Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. maj, 2021 18:32

Filos of Isk skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 18:17
Emmy skrev:Game misconduct. Det er simpelthen en skandale at scum ikke blev taberdømt. Nu stiller de med et totalt ligegyldigt lorte hold. Og er på den måde kraftigt medvirkende til at afgøre nogle ekstremt vigtige placeringer i PL. En kæmpe skandale.
Ja hold da kæft de går til den med udskiftninger.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi havde gjort det samme, hvis vi var i en lignende situation. Vi har kun os selv at takke for, at vi har placeret os selv i denne latterlige position. Det er pinligt!
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. maj, 2021 18:41

Det eneste pinlige ved det her er hooligans fra scum og FA. Den her kamp burde aldrig spilles.
Og argumenterne om at vi selv har bragt os i denne situation er totalt invalide. Det har intet som helst at gøre med denne kamp isoleret set. Men betydningen af flytningen af kampen er kolossal.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Hr. Drejer
Indlæg: 13666
Tilmeldt: søndag, 07. okt, 2007 21:52
Geografisk sted: Skee

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Hr. Drejer » tirsdag, 11. maj, 2021 19:05

Du skrev:
Emmy skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 18:09
Nu stiller de med et totalt ligegyldigt lorte hold.
Mit argument er, at det rager ikke os, hvilket hold de stiller med. Det rager heller ikke dem, hvilket hold, vi stiller med.
Emmy skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 18:41
Det eneste pinlige ved det her er hooligans fra scum og FA.
Ikke helt enig. Vi har vist i mange kampe, at vi har været lidt pinlige i denne sæson. Vi har tabt hjemme til Everton, Brighton, Burnley, Fulham, spillet uafgjort mod West Brom og Newcastle, osv. Jep, vi har været pinlige ift den standard vi ved der er i holdet.
Emmy skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 18:09
Det er simpelthen en skandale at scum ikke blev taberdømt.
Deri er jeg enig. Men vi må bare slå dem. Det er en kærkommen lejlighed for Klopp, at vise hvor skabet skal stå.
"Giving absolutely everything doesn't mean you get anything... but it’s the only chance to get something!”
Jurgen Klopp

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » tirsdag, 11. maj, 2021 19:18

Vi har til tider spillet pinlig fodbold og ihvertfald leveret pinlige resultater, det er helt sikkert. Men igen, det har absolut intet med denne situation at gøre. Det er to helt aldeles vidt forskellige problemstillinger.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » tirsdag, 11. maj, 2021 21:29

Endnu et eksempel på at der bør skæres ned på antallet af kampe, hold i premier league burde kun spille et antal kampe så de kan stille med bedste hold hver gang, men ingen tør skære i antallet af kampe.
YNWA

mortenbak
Indlæg: 3037
Tilmeldt: torsdag, 22. mar, 2012 01:43

Re: Dagens Kampe

Indlæg af mortenbak » onsdag, 12. maj, 2021 00:11

Sikke en lorte sæson!

Tænk at vi vandt alt sidste sæson og så falder SÅ meget igennem i denne sæson pga af skader (én skade især), det er ikke en god nok undskyldning for så en elendig sæson!! Det er ikke det sgu ikke.

De fleste resultater har flasket sig de sidste mange runder og vi har fået gyldne muligheder for at "rette" op på den miserable sæson og selv ikke her har vi formået at reagere. Det er vanvittigt at tænke på. Er det en storklub værdigt ?
Siden det matematiske mesterskab sidste sæson har vi vel ikke spillet godt i længere perioder ad gangen. Det er helt ufatteligt og helt aldeles rædselsfuldt at have været vidne til.

Jeg har efterhånden ikke større forventinger end under Woy .......

Og det gør sindsygt ondt fordi jeg håbede vi var på vej tilbage under Klopp - men det tror jeg ikke vi er!!

jensemand
Indlæg: 1567
Tilmeldt: mandag, 05. dec, 2011 22:59
Geografisk sted: København S
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jensemand » onsdag, 12. maj, 2021 07:34

mortenbak skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 00:11
Sikke en lorte sæson!

Tænk at vi vandt alt sidste sæson og så falder SÅ meget igennem i denne sæson pga af skader (én skade især), det er ikke en god nok undskyldning for så en elendig sæson!! Det er ikke det sgu ikke.

De fleste resultater har flasket sig de sidste mange runder og vi har fået gyldne muligheder for at "rette" op på den miserable sæson og selv ikke her har vi formået at reagere. Det er vanvittigt at tænke på. Er det en storklub værdigt ?
Siden det matematiske mesterskab sidste sæson har vi vel ikke spillet godt i længere perioder ad gangen. Det er helt ufatteligt og helt aldeles rædselsfuldt at have været vidne til.

Jeg har efterhånden ikke større forventinger end under Woy .......

Og det gør sindsygt ondt fordi jeg håbede vi var på vej tilbage under Klopp - men det tror jeg ikke vi er!!
Enig i det har været en lortesæson, men ro på. Vi har vundet CL og PL inden for de sidste par år, så at sammenligne Klopp med Woy er måske lige at overreagere bare en smule.

Det går op og ned i fodbold, og lige nu går det ned efter nogle år hvor det kun gik opad. Heldigvis er der mange faktorer der umiddelbart gør at det går nedad som ser ud til at være til at rette op på til næste sæson, hvor de 2 klart største faktorer er skader og tilskuere. Og vi får spillere tilbage fra skader og tilskuere tilbage på stadion, og det kommer forhåbentlig til at gøre en kæmpe forskel. Så er der problemer med at score, og her tænker jeg at vi investerer i en ny offensivspiller til at erstatte Firmino og kæmpe med Jota, og ser om ikke Mane kommer i gang igen i næste sæson efter et godt hvil.

Så skal vi ikke give en manager som har vundet de største titler med os på spektakulær vis, og disse spillere som har opnået det samme the benefit of the doubt og så lige slå koldt vand i blodet inden vi kommer med dommedagsprofetier? Det synes jeg i hvert fald de har fortjent.
Det er ingen kunst at holde med en fodboldklub, men en lykke at finde en fodboldklub der er værd at holde med.

Vest
Indlæg: 256
Tilmeldt: søndag, 26. aug, 2012 01:40
Alder: 27

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Vest » onsdag, 12. maj, 2021 07:53

mortenbak skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 00:11
Sikke en lorte sæson!

Tænk at vi vandt alt sidste sæson og så falder SÅ meget igennem i denne sæson pga af skader (én skade især), det er ikke en god nok undskyldning for så en elendig sæson!! Det er ikke det sgu ikke.

De fleste resultater har flasket sig de sidste mange runder og vi har fået gyldne muligheder for at "rette" op på den miserable sæson og selv ikke her har vi formået at reagere. Det er vanvittigt at tænke på. Er det en storklub værdigt ?
Siden det matematiske mesterskab sidste sæson har vi vel ikke spillet godt i længere perioder ad gangen. Det er helt ufatteligt og helt aldeles rædselsfuldt at have været vidne til.

Jeg har efterhånden ikke større forventinger end under Woy .......

Og det gør sindsygt ondt fordi jeg håbede vi var på vej tilbage under Klopp - men det tror jeg ikke vi er!!
Hvis ikke forventningen er, at jeg skal tage ovenstående med et gran salt, så tror jeg sgu vores fanbase er på skideren. Hele setuppet i LFC er verdensklasse. Chill dawg.

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Redtothebone » onsdag, 12. maj, 2021 10:51

Jeg er sgu begyndt at grine af de ynkelige fans der ikke kan tåle lidt modgang, hvis i ikke kan tåle modgang bør i nok finde en anden klub at holde med :lol:
YNWA

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. maj, 2021 10:52

Emmy skrev:
tirsdag, 11. maj, 2021 18:41
Det eneste pinlige ved det her er hooligans fra scum og FA. Den her kamp burde aldrig spilles.
Og argumenterne om at vi selv har bragt os i denne situation er totalt invalide Det har intet som helst at gøre med denne kamp isoleret set. Men betydningen af flytningen af kampen er kolossal.
Sjældent har jeg været mere uenig i et indlæg på tre linjer, men lad mig stille tre spørgsmål:

1) Hvorfor er Uniteds såkaldte Hooligans og FA pinlige nu? Folk hyldede dem for at gøre oprør imod ESL og grådige ejere nu er hooligans pludseligt problemet og FA er "igen" the bad-guys. Men da der var et regulært alternativt på bordet var de "good guys". Er det dobbelt moralen der taler, eller forstår jeg bare ikke pointen?

2) Vi har indkasseret 14 mål de sidste 15 min i kampene hidtil i sæsonen det har resulteret i et samlet point tab på 16 point, for disse sene indkasseringer. Hvis ikke det er vores egen skyld hvis er det så? Er det modstanderens skyld - at de rent faktisk jagtede point til slut i kampen, det er også uretfærdigt.. Men jeg kan stadig INGENLUNDE se det ikke er vores egen skyld og vi ligger præcis som v har redt.

https://www.thisisanfield.com/2021/04/h ... is-season/

3) Ja kampen havde betydning for os og et par andre, men hvordan kan det blive Uniteds problem? For mig at se står de fint tiltrods for nederlag top 4 er 99% sikker ja man man faktisk næsten sige deres anden plads er stortset i hus. Hvad er det lige præcis de skulle spille for ?

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. maj, 2021 14:20

1) Jeg har på intet tidspunkt hyldet deres fans. Når man slår betjente ned og invaderer et stadion, så er man hooligans. Punktum.
Er man uenig i klubbens valg og disposition, så skal man naturligvis ytre sig højlydt. Men aldrig med vild. Det er uacceptabelt i enhver henseende.

2) Jeg gider ikke fremføre flere argumenter for forskellen. Set over hele sæsonen er vi selvfølgelig selv skyld i den elendige præstation. Det har intet med denne ene isolerede kamp at gøre. Adskil de to ting.

3) Et hold er til hver en tid forpligtet til at stille med bedste hold. Ellers bringer man spillet i miskredit.
Og selvfølgelig kan det altid diskuteres. Men at stille et et rent b-hold er indiskutabelt ikke at stille bedst mulige hold på dagen.
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. maj, 2021 16:06

Emmy skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 14:20
1) Jeg har på intet tidspunkt hyldet deres fans. Når man slår betjente ned og invaderer et stadion, så er man hooligans. Punktum.
Er man uenig i klubbens valg og disposition, så skal man naturligvis ytre sig højlydt. Men aldrig med vild. Det er uacceptabelt i enhver henseende.

2) Jeg gider ikke fremføre flere argumenter for forskellen. Set over hele sæsonen er vi selvfølgelig selv skyld i den elendige præstation. Det har intet med denne ene isolerede kamp at gøre. Adskil de to ting.

3) Et hold er til hver en tid forpligtet til at stille med bedste hold. Ellers bringer man spillet i miskredit.

Og selvfølgelig kan det altid diskuteres. Men at stille et et rent b-hold er indiskutabelt ikke at stille bedst mulige hold på dagen.
De to ting kan ikke adskilles, havde vi spillet bedre og lå i top 4 komfortabelt fordi vi havde gjort os fortjent til det havde vi bare trukket på skuldrene over United stiller et U18 hold. Nu er det frustrationen og manglende selverkendelse af vi selv har sat os i situationen der forårsager folk peger fingre af United.

Der er jeg så fuldkomment uenig. En træner og klubs interesse må ligge i at få mest muligt ud af sæsonen. Det vil overvejende være at stille bedste hold på dagen, og jagte et resultat. Men i visse tilfælde, så som United i går, kan der være gode grunde til at nedprioritere en kamp. Dette kan være fordi kampen i det store billede er uden betydning, fordi kampen er placeret dårligt ifht. andre kampe, eller fordi der er en vigtigere kamp senere. Træneren er nød til at prioritere sine ressourcer med henblik på maksimalt sæson udbytte, og ikke bare dagens kampe.

United havde 3 kampe på 5 dage, og kampen i går var bare den midterste kamp, hvorfor at nedprioritere den gav mest muligt hvile til centrale spillere. Jeg er sikker på ingen havde brokket sig hvis Klopp gjorde det samme,. Ville du også brokke dig over Klopp såfremt han havde stillet med B holdet imod FCM? Jeg begrænder personligt stadig at han ikke gjorde det - særligt fordi den kamp kostede Jota 3 måneder ude, og han kunne have været en forskel og sikret vi lå bedre end vi pt. gør.

Næh at pege fingre af United er sku kun bitterhed over vores egen situation, og manglende erkendelse af vi nok havde gjort det præcis samme var vi selv i deres situation.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. maj, 2021 18:48

Jeg er hverken bitter eller mangler realitetssans. Tværtimod.
Hvorfor denne selvopofrende indstilling? Det minder nærmest om harakiri. Som om vi bare fortjener al den elendighed der kan ramme os. Vi har været elendige, så dette er den velfortjente straf.

Dit eksempel med FCM kampen viser jo lige netop at Klopp ikke gjorde det samme. Og jeg tror ikke på at han havde gjort det her. Det er for respektløst for ham.


Iøvrigt handler det jo ikke kun om os. De burde være rasende i West Ham, for det kan potientielt koste dem en plads i CL. Ligeledes for Chelsea, hvilket dog nok er mindre sandsynligt.
"We're not racist, we only hate the mancs"

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Dagens Kampe

Indlæg af TG12 » onsdag, 12. maj, 2021 19:23

Emmy skrev:
onsdag, 12. maj, 2021 18:48
Jeg er hverken bitter eller mangler realitetssans. Tværtimod.
Hvorfor denne selvopofrende indstilling? Det minder nærmest om harakiri. Som om vi bare fortjener al den elendighed der kan ramme os. Vi har været elendige, så dette er den velfortjente straf.

Dit eksempel med FCM kampen viser jo lige netop at Klopp ikke gjorde det samme. Og jeg tror ikke på at han havde gjort det her. Det er for respektløst for ham.


Iøvrigt handler det jo ikke kun om os. De burde være rasende i West Ham, for det kan potientielt koste dem en plads i CL. Ligeledes for Chelsea, hvilket dog nok er mindre sandsynligt.
Nej vi fortjener ikke alt dårligdom - men jeg er træt af folk der piver over eksternaliteter og lader det være dommere, modstandere og alt muligt andet, som årsag til vi måske misser CL.

Klopp forsvarer Uniteds valg af hold, og erkender iøvrigt det er hverken Uniteds eller andre end vores egen skyld hvis vi misser CL.

https://www.thisisanfield.com/2021/05/j ... -the-same/

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Emmy » onsdag, 12. maj, 2021 19:35

Vi diskuterer stadig forbi hinanden. Det handler ikke om sæsonen hidtil, om skader, VAR og hvad der ellers er skyld i vores jammerlige sæson. Se bort fra det.

Det handler om hvorfor kampen blev flyttet, om hvor meget betydning det får for slutstillingen i PL og hvor respektløst det er overfor PL og holdene der kan få en hel sæson afgjort på det her.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Besvar