Mysjkin skrev:Niels K skrev:Hekkem skrev:Niels K skrev:
uden at være sikker på om Ashley Young fra Villa spiller på højrekant, så er han mit umiddelbare bud.
Han spiller oftest venstre kant, hvilket han også gjorde i Watford, men er højrebenet. Derfor vel jeg mene han er en type, der kan placeres på begge kanter. Babel spiller også oftest venstre kant, men er ligeledes højrebenet. Babel har optrådt enkelte gange som højrekant, men absolut ikke gjort det overbevisende på den position. Måske det samme med Ashley Young?
Aiden McGeady er også en en spiller, der oftest spiller venstre kant selvom han er højrebenet. Leonel Messi er det modsat.
Det er rigtigt, Hekkem. Jeg kunne ikke lige huske, hvordan det hang sammen. Det lader til, at Rafa mener, at det er højre wing, der er mest presserende, så man skal vel derfor foreslå en, der foretrækker højre side. Mit umiddelbare bud ville være Lennon.
Jeg må også tilstå, at jeg forestiller mig, at vi bliver et fysisk monster at møde, hvis vi får Barry:
------------- Angriber ---- Angriber -------------
-------------------- Stevie ---------------------
------------------- (Pacheco) ------------------
----- Barry -------- Alonso ---------- Kuyt ------
---- (Riera) ------- (Masche) ------- (Yossi) ----
---- (Leto) -------- (Lucas) ------- (Lennon) ---
Det der kan blandes på uendeligt mange måder, uanset formation og modstander.
Et fysisk monster, ja, men alt for lidt flair og finesse til at kunne forcere fæstninger.
Barry vil kun være en marginal forstærkning af holdet, da vi allerede har klassespillere på de positioner han spiller. Han vil desuden ikke være billig; at købe ham vil være en fejl i Keane-klassen.
Jeg tror de fleste herinde er enige om, at stort set hele transferbudgettet skal smides efter offensive, kreative spillere.
Hekkem har en fin pointe angående Lennon. På Niels K's opfordring har jeg set klippene af ham på Youtube. Jeg synes han er god, men han er altså ikke verdensklasse. Han minder meget som en spiller af Pennants type, og det er ikke løsningen. Vi søger en spiller som har flair, er driblestærk og kan manøvrere på meget lidt plads. Som Luis Garcia - bare lidt bedre.
Hvis holdet skal løftes det sidste stykke er det verdensklasse vi søger. Hvis en højre wing/fløj så bliver den eneste spiller vi køber, fordi vedkommende koster £30 mio., - so be it.
Hvem den spiller kunne være er imidlertid et vanskeligt spørgsmål. Ronaldo og Ribery kan vi rimeligvis ikke få fat i. Et godt bud kunne være evigt tilbagevendende Silva, men det er et åbent spørgsmål om han har den rette mentalitet.
Højre back mener jeg ikke bør prioriteres særlig højt - relativt set. Hvis vi skal have en back der er bedre end Arbeloa, så kommer han til at koste mere end £7-8 mio.
Nu laver jeg lige een copy mere

Det undrer mig stort, at man forventer en spiller, der er bedre end Lennon, han er fantastisk. Det lyder som om, han er en Rommedahltype, men det er kun hurtigheden og staturen, de har tilfælles. Det lyder som om, at Lennon intet finterepertoire har, men det er jo ikke sandt. Det er smag og behag, hvilken type, man foretrækker, men som det fastslåes, så er Ronaldo og Ribery med garanti ikke tilgængelige, og så ligger Lennon og sikkert nogle andre lige under. Jeg holder på Lennon.
Ja, midtbanen ser monsteragtig ud, og jeg er sikker på, at vi med alle disse muligheder ret sikkert kan bevare vort overtag mod de bedste hold i verden, for der skal vi OGSÅ være fysisk
overlegne. Med 2 angribere og Stevie bag dem + Lennon og/eller Yossi på fløjen(e) eller en af de 3 andre på venstrekanten, så skal vi jo kunne slå de kompakte hold også. Vi har gjort det andre sæsoner, hvor vi ikke slog de store hold, så mon ikke vi kan slå de små næste sæson også ? Det lyder som om, at vi er helt lost og idéforladte og totalt uden evner i det fremadrettede, og det mener jeg slet, slet ikke er tilfældet.
Lennon og en rigtig god angriber kunne sagtens gøre det for mig, og kunne der blive råd, så ville jeg også gerne have Mancienne.