Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Rasmus
Geografisk sted: Århus
Alder: 43

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Rasmus » fredag, 24. apr, 2009 09:05

Riera kan altså sætte en mand eller to af på en god dag, og det tæller vel også som kompetence på en fløj, gør det ikke? Dermed ikke være sagt, at Riera har spillet fremragende igennem hele sæsonen, men det er først og fremmest Babels egen skyld, at han ikke har spillet mere i denne sæson. Han har simpelthen været for ringe, når han har fået chancen. Alt for ringe. At han spillede ganske fornuftigt i sidste sæson, laver jo ikke en tøddel om på det.
If there's one thing you can say about mankind/ there's nothing kind about man

xman

Indlæg af xman » fredag, 24. apr, 2009 15:05

Jeg var ovre at se Liverpool - Blackburn på Anfield og her mener jeg faktisk Riera var vores bedste mand. Han skabte noget gang på gang ude på fløjen og Blackburn back så mere og mere rundtosset ud.

Jeg mener bestemt Riera har niveauet til at spille i klubben. Jeg mener dog alligevel vi skal have en ekstra venstrefløj som Rafa kan bruge, for der vil være kampe hvor Riera har det svært og det vil være hårdt for ham at skulle spille hver eneste kamp en hel sæson.

Kriller

Indlæg af Kriller » fredag, 24. apr, 2009 15:27

Rasmus skrev:Riera kan altså sætte en mand eller to af på en god dag, og det tæller vel også som kompetence på en fløj, gør det ikke? Dermed ikke være sagt, at Riera har spillet fremragende igennem hele sæsonen, men det er først og fremmest Babels egen skyld, at han ikke har spillet mere i denne sæson. Han har simpelthen været for ringe, når han har fået chancen. Alt for ringe. At han spillede ganske fornuftigt i sidste sæson, laver jo ikke en tøddel om på det.
Riera startede ganske udmærket, men er for længst læst af samtlge PL-hold. At Babel spillede godt i sidste sæson, laver naturligvis ikke en tøddel om på at han ikke har præsteret i denne. Men her er det så vi bliver uenige, jeg mener at Babel ville have gjort det væsentligt bedre end hvis han havde fået alt den spilletid som Riera har.

I mine øjne så har Babel redskaberne til at blive en topspiller, han har speed og han har et godt skud. Ingen af delene besidder Riera. Babel har desværre også en svag psyke, og det er den der i mine øjne er skyld i hans svage præstationer i år. Ment på den måde at Babels svage psyke er knækket under den manglende spilletid. I det hele taget mener jeg ingen af de to er en optimal løsning for LFC, men Babel har i det mindste en mulig fremtid som absolut topspiller, dertil har han redskaberne. Riera eneste mulighed for at være med på dette niveau, er kun eksisterende sålænge Rafa holder hånden over ham.

Med andre ord er venstrekanten den jeg helst ser os forstærket på.

Kriller

Indlæg af Kriller » fredag, 24. apr, 2009 15:29

@ xman

En enlig svale gør ingen sommer. Jeg var over at se Liverpool-Arsenal, Riera var ganske rædsom at se på. Babel kom derimod ind og skabte lidt liv på venstrekanten, og var også stærkt medvirkende i 4-4 udligningen.

Redmaniac
Geografisk sted: Waterloo - Canada

Indlæg af Redmaniac » fredag, 24. apr, 2009 17:59

Kriller skrev:
Rasmus skrev:Riera kan altså sætte en mand eller to af på en god dag, og det tæller vel også som kompetence på en fløj, gør det ikke? Dermed ikke være sagt, at Riera har spillet fremragende igennem hele sæsonen, men det er først og fremmest Babels egen skyld, at han ikke har spillet mere i denne sæson. Han har simpelthen været for ringe, når han har fået chancen. Alt for ringe. At han spillede ganske fornuftigt i sidste sæson, laver jo ikke en tøddel om på det.

I mine øjne så har Babel redskaberne til at blive en topspiller, han har speed og han har et godt skud. Ingen af delene besidder Riera.
Her kan jeg slet ikke følge dig :shock:

xman

Indlæg af xman » fredag, 24. apr, 2009 18:15

@Kriller
På en måde er det jo naturligt at vi vurderer Riera forskelligt, da sidst jeg så ham spillede han rigtigt godt og sidst du så ham var han dårlig. Dog synes jeg Riera har leveret flere "svaler" denne sæson.
Jeg er på sin vis i dine vurderinger af Babel - han er hurtig, har et godt skud, men desværre også en dårlig psyke. Han er dårlig defensivt og er efter sigende ikke god til at gå i tacklinger (hele snakken om at han skulle være en kylling, hvilket jeg btw alsrig selv har lagt mærke til)
Hvis jeg skal sammenligne ham med Riera så vil jeg mene, at Riera er bedre i defensiven. Offensivt er de to forskellige typer - Babel er langt hurtigere men Riera har en bedre boldkontrol. Babel er mere målfarlig, idet han er i stand til at gå ind over midten og skyde med højrebenet. Riera er meget venstrebenet og skal derfor have mere plads til sit skud fra venstrekanten, men jeg synes også Riera har et rigtig godt skud.
Grunden til jeg ser Riera som en vigtig del af vores hold er, at han i mine øjne er den der kan skabe mest mod et hold der står i etableret forsvar. Hans små skills og tricks kan sætte en forsvarer i ubalance og selvom han sjældent vil sætte manden helt og løbe fra ham, kan han tit skabe nok plads til at lave et indlæg eksempelvis. Babel skal bruge mere plads til at udfolde sig på, og er i mine øjne mere en spiller der er farlig i eksempelvis kontraspillet.

Hvis jeg havde været Rafa havde jeg nok også fordelt spilletiden mellem de to mere ligeligt end det er blevet i denne sæson. F.eks. leverede Babel imo en god kamp mod Real, hvilket godt kunne være blevet belønnet med noget mere spilletid efterfølgende.
Jeg ser altså kvaliteter i begge spillere, men grunden til at jeg helst der Riera beholdt og Babel udskiftet, er at jeg tror simpelthen at Rafa har mistet tilliden til Babel, hvorfor han lige så godt kan komme videre.

Kriller

Indlæg af Kriller » fredag, 24. apr, 2009 18:31

@ xman

Du har helt sikkert ret i at Riera er bedre defensiv, og det er nok derfor Rafa ser så meget i ham. Men det er et område som Babel burde kunne forbedre sig i, derimod vil Riera aldrig kunne få Babels speed. Det kan godt være det bare er mig der tror det men jeg tror der gemmer sig et kæmpetalent i Babel, det gør der bare ikke i Riera.

Du har dog fuldstændig ret i at det ser ud til at Rafa har mistet tilliden til Babel, og er det tilfældet så kan man ligeså godt sende ham videre. Der er ingen pointe i at han skal være her endnu en sæson, hvis han skal udnyttes på samme måde. Ryger Ryan videre til sommer så skal der hentes en ny venstrekant, og gerne en med andre kompetencer end Riera.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 25. apr, 2009 09:57

Ifølge pålidelige The Times vil chelski gerne sælge Anelka. Der står at de ønsker at noget af det de gav for ham (£15 mio.). Det lyder som om de er indstillet på at miste penge på ham. Han har erfaring og han kan score mål.

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/ ... 164631.ece

Brugeravatar
Niels K

Indlæg af Niels K » lørdag, 25. apr, 2009 10:18

xman skrev:@Kriller
På en måde er det jo naturligt at vi vurderer Riera forskelligt, da sidst jeg så ham spillede han rigtigt godt og sidst du så ham var han dårlig. Dog synes jeg Riera har leveret flere "svaler" denne sæson.
Jeg er på sin vis i dine vurderinger af Babel - han er hurtig, har et godt skud, men desværre også en dårlig psyke. Han er dårlig defensivt og er efter sigende ikke god til at gå i tacklinger (hele snakken om at han skulle være en kylling, hvilket jeg btw alsrig selv har lagt mærke til)
Hvis jeg skal sammenligne ham med Riera så vil jeg mene, at Riera er bedre i defensiven. Offensivt er de to forskellige typer - Babel er langt hurtigere men Riera har en bedre boldkontrol. Babel er mere målfarlig, idet han er i stand til at gå ind over midten og skyde med højrebenet. Riera er meget venstrebenet og skal derfor have mere plads til sit skud fra venstrekanten, men jeg synes også Riera har et rigtig godt skud.
Grunden til jeg ser Riera som en vigtig del af vores hold er, at han i mine øjne er den der kan skabe mest mod et hold der står i etableret forsvar. Hans små skills og tricks kan sætte en forsvarer i ubalance og selvom han sjældent vil sætte manden helt og løbe fra ham, kan han tit skabe nok plads til at lave et indlæg eksempelvis. Babel skal bruge mere plads til at udfolde sig på, og er i mine øjne mere en spiller der er farlig i eksempelvis kontraspillet.

Hvis jeg havde været Rafa havde jeg nok også fordelt spilletiden mellem de to mere ligeligt end det er blevet i denne sæson. F.eks. leverede Babel imo en god kamp mod Real, hvilket godt kunne være blevet belønnet med noget mere spilletid efterfølgende.
Jeg ser altså kvaliteter i begge spillere, men grunden til at jeg helst der Riera beholdt og Babel udskiftet, er at jeg tror simpelthen at Rafa har mistet tilliden til Babel, hvorfor han lige så godt kan komme videre.
Jeg tror, at de fleste for ikke så længe siden mente, at det var højresiden, der trængte til en udskifter. Nu tror jeg, at de fleste er enige om, at Kuyt og Yossi udgør en fremragende duo, og Youssi kan vel ret beset spille både på højre- og venstrekanten samt bag en angriber.

Jeg syntes, at Riera har haft en ganske fornuftig sæson hos os, og han besidder mange af de kvaliteter en klassisk winger skal have. Godt finterepertoire, gode indlæg, udmærket i kombinationsspillet og et godt hårdt skud. Derudover er han fysisk stærk og god defensivt i modsætning til mange andre wingers.
Riera er ikke en øverste-hylde-spiller, men han er på hylden lige derunder, og det kan vi godt bruge.
Vi skal givetvis af med enten ham eller babel, hvis vi skal bruge mange penge på en topklasse winger til venstresiden, og her hælder jeg mest til et Babel-salg.
Vi har haft Babel i længere tid nu, og hans bundniveau er lavt, men han kan også vise nogle ganske flotte ting ind imellem. Hans favoritposition er angriber, og der kan jeg simpelthen ikke se ham spille for os. Vi har Torres og unge angribere, der skal have kampe. Måske skal vi have en angriber mere ?
Måske har Rafa en plan med Babel på sigt, ellers må han blive financieringskilde til fremtidige spillerkøb.

Liverbird

Indlæg af Liverbird » lørdag, 25. apr, 2009 11:15

Hr. Drejer skrev:Ifølge pålidelige The Times vil chelski gerne sælge Anelka. Der står at de ønsker at noget af det de gav for ham (£15 mio.). Det lyder som om de er indstillet på at miste penge på ham. Han har erfaring og han kan score mål.

Synes du ikke, at Anelka er blevet lidt for gammel?

Ingen tvivl om, at Anelka er en farlig angriber, og han har tidligere udtrykket sit ønske om at spiller for Liverpool. Jeg er dog ikke helt sikkert på, at han er den brik, som vi mangler. Desuden tvivler jeg på, om Chelski er indstillet på at sælge han til os for en billig penge, vi er trods alt konkurrenter.

Måske skulle vi istedet for forsøge at købe en spiller som Tim Cahill, Agbonlahor, Aguero, Benzema eller noget lignende.
YNWA

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » lørdag, 25. apr, 2009 11:40

Brugeravatar
Jensen
Geografisk sted: Frankrig
Alder: 38

Indlæg af Jensen » lørdag, 25. apr, 2009 13:10

Liverbird skrev:
Hr. Drejer skrev:Ifølge pålidelige The Times vil chelski gerne sælge Anelka. Der står at de ønsker at noget af det de gav for ham (£15 mio.). Det lyder som om de er indstillet på at miste penge på ham. Han har erfaring og han kan score mål.

Synes du ikke, at Anelka er blevet lidt for gammel?

Ingen tvivl om, at Anelka er en farlig angriber, og han har tidligere udtrykket sit ønske om at spiller for Liverpool. Jeg er dog ikke helt sikkert på, at han er den brik, som vi mangler. Desuden tvivler jeg på, om Chelski er indstillet på at sælge han til os for en billig penge, vi er trods alt konkurrenter.

Måske skulle vi istedet for forsøge at købe en spiller som Tim Cahill, Agbonlahor, Aguero, Benzema eller noget lignende.

Det skal nok være noget i den stil hvis vi skal konkurrere mod United om mesterskabet...

" Manchester United In Talks With Milan's Kaka – Report
The Red Devils may sell Cristiano Ronaldo to Real Madrid to fund a transfer swoop for the Brazilian international...
"

Peter From

Indlæg af Peter From » lørdag, 25. apr, 2009 14:37

Jensen skrev: " Manchester United In Talks With Milan's Kaka – Report
The Red Devils may sell Cristiano Ronaldo to Real Madrid to fund a transfer swoop for the Brazilian international...
"
Hvis de bare sælger Ronaldo så er jeg ganske tilfreds, og kan sagtens tåle at se Kaka hos United, Gerrard er bedre begge veje og de finder ikke en ny Torres.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » søndag, 26. apr, 2009 20:54

Babel var ikke på bænken i går. Er det et tegn på at han er på vej væk? Jeg tror. Jeg tror Rafa tålmodighed med ham er opbrugt og jeg tror også at han selv er utilfreds med sin situation.
Vi har brug for en succesoplevelse ved dette transfervindue. Det sidste blev ikke så vellykket som jeg håbede på.

Ud:
Babel £9.-10. mio.
Degen £0-500.000.
Dossena £4.-5. mio.
Itandje £500.000-1. mio. (eller return to sender)
Leto £1.-2. mio.
Voro £3.-4. mio.
Pennant £0.
Plessis £2.-3. mio.
Hobbs er allerede røget for ca. £500.000.

Samlet ca. £19.5-25.5. mio.

Jeg synes ikke vi skal købe mange spillere, nogle få velvalgte, som kan gå direkte ind og forstærke holdet. Vi er ikke længere i en opbygningsfase, men i en konsolideringsfase. Hvis Babel ryger, så skal der hentes en erstatning for ham. Selv om Riera alt i alt har gjort det fint, så kan ikke spille alle kampe. Der skal måske også hentes en back-up til Arbeloa. Darby ser ikke ud til at få chancen/ha' niveauet. Voro ryger (håber jeg) og Keane er røget, måske en erstatning her også. Eller måske er det på tide at give Nemeth chancen? Men som sagt der skal købes få spillere (=dyre spillere), da vi ikke skal bygge noget op, men konsolidere os.

Btw. Jeg tror også at nogle af de unge udlånsspillere ryger, f.eks. Lindfield, Antwi, Threlfall etc. Men i det store billede, tror jeg ikke det ændrer så meget - set ud fra et økonomisk synspunkt.

xman

Indlæg af xman » søndag, 26. apr, 2009 21:35

Lige pt ligger der to af de ellers etablerede hold til nedrykning. Jeg tænker på Middlesbrough og Newcastle.
Hvis de to hold ryger ned, kunne vi sagtens gøre et par gode handler her, da der findes nogle rigtig stærke spillere på holdene på trods af at holdene ikke har præsteret i år. Hvis Babel sælges, ville Downing være en mulighed. En venstrekant der i løbet af en sæson deles af Riera og Downing ville ikke lyde helt tosset, på trods af at han ikke er et navn på højde med Ribery, Silva og hvad vi ellers går og drømmer om.

Desuden ville der være mulighed for at hente en back-up til angrebet, der ville være farligere end hvad vi har lige for tiden - hvis vedkommende altså er indstillet på at sidde en del på bænken. Owen bringes op igen og igen, men selv synes jeg en mand som Obafemi Martins kunne være interessant. Måske Afonso Alves kunne være en god joker-type.

Som back-up til Arbeloa på højrebacken kunne en spiller som Justin Hoyte måske være en mulighed. David Wheater skulle efter sigende også være en ganske habil forsvarsspiller, der har været inde omkring de engelske landshold.

Vil gerne lige slutte af med at pointere, at jeg ikke rigtig følger med i de to holds kampe, og ved ikke hvorfor de ligger som de gør, idet de umiddelbart begge har spillerpotentiale til mere. De navne jeg har nævnt, har jeg derfor ikke styr på om har haft en god eller dårlig sæson osv. Vil også pointere at jeg ikke foreslår vi skal gøre ALLE vores sommerindkøb her, men blot have øjnene åbne for de spillere, der kunne være en gevinst for vores hold.

Besvar