Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Xenne » torsdag, 04. jun, 2009 16:16

Alonso skrev:
athomsen skrev:
Xenne skrev:
Alonso skrev:
Masche20 skrev:
Xenne skrev:Hurra Hurra Hurra, Hurra Hurra :) :flag5:
Vi henter ikke Ben Arfa af den grund. :P
Og hurra for det!
Man skal aldrig sige aldrig.

Jeg krydser ihvertfald fingre indtil d.31 August for at vi har ledig kapital til at signe ham :)
Hvad er det lige der gør, at du er så vild med ham - jeg kan ikke se, hvad vi skal med ham.

Vil du venligst skrive, hvorfor vi skal smide penge efter ham. Det har du sikkert gjort tidligere, siden du er så vild med ham - jeg kan bare ikke finde stederne, du har beskrevet hvorfor han skal hentes.
Vel fordi han er en ustabil spiller med et kæmpe ego?
Hvor skal jeg starte?
Der er mange ting ved ham som jeg finder interessant, men der er også negative sider som "Alonso" nævner, hans sæson har ikke været den bedste indtil videre, han har været lidt skadet og har fået kritik fordi han ikke er så stærk deffensiv. Dog har Marseilles træner beholdt troen på ham, han er dog blevet fortrængt fra sin stamplads, grundet formen efter hans skade.
I starten af sæsonen spillede han 13 kampe hvor han formåede at scorer 6 mål og lave 2 assists. Sådan en spiller kan man altid bruge, hvis han kan holde niveauet.

Der hvor jeg ser vi kan bruge ham er som en spiller der kan gå ind og gøre en forskel i små kampe, i stedet for at have El zhar, og N'gog så jeg hellere vi havde en spiller som Ben Arfa. Sidste sæson blev han handlet til 10£M. Ca. og jeg tror ikke den pris har forandret sig. Hvis du har tid kan du hurtigt finde nogle klip på Youtube, hvor du kan se nogle af hans forcer, som er hurtighed og dribling. Men han har stadig et hvis overblik og blik for spillet, og i det hele taget har jeg nydt at se ham hele sæsonen fordi han er sådan en type der er sjov at se spille fodbold, specielt når han udfordrer andre, det er sjovere at se på i min verden. Jeg forstår ikke at der ikke er andre der har forsøgt at signe ham, sidste år var Arsenal lidt ude efter ham, og Chelski & Scum har også været linket til ham, men uden noget hold i.

Jeg ser gerne vi henter ham i stedet for en Babel eller Riera, Han kan godt fylde pladsen ud for følgende; El zhar, N'gog, Riera, Babel, Leto. Han har tidligere spillet angriber og kan faktisk spille de fleste pladser på midtbanen samt angreb.
Senest rettet af Xenne fredag, 05. jun, 2009 15:40, rettet i alt 1 gang.
Billede

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » torsdag, 04. jun, 2009 16:29

Der er godt nok sket en lettere negativ udvikling i den store transfer-hype, som har kendetegnet Liverpool siden Rafa fik forlænget sin kontrakt.

Det startede med navne som Silva, Eto'o, Tevez, Barry, Glen Johnson m.fl. og er endt med navne som Adam Johnson, Sylvain Distin og Tuncay. Heldigvis nævnes Silva stadig. Han kan godt være den ene lille spiller, der viser sig nok til løfte os det sidste skridt (Jeg krydser fingre).

Det er dog lidt hårdt at se på, at så snart Real Madrid, Man Utd, Man City, Chelsea og Barcelona kommer på banen, så må Liverpool træde tilbage og afvente. Real Madrid og Man City har endnu engang formået at skrue prislejet på spillere op i et helt absurd niveau.

Jeg håber meget, at Tuncay og Distin ikke bliver et udtryk for niveauet på de spillere vi ender med at hente denne sommer. Vi har endnu ikke solgt nogle af vores egne spillere, så jeg foretrækker at vi kaster hele boksen plus måske Voronin og Dossena efter Silva (eller tilsvarende), og så må vi klare os i minimum et halvt år med det enkle indkøb. Vores nuværende trup er jo ret fantastisk!! Med den ene handel afklaret kunne vi måske også lurepasse og se, om der skulle blive en enkelt interessant spiller til overs sidst i transfervinduet, som kunne hentes billigt (selvfølgelig finansieret af et hurtigt salg af Babel plus den udrensning der forhåbentligt løbende finder sted henover sommeren i form af Degen, Itandje og hvad vi ellers måtte bære rundt på af dødvægt).

Et par eksempler på dygtige spillere, der kunne stå i en sportslig ikke særlig attraktiv situation sidst i transfervinduet, kan være:

Robben (uanset hvad vi synes om ham)
Joe Cole (hvis Chelsea virkelig opruster)
Bojan (hvis han vurderes god nok)
Hleb (samme som ovenstående)

To man måske næsten kan få kastet i nakken er:

Owen (gratis - men personligt mener jeg ikke han har niveauet)
Nistlerooy (tør man overhovedet nævne ham herinde ;) )

For lige at tydeliggøre min pointe, så Rafa forstår den, når han læser med. Køb Silva (eller min egen favorit Tevez) for alt hvad vi har her og nu! Og så må vi afvente resterne fra de riges bord...

Mvh.

Texnymann

Brugeravatar
Cynwal
Geografisk sted: Ringe på Midtfyn
Alder: 61

Indlæg af Cynwal » torsdag, 04. jun, 2009 17:22

texnymann skrev:Et par eksempler på dygtige spillere, der kunne stå i en sportslig ikke særlig attraktiv situation sidst i transfervinduet, kan være:

Joe Cole (hvis Chelsea virkelig opruster)
Det ville være en signing, som kunne redde hele min sommer. :music:
Vi SMADRER det PIShold !

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » torsdag, 04. jun, 2009 17:27

Cole har altid været en spiller jeg har beundret :)

Men de andre ved jeg ikke helt med, Bojan tror jeg bliver tævet i Prl.

Hva' med Mancini fra Inter?

Han har ikke rigtig spillet i år?
Da han var i Roma var vi nævnt i sammenhæng med ham, han kunne da være en spændende signing.
Billede

Brugeravatar
Martin E
Geografisk sted: Glostrup
Alder: 52

Indlæg af Martin E » torsdag, 04. jun, 2009 17:35

Masche20 skrev:Tuncay?! Distin?! - Det signalerer alts ikke, vi vil tages seriøse.

Giv mig:

Silva
Villa
Albiol
Joaquin
Vicent
eller Mata

Alle kan hentes i Rafas tidligere klub, Valencia. Go for it, Rafa.

Kun Silva skal hentes der kan ikke se de andre passe ind.

Tevez istedet for Villa.
Ålborg eneste store by der kun har en bargade at prale med.

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » torsdag, 04. jun, 2009 17:44

Masche20 skrev:Tuncay?! Distin?! - Det signalerer alts ikke, vi vil tages seriøse.
Vi har altså ikke så mange penge at vi kan bruge 10+ mio £ på squad-spillere, som visse andre klubber. Derfor er det, imo, særdeles gode (og billige!) løsninger til bredden. Det giver os samtidigt også flere penge til topnavnene.
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

texy

Indlæg af texy » torsdag, 04. jun, 2009 17:54

hvepse skrev:
Vi har altså ikke så mange penge at vi kan bruge 10+ mio £ på squad-spillere, som visse andre klubber. Derfor er det, imo, særdeles gode (og billige!) løsninger til bredden. Det giver os samtidigt også flere penge til topnavnene.
Jeg er af den opfattelse, at vi allerede har squad-spillerne, hvorfor midlerne kun skal bruges på topnavn(e).

Mvh.

Texnymann

Brugeravatar
JudgeArdaStudge

Indlæg af JudgeArdaStudge » torsdag, 04. jun, 2009 18:05

hvepse skrev:
Det kræves der desværre at vi gør, for ellers ser jeg ikke en særlig forbedring af bredden. Sælger vi Babel, Lucas m.m. så skal vi altså have ligeså gode erstatninger, hvis ikke bedre, for ellers svækkes vores bredde jo bare.
"It's not so important what people think when you come in. It's much more important what people think when you leave ."- Jürgen Norbert Klopp

Brugeravatar
hvepse
Geografisk sted: Århus
Alder: 38

Indlæg af hvepse » torsdag, 04. jun, 2009 18:38

texnymann skrev: Jeg er af den opfattelse, at vi allerede har squad-spillerne, hvorfor midlerne kun skal bruges på topnavn(e).
Jeg vil nu mene, at vi mangler en 4. mand i midterforsvaret, hvor Hyypia efterlader et tomrum, som åbenbart ikke kan erstattes af Kelly (siden Rafa vil investere i Distin). Derudover ser jeg Tuncay indgå som 3. mand i angrebet (samt vikariere for Gerrard ved evt. skade/træthed), hvor vores 2. angriber vil være en spiller lige under Torres-klassen. Altså en kommende transfer.
Masche20 skrev:Det kræves der desværre at vi gør, for ellers ser jeg ikke en særlig forbedring af bredden. Sælger vi Babel, Lucas m.m. så skal vi altså have ligeså gode erstatninger, hvis ikke bedre, for ellers svækkes vores bredde jo bare.
Jeg er fuldstændig enig i ovenstående kommentar, da jeg også gerne ser forstærkninger i forhold til Babel osv. Det jeg kommenterede på i dit forrige indlæg, var at vi havde nogle huller i truppen (se ovenstående svar til texnymann), som jeg ikke mener er værd at bruge £10+ mio. på, da deres spilletid alligevel vil være begrænset.
"Raul barely had a kick. The nearest he got to greatness was when he shook Gerrard by the hand." - Kommentar efter 4-0 sejren over Real Madrid på Anfield.

texy

Indlæg af texy » fredag, 05. jun, 2009 08:53

hvepse skrev:
texnymann skrev: Jeg er af den opfattelse, at vi allerede har squad-spillerne, hvorfor midlerne kun skal bruges på topnavn(e).
Jeg vil nu mene, at vi mangler en 4. mand i midterforsvaret, hvor Hyypia efterlader et tomrum, som åbenbart ikke kan erstattes af Kelly (siden Rafa vil investere i Distin). Derudover ser jeg Tuncay indgå som 3. mand i angrebet (samt vikariere for Gerrard ved evt. skade/træthed), hvor vores 2. angriber vil være en spiller lige under Torres-klassen. Altså en kommende transfer.
Masche20 skrev:Det kræves der desværre at vi gør, for ellers ser jeg ikke en særlig forbedring af bredden. Sælger vi Babel, Lucas m.m. så skal vi altså have ligeså gode erstatninger, hvis ikke bedre, for ellers svækkes vores bredde jo bare.
Jeg er fuldstændig enig i ovenstående kommentar, da jeg også gerne ser forstærkninger i forhold til Babel osv. Det jeg kommenterede på i dit forrige indlæg, var at vi havde nogle huller i truppen (se ovenstående svar til texnymann), som jeg ikke mener er værd at bruge £10+ mio. på, da deres spilletid alligevel vil være begrænset.
Jeg synes, at det vil være et spild at gå ud og bruge måske £7 mio på to spillere, der i bedste fald aldrig får en kamp og i værste fald får ganske få.

Med den nuværende trup ser jeg Tuncay som værende efter Torres, Kuyt, Babel og endda Ngog i kampen om angrebspladsen. Bagved angriberen vil han være bag Gerrard, Benayoun og Lucas. Distin vil være bag Carra, Agger og Skrtel. Det skal godt nok vælte ind over Liverpool med skader, før disse to kommer i kamp. Gem hellere pengene (hvis der overhovedet er nogle penge?) og giv lidt vigtig erfaring til vores unge talenter, hvis uheldet skulle være ude.

Mvh.

Texnymann

Hr. Drejer
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Hr. Drejer » fredag, 05. jun, 2009 09:54

Jeg er enig med Texnymann. Hvis vi skal være stærkere i næste sæson, så kræves det at vi køber spillere som kan gå direkte ind i start-11, så de nuværende start-11, bliver 2. valg. Det er vejen frem. Hvis vi derimod køber 2-3-4 valg til pladserne, bliver vi ikke stærkere på banen. Kvalitet fremfor kvantitet.

Et eksempel; hvis vi køber Silva og det betyder at Riera bliver 2. valg, vil det give en stærkere start-11 samt en stærkere dybde. Hvis vi køber f.eks. Pranjic og Riera stadig er 1. valg, så er vi jo ikke blevet stærkere på banen, men forbedret dybden. Jeg er helt klar for det første eksempel.

Rodriguez

Indlæg af Rodriguez » fredag, 05. jun, 2009 10:28

Bare surt når vores financielle status gør at vi

1. skal sælge for at ku købe
2. Ik har den fornødne kapital til at sikre os klassespillere

Sommerens vigtigste move... få skubbet Gillett og Hicks ud af den klub. Vi ender med at blive bombet
tilbage til stenalderen hvis klubben blir ved med at blive drevet på den her måde.

Man kan ik blive ved med at låne 350M£.

Brugeravatar
Mikkel
Geografisk sted: Rødovre
Alder: 52

Indlæg af Mikkel » fredag, 05. jun, 2009 11:04

Hr. Drejer skrev:Jeg er enig med Texnymann. Hvis vi skal være stærkere i næste sæson, så kræves det at vi køber spillere som kan gå direkte ind i start-11, så de nuværende start-11, bliver 2. valg. Det er vejen frem. Hvis vi derimod køber 2-3-4 valg til pladserne, bliver vi ikke stærkere på banen. Kvalitet fremfor kvantitet.

Et eksempel; hvis vi køber Silva og det betyder at Riera bliver 2. valg, vil det give en stærkere start-11 samt en stærkere dybde. Hvis vi køber f.eks. Pranjic og Riera stadig er 1. valg, så er vi jo ikke blevet stærkere på banen, men forbedret dybden. Jeg er helt klar for det første eksempel.
Det er smukt formuleret.
Just the fax ma'am. Just the fax.

Brugeravatar
Hekkem
Alder: 51

Indlæg af Hekkem » fredag, 05. jun, 2009 11:50

Lucas Neill til højre back / central forsvar?

Hans kontrakt udløber 1/7, og han vil ikke forlænge med West Ham. Billig og rutineret løsning på to af vores problemer med backup. Vi mangler en fjerdemand i det centrale forsvar, og vi mangler en backup til højre back for Alvaro Arbeloa.
Stupidity now - Insanaty later
If people are trying to bring you down it only means that you are above them

YNWA

Indlæg af YNWA » fredag, 05. jun, 2009 11:52

Jeg ser gerne et Distin/Lucas køb og så skal vi smide resten af budgettet på Silva. Hvad vi eventuelt får i kassen fra salg kan så bruges på backup til Torres.

Besvar