Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Belloni » onsdag, 13. mar, 2013 22:43

Aarde skrev:
Pede skrev:Usympatisk var det i hvertfald. Burde næsten have givet et kort.
Næsten? Jeg var chokeret over, at han ikke fik gult. Den er da så klokkeklar, som det bliver.
Usympatisk ja. Men hvorfor skulle han have gult for det? Det er jo ikke Arsenals bold og de overfaldet ham nærmest. Havde det været en Liverpool kamp havde jeg håbet Reina ville gøre det samme. Usympatisk eller ej.

Brugeravatar
AndreasN
Indlæg: 6494
Tilmeldt: torsdag, 21. jan, 2010 15:08
Geografisk sted: Valby
Alder: 30

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AndreasN » onsdag, 13. mar, 2013 22:47

Det er stadig tidstrækning. Hvis han havde trukket tid på et målspark havde han også fået gult, selvom det ikke var Arsenals bold.
Liverpool Football Klopp

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » onsdag, 13. mar, 2013 22:53

Det var sgu ærgerligt med Arsenal, men 3-1 var alligevel noget nær mission impossible, når man tænker på hvilken bane de skulle spille på. At vinde 2-0 på Allianz Arena er en fantastisk præstation i sig selv.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » onsdag, 13. mar, 2013 22:56

Ja det var virkelig ærgerligt. Rigtig skidt sæson for engelsk fodbold generelt. :(

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » onsdag, 13. mar, 2013 23:43

RedRedRed skrev:Ja det var virkelig ærgerligt. Rigtig skidt sæson for engelsk fodbold generelt. :(
... igen.

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » onsdag, 13. mar, 2013 23:52

Millwall :clap: Wembley.

Helt klart den mest sympatiske London-klub sammen med Charlton.
Hent Shelvey tilbage!

AllanShore
Indlæg: 2188
Tilmeldt: mandag, 09. maj, 2011 22:31

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AllanShore » torsdag, 14. mar, 2013 00:13

Millwall er ellers rimelig forhadte i de engelske fodboldkredse.
Fan af Manchester United

Brugeravatar
Thommo
Indlæg: 10266
Tilmeldt: lørdag, 02. jun, 2007 14:54
Geografisk sted: Randers
Alder: 48

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Thommo » torsdag, 14. mar, 2013 00:19

Tror man u er det mest forhadte i tiden, dernæst kommer millwall. om ikke andet er det min prioritering angående hadehold, millwall pga hooligans, man u, nuff said
Verden er smask fuld af hyklere....

henrik1
Indlæg: 2179
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 16:56
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 44

Re: Dagens Kampe

Indlæg af henrik1 » torsdag, 14. mar, 2013 03:20

Aarde skrev:Er det ikke et stunt, han har lavet før, Neuer? Mindes at have set ham lave noget lignende i en kamp tidligere. Sikke en klovn. Nu håber jeg i endnu højere grad på, at Arsenal får det tredje mål - selvom det selvsagt ikke ser sandsynligt ud.
Ok, jeg har set dig forsvare scum på dette forum, men det irriterer dig at Bayerns målmand gør noget som så mange har gjort før når de skal forsvare et godt udgangspunkt? Jeg bliver ikke helt klog på dette.

Nuvel, herligt at se Bayern gå videre. Jeg kunne ikke være mere ligeglad at medierne synes engelsk fodbold er på vej ned på bekostning af tysk. Sådan er det jo bare. Spørgsmålet er snarere om ikke topholdene i Spanien, måske Italien og Bayern ikke altid har været bedre end de engelske tophold (set over en periode siden 1985).

AJ
Indlæg: 11222
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 17:01
Geografisk sted: København SV
Alder: 33

Re: Dagens Kampe

Indlæg af AJ » torsdag, 14. mar, 2013 08:02

Nu beskylder vi tit Man Utd for lodtrækningsheld, men mon ikke de var gået videre til kvartfinalen hvis de havde trukket enhver anden modstander en lige netop Real Madrid. Ligeledes var Chelsea nok gået videre fra gruppespillet i seks af de øvrige syv grupper (pånær den med Dortmund og Real Madrid).
Jeg synes det er lidt tidligt at dømme de engelske hold i krise når de har været repræsenteret i finalen i 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011 og 2012.

nrg
Indlæg: 4504
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 14:50
Geografisk sted: Egå
Alder: 56

Re: Dagens Kampe

Indlæg af nrg » torsdag, 14. mar, 2013 08:52

henrik1 skrev:
Aarde skrev:Er det ikke et stunt, han har lavet før, Neuer? Mindes at have set ham lave noget lignende i en kamp tidligere. Sikke en klovn. Nu håber jeg i endnu højere grad på, at Arsenal får det tredje mål - selvom det selvsagt ikke ser sandsynligt ud.
Ok, jeg har set dig forsvare scum på dette forum, men det irriterer dig at Bayerns målmand gør noget som så mange har gjort før når de skal forsvare et godt udgangspunkt? Jeg bliver ikke helt klog på dette.

Nuvel, herligt at se Bayern gå videre. Jeg kunne ikke være mere ligeglad at medierne synes engelsk fodbold er på vej ned på bekostning af tysk. Sådan er det jo bare. Spørgsmålet er snarere om ikke topholdene i Spanien, måske Italien og Bayern ikke altid har været bedre end de engelske tophold (set over en periode siden 1985).
Det kræver vist, at vi ser det over tid, før man kan nå til den konklusion. For i 2004/05, hvor vi vandt, var der to engelske hold i semifinalen og i de efterfølgende tre år, var der tre engelske hold i semifinalen. Ikke siden 2002/03, hvor Italien havde tre hold med i semifinalerne, har andre lande kunnet præstere det. Så hvis man skal tage de generelle briller på, kan man vel sige at de engelske hold har domineret op gennem 00'erne.

Det billede ændrer sig ikke, fordi der et enkelt år ikke er repræsentation af engelske hold i slutkampene.

Vi skal ikke længere tilbage end til sæsonen 2009/10, hvor de fire sidste hold var Inter, Bayern, Barcelona og Lyon, hvor der ikke var engelske hold tilbage i turneringen, men de efterfølgende to år, var der igen engelsk deltagelse - tilmed i finalen.

Tysk fodbold, har KUN haft Bayern, med undtagelse af 2010/11, hvor Schalke havde en enkelt "afstikker" i semifinalerne. Det kan så være, at Dortmund vil gøre dem rangen stridig i år.

Spansk fodbold er jo "som altid" repræsenteret ved Real Madrid og Barcelona. Om Malaga, Villareal og Deportivo, som også har været med i slutkampene i det seneste årti, hæver det spanske niveau, er svært at sige, men jeg hælder til, at det ikke ændrer så meget.

Italien er kun repræsenteret af Juventus i årets kvartfinaler. Det vidner endnu ikke om et højere niveau i den italienske liga.

Så er det rigtigt, at det for engelsk fodbold, er en katastrofe, at de end ikke er repræsenteret i kvartfinalerne i år, men om det er en tendens, mener jeg vi bør vente med at tolke på. Hvis det gentager sig til næste år, ser jeg for alvor et problem.
I medgangstider, lever man i nuet og nyder tilværelsen. I modgangstider, tænker man proces og vejen mod noget større.

Aarde
Indlæg: 7229
Tilmeldt: lørdag, 26. jan, 2008 15:29
Geografisk sted: København Ø

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aarde » torsdag, 14. mar, 2013 09:27

henrik1 skrev:
Aarde skrev:Er det ikke et stunt, han har lavet før, Neuer? Mindes at have set ham lave noget lignende i en kamp tidligere. Sikke en klovn. Nu håber jeg i endnu højere grad på, at Arsenal får det tredje mål - selvom det selvsagt ikke ser sandsynligt ud.
Ok, jeg har set dig forsvare scum på dette forum, men det irriterer dig at Bayerns målmand gør noget som så mange har gjort før når de skal forsvare et godt udgangspunkt? Jeg bliver ikke helt klog på dette.

Nuvel, herligt at se Bayern gå videre. Jeg kunne ikke være mere ligeglad at medierne synes engelsk fodbold er på vej ned på bekostning af tysk. Sådan er det jo bare. Spørgsmålet er snarere om ikke topholdene i Spanien, måske Italien og Bayern ikke altid har været bedre end de engelske tophold (set over en periode siden 1985).
Jeg har ærligt talt ikke set "mange" trække tiden på den måde Neuer gjorde igår - sidst jeg så det tror jeg som nævnt faktisk at det også var Neuer, der stod bag aktionen. Når det er sagt, har du da ret i, at det ikke er værre tidstrækkeri end en keeper, der er halvandet minut om at få nosset sig sammen til at tage et målspark, når hans hold er foran. Ham synes jeg imidlertid også er en klovn, og en sådan aktion giver jo som bekendt også ofte en advarsel, hvorfor jeg står ved både min vurdering af Neuer som "en klovn" og mit chok over, at han ikke fik et gult kort for hændelsen. Som nævnt er hans liggen på bolden jo fuldt ud ligeså åbenlyst tidstrækkeri, som når en målmand får gult for at tage sig lidt for god tid ved et målspark. Neuer holdt jo fandme bedre fast i den bold, end Swansea's bolddreng gjorde i Chelsea-kampen, og Arsenals pressede situation taget i betragtning forstår jeg selvsagt godt, at de er så ivrige efter at få vristet bolden fri og komme igang.

Angående engelske holds niveau kontra andre landes, så mener jeg bestemt ikke, at de engelske har været underlegne siden '85, men som NRG snarere, at det har varieret meget i perioden. NRG uddyber den pointe fint, så jeg har ikke meget mere at tilføje til det.

Og så lige til sidst: Hvad har det med noget som helst at gøre, at jeg tidligere har forsvaret ManU? Og hvornår har jeg for øvrigt det?

Brugeravatar
Belloni
Indlæg: 3354
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 21:13
Geografisk sted: Sønderborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Belloni » torsdag, 14. mar, 2013 09:33

AJ skrev:Nu beskylder vi tit Man Utd for lodtrækningsheld, men mon ikke de var gået videre til kvartfinalen hvis de havde trukket enhver anden modstander en lige netop Real Madrid. Ligeledes var Chelsea nok gået videre fra gruppespillet i seks af de øvrige syv grupper (pånær den med Dortmund og Real Madrid).
Jeg synes det er lidt tidligt at dømme de engelske hold i krise når de har været repræsenteret i finalen i 2005, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011 og 2012.
If if and buts was candy and nuts, we would all have are merry christmas...


Sorry set for meget Big Bang ;)

Brugeravatar
RedRedRed
Indlæg: 2483
Tilmeldt: tirsdag, 30. okt, 2012 01:18
Alder: 35

Re: Dagens Kampe

Indlæg af RedRedRed » torsdag, 14. mar, 2013 13:41

Nu begyndte hele diskussionen om niveauet af engelsk fodbold, vist med mit indlæg. Vil derfor gerne slå fast, at jeg ikke skrev at englænderne er blevet indhentet eller er for nedadgående internationalt.
Jeg begræd blot, at der denne sæson ikke var engelsk at finde i CL kvartfinalerne, da jeg er størst tilhænger af engelsk fodbold.

Den eneste ændring i international fodbold, som jeg ser det, er sådan set at den tyske liga er kommet lidt bedre med. De seneste par år er Bayern igen blevet rigtig stærke, efter et par la-la år. Der udover har Dortmund fået et rigtig spændende og godt hold stablet på benene, og ser faktisk dem som største outsider til CL-trofæet.

Men i det spanske og italienske, ser jeg ikke den store udvikling.
I Spanien er Real og Barca med som de plejer og skal være. Malaga har gjort det fint og er videre, men de er ikke stærkere end de 4 engelske klubber, der var med i turneringen oprindeligt. Valencia røg ud til PSG.

I Italien er det kun Juventus der er med, men de har vel bare taget den plads Milan har haft de seneste år. Så ikke den store fremgang der.

Alt i alt ser jeg det som tilfældigt, at england ikke er repræsenteret i kvartfinalerne i årets turnering. Og er sikker på det ikke bliver gentaget næste år. :)

Brugeravatar
Aquilani4
Indlæg: 782
Tilmeldt: torsdag, 01. apr, 2010 21:39

Re: Dagens Kampe

Indlæg af Aquilani4 » torsdag, 14. mar, 2013 17:39

Lazio spiller i aften mod Stuttgart for tomme tribuner i Rom bare fordi de heilede. Hvor er UEFA til grin :evil: Lad nu fans vise deres følelser FFS.

Jeg regner i øvrigt med både at Tottenham Hotjews og Chelsea går videre, pisse ærgeligt at Liverpool smed det i sidste runde, ellers kunne man have fået nogle gode euroæiske kampe i foråret mod et engelsk hold.
Hent Shelvey tilbage!

Besvar