Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2131
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 06. maj, 2021 08:45

Vi kunne også have været i finalen, hvis ikke Klopp lavede den taktiske brøler med at starte med Keita inde i den første kamp. Det kostede to mål. Øv. Jeg synes vi var ok mod dem.

Synes nu pilen peger mere på Keita, han er det 3 dyreste indkøb i klubben, men han flopper på det groveste i en Champions League kvartfinale, den præstation gør at han er røget direkte på transferlisten og sikkert ikke får mere spilletid i år.

Der var jo absolut ingen vilje i hans indsats i den kamp.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2131
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 06. maj, 2021 09:00

Oomph242 skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 07:03
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 23:08
Oomph242 skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 22:59
Icipher skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 22:50
Ved ikke med jer andre, men jeg har ingen interesse i en City - Chelsea CL finale.

Lesser of two evils er klart Chelsea, men alligevel...
Er nu meget godt tilfreds med to engelske hold i finalen. Men trist vi ikke var det ene af dem.

Puha det Chelsea hold går en stor fremtid i møde. Øv!
Ja, jeg sad og tænkte det samme om Chelsea. Hold op de bliver stærke næste sæson. De må regnes som førsteudfordre til Man C. Vi skal godt nok lave et super vindue til sommer, for at følge med dem. Alene deres bænk i aften var uhyggelig med Reece James, Hudson-Odoi, Ziyech, Pulisic, Super gode spillere at have på bænken. Men man forstår hvorfor Lampard blev fyret, for han fik da ingenting ud af de milliarder han spenderede.

Jeg er glad for at Real Madrid ikke nåede finalen. Kan ikke udstå den klub!

Vi kunne også have været i finalen, hvis ikke Klopp lavede den taktiske brøler med at starte med Keita inde i den første kamp. Det kostede to mål. Øv. Jeg synes vi var ok mod dem.
Lambard fik ikke meget ud af det, men hold da op et hold af unge gode spillere han fik samlet. Det er lidt en gave at give videre. Ærgerligt at Klopp ikke fik pengene sidste sommer, så vi kunne have fulgt med toppen af PL.
Nu har klubben jo faktisk købt for 82,65 millioner euro i denne sæson, hvor meget synes du der skulle være købt for ?
Måske det bare er de forkerte vi købte.

Vi er bare nød til at acceptere at Liverpool ikke har samme resourcer som Chelsea og City.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 06. maj, 2021 09:13

Ja, det er virkelig en stærk gruppe af unge spillere. De må være favoritter til at overtage tronen efter Man C. CL finalen bliver interessant, da vi får en indikation på hvordan styrkeforholdet her og nu er mellem de to klubber.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2131
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 06. maj, 2021 09:30

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 09:13
Ja, det er virkelig en stærk gruppe af unge spillere. De må være favoritter til at overtage tronen efter Man C. CL finalen bliver interessant, da vi får en indikation på hvordan styrkeforholdet her og nu er mellem de to klubber.
Money talks må man bare konstatere, det er tankevækkende at 3 af de 4 semifinalister var fra klubber med milliardær ejere som formår at omgå FFP.

Jeg vil dog holde med City i finalen fordi jeg synes de spiller mere seværdig foldbold end Chelsea.
YNWA

AJJ
Indlæg: 2413
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » torsdag, 06. maj, 2021 09:33

Ja, Chelsea overtager nok stafetten fra os som førsteudfordrer til City i de næste par år.

Forhåbentligt kan Klopp give os endnu en top, inden han stopper i klubben. Måske i hans sidste sæson? Det ville være smukt.

Uanset hvad så vil dette stå tilbage for altid:
Klopps utrolige præstation med for relativt få midler at opbygge et Liverpool-hold - stort set fra bunden - til at være verdens bedste hold.

Jeg er farvet - men vis mig en trænerpræstation i nyere fodboldhistorie, der overgår dette.

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 06. maj, 2021 09:54

Ja, kig på hvem der var i semifinalen og man begynder at forstå, hvorfor de ville lave deres egen liga. UEFA kan ikke skabe ensartede regler desværre.

Jeg synes ikke Manchester fortjener flere CL trofæer. De har allerede fået 3 for mange. På den anden siden, skal London heller ikke have flere. Den er svær. Tror bare jeg vil nyde kampen, uden følelser.

Ja, enig i at det Klopp har præsteret er vildt. Og han har gjort det uden de ressourcer som Chelsea, Man C og Man U har til rådighed. Og vi dominerede jo stort fra 2018-2020.

Spørgsmålet er om han skal starte med generationsskiftet til sommer, og så udskifte 1-2-3 stykker ved hvert sommervindue. Men ja, jeg håber også på en top mere inden han stopper, og vi har jo også nogle virkelig talentfulde unge spillere i klubben. Så måske...
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » torsdag, 06. maj, 2021 11:14

AJJ skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 09:33
Ja, Chelsea overtager nok stafetten fra os som førsteudfordrer til City i de næste par år.

Forhåbentligt kan Klopp give os endnu en top, inden han stopper i klubben. Måske i hans sidste sæson? Det ville være smukt.

Uanset hvad så vil dette stå tilbage for altid:
Klopps utrolige præstation med for relativt få midler at opbygge et Liverpool-hold - stort set fra bunden - til at være verdens bedste hold.

Jeg er farvet - men vis mig en trænerpræstation i nyere fodboldhistorie, der overgår dette.
Jeg er enig, men tror det afhænger meget af hhv. Chelseas og City's respektive indkøb.

Taget i betragtning City nærmest ikke har haft en "ægte" angriber denne sæson med Augero og Jesus næsten permanent ude af holdet, så er det ret vildt hvor mange mål de har scoret og hvor godt de har spillet.

Køber de f.eks. Haaland, eller Mbappe, bliver det deciderede modbydelige næste sæson.

Chelsea bliver kun bedre fordi holdet er så ungt, men næste sæson er nok en kende for tidligt. 22/23 sæsonen tror jeg de bliver rigtig rigtig gode, og City vil have flere spillere der er nået op i alderen. Dog hvis de køber 1-2 spillere til start elleveren kan næste sæson sagtens blive deres.

Oomph242
Indlæg: 5681
Tilmeldt: torsdag, 01. sep, 2011 00:14

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Oomph242 » torsdag, 06. maj, 2021 16:39

Redtothebone skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 09:00
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 07:03
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 23:08
Oomph242 skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 22:59
Icipher skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 22:50
Ved ikke med jer andre, men jeg har ingen interesse i en City - Chelsea CL finale.

Lesser of two evils er klart Chelsea, men alligevel...
Er nu meget godt tilfreds med to engelske hold i finalen. Men trist vi ikke var det ene af dem.

Puha det Chelsea hold går en stor fremtid i møde. Øv!
Ja, jeg sad og tænkte det samme om Chelsea. Hold op de bliver stærke næste sæson. De må regnes som førsteudfordre til Man C. Vi skal godt nok lave et super vindue til sommer, for at følge med dem. Alene deres bænk i aften var uhyggelig med Reece James, Hudson-Odoi, Ziyech, Pulisic, Super gode spillere at have på bænken. Men man forstår hvorfor Lampard blev fyret, for han fik da ingenting ud af de milliarder han spenderede.

Jeg er glad for at Real Madrid ikke nåede finalen. Kan ikke udstå den klub!

Vi kunne også have været i finalen, hvis ikke Klopp lavede den taktiske brøler med at starte med Keita inde i den første kamp. Det kostede to mål. Øv. Jeg synes vi var ok mod dem.
Lambard fik ikke meget ud af det, men hold da op et hold af unge gode spillere han fik samlet. Det er lidt en gave at give videre. Ærgerligt at Klopp ikke fik pengene sidste sommer, så vi kunne have fulgt med toppen af PL.
Nu har klubben jo faktisk købt for 82,65 millioner euro i denne sæson, hvor meget synes du der skulle være købt for ?
Måske det bare er de forkerte vi købte.

Vi er bare nød til at acceptere at Liverpool ikke har samme resourcer som Chelsea og City.
Men der var jo ikke rigtigt brugt penge siden 2018, så nej jeg synes ikke €83m er specielt meget for en klub som vores.
Jeg kan heller ikke forstille mig, at dem vi købte var Klopps første eller anden valg.

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 06. maj, 2021 16:58

Jeg tror vi havde et netspend på halvdelen af det nævnte beløb. Nej, det er faktisk meget lidt. Jeg læste et sted, at hvis man måler på nettoforbrug på transfers, så ligger vi nr. 13 i PL. Og sammenlign det med vores præstationer, da vi toppede i 2018-2020, så er et utroligt arbejde Klopp og staben har begået. Uden ham, ville vi ikke have vundet de trofæer.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2131
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » torsdag, 06. maj, 2021 23:55

Hr. Drejer skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 16:58
Jeg tror vi havde et netspend på halvdelen af det nævnte beløb. Nej, det er faktisk meget lidt. Jeg læste et sted, at hvis man måler på nettoforbrug på transfers, så ligger vi nr. 13 i PL. Og sammenlign det med vores præstationer, da vi toppede i 2018-2020, så er et utroligt arbejde Klopp og staben har begået. Uden ham, ville vi ikke have vundet de trofæer.
Men hvordan kan det være lidt, hvad sammenligner du med ? Fakta er vi købte to spillere af høj klasse før sæsonen, som blev tilføjet til det klart bedste hold sidste år, men er det ikke ligegyldigt hvad de koster?

Vores netspend de sidste fem år har været 26,6 millioner euro i gennemsnit.

Jeg lærer aldrig at forstå hvordan mange liverpool fans råber og skriger efter der skal købes, for det er den eneste måde at få succes, selvom Klopp har bevist at man kan få succes uden at købe spillere i hobetal for lånte penge.
De folk der fans der kræver der skal købes for en milliard kroner hver sæson er nøjagtig lige så grådige som de ejer der ville med i ESL, jeg synes det er pinligt at have den holdning. Chelsea har købt for 247 millioner euro denne sæson, de har ikke engang sikret chl endnu.
Senest rettet af Redtothebone fredag, 07. maj, 2021 00:01, rettet i alt 1 gang.
YNWA

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2131
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » fredag, 07. maj, 2021 00:01

Oomph242 skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 16:39
Redtothebone skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 09:00
Oomph242 skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 07:03
Hr. Drejer skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 23:08
Oomph242 skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 22:59
Icipher skrev:
onsdag, 05. maj, 2021 22:50
Ved ikke med jer andre, men jeg har ingen interesse i en City - Chelsea CL finale.

Lesser of two evils er klart Chelsea, men alligevel...
Er nu meget godt tilfreds med to engelske hold i finalen. Men trist vi ikke var det ene af dem.

Puha det Chelsea hold går en stor fremtid i møde. Øv!
Ja, jeg sad og tænkte det samme om Chelsea. Hold op de bliver stærke næste sæson. De må regnes som førsteudfordre til Man C. Vi skal godt nok lave et super vindue til sommer, for at følge med dem. Alene deres bænk i aften var uhyggelig med Reece James, Hudson-Odoi, Ziyech, Pulisic, Super gode spillere at have på bænken. Men man forstår hvorfor Lampard blev fyret, for han fik da ingenting ud af de milliarder han spenderede.

Jeg er glad for at Real Madrid ikke nåede finalen. Kan ikke udstå den klub!

Vi kunne også have været i finalen, hvis ikke Klopp lavede den taktiske brøler med at starte med Keita inde i den første kamp. Det kostede to mål. Øv. Jeg synes vi var ok mod dem.
Lambard fik ikke meget ud af det, men hold da op et hold af unge gode spillere han fik samlet. Det er lidt en gave at give videre. Ærgerligt at Klopp ikke fik pengene sidste sommer, så vi kunne have fulgt med toppen af PL.
Nu har klubben jo faktisk købt for 82,65 millioner euro i denne sæson, hvor meget synes du der skulle være købt for ?
Måske det bare er de forkerte vi købte.

Vi er bare nød til at acceptere at Liverpool ikke har samme resourcer som Chelsea og City.
Men der var jo ikke rigtigt brugt penge siden 2018, så nej jeg synes ikke €83m er specielt meget for en klub som vores.
Jeg kan heller ikke forstille mig, at dem vi købte var Klopps første eller anden valg.
Det er jo bare gætværk det aner du intet om.
YNWA

Hr. Drejer
Indlæg: 13755
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 07. maj, 2021 08:18

Redtothebone skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 23:55
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 16:58
Jeg tror vi havde et netspend på halvdelen af det nævnte beløb. Nej, det er faktisk meget lidt. Jeg læste et sted, at hvis man måler på nettoforbrug på transfers, så ligger vi nr. 13 i PL. Og sammenlign det med vores præstationer, da vi toppede i 2018-2020, så er et utroligt arbejde Klopp og staben har begået. Uden ham, ville vi ikke have vundet de trofæer.
Men hvordan kan det være lidt, hvad sammenligner du med ? Fakta er vi købte to spillere af høj klasse før sæsonen, som blev tilføjet til det klart bedste hold sidste år, men er det ikke ligegyldigt hvad de koster?

Vores netspend de sidste fem år har været 26,6 millioner euro i gennemsnit.

Jeg lærer aldrig at forstå hvordan mange liverpool fans råber og skriger efter der skal købes, for det er den eneste måde at få succes, selvom Klopp har bevist at man kan få succes uden at købe spillere i hobetal for lånte penge.
De folk der fans der kræver der skal købes for en milliard kroner hver sæson er nøjagtig lige så grådige som de ejer der ville med i ESL, jeg synes det er pinligt at have den holdning. Chelsea har købt for 247 millioner euro denne sæson, de har ikke engang sikret chl endnu.
Du ser relationelt på det, og ikke kun på den enkelte aktør. Det er vigtigt at anskue vores ageren i relation til de andres ageren, da vi er i en konkurrencesituation. Klopp er grunden til strategien er lykkedes. Vi har ALDRIG kunne bruge samme beløb som Chelsea og Man U. Vi har altid skulle bruge mindre, og handle mere smart. Den her strategi er lykkes under Klopp, fordi han er verdensklasse. Den er ikke helt lykkes under andre af vores managere.

Jeg synes din tilgang er håbløs naiv. Grådigheden skal ikke tøjles af de enkelte klubber, det har de bevist, at det kan de ikke håndtere, da de befinder sig i en konkurrencesituation, og det glemmer du igen og igen i din argumentation. Grådigheden er jeg ikke tilhænger af, men den skal tøjles af fodboldorganisationerne. Og det er jo problemet at de ikke kan det.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

TG12
Indlæg: 1630
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » fredag, 07. maj, 2021 08:53

Hr. Drejer skrev:
fredag, 07. maj, 2021 08:18
Redtothebone skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 23:55
Hr. Drejer skrev:
torsdag, 06. maj, 2021 16:58
Jeg tror vi havde et netspend på halvdelen af det nævnte beløb. Nej, det er faktisk meget lidt. Jeg læste et sted, at hvis man måler på nettoforbrug på transfers, så ligger vi nr. 13 i PL. Og sammenlign det med vores præstationer, da vi toppede i 2018-2020, så er et utroligt arbejde Klopp og staben har begået. Uden ham, ville vi ikke have vundet de trofæer.
Men hvordan kan det være lidt, hvad sammenligner du med ? Fakta er vi købte to spillere af høj klasse før sæsonen, som blev tilføjet til det klart bedste hold sidste år, men er det ikke ligegyldigt hvad de koster?

Vores netspend de sidste fem år har været 26,6 millioner euro i gennemsnit.

Jeg lærer aldrig at forstå hvordan mange liverpool fans råber og skriger efter der skal købes, for det er den eneste måde at få succes, selvom Klopp har bevist at man kan få succes uden at købe spillere i hobetal for lånte penge.
De folk der fans der kræver der skal købes for en milliard kroner hver sæson er nøjagtig lige så grådige som de ejer der ville med i ESL, jeg synes det er pinligt at have den holdning. Chelsea har købt for 247 millioner euro denne sæson, de har ikke engang sikret chl endnu.
Du ser relationelt på det, og ikke kun på den enkelte aktør. Det er vigtigt at anskue vores ageren i relation til de andres ageren, da vi er i en konkurrencesituation. Klopp er grunden til strategien er lykkedes. Vi har ALDRIG kunne bruge samme beløb som Chelsea og Man U. Vi har altid skulle bruge mindre, og handle mere smart. Den her strategi er lykkes under Klopp, fordi han er verdensklasse. Den er ikke helt lykkes under andre af vores managere.

Jeg synes din tilgang er håbløs naiv. Grådigheden skal ikke tøjles af de enkelte klubber, det har de bevist, at det kan de ikke håndtere, da de befinder sig i en konkurrencesituation, og det glemmer du igen og igen i din argumentation. Grådigheden er jeg ikke tilhænger af, men den skal tøjles af fodboldorganisationerne. Og det er jo problemet at de ikke kan det.
Klopp har en (stor) aktie i den success, men jeg tror faktisk vores analyse afdeling er der, hvor vi banker de andre klubber for alvor. Jeg tror vi har været front runners på brugen af teknologi i rekrutteringen. Hvor vi inkorporerer alt fra løbemønstre analyseret statistisk, afleveringsmønstre med mere. Det gør simpelthen vi grundet en avanceret dataanalyse sikre spillerne passer til præcis den rolle vi rekruttere til på holdet.

PÅ toppen af det har vi så KLopp til at lave "personlighedsanalysen" og "team-fit" for at sikre både data og personlighed passer ind.

Jeg er dog ikke i tvivl om flere klubber får øjerne op for at anvende samme teknologier og er begyndt på det, hvorfor det bliver sværere for os at opretholde den konkurrencefordel..

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Dagens Kampe

Indlæg af Filos of Isk » fredag, 07. maj, 2021 09:33

Det skal også huskes at vi ligger højere på lønudgifter end på transferomkostninger. Hvilket vel egentlig er en god ting, der peger på at de spillere vi køber er værd at forlænge med.

Men ja mage klubber har investeret i dataanalyse, men Liverpool under FSG har formået at integrere det i rekrutteringen. For ikke at tale om at man følger spillerne i mange år og kam travle deres personlighed og udvikling.

AJJ
Indlæg: 2413
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJJ » fredag, 07. maj, 2021 10:00

Der er selvfølgelig ingen tvivl om, at Klopp har været godt hjulpet af Edwards, rekrutteringsteam, dataenhed osv. Fx har Klopp jo åbent fortalt, at han var skeptisk ift. køb af Salah, men blev overbevist af rekrutteringsteamet og analyserne af Salah.

Det er dog helt uden for diskussion, at gamechangeren var FSG's ansættelse af Klopp.

Besvar