Dagens Kampe

Her kan man diskutere Premier League generelt, eller øvrige landes ligaer og spillere.
Brugeravatar
jørgen lk
Geografisk sted: silkeborg

Re: Dagens Kampe

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 16. maj, 2009 16:16

Flemming skrev:Lort.

De kunne ikke dominere Wigan og heller ikke Arsenal.

Sjældent har jeg set så dårlige mestre. Måske Herfølge klarede det bedre.

Det er simpelt hen et hold vi bør give baghjul næste år.
Herfølge klarede det vel OK i dag. 4-0 over Viborg.
Jack Nicholson - on how he knows women so well:
I think of a man. And then I take away reason and accountability.

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » lørdag, 16. maj, 2009 16:18

Op med humøret, drenge.

Vi har i år vist at vi har et hold der kan udfordre scum og vi har en god grundstamme. Vi kommer stadig tættere og tættere på og snart løber vi ind i en stime, hvor vi igen lægger afstand til dem.

Vi har en masse positive ting, som vi kan tage med til næste sæson:

# Vi scorer mange mål. Vi er det mest scorende hold i ligaen.
# Vi har spillet det bedste fodbold i år - sammelignet med de sidste 15 år.
# Vi har en kvalitetsfuld grundstamme; Gerrard, Torres, Kuyt, Alonso, Masch, Carra og Reina
# Vi har gode og unge spillere, som har vist sig på højeste niveau; Agger (24), Skrtel (24), Insua (20), Lucas (22), N'Gog (20).
# Vi har spændende spillere, som snart kan konkurrere om 1. holdspladserne; Pacheco (18), Nemeth (20), Spearing (20), Darby (20), Kelly (18), Eccleston (18), Amoo (18), Bucthmann (17), Bruna (18), Irwin (18).
# Rafa har kontrol over klubben. Hvilket betyder at Parry er væk - han hygger sig sikkert på Barbados med slukket mobil ;) Jose Segura har sagt ja til at styre Akademiet. :)
# I år fulgte vi med til der manglede to kampe. Hvem havde troet det inden sæsonen? Meget få. Vi mangler meget lidt, før mesterskabet kommer hjem igen.
# Vi er Liverpool og vi er stolte af det!

Brugeravatar
jørgen lk

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 16. maj, 2009 16:24

Hæske skrev:Der er top kamp i Bundesligaen. Bayern er bagud 2-1 mod Hockenheim efter knap fyrretyvende minut.
Kunne være fedt, hvis Wolfsburg tager mesterskabet.
De fører 3-0, er før dagens kampe kun bedre end Bayern på målscoren.

Sidste runde 23.05.09 - 2 meget spændende opgør:
Wolfsburg - Bremen, Bayern - Stuttgart (og de skal vist heller ikke afskrives endnu).

PS: Hockenheim, kører de ikke ræs der?

Callesen
Bestyrelsesmedlem
Geografisk sted: København
Alder: 37

Indlæg af Callesen » lørdag, 16. maj, 2009 16:28

Ganske rigtigt Jørgen: http://www.hockenheimring.com/

Men ja det er yderst spændene i Tyskerland i år. 4 hold kan vinde mesterskabet.

Brugeravatar
Balthazar
Alder: 42

Indlæg af Balthazar » lørdag, 16. maj, 2009 16:30

Stephan C skrev: VI har da helt klart spillet nogle meget gode kampe i år, men vi har spillet endnu flere dårlig, desværre...

/Stephan
Du mener da ikke seriøst at vi har spillet flere dårlige end gode kampe i år? :? (og da slet ikke hvis du mener i år, og ikke i dene sæson? foråret har da budt på det bedste spil fra vores side i over et årti..)
“The first lesson of economics is scarcity: There is never enough of anything to satisfy all those who want it. The first lesson of politics is to disregard the first lesson of economics.” - T. Sowell

Brugeravatar
jørgen lk

Indlæg af jørgen lk » lørdag, 16. maj, 2009 16:32

Hæske skrev:Ganske rigtigt Jørgen: http://www.hockenheimring.com/

Men ja det er yderst spændene i Tyskerland i år. 4 hold kan vinde mesterskabet.
Jo, men jeg ved ikke, om det var tilsigtet.... Du skrev:
"Bayern er bagud 2-1 mod Hockenheim" ;)

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » lørdag, 16. maj, 2009 16:36

Billede

Hoffenheim er det jo selvfølgelig.

henrik1
Geografisk sted: Alt for langt fra jackass
Alder: 45

Indlæg af henrik1 » lørdag, 16. maj, 2009 17:25

perpig skrev:Kom nu lige ned på jorden. Manchester U skulle bruge et point i dag, og det fik de forholdsvis ubesværet.

Har vi ikke set et andet hold i rødt spille mange kampe på den måde? Har vi ikke set masser af småjublende kommentarer over ”endnu en dag på kontoret” når en kamp er kørt hjem uden at bruge for mange kræfter – især når der venter en stor opgave forude?

Tillykke til Manchester U – de har fået flest point og er derfor set over sæsonen som helhed fortjente mestre.
Jeg er helt enig. Jeg vil ikke sige tillykke, men ellers er jeg enig i det du skriver. Og det er simpelthen for ynkeligt at man ikke kan anerkende at ManU har været et bedre hold end os samlet set. Som Xabi Alonso har sagt er det vores egen skyld at vi ikke vandt. Og ManU har trods alt vundet VM for Klubhold, Carling Cup, Community Shields hvis jeg ikke husker helt galt, Mesterskabet samt er for 2 år i træk i en CL-finale. Vi har end ikke nået en finaleplads i nogen turnering iår. Så selvom jeg synes ManU har spillet dårligere iår end sidste år, gemmer de sig i det mindste ikke bag unskyldninger som at "formkriser er uundgåeligt" osv.

Det er dog med enorm sorg i hjertet at de tangerer os. Jeg gad faktisk ikke se de sidste 5 min., og læste op til eksamen istedet. Men modsat mange andre opgav jeg nok mesterskabet for flere uger siden. Ja måske allerede da de overhalede os.

Brugeravatar
LFC Søren
Geografisk sted: Ølstykke
Alder: 55

Indlæg af LFC Søren » lørdag, 16. maj, 2009 17:54

Jeg vil heller ikke sige tillykke til manc, for det mener jeg absolut ikke, men istedet skal manc have et tak for kampen. Dem som fører efter 38 kampe er fuldt fortjent mestre, alt andet er ynkeligt at høre på.

At manc hiver sejren hjem efter en dødsyg 0-0, vil jeg ikke et øjeblik bebrejde dem, for vi havde gjort præcis det samme, hvis vi stod i samme situation.

Nu skal de sidste to kampe overståes, også skal vi se frem mod næste sæson. Det er dog med en god position optimisme, at jeg denne gang ser frem mod næste sæson, selvom det på ingen måde står i kortene, at det bliver os som vinder, men vi har dog vist gode momenter som ikke bare gør, at dette er ønske tænkning.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
Brando
Alder: 53

Indlæg af Brando » lørdag, 16. maj, 2009 17:56

perpig skrev:Kom nu lige ned på jorden. Manchester U skulle bruge et point i dag, og det fik de forholdsvis ubesværet.

Har vi ikke set et andet hold i rødt spille mange kampe på den måde? Har vi ikke set masser af småjublende kommentarer over ”endnu en dag på kontoret” når en kamp er kørt hjem uden at bruge for mange kræfter – især når der venter en stor opgave forude?

Tillykke til Manchester U – de har fået flest point og er derfor set over sæsonen som helhed fortjente mestre.
Fuldstændig enig!
- men Fowler hvor er det dog irriterende.
"Med ét ord kan man kalde det dårlig forberedelse", Jørgen Leth

McRae

Indlæg af McRae » lørdag, 16. maj, 2009 18:32

LFC Søren skrev:At manc hiver sejren hjem efter en dødsyg 0-0, vil jeg ikke et øjeblik bebrejde dem, for vi havde gjort præcis det samme, hvis vi stod i samme situation.
Se det tror jeg faktisk ikke. Holdet har flere gange vist, at man kæmper til sidste fløjt, og det er der jo kommet nogle pænt store sejre ud af. Bedømt ud fra det spil vi har vist her i foråret, så havde det ikke været underligt hvis den havde fået hele armen. Tænk på Real Madrid, hvor vi ikke trak håndbremsen selvom vi allerede havde 1-0 sejren fra den første kamp i hus. En lidt anden situation, men alligevel.

Dermed ikke sagt at deres 18. mesterskab ikke er fortjent, for selvfølgelig er det da det.

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » lørdag, 16. maj, 2009 18:44

McRae skrev:
LFC Søren skrev:At manc hiver sejren hjem efter en dødsyg 0-0, vil jeg ikke et øjeblik bebrejde dem, for vi havde gjort præcis det samme, hvis vi stod i samme situation.
Se det tror jeg faktisk ikke. Holdet har flere gange vist, at man kæmper til sidste fløjt, og det er der jo kommet nogle pænt store sejre ud af. Bedømt ud fra det spil vi har vist her i foråret, så havde det ikke været underligt hvis den havde fået hele armen. Tænk på Real Madrid, hvor vi ikke trak håndbremsen selvom vi allerede havde 1-0 sejren fra den første kamp i hus. En lidt anden situation, men alligevel.

Dermed ikke sagt at deres 18. mesterskab ikke er fortjent, for selvfølgelig er det da det.
Som du selv skriver så kan madrid kampen og manc vs arsenal ikke sammenlignes. I mod madrid havde vi momentum, og derfor gav vi den gas. Det har vi også gjort i pl siden marts, men vi har også jagtet en bedre målscore end manc, for den er 1 point værd. Hvis vi kunne kører pl hjem med en kynisk 0-0, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at Rafa havde gjort dette.
Jeg indrømmer blankt "jeg tog fejl af Lucas, og godt man i Liverpool FC ikke lytter til mig"

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » søndag, 17. maj, 2009 16:48

LFC Søren skrev:
McRae skrev:

Som du selv skriver så kan madrid kampen og manc vs arsenal ikke sammenlignes. I mod madrid havde vi momentum, og derfor gav vi den gas. Det har vi også gjort i pl siden marts, men vi har også jagtet en bedre målscore end manc, for den er 1 point værd. Hvis vi kunne kører pl hjem med en kynisk 0-0, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at Rafa havde gjort dette.
Det tror jeg så ikke. De mange mål og evige angrebsspil skyldes da netop, at Rafa har opdaget, at kører smalle 1-0 føringer hjem er umådeligt svært. Jeg tror han ville forsøge, at lukke sådan en kamp hurtigst muligt og hvertfald ikke lade gunners styre spillet som marginal united og fergie gjorde. Det er da heller ikke en topkamp eller et mesterskab værdigt. Men hva faen' deres fans sidder alligevel altid og sover undtagen når manden med ragletingen vågner op. :roll:
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
LFC Søren

Indlæg af LFC Søren » søndag, 17. maj, 2009 17:04

Masche20 skrev:
LFC Søren skrev:
McRae skrev:
Se det tror jeg faktisk ikke. er det da det.
Hvis vi kunne kører pl hjem med en kynisk 0-0, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at Rafa havde gjort dette.
Det tror jeg så ikke.
Det får vi at se til næste sæson :D

Callesen
Bestyrelsesmedlem

Indlæg af Callesen » søndag, 17. maj, 2009 17:06

haha hvor er det klasse af AAB og score 2 min inde i overtiden.
Ser mere og mere ud til endnu en sæson til SønderjyskE.

Besvar