Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Ægget

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Ægget » onsdag, 04. mar, 2009 11:36

Johlle skrev:
Hekkem skrev:Hvad med John Carew fra Aston Villa?
Var han ikke en mulighed som den targetman vi har savnet, når Fernando Torres har været ude med skader?

Hvad siger i andre?
Citat Zlatan Ibrahimovic: "Det John Carew kan med en fodbold, kan jeg med en appelsin!"
Kan Carew skrælle og spise en fodbold????? Så kan han da, om ikke andet, bruges til at underholde ved festerne.....

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » onsdag, 04. mar, 2009 11:45

Johlle skrev:
Hekkem skrev:Hvad med John Carew fra Aston Villa?
Var han ikke en mulighed som den targetman vi har savnet, når Fernando Torres har været ude med skader?

Hvad siger i andre?
Citat Zlatan Ibrahimovic: "Det John Carew kan med en fodbold, kan jeg med en appelsin!"
Det er jo egentlig ligegyldigt. Den rolle John Carew vil få er en rolle der skal være i modstandernes felt, og vi kan spille bolden direkte op til. Han kan spille med ryggen til mål, få lagt bolden af, og derefter selv komme ind i feltet igen. Han er skarp på skalden, hvilket kan betyde en del på hjørnespark og indlægsfrispark. Her skal man ikke kunne skrælle en appelsin, eller junglere 20 gange med bolden. Han er primitiv, men det betyder ikke han ikke kan gøre en stor nytte, når angrebet skal suppleres ved enten når Torres er skadet, eller vi skal hente et resultat de sidste 10-15 minutter.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 04. mar, 2009 11:51

Hekkem skrev:Det havde ikke været så 'slemt' at Gareth Barry blev hentet ind. Blev Gareth Barry hentet, så ville vi få en spiller, der kan spille venstre back, venstre kant og central midtbane - alle positioner vores bedste venstre back har spillet i denne sæson, så mon ikke der ville være plads til Gareth Barry på alle tre positioner i løbet af en sæson. Måske oftere centralt end Aurelio. Mon ikke også der ville blive mindre plads til Lucas i startopstillingen, med en Gareth Barry i truppen. Gareth Barry er af en kvalitet, som vi efterlyser. Han er englænder og efter min mening en englænder fra hylde 1.
Jeg kan næsten ikke beskrive, hvor uenig jeg er i dette. Det er efter min mening præcis dén mentalitet, der har gjort, at vi trods alt ikke har udviklet os mere (i Premier League) under Benitez end vi har.

Ja, du har fuldstændig ret i, at Barry også kan spille venstreback (Gerrard kan også spille højreback, men...) og venstrekant - men er det der han er god, er det der han er 'en hylde 1-spiller'? Nej! Det er han som central midtbanespiller, og der har vi allerede tre af verdensbedste og en Lucas, som er udråbt til et stort talent.

Spillere som Essien, Mikel, Fabregas, Xavi er også 'hylde 1'-spillere, men vinder vi så ligaen, hvis vi bare køber et par af dem? Næppe. Hvorfor? Fordi vi allerede er godt besat på de pladser - vi har allerede en VERDENSKLASSE central midtbane. Det er andre steder på banen, hvor vi har store problemer.

Benitez' allerstørste problem er, at han bliver ved med at udskifte på positioner, hvor vi allerede er gode. Ingen tvivl om, at Barry er laaaaaaangt bedre end Lucas. Men er det en udskiftning, der løser de spillemæssige problemer, vi har? Det virker som om, at Benitez er af den opfattelse, at bare han har nok 'hylde 1' spillere på banen, så skal det nok gå. Vi ser det med Kuyt, der er en ganske udmærket spiller, blive spillet på kanten. Det vigtigste er ikke, om han er god til at spille den position, men blot at han er banen. Det virker som om, der er/var den samme mentalitet bag købet af Barry. Han skal bare være på banen, og så er det lige meget om det er som venstrekant eller venstreback, altså positioner hvor han ikke er bedst.

Det er jo evident, at vores helt store problem er, at vi ikke er gode nok i det fremadrettede spil, og det har jo egentligt været problemet siden 2004. Vi mangler de hurtige og driblestærke spillere til kanterne, og de SKAL købes til sommer. Jeg er simpelthen træt af, at fokuset tilsyneladende endnu en gang er et andet sted.

Du spørger, hvad der vil ske, hvis Agger smutter? Ja, så ville vi være underbemandet i forsvaret, hvis vi er uheldige med skader. Og hvad så? Det har vi været på kanterne i snart fem år. P.t. har vi én reel kantspiller i Riera, så mon ikke det går, hvis vi "kun" har Skrtel, Carragher og Hyypia plus et par unge talenter til de to positioner i næste sæson? Jeg tror i hvert fald at vi har en større chance for at vinde noget, hvis vi bruger alle pengene på en eller to KLASSE kantspillere, fremfor at bruge pengene på at "skifte ud" på pladser, hvor vi allerede er dækket ind af kvalitet, som fx med Lucas og Agger.
Best in the world at everything I do.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 04. mar, 2009 13:03

Alex Brockins skrev:
Hekkem skrev:Det havde ikke været så 'slemt' at Gareth Barry blev hentet ind. Blev Gareth Barry hentet, så ville vi få en spiller, der kan spille venstre back, venstre kant og central midtbane - alle positioner vores bedste venstre back har spillet i denne sæson, så mon ikke der ville være plads til Gareth Barry på alle tre positioner i løbet af en sæson. Måske oftere centralt end Aurelio. Mon ikke også der ville blive mindre plads til Lucas i startopstillingen, med en Gareth Barry i truppen. Gareth Barry er af en kvalitet, som vi efterlyser. Han er englænder og efter min mening en englænder fra hylde 1.
Jeg kan næsten ikke beskrive, hvor uenig jeg er i dette. Det er efter min mening præcis dén mentalitet, der har gjort, at vi trods alt ikke har udviklet os mere (i Premier League) under Benitez end vi har.

Ja, du har fuldstændig ret i, at Barry også kan spille venstreback (Gerrard kan også spille højreback, men...) og venstrekant - men er det der han er god, er det der han er 'en hylde 1-spiller'? Nej! Det er han som central midtbanespiller, og der har vi allerede tre af verdensbedste og en Lucas, som er udråbt til et stort talent.

Spillere som Essien, Mikel, Fabregas, Xavi er også 'hylde 1'-spillere, men vinder vi så ligaen, hvis vi bare køber et par af dem? Næppe. Hvorfor? Fordi vi allerede er godt besat på de pladser - vi har allerede en VERDENSKLASSE central midtbane. Det er andre steder på banen, hvor vi har store problemer.

Benitez' allerstørste problem er, at han bliver ved med at udskifte på positioner, hvor vi allerede er gode. Ingen tvivl om, at Barry er laaaaaaangt bedre end Lucas. Men er det en udskiftning, der løser de spillemæssige problemer, vi har? Det virker som om, at Benitez er af den opfattelse, at bare han har nok 'hylde 1' spillere på banen, så skal det nok gå. Vi ser det med Kuyt, der er en ganske udmærket spiller, blive spillet på kanten. Det vigtigste er ikke, om han er god til at spille den position, men blot at han er banen. Det virker som om, der er/var den samme mentalitet bag købet af Barry. Han skal bare være på banen, og så er det lige meget om det er som venstrekant eller venstreback, altså positioner hvor han ikke er bedst.

Det er jo evident, at vores helt store problem er, at vi ikke er gode nok i det fremadrettede spil, og det har jo egentligt været problemet siden 2004. Vi mangler de hurtige og driblestærke spillere til kanterne, og de SKAL købes til sommer. Jeg er simpelthen træt af, at fokuset tilsyneladende endnu en gang er et andet sted.
Gareth Barry er hylde 1 spiller på venstre back også. Her er han bedre end både Insua og Aurelio, og nok en af de bedste venstre backs i england. Grunden til han ikke spiller denne position, så meget som tidligere, er at Aston Villa i sidste og forrige sæson, manglede en central midtbanespiller, men havde gode alternativer på venstre back. Derfor blev han flyttet væk fra hans ellers vante position som venstre back. Han var en af de bedste venstre backs i Europa sidst han spillede den position, over en sæson. Mener det var 2006/2007 sæsonen. Det var Asker Hedegaard Boye, Rasmus og deres medsvorende enige om, og derfor besatte ham på deres udgivne sæsonens hold som venstre back. Så det er altså ikke noget jeg kommer med ud af det blå. Er man ikke hylde 1 spiller, hvis man er en af Europas bedste på sin givne position? Ja, så ved jeg altså ikke.

Og nej, han skal ikke spille bare for at spille, men spille fordi han er bedre end de andre, der kæmper om samme position. Det samme med Dirk Kuyt. Han spiller også fordi han vægtes værende bedre end andre på den position han er tiltænkt. Det er da ikke Dirk Kuyts skyld at Pennant ikke kan holde sig tørlagt, og ikke præstere træningsmæssigt, eller Benayoun ikke præsterede på det niveau han gør pt.
Du spørger, hvad der vil ske, hvis Agger smutter? Ja, så ville vi være underbemandet i forsvaret, hvis vi er uheldige med skader. Og hvad så? Det har vi været på kanterne i snart fem år. P.t. har vi én reel kantspiller i Riera, så mon ikke det går, hvis vi "kun" har Skrtel, Carragher og Hyypia plus et par unge talenter til de to positioner i næste sæson? Jeg tror i hvert fald at vi har en større chance for at vinde noget, hvis vi bruger alle pengene på en eller to KLASSE kantspillere, fremfor at bruge pengene på at "skifte ud" på pladser, hvor vi allerede er dækket ind af kvalitet, som fx med Lucas og Agger.
Super svaret - og hvad så?
Ja, så mangler vi jo ligesom der. Det vil således være et problem der skal løses. Hvilket har noget og gøre - selvom du prøver at stille det op, mod at det har - med at vores kanter ikke er verdensklasse teknikkere.
Senest rettet af Hekkem onsdag, 04. mar, 2009 13:11, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 04. mar, 2009 13:11

Jeg mener nu, at der har været perioder, hvor både Pennant og Yossi har været bedre kørende end Kuyt - især i starten af sidste sæson - men hvor hollænderen alligevel systematisk blev foretrukket. Men det er nu en helt anden Benitez-problematik.

I bund og grund er det ikke det, som diskussionen handler. Det kan godt være at Kuyt nu er den bedste vi har til højrekanten. Pointen er bare, at det ikke er godt nok, og det har været tydeligt længe.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 04. mar, 2009 13:19

Alex Brockins skrev:Jeg mener nu, at der har været perioder, hvor både Pennant og Yossi har været bedre kørende end Kuyt - især i starten af sidste sæson - men hvor hollænderen alligevel systematisk blev foretrukket. Men det er nu en helt anden Benitez-problematik.

I bund og grund er det ikke det, som diskussionen handler. Det kan godt være at Kuyt nu er den bedste vi har til højrekanten. Pointen er bare, at det ikke er godt nok, og det har været tydeligt længe.
Det var her Kuyt scorerede hovedparten af hans mål i denne sæson, og ved flere lejligheder 'reddede' os vigtige point. Mens Pennant gik på bar med sin whiskeyflaske og Benayoun ordnede venstre kanten - indtil Riera ankom.

Standard Liege - 119. min
Man City - 90. min
Wigan - 37. og 85. min

Hvor det yderligere men ikke direkte pointgivne blev til
PSV - 4. min
Tottenham - 4. min
Bolton - 28. min

Kuyt har scoret 6 mål som højrekant i denne sæson. Det er skisme godt. Til sammenligning har Joe Cole scoret 3. Kuyt har så spillet en del mere. Typemæssigt er det en Joe Cole vi mangler på højrekant er 3 scoringer så godt nok?

Og ja, jeg ville gerne se Joe Cole skifte til os.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » onsdag, 04. mar, 2009 13:34

Hekkem skrev:
Alex Brockins skrev:Jeg mener nu, at der har været perioder, hvor både Pennant og Yossi har været bedre kørende end Kuyt - især i starten af sidste sæson - men hvor hollænderen alligevel systematisk blev foretrukket. Men det er nu en helt anden Benitez-problematik.

Det var her Kuyt scorerede hovedparten af hans mål i denne sæson, og ved flere lejligheder 'reddede' os vigtige point. Mens Pennant gik på bar med sin whiskeyflaske og Benayoun ordnede venstre kanten - indtil Riera ankom.

Standard Liege - 119. min
Man City - 90. min
Wigan - 37. og 85. min

Hvor det yderligere men ikke direkte pointgivne blev til
PSV - 4. min
Tottenham - 4. min
Bolton - 28. min

Kuyt har scoret 6 mål som højrekant i denne sæson. Det er skisme godt. Til sammenligning har Joe Cole scoret 3. Kuyt har så spillet en del mere. Typemæssigt er det en Joe Cole vi mangler på højrekant er 3 scoringer så godt nok?

Jeg tænkte, at jeg lige ville give mit besyv med.

Du pointerer og argumenterer ganske flot med statistikker og det hele for, at Kuyt scorer vigtige mål for os. Jeg er helt enig med dig, men jeg synes også, at det er en meget ensporet måde at se på problematikken.
Når Kuyt ikke scorer disse vitale mål for os, så ser jeg ham som utroligt ødelæggende for vores spil og system (4-2-3-1) Han har simpelthen ikke teknikken og det ekstra flair, det kræver at sætte sin direkte modstander af. Jeg er fuldstændig overbevist om, at vi som hold ville score flere mål med Joe Cole på højrefløjen.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 04. mar, 2009 13:43

Redmaniac skrev: Jeg tænkte, at jeg lige ville give mit besyv med.

Du pointerer og argumenterer ganske flot med statistikker og det hele for, at Kuyt scorer vigtige mål for os. Jeg er helt enig med dig, men jeg synes også, at det er en meget ensporet måde at se på problematikken.
Når Kuyt ikke scorer disse vitale mål for os, så ser jeg ham som utroligt ødelæggende for vores spil og system (4-2-3-1) Han har simpelthen ikke teknikken og det ekstra flair, det kræver at sætte sin direkte modstander af. Jeg er fuldstændig overbevist om, at vi som hold ville score flere mål med Joe Cole på højrefløjen.
Ja, også derfor jeg skriver jeg gerne ser en Joe Cole på vores højre kant. Man skal ikke se meget til Joe Cole, for at se han teknisk og intelligens mæssigt er bedre end Dirk Kuyt. Ja, statistik skal ikke blot ses for statistikkens skyld, men derimod skal man se ham i aktion. Og rigtig nok som du skriver, så er Dirk Kuyt ikke en største tekniske begavelse. Det var blot også for at illustrere, at Dirk Kuyt ikke spiller blot for at han skal være på banen, men fordi han er vores bedste højre kant - inden Benayoun gik ind i denne super gode periode han pt. har.

Jeg vil da også helst se en spiller, der udfordre efter behag udenom og indenom modstanderens back, for at gøre sine medspillere farlige, eller selv være farlig.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 04. mar, 2009 14:19

Hekkem skrev:Kuyt har scoret 6 mål som højrekant i denne sæson. Det er skisme godt. Til sammenligning har Joe Cole scoret 3. Kuyt har så spillet en del mere. Typemæssigt er det en Joe Cole vi mangler på højrekant er 3 scoringer så godt nok?

Det er da noget af en manipulerende sammenligning, eftersom Joe Cole har været ude meget i denne sæson på grund af skader, og derfor kun har spillet 13 kampe i ligaen. Hvis jeg gad, kunne jeg lave lignende sammenligninger, der viste, at Torres statistisk var meget dårligere end et hav af andre angribere i denne sæson. Men er det så sandheden - eller skyldes det mon, at han har været skadet i store dele af sæsonen, og derfor har brugt mange kampe på at komme i gang igen?

Når diskussionen om Kuyt bliver hevet frem, så bliver folk ved med at trække på de ca. 5 vigtige scoringer, som Kuyt laver pr. sæson. Og det er da flot og fedt, men er det nok? Er han så pludselig god nok som kantspiller for en klub, der gerne vil være verdens bedste? Kunne han ikke gøre det job som angriber ved siden af Torres?

Hekkem, jeg synes desværre, at du bliver ved med at gå væk fra udgangspunktet, nemlig at vi ikke har gode nok kantspillere (der gør det som kantspillere skal gøre: forøge kreativiteten og flowet i angrebsspillet på holdet, skabe chancer på egen hånd etc.) OG, at Benitez ikke har gjort nok for at løse det problem.

I øvrigt tror jeg på, at vores totale antal af mål ville blive højere, hvis vi havde en klasse spiller på kanten i stedet for Kuyt. Måske ikke kun i form af scoringer fra den pågældende spiller, men så også i form af assists og 'målgivende opspil'.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 04. mar, 2009 16:00

Alex Brockins skrev:Det er da noget af en manipulerende sammenligning, eftersom Joe Cole har været ude meget i denne sæson på grund af skader, og derfor kun har spillet 13 kampe i ligaen. Hvis jeg gad, kunne jeg lave lignende sammenligninger, der viste, at Torres statistisk var meget dårligere end et hav af andre angribere i denne sæson. Men er det så sandheden - eller skyldes det mon, at han har været skadet i store dele af sæsonen, og derfor har brugt mange kampe på at komme i gang igen?
Jeg kan da komme med andre eksempler end Joe Cole. Nu tog jeg Joe Cole, fordi han netop indeholder de ting en kantspiller skal have i Premier League vel og mærke. Joe Cole blev skadet midt i Januar.
Joe Cole har spillet
14 Premier League kampe
2 FA Cup kampe
4 Champion League kampe

Joe Cole har haft 4 skader. Ved de tre af dem har han misset 6 kampe i Premier League.

Skade 1 - misser han disse to kampe - indtil da har han spillet 7 kampe i træk
- 18. oktober ude mod M'Boro
- 26. oktober hjemme mod Liverpool

Skade 2 - misser han disse to kampe - imellem har han spillet 3 kampe i træk
- 9. november ude mod Blackburn
- 15. november ude mod WBA

Skade 3 - misser han disse to kampe - imellem har han spillet 2 kampe i træk
- 30. november mod Arsenal
- 6. december mod Bolton

Skade 4. er han endnu ikke kommet tilbage fra. Alle kampe fra 17. januar. - imellem har han spillet 7 kampe i træk

6 kampe i perioden fra august til 17. januar er altså ikke vanvittigt meget at misse

I samme periode har Dirk Kuyt spillet
21 Premier League kampe
7 Champions League kampe

Det er 8 kampe mere end Joe Cole.

Så kan jeg give dig ret i at rytmen skal genfindes efter en skade, og en ny følgeskade kan komme forekomme. Joe Cole har heller ikke scoret siden sin skade første skade forekom
Alex Brockins skrev: Når diskussionen om Kuyt bliver hevet frem, så bliver folk ved med at trække på de ca. 5 vigtige scoringer, som Kuyt laver pr. sæson. Og det er da flot og fedt, men er det nok? Er han så pludselig god nok som kantspiller for en klub, der gerne vil være verdens bedste? Kunne han ikke gøre det job som angriber ved siden af Torres?
Nu er vi inde i taktiske elementer, men lad også bare tage den med. Vi spiller som udganspunkt 4-2-3-1, når Torres stiller til start. I starten var Robbie Keane second striker, men hængene bagved Torres. Dirk Kuyt har også spillet positionen bag Torres.
Jeg mener vi bedst i denne formation. Ude , hjemme, Premier League eller Champions League er ligegyldigt. Vi er bedst i den formation.
Derfor spiller Kuyt ikke hans egentlig position som angriber, fordi der er en der er bedre end ham på den plads. Så er Kuyt rykket ned på højre kant, fordi han er vores bedste på den position.
Alex Brockins skrev: Hekkem, jeg synes desværre, at du bliver ved med at gå væk fra udgangspunktet, nemlig at vi ikke har gode nok kantspillere (der gør det som kantspillere skal gøre: forøge kreativiteten og flowet i angrebsspillet på holdet, skabe chancer på egen hånd etc.) OG, at Benitez ikke har gjort nok for at løse det problem.
Jeg skriver vist flere gange i mine indlæg her, at jeg netop gerne ser en type, der har de kvaliteter du nævner. Jeg mener blot at Rafael Benitez blot har prøvet at hente spillere til kanterne, der indeholder de kvaliteter. Simao og Daniel Alves er eksempler på han ikke fik den opbakning han burde. Så måtte han hente Pennant, der fejlede efter 1½ sæson. Pennant spillede vist nok en del i opstartskampene - kan være jeg husker forkert - hvor jeg tror det var tiltænkt at han skulle anvendes hyppigere. Pennant forspildte sin chancer uden for banen, og da Dirk Kuyt startede ganske godt på højrekanten, så tror jeg Rafael Benitez vægtede venstre kanten som den vigtigste, hvor Albert Riera blev købt. Der var bare ikke penge til en lignende spiller til højrekanten, hvor jeg er sikker på Rafael Benitez havde ønsker hertil også. Magtkampen mellem Rafael Benitez og Rick Parry kørte på sit højeste og der blev (fejl)indvisteret i Robbie Keane
Alex Brockins skrev: I øvrigt tror jeg på, at vores totale antal af mål ville blive højere, hvis vi havde en klasse spiller på kanten i stedet for Kuyt. Måske ikke kun i form af scoringer fra den pågældende spiller, men så også i form af assists og 'målgivende opspil'.
Har du nok ret i.

Brugeravatar
Alex Brockins

Indlæg af Alex Brockins » onsdag, 04. mar, 2009 17:19

Hekkem, jeg har fuld forståelse for de taktiske aspekter i, at Kuyt spiller højrekanten i 4-2-3-1-systemet, og han gør det jo også godt af og til godt - bare ikke godt nok!

Jeg er bare ved at være nået til et punkt, hvor jeg har fået nok. Benitez har snart været her i fem hele sæsoner, og jeg er træt af at høre undskyldninger om, at vi er nødt til at gøre dit og dat i mangel af bedre. Der burde være mere balance i den spillertrup, som Benitez har brugt fem år på at opbygge, end det er tilfældet.

Benitez har haft tiden og pengene til at købe de offensive forstærkninger, vi har manglet i utallige sæsoner nu. Men det er ikke blevet prioriteret højt nok.

Der er blevet købt for mange mellemdyre spillere til bredden og for mange dyre spillere til pladser, hvor vi allerede har været dækket ok ind. Spillere som Sissoko, Mascherano, Skrtel og Lucas (og så har jeg ikke engang nævnt Robbie Keane) er blevet købt dyrt ind på trods af, at vi altid har været stærke i midten af banen, men ufatteligt svage på kanterne og backpladserne. Dermed ikke sagt, at disse spillere ikke er gode. Mascherano er på sine gode dage verdensklasse, men når vi ikke har de samme midler som United og Chelsea er man nødt til at prioritere lidt mere. Var købet af Lucas nu også så nødvendigt i sin tid - og kunne vi have undværet Skrtel, og have ladet Agger spille fuld tid, og så lade Hyypia og en af de unge gutter dække evt. skader, for så at bruge pengene fra Skrtel-købet på en offensiv spiller?

Vi så det så sent som mod Boro. I Benitez' femte sæson er vi nødt til at stille en højreside bestående af El Zhar og Skrtel (!) - ja, der var skader og spillere der var trætte, men stadigvæk. Derudover har vi i mange kampe også brugt 'højrekæden' Kuyt-Carragher. Det er simpelthen for ringe, og i dette konkrette tilfælde nærmest værre end udgangspunktet i 2004 med Luis Garcia og Finnan.

Det hele bliver så ikke bedre, når vores mest brugte venstrekæde i denne sæson har heddet Riera-Dossena. Og når så vores eneste gode angriber er skadesplaget, hedder manden på toppen Ngog. Det er måske ikke så underligt, at vi har så svært ved at få spillet til at flyde og score mål.

Ja, jeg er frustreret for tiden. Ikke så meget fordi, vi har smidt mesterskabet væk. Men fordi det har skyldtes de samme problematikker, som vi har rodet med siden 2004.

Brugeravatar
Mambo
Geografisk sted: København N
Alder: 35

Indlæg af Mambo » onsdag, 04. mar, 2009 18:04

Alex Brockins skrev:Hekkem, jeg har fuld forståelse for de taktiske aspekter i, at Kuyt spiller højrekanten i 4-2-3-1-systemet, og han gør det jo også godt af og til godt - bare ikke godt nok!

Jeg er bare ved at være nået til et punkt, hvor jeg har fået nok. Benitez har snart været her i fem hele sæsoner, og jeg er træt af at høre undskyldninger om, at vi er nødt til at gøre dit og dat i mangel af bedre. Der burde være mere balance i den spillertrup, som Benitez har brugt fem år på at opbygge, end det er tilfældet.

Benitez har haft tiden og pengene til at købe de offensive forstærkninger, vi har manglet i utallige sæsoner nu. Men det er ikke blevet prioriteret højt nok.

Der er blevet købt for mange mellemdyre spillere til bredden og for mange dyre spillere til pladser, hvor vi allerede har været dækket ok ind. Spillere som Sissoko, Mascherano, Skrtel og Lucas (og så har jeg ikke engang nævnt Robbie Keane) er blevet købt dyrt ind på trods af, at vi altid har været stærke i midten af banen, men ufatteligt svage på kanterne og backpladserne. Dermed ikke sagt, at disse spillere ikke er gode. Mascherano er på sine gode dage verdensklasse, men når vi ikke har de samme midler som United og Chelsea er man nødt til at prioritere lidt mere. Var købet af Lucas nu også så nødvendigt i sin tid - og kunne vi have undværet Skrtel, og have ladet Agger spille fuld tid, og så lade Hyypia og en af de unge gutter dække evt. skader, for så at bruge pengene fra Skrtel-købet på en offensiv spiller?

Vi så det så sent som mod Boro. I Benitez' femte sæson er vi nødt til at stille en højreside bestående af El Zhar og Skrtel (!) - ja, der var skader og spillere der var trætte, men stadigvæk. Derudover har vi i mange kampe også brugt 'højrekæden' Kuyt-Carragher. Det er simpelthen for ringe, og i dette konkrette tilfælde nærmest værre end udgangspunktet i 2004 med Luis Garcia og Finnan.

Det hele bliver så ikke bedre, når vores mest brugte venstrekæde i denne sæson har heddet Riera-Dossena. Og når så vores eneste gode angriber er skadesplaget, hedder manden på toppen Ngog. Det er måske ikke så underligt, at vi har så svært ved at få spillet til at flyde og score mål.

Ja, jeg er frustreret for tiden. Ikke så meget fordi, vi har smidt mesterskabet væk. Men fordi det har skyldtes de samme problematikker, som vi har rodet med siden 2004.
Nuff said!
Er helt enig. Synes efterhånden også det er utroligt at det kan diskuteres. Enhver bør kunne se, at vi er de andre tophold underlegne på kanterne.

Brugeravatar
Hekkem

Indlæg af Hekkem » onsdag, 04. mar, 2009 18:12

Jeg er enig i, at det ikke er godt nok med El Zhar og Skrtel. Ej heller godt nok med Dossena-Riera.

Jeg vil da også give ret i, at kanterne er vores svageste punkter, og det er dumt at invistere i Skrtel, Lucas når vi har spillere af topkvalitet på de positioner.

Desværre handler det om. hvad vi har haft mulighed for og ikke mindst villige til at betale for kanter af hylde 1. Der har vi fejlet, uanset om det er Parry der har stillet sig på bagben for handler ala Simao og Daniel Alves, eller om det er Rafael Benitez der ikke har prioteret kanterne fremfor de centrale positioner. Jeg vil ikke give hele skylden til Rafael Benitez i de manglende kvalitets kanter.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » onsdag, 04. mar, 2009 19:42

Hekkem skrev:Simao og Daniel Alves
Er der nogen som ved hvordan vores to gamle transfermål klarer sig? Jeg ved at Quaresma klarer sig dårligt i Inter. Nu når vi taler om kanter, så var Capdevilla hot sidste sommer. Kan han løse vores problemer? Jeg synes Ben Arfa fra Marseille spillede rigtig godt mod os i C.L. Han udfordrede meget mand mod mand, noget vi mangler. Ham vil jeg ikke have noget imod at se i den ægte røde dragt.

Brugeravatar
SørenK
Geografisk sted: Frederiksberg
Alder: 32

Indlæg af SørenK » onsdag, 04. mar, 2009 20:26

Hr. Drejer skrev:
Hekkem skrev:Simao og Daniel Alves
Er der nogen som ved hvordan vores to gamle transfermål klarer sig? Jeg ved at Quaresma klarer sig dårligt i Inter. Nu når vi taler om kanter, så var Capdevilla hot sidste sommer. Kan han løse vores problemer? Jeg synes Ben Arfa fra Marseille spillede rigtig godt mod os i C.L. Han udfordrede meget mand mod mand, noget vi mangler. Ham vil jeg ikke have noget imod at se i den ægte røde dragt.
Sød musik i Xennes ører :)

Capdevilla? Han er da ved at være oppe i årene og samtidig også mere venstre back?

Besvar