Vores nærmeste konkurrenter

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. maj, 2022 10:27

Niels K skrev:
mandag, 02. maj, 2022 07:23
Ja, jeg har nu intet problem med tweetet, da alle mente, at vi var tudeprinser sidste sæson, selvom man vel næppe nogensinde har set et hold mere skadesramt.
chelsea blev af mange udråbt til titeludfordrere denne sæson, fordi de købte så mange og så dyre spillere, og de blev udråbt til at have den bredeste trup med topkvalitet hele vejen igennem. Derfor burde det med det in mente slet ikke være et problem at have skadede spillere, og jeg tænker, at det er helt i orden, at de sættes på plads, når vi altid selv står i skudlinjen, og når tallene overordnet set slet ikke er så slemme.
Vi er stort set enige, Niels. Det er blot, at det skurrer i mine ører/øjne, når jeg ser en bevist udeladelse af noget i et citat. Jeg synes generelt der er en grim/grum tendens til, at specielt Twitter kommunikation bliver twerket, så det passer til afsenderens narrativ. Der fortælles ofte halve historier og kvarte sandheder, uanset om det handler om fodboldspillere, politik eller samfundsforhold mm.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af TG12 » mandag, 02. maj, 2022 10:36

Hvordan ser folk på et eventuelt City køb af Haaland?

Jeg tror de kan blive ekstremt svære at bide skeer med hvis de får en topangriber ind og får det til at lykkedes.

De scorer stortset ligeså mange mål som os nu UDEN en topangriber, kan de få en topangriber ind (og få det til at fungere) bliver det godt nok giftigt.

Brugeravatar
Emmy
Indlæg: 14340
Tilmeldt: torsdag, 31. maj, 2007 18:59
Geografisk sted: Legoland
Alder: 46

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Emmy » mandag, 02. maj, 2022 12:54

Det ændrer næppe det helt store. De skal ændre deres spillestil for at få plads til en decideret spidsangriber og de vil ikke score flere mål. Fordelingen vil bare være anderledes.
"We're not racist, we only hate the mancs"

Brugeravatar
Redtothebone
Indlæg: 2075
Tilmeldt: onsdag, 11. maj, 2011 10:32

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Redtothebone » mandag, 02. maj, 2022 13:01

TG12 skrev:
mandag, 02. maj, 2022 10:36
Hvordan ser folk på et eventuelt City køb af Haaland?

Jeg tror de kan blive ekstremt svære at bide skeer med hvis de får en topangriber ind og får det til at lykkedes.

De scorer stortset ligeså mange mål som os nu UDEN en topangriber, kan de få en topangriber ind (og få det til at fungere) bliver det godt nok giftigt.
Tror ikke der er nogen tvivl Haaland vil gøre City endnu bedre, der er kun en ting man må afvente og det er hvordan han passer ind på et hold der har så stor boldbesiddelse i kampene, for en af hans store forcer er hvor god han er i kontra angreb. Men tror han kommer til at score spandevis af mål uanset hvor han flytter hen, men kan dog godt kræve at City ændre deres spillestil lidt.

Jeg tror dog også ændringen i næste sæson fra 3 til 5 udskiftere kommer til at betyder ret meget, tror vi kommer til at se mere og mere at angribere får 60 minutter og så kan der komme en eller flere udskiftninger, som vi også har set det i Champions League.

Derfor er jeg faktisk også ret sikker på at at Klopp kommer til at købe en offensiv spiller mere, dels forlader Origi klubben og synes også Minamino fortjener mere spilletid et andet sted, Ox ligner også en spiller Klopp har opgivet.

Tænker alle topklubber med respekt for sig selv må have kig på Darwin Nunez og Nkunku.
Nkunku har vanvittige stats i år med 30 mål og 20 assists og har spillet 6 forskellige positioner, umiddelbart en drømme signing for Klopp.

Så jeg City bliver sikkert bedre, men det tror jeg også Liverpool gør, den nye kontrakt til Klopp gør også at han kan tænke langsigtet og få afløsere på plads til de ældste i truppen.
YNWA

AJJ
Indlæg: 2361
Tilmeldt: torsdag, 23. jan, 2014 15:04

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af AJJ » mandag, 02. maj, 2022 13:18

Apropos City - så spørger jeg helt oprigtigt:

Hvorfor tror I, at Liverpool løber med al opmærksomheden og rosen i såvel DK som England - for det syntes jeg faktisk, vi gør? Deri har City-fans ret.

City tværer også modstanderne på samlebånd, spiller fantastisk og kan stadig vinde den "store" dobbel. Og de må betegnes som favoritter til PL. Alligevel er det som om, det er lidt uvedkommende i fodboldverdenen, hvor gode de egentlig er.

Jeg synes selvsagt, det er herligt pga. deres ejerskab mv., men hvorfor?

TG12
Indlæg: 1592
Tilmeldt: tirsdag, 13. jun, 2017 09:50

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af TG12 » mandag, 02. maj, 2022 13:48

AJJ skrev:
mandag, 02. maj, 2022 13:18
Apropos City - så spørger jeg helt oprigtigt:

Hvorfor tror I, at Liverpool løber med al opmærksomheden og rosen i såvel DK som England - for det syntes jeg faktisk, vi gør? Deri har City-fans ret.

City tværer også modstanderne på samlebånd, spiller fantastisk og kan stadig vinde den "store" dobbel. Og de må betegnes som favoritter til PL. Alligevel er det som om, det er lidt uvedkommende i fodboldverdenen, hvor gode de egentlig er.

Jeg synes selvsagt, det er herligt pga. deres ejerskab mv., men hvorfor?
Tror mere det hænger sammen med de har domineret så meget som de har gjort under Pep. Det gør dem kedelige og folk er lidt for vant til City tager trofæer, det bliver "nå ja" det havde jeg egentligt regnet med. Der er vel ret beset heller ikke mange som tænker over Bayern vinder trofæer, fordi det er venteligt. CIty har måske ikke helt samme dominans så langt tilbage som Bayern, men alligevel længe nok til de oplever at nyhedsværdien i de vinder eller ligger i toppen er faldet i værdi.

Fordi vi ikke har vundet nær det samme er der stadig større nyhedsværdi i hvis/når vi vinder trofæer.

Derudover elsker de fleste en underdog historie, og selvom vi også er en stor klub der har gjort det fantastisk, betragtes vi nok stadig som en underdog ifht. City - ikke mindst pga. de mange flere penge de har brugt.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » mandag, 02. maj, 2022 14:17

Emmy skrev:
mandag, 02. maj, 2022 12:54
Det ændrer næppe det helt store. De skal ændre deres spillestil for at få plads til en decideret spidsangriber og de vil ikke score flere mål. Fordelingen vil bare være anderledes.
Jeg er sjovt heller ikke så bange for Håland til FC UAE. Faktisk tror jeg, at han i en sæsonstart kan koste dem point, fordi han ikke passer i deres spillestil, med meget boldbesiddelse. Tror meget vel, at han kan ende a la Grealish, som jo var fremragende i Villa, men virker ordinær nu.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » onsdag, 04. maj, 2022 07:16

AJJ skrev:Apropos City - så spørger jeg helt oprigtigt:

Hvorfor tror I, at Liverpool løber med al opmærksomheden og rosen i såvel DK som England - for det syntes jeg faktisk, vi gør? Deri har City-fans ret.

City tværer også modstanderne på samlebånd, spiller fantastisk og kan stadig vinde den "store" dobbel. Og de må betegnes som favoritter til PL. Alligevel er det som om, det er lidt uvedkommende i fodboldverdenen, hvor gode de egentlig er.

Jeg synes selvsagt, det er herligt pga. deres ejerskab mv., men hvorfor?
Det er nok et sammensurium af årsager.

Fortællingen om City har jo altid handlet om deres mange penge. Så det er svært at flytte fokus.

Der er helt sikkert nogle, der tænker over hvor pengene kommer fra og derfor ikke bryder sig om st skamrose dem alt for meget.

Der er muligvis også færre clicks på artikler om hvor gode Man City er i forhold til hvor gode Liverpool er.
Medier vil hellere fedte for det største publikum.

Man hører nogle gange at man City syntes at de er David og de gamle topklubber er Goliath. Men den fortælling ræsonnerer bare kun hvis du bløder lyseblåt, pga. oliepengene.

Så har Liverpool måske nogle mere karismatiske stjerner?
- KDB og Salah er måske lige gode, men der er lidt mere Jazz over Salah.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
zalcos
Indlæg: 2465
Tilmeldt: fredag, 01. jun, 2007 07:04
Geografisk sted: Udlandet
Alder: 33

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af zalcos » onsdag, 04. maj, 2022 09:03

Jeg synes da for et par sæsoner siden hvor City var tæt på quadruple at det blev talt rigeligt omkring det. Jeg tror bare at det er det som fylder i historien - den er nem lige at smide 5 pundits ind for at diskutere, og så diskutere det igen ugen efter uanset resultater.
Bill Shankly:
"At a football club, there's a holy trinity - the players, the manager and the supporters. Directors don't come into it.

Filos of Isk
Indlæg: 4768
Tilmeldt: fredag, 06. mar, 2015 08:17
Geografisk sted: Hillerød
Alder: 36

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Filos of Isk » torsdag, 05. maj, 2022 09:27

zalcos skrev:
onsdag, 04. maj, 2022 09:03
Jeg synes da for et par sæsoner siden hvor City var tæt på quadruple at det blev talt rigeligt omkring det. Jeg tror bare at det er det som fylder i historien - den er nem lige at smide 5 pundits ind for at diskutere, og så diskutere det igen ugen efter uanset resultater.
True. Det kan sagtens være at i 17/18/19 snakkede man så meget om hvor gode Man Cityola var, at i 2020 og frem, var man så trætte at man skiftede til noget andet.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. maj, 2022 08:37


Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. maj, 2022 10:06

Niels K skrev:
lørdag, 07. maj, 2022 08:37
God strategi :lol: :lol: :lol:
I mine øjnesmed Pep finalepladsen med hansudskiftninger af De Bruyne og Mahrez, som erstattes af Gündogan og Fernandino. Specielt Fernandino forstår jeg ikke, da han er så langt over the hill.
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. maj, 2022 10:18


Brugeravatar
Niels K
Indlæg: 11739
Tilmeldt: tirsdag, 12. jun, 2007 08:21
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Niels K » lørdag, 07. maj, 2022 10:53

Bekreftet: Gruppe ledet av Todd Boehly blir nye Chelsea-eiere

En eiergruppe bestående av Todd Boehly, Clearlake Capital, Mark Walter og Hansjörg Wyss tar over etter Roman Abramovich som eier av Chelsea FC. Salget er ventet å bli gjennomført mot slutten av mai. Dermed slipper London-klubben å bekymre seg for sin videre Premier League-eksistens. Dersom de hadde stått uten eiere når en ny Premier League-sesong skal formes 9. juni ville de trolig ikke ha kommet med i serien.

For et par dager siden slo sanksjonsrammede Roman Abramovich tilbake mot rykter som hevdet at han nå krevde å få tilbakebetalt gjelden på 1,6 milliarder pund som klubben skylder ham. I stedet har han gjentatt at overskudd fra salget skal øremerkes veldedige formål for å hjelpe ofre i krigen i Ukraina. Det gjentar også Chelsea FC i sin pressemelding.

De nye eierne forplikter seg til å investere tungt i utviklingen av Stamford Bridge, akademiet, kvinnelaget og anlegget på Kingsmeadow.

Ifølge The Telegraph blar den nye eiergruppen opp nærmere fire milliarder pund for å kjøpe Chelsea FC. Boehly har fra før aksjeandeler i flere amerikanske idrettsklubber.

Brugeravatar
Cynwal
Indlæg: 11144
Tilmeldt: lørdag, 22. dec, 2007 15:52
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 60

Re: Vores nærmeste konkurrenter

Indlæg af Cynwal » lørdag, 07. maj, 2022 12:30

Niels K skrev:
lørdag, 07. maj, 2022 10:53
Bekreftet: Gruppe ledet av Todd Boehly blir nye Chelsea-eiere

En eiergruppe bestående av Todd Boehly, Clearlake Capital, Mark Walter og Hansjörg Wyss tar over etter Roman Abramovich som eier av Chelsea FC. Salget er ventet å bli gjennomført mot slutten av mai. Dermed slipper London-klubben å bekymre seg for sin videre Premier League-eksistens. Dersom de hadde stått uten eiere når en ny Premier League-sesong skal formes 9. juni ville de trolig ikke ha kommet med i serien.

For et par dager siden slo sanksjonsrammede Roman Abramovich tilbake mot rykter som hevdet at han nå krevde å få tilbakebetalt gjelden på 1,6 milliarder pund som klubben skylder ham. I stedet har han gjentatt at overskudd fra salget skal øremerkes veldedige formål for å hjelpe ofre i krigen i Ukraina. Det gjentar også Chelsea FC i sin pressemelding.

De nye eierne forplikter seg til å investere tungt i utviklingen av Stamford Bridge, akademiet, kvinnelaget og anlegget på Kingsmeadow.

Ifølge The Telegraph blar den nye eiergruppen opp nærmere fire milliarder pund for å kjøpe Chelsea FC. Boehly har fra før aksjeandeler i flere amerikanske idrettsklubber.
Så Summa-Summarum bliver Chelseas gældspost streget af regningen / konverteret til en salgspris for klubben som så doneres til et godt formål, uden at dette får nogen regnskabsmæssige konsekvenser for Chelseas FFP-regnskab, så vidt jeg kan læse. Med andre ord, så bliver Chelseas voluminiøse oppumpning af spillekøb og lønninger bare accepteret, at det er financieret af ejeren, men i regnskabsmæssig forstand slår man en streg over de regnskabsmæssige konsekvenser. Jeg mener stadig at Chelseas regnskab i FFP sammenhæng bør belastes med de 2 mia £ som afskrives/doneres til velgørenhed.
https://www.forbes.com/sites/daviddawki ... helsea-fc/
(Forbes artiklen er fra 24. februar, altså lige omking krigsudbruddet i Ukraine. )
Vi kommer kun af med Statsfinancierede klubber, ved at boykotte ALT der har med disse Sportwashing diktaturer at gøre.
Brug din magt som forbruger.

Besvar