæson og mesterskabshåb, men faktum er, at de ikke på noget tidspunkt reelt set har været i nærheden af mesterskabet, de har halset efter Liverpool hele sæsonen og selv med alle mand fit, har de ikke imponeret.
Som jeg mener vi to har skrevet før herinde, så har de for mig et psykisk problem med, at de er al for følelsesinvesteret i de små sejre, fremfor at skue mod det større mål. Måden de reagerer på da de vinder over Man City er ikke måden et mesterskabshold reagerer og måden Rice jublede på mod Man United, fremfor at få den bold bragt så hurtigt op til midterlinjen som muligt, er endnu et eksempel på, at de spillere Arteta har til rådighed er for følelsesbetonede, måske er det hans skyld tilmed, med hans små mindtricks han kører på dem, men de mangler vinderinstikt og det gør han også.
Og det her er i øvrigt ikke mig, der prøver at lege celebration-politi og sige, det må de ikke. Isoleret set er det okay at juble, men det virker til, at det tager meget af deres fokus og når du kombinerer det med, at de hver gang Liverpool har givet dem en lille gave, ikke har lukreret på det og hentet point ind, så vidner det om, at de mentalt ikke er vindertyper. Nu kan de spille frit, for nu er presset ikke på dem længere.
Og så synes jeg, det er enerverende at høre på deres fans gang på gang skrige på forstærkninger, som om de er et eller andet underdoghold, der aldrig bruger penge. De kaster om sig med penge.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Nej, så længe de ikke har vundet PL eller CL, har de ikke bevist noget som helst.
Og jeg kan ikke udstå det nuværende hold og træneren.
Men klubben har jeg trods alt en vis sympati for. De burde også have vundet i 2023/2024, ligesom vi burde være på vej mod nr. 22 og ikke nr. 20 - havde det ikke været for Man City.
Og jeg kan ikke udstå det nuværende hold og træneren.
Men klubben har jeg trods alt en vis sympati for. De burde også have vundet i 2023/2024, ligesom vi burde være på vej mod nr. 22 og ikke nr. 20 - havde det ikke været for Man City.
- Cynwal
- Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
- Alder: 61
Hvor har T-Rex Dickford dog latterligt korte arme. Trossard må sgu da aldrig kunne sparke den der ind!!
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
Sidder bare med en fornemmelse af, at nu scorer Arse snart, selv om de nu er i 89'tyvende minut og stadig 1-1....... 

Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
4 tillægsminutter lagt til, og det første er tæt på at være gået. Stadig 1-1
Vi SMADRER det PIShold !
- Cynwal
92:30 stadig 1-1 men Arse har hjørne, men nu måspark, og 93:20 på klokken
Vi SMADRER det PIShold !
Selvom vi uden vaklen bør køre mesterskabet hjem, så er det godt stadig at få hjælp. Dette var nok den sværeste kamp i Arsenals slutprogram, hvis man ser bort fra kampen på Anfield. Den blev så yderligere vanskeliggjort af, at den lå umiddelbart inden kampen mod RM. Arsenal sparede adskillige spillere i dag.
“Football is a simple game based on the giving and taking of passes, of controlling the ball and of making yourself available to receive a pass.”
-
- Geografisk sted: Nordsjælland
Arteta sparede et halvt hold i dag. Har han opgivet mesterskabet, og i stedet satser på succes i CL?
Arteta er en uintelligent træner. Han sparer velsagtens spillere i dag, for at have dem parate til Real Madrid. Jeg forstår sådan set godt at han har opgivet mesterskabet. For de henter os ikke. Men man kan ikke stille med et halvt B-hold i en Premier League kamp. Det går bare ikke.
Og de ryger jo alligevel ud i næste runde i Champions League. Men den må han jo tro mere på end mesterskabet
Og så blev den tredje nedrykker fundet i dag. Ipswich har kæmpet flot, også over forventning. Men hullet op til Wolverhampton lukker de selvfølgelig ikke.
Og de ryger jo alligevel ud i næste runde i Champions League. Men den må han jo tro mere på end mesterskabet
Og så blev den tredje nedrykker fundet i dag. Ipswich har kæmpet flot, også over forventning. Men hullet op til Wolverhampton lukker de selvfølgelig ikke.
Senest rettet af Emmy lørdag, 05. apr, 2025 18:07, rettet i alt 1 gang.
"We're not racist, we only hate the mancs"
- JudgeArdaStudge
Mamardashvili blev man of the match i Valencias sejr mod Real Madrid på Bernabeu. Han pillede blandt andet et straffespark og leverede en vild redning på Valverde.
Både Arsenal og Real Madrid har da i øvrigt fået en skidt optakt til de to klubbers møde i Champions League i midtugen.
Både Arsenal og Real Madrid har da i øvrigt fået en skidt optakt til de to klubbers møde i Champions League i midtugen.
Er de tre oprykkere for ringe eller er det resterende felt blevet for gode? Skal svaret findes midt imellem?Og så blev den tredje nedrykkere fundet i dag. Ipswich har kæmpet flot, også over forventning. Men hullet op til Wolverhampton lukker de selvfølgelig ikke.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp
Tænker simpelthen skellet i økonomi er blevet for stort fra toppen af Championship til bunden af Prl.
Selv bundholdene i prl kan jo tilbyde vanvittige lønninger til spillerne.
Så deraf er niveauforskellen fra Championship til prl også blevet markant større de seneste år.
Så deraf er niveauforskellen fra Championship til prl også blevet markant større de seneste år.
- JudgeArdaStudge
Det tror jeg, du kan have ret i og selv de mindre klubber kommer jo på rige ejerskabshænder, tag blot Forest som eksempel og deres excentriske græske ejer eller Aston Villa og deres egyptiske ejer. Kombinér det med, at klubberne har haft tid til at etablere sig og købe slagkraftigt ind, så opstår der er skel, hvor ligaen og klubberne klub for klub måske er stærkere end nogensinde set før, men det samtidig gør det mere end svært at bide sig på som oprykker. Så det er en lidt svær glidebane, for det skal jo ikke ende sådan, at oprykkerne sæson efter sæson rykker ned igen uden at kunne have mestret den mindste form for angreb og modstand.RedRedRed skrev: ↑søndag, 06. apr, 2025 08:29Tænker simpelthen skellet i økonomi er blevet for stort fra toppen af Championship til bunden af Prl.
Det er i det hele taget meget få klubber, der i disse tider lever efter self-sustainability filosofien, hvilket gør behovet for PSR-regler endnu vigtigere.