Hvem skal ind?

Rygter om spillere på vej til eller fra klubben diskuteres her.
Forumregler
HUSK: Angiv ALTID kilde/link på alle rygter mm. man måtte poste her på forum.
VED TRANSFER HISTORIER HVOR DER ER LIDT MERE KØD PÅ END NORMALT, SÅ OPRET VENLIGST EN SELVSTÆNDIG TRÅD!
Brugeravatar
Niels K
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Hvem skal ind?

Indlæg af Niels K » onsdag, 06. apr, 2011 10:36

veffe69 skrev:
Niels K skrev:@Veffe69:

Jeg hælder nu mest til Mikkel K's salgsvurderinger, der ikke er synderligt højt sat. CP, Cole, Jova, Agger og Aquilani er alle enten nuværende landsholdsspillere, eller har været det for ikke så længe siden. Alle sammen vil være nøglespillere for mellemklubber i de store ligaer, og stjernespillere i mindre ligaer, og der er altså klubber, der har penge, der også gerne vil have markante navne, og det er de altså, selvom vi ikke finder dem gode nok. Vores mål er dog også at være blandt verdens bedste, og den målsætning er der ikke så mange klubber, der har.
Det kan altså også være, at spillerne vil reducere deres lønkrav for at få spilletid, så de ikke skal ende deres karrierer med splinter i røven uden landsholdsfodbold. Jeg finder altså værdisætningerne absolut rimelige.
Hvad Aquilani angår, så har Juve en købsklausul på 13,1 mio. £ jf. f.eks. den norske.

Hvis dine priser på de opsatte ønskede spillere holder, så vil jeg ikke have dem undtaget Turan. Jeg nævner blot af og til spillere, men der er jo massevis af fantastiske spillere derude, som vi ikke kender nok til, og som vores spejdere sikkert holder fint øje med. Bare vi forstærkes på de rigtige pladser med de rigtige folk, så betyder navnene jo ikke det store.

Kan 12 solgte spillere finansiere en VB og en defensiv midt, så kan klubben måske splashe big time på en winger og en venstre back og så hjem med Aqui og Insua.
jf. f.eks Tipsbladet passer den Norske så ikke ;)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/serie/aq ... eres-snart

Og uanset hvor meget landsholds spiller man er, så kræver det stadig man præstere for sit klubhold og det har INGEN af de nævnte spillere gjort på salgslisten, så derfor tvivler jeg personligt på at vi får så meget som Mikkel ønsker det (og for den sags skyld også andre)
Og netop pga de ikke har præsteret kan andre klubber underbyde og sige at hvis vi ikke sælger til den pris, så vil de slet ikke have og så er dilemmaet om hvor meget vi gerne vil af med dem og lige præcist her står vi altså i en xtremt dårlig salg situation, for beholde dem, det skal vi imo absolut ikke..
Omvendt gør det sig jo gældende når en spiller spiller godt.
Tag f.eks C.Adams, for 1 år siden kunne vi ha fået ham for 3-4 mill, nu kommer han pludselig til at koste 10-15 mill istedet, pga en god sæson, hvor interessen fra flere klubber er større, end den var før.
På købs siden bliver priserne sat op efter hvor stor interesse der er for de spillere, det vil alle dage presse prisen i vejret at f.eks 3 store klubber er ude efter samme spiller f.eks Young.
Priserne jeg har sat kan sagtens ramme helt ved siden af, men jeg tror bare at vi ikke skal være alt for rød øjede og tro at bare fordi vi er LFC, så falder alle på halen over det, det har vi jo før set at det ikke sker.
Det må tiden så vise. Jeg aner ikke, hvor Tipsbladet har deres rygter fra, men der er ingen kildehenvisning, så jeg forholder mig til aftalen de 2 klubber imellem, og jeg går da helt amok, hvis vi sælger så god en spiller til den pris. Han skal da tilbage til os uden tvivl.
Det er klart, at de andre spillere, vi taler om, ikke har vist noget, da de ikke har fået meget spilletid og med rette.
At være for dårlig til Liverpool er ikke ensbetydende med, at de er for dårlige til alle mulige andre hold, og at andre klubber ikke vil betale for dem. De har jo alle vist, hvad de kan i andre klubber, i andre ligaer og på deres landshold, så folk kender dem nok mere indgående, end deres korte tid hos os fortæller.
Til gengæld kan det da godt være, at vi bare skal forære nogle af de 12 spillere, jeg nævner væk, bare for at slippe for lønnen ? Men visse af dem, skal nok indbringe penge, vi kan arbejde videre med.
Man kan ikke sammenligne et ubeskrevet brev, der lyser en sæson for et bundhold med etablerede landsholdsprofiler. Det er 2 forskellige ting. Ved vores spillere ved du, hvad du får, og Charlie Adam satser vi så på, kan hæve sig til at spille på vores hold, og at han er mere end et one season wonder, hvilket jeg personligt tror.

Jeg tror, som sagt, at Mikkel K rammer rimeligt fornuftigt, men af med dem alle 12, skal vi da uanset priserne.

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » onsdag, 06. apr, 2011 13:04

Tænk hvis vi hentede Fabio Coentrao, han kan jo både spille back og wing ! Så hentede vi måske Insua hjem, og købte en til billig back, måske hentede Taiwo på fri transfer. Så har vi pludselig en rigtig god inddækning på VB'en og en klasse kant i Coentrao, der også sagtens kan gå ned og spille VB. Er normalt ikke så meget til spillere skal være out of position, men Coentrao er jo så pokkers dygtig. Please hent.
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

Kelly
Geografisk sted: Viborg
Alder: 56

Indlæg af Kelly » onsdag, 06. apr, 2011 13:10

Liverpool FC for ever. You will never walk alone.

steffanp

Indlæg af steffanp » onsdag, 06. apr, 2011 14:03

Rennes spiller: Sylvain Marveaux(24år) Wings spiller som vi kan hente gratis, som er udemærket hvad jeg har forhørt mig til. Maxi Rodríguez, kan gå ind som reserve, tænkte jeg han kunne på begge wings.

Marseille spiller: Taye Taiwo(25år) Venstre forsvar spiller som kan hente gratis, lad glen johnson kommer over på HB igen. udemærket spiller os Glen Johnson kan gå ind som reserve og Insua hvis vi henter ham hjem.

Sælg: Joe Cole, Milan Jovanovic, Så har vi nok lønning til at betale de to spiller.

Real madrid spiller: Raul Albiol (25år) Centre back som vi kan hente uden problemer som jeg ser det. Tror os vi kan hente ham til en fornuftig pris. Jamie Carragher, Martin skrtel kan gå ind som reserve.

Sælg: CP, Paul Konchesky, så har vi nok lønning til ham os.

Nu står vi og mangler 1 wing og 1-2 midt spiller, uden at har brugt så mange penge, og vi er blevet dækket ok ind. Til lønning kan vi måske sælge et par mere som vi ikke skal ha som reserve.

Midt som den står: Raul m, Lucas, Steven, lad os få 1 midt mere og hente Aqua hjem..

Wings som den står nu: Kuyt?, Maxi .

Er det her "ønske drømme" eller er det helt af h til. :)?

http://www.bold.dk/nyt/Marveaux-meldes- ... -Liverpool

texy
Geografisk sted: København
Alder: 49

Indlæg af texy » onsdag, 06. apr, 2011 15:36

veffe69 skrev:
Niels K skrev:@Veffe69:

Jeg hælder nu mest til Mikkel K's salgsvurderinger, der ikke er synderligt højt sat. CP, Cole, Jova, Agger og Aquilani er alle enten nuværende landsholdsspillere, eller har været det for ikke så længe siden. Alle sammen vil være nøglespillere for mellemklubber i de store ligaer, og stjernespillere i mindre ligaer, og der er altså klubber, der har penge, der også gerne vil have markante navne, og det er de altså, selvom vi ikke finder dem gode nok. Vores mål er dog også at være blandt verdens bedste, og den målsætning er der ikke så mange klubber, der har.
Det kan altså også være, at spillerne vil reducere deres lønkrav for at få spilletid, så de ikke skal ende deres karrierer med splinter i røven uden landsholdsfodbold. Jeg finder altså værdisætningerne absolut rimelige.
Hvad Aquilani angår, så har Juve en købsklausul på 13,1 mio. £ jf. f.eks. den norske.

Hvis dine priser på de opsatte ønskede spillere holder, så vil jeg ikke have dem undtaget Turan. Jeg nævner blot af og til spillere, men der er jo massevis af fantastiske spillere derude, som vi ikke kender nok til, og som vores spejdere sikkert holder fint øje med. Bare vi forstærkes på de rigtige pladser med de rigtige folk, så betyder navnene jo ikke det store.

Kan 12 solgte spillere finansiere en VB og en defensiv midt, så kan klubben måske splashe big time på en winger og en venstre back og så hjem med Aqui og Insua.
jf. f.eks Tipsbladet passer den Norske så ikke ;)
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/serie/aq ... eres-snart
Ifølge Aquilanis agent skulle prisen være ca. 16m euro.

http://www.skysports.com/story/0,19528, ... 13,00.html
Kloppite

Mikkel K
Geografisk sted: Århus C
Alder: 36

Indlæg af Mikkel K » onsdag, 06. apr, 2011 18:34

Ang. Aquilani har jeg også flere steder læst 16M€, og min udregning gav ca. 14M£.

Om Kyrgiakos har kontraktudløb aner jeg ikke. Vi havde ikke fået meget for ham alligevel og vi kan da umuligt overveje at forlænge aftalen. Så næsten uanset hvad, må han anses som historie efter juni, hvilket er positivt.

Joe Cole tror jeg godt kan indbringe nogle penge. Midter- eller bundhold i PL anser jeg som absolut interesserede i Cole.

Christian Poulsen har vel stadig noget credit i Tyskland og Spanien. Måske et af de to lande kunne blive kommende hjemsteder for Poulsen. Eller måske er FCK interesseret i at lægge et par millioner pund som Poulsen, men det kan selvfølgelig også blot have været løse rygter. De 2,5M£ synes jeg ikke er helt ved siden af. Som sagt er han en etableret spiller i europæisk fodbold - og har vist sit værd i specielt Schalke og Sevilla - samt på det danske landshold.

Jones? Jeg forstår stadig ikke den målmandsrotation på reservepladsen. Vi havde Cavalieri som vi ender med at sælge for ingen penge, og henter så Jones relativt dyrt. Såkaldt 'home grown' my ass - vi har både Gulacsi og Hansen som mig bekendt også går ind under den kategori. og Konchesky... Jeg ved egentlig ikke hvad jeg skal tro eller håbe. Måske et tophold i Championship, en oprykker eller et bundhold i PL kunne være interesseret.

Wolfsburg skulle eftersigende have stået klar med 5-6M£ i januar for Jovanovic - men Jovanovic ønskede ikke at skifte. Det ville have været århundredets handel, men det forhindrede Jovanovic desværre. Det ville ellers have været bedste han har udrettet hos LFC. Grundet Wolfsburgs bud skrev jeg 3M£, som stadig ville være fremragende.

Hvad angår Daniel Agger, så skal han ikke skibbes afsted for en slik. Men står en køber med 6-7M£ eller mere, så må han afsted. Hans skader gør, at man ikke kan sige nej til det.

Og så er jeg egentlig ligeglad med hvad vi har betalt for dem. Det dikterer ikke nødvendigvis gensalgsprisen. Spillere vi har hentet efter kontraktudløb har stadig en værdi, selvom de skiftede klub uden transfersum.

Ang. indkøb på min liste:

Ashley Young - som sagt kun kontrakt til 2012, og set i det lys, så kommer han ikke til at koste 20M£. Man U's interesse kan dog presse prisen op.

Gary Cahill - jeg havde egentlig skrevet 20M£ til at starte med, og det kan godt ske det bliver nærmere dette beløb. Jeg tror dog at 25M£ er skudt for højt. Mon ikke også Cahill kan ske at indse, at det er tid for at komme videre og blive bedt om at blive solgt (ikke nødvendigvis med en offentlig transfer request). Arsenal er sikkert interesserede, men vil Wenger spendere over 20M£? Det ville ikke ligne ham.

Leighton Baines - 18-20M£? Næppe. Det kan være tid til at komme videre for Baines. Bayern meldes også interesserede - ligesom de også skulle være interesserede i Coentrao. Evertons økonomi er ikke prangende og Moyes er nød til at sælge for at kunne købe. Såvel som Bayern, så er Arsenal også sat i forbindelse med Baines på diverse rygtebørser. Flere steder skrives der 10M£.

Charlie Adam - kunne måske få lov at forlade klubben når sæsonen er slut og Blackpool kender deres skæbne. Adams pris blev presset i januar af januar-vinduet (som Carrolls også gjorde).

Arda Turan - Jeg synes tidligere at have hørt 12-14M£ nævnt. Jeg kan dog nu se at også han har kontraktudløb i 2012, så en pris et pænt stykke under 10M£ er måske slet ikke så urealistisk.
Billede

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 07. apr, 2011 11:51

http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... -for-turan

Turan :shock: det er faktisk rigtig spændende :laughin:

Brugeravatar
Xenne
Geografisk sted: Roskilde (:
Alder: 36

Indlæg af Xenne » torsdag, 07. apr, 2011 12:11

Kelly skrev:http://www.liverpoolfc.tv/news/media-wa ... -for-turan

Turan :shock: det er faktisk rigtig spændende :laughin:
Jeg læste på Goal for noget tid siden, at han arbejdede på at blive enige med Atl. Madrid.

Jeg ved godt Goal tager alle kilder og derfor er det ikke sikkert.
Billede

Liverdrengen
Geografisk sted: danemark

Indlæg af Liverdrengen » torsdag, 07. apr, 2011 14:48

Hvorfor prøver the King ikke at få aquilani tilbage, ham og Gerrard på midten i en 4-4-2 ville jo være farligt for de fleste modstandere! Er også tilhænger af at vi køber britisk, men Adam kan blive ret dyr, så hvorfor ikke tage en løsning der ligger lige for ! Manden er forbi Roma skaderne og i god form ..!
"Tour de france er den bedste novelle der nogensinde er skrevet" - Jørgen Leth

AJ
Geografisk sted: København SV
Alder: 34

Indlæg af AJ » torsdag, 07. apr, 2011 15:18

Liverdrengen skrev:Hvorfor prøver the King ikke at få aquilani tilbage, ham og Gerrard på midten i en 4-4-2 ville jo være farligt for de fleste modstandere!
Det ville specielt være farligt for os selv. Det er nok ikke lige de to største arbejdsheste jeg kan komme på.

Man kan sagtens spille en offensiv 4-4-2, men de to centrale skal altså være, om ikke defensivt orienterede, så defensivt bevidste. Den gamle Keane-Scholes duo er vel et godt eksempel på dette.

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. apr, 2011 15:25

@AJ:

Du tror stadig ikke at der kommer en udrensning i Chelsea? Efter gårdsdagens dårlige præstation, og de generelle dårlige præstationer i denne sæson?

Jeg tror vi vil komme til at se en sommer med overdrevet meget transferaktivitet. Det er der følgende overordnede grunde til:

*Finanskrisen er ovre. Det så vi i januar, hvor der blev sat engelsk transferrekord for januar måned.

*Fair Play begynder snart, ingen ved hvordan det vil fungere, og hvor stringent UEFA vil gå efter reglerne. Denne usikkerhed, vil sikkert betyder, at mange føler at det er sikre at investere her og nu.

*Denne sæson ha været den dårligste i mange år. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har set så meget dårlig fodbold i P.L. i løbet af en enkelt sæson. Jeg kan ikke nævne en eneste klub, der har spillet godt og stabilt igennem hele sæsonen.

De klubber der vil investere er Liverpool, Chelsea, Man U, Spurs og Man C.

Efter at John Henry har kritiseret vores manglende kvalitet i truppen, og at Comolli ligeså, så forventer jeg, at der sker ting og sager. (for ca. to sider siden, har jeg linket til et par artikler, hvor både Henry og Comolli i skarpe vendinger, kritiserer holdet)

*Liverpool: Den eneste kæde, hvor vi ikke trænger til forstærkning er angrebet. Alle andre kæder skal have en overhaling.

*Chelsea: De skal igennem et generationsskifte. Deres bærende spiller er over 30 år. De kommer til at bruge mange penge.

*Man U: De mangler en målmand, og så mangler de kreativitet. De er vel kun Nani, Valencia og Obertan (når han spiller) der bidrager til det. De mangler kreativitet på den centrale midtbane -en spilfordeler.

*Spurs: De kommer måske ikke med i C.L. næste år, og det kræver investeringer. Deres angreb er ringe og har kun scoret 10 mål i ligaen i år. Alle deres mål kommer fra midtbanen. De skal have et nyt angreb.

* Man C: Need i say more!

Brugeravatar
Badooo

Indlæg af Badooo » torsdag, 07. apr, 2011 15:50

Turan <indsæt selv en savlende smiley>

Ham bør vi sgu prøve at få. Han må da ventes at foretrække Liverpool fremfor wannabe-topklub Tottenham og vibliveraldrigmereendetmidterhold-Aston Villa.

Ham og Suarez kunne imo supplere Carroll rigtig fint. Og han er vel et relativt billigt alternativ til dyre Ashley Young.
Badooo siger, hvad han mener!

Kelly

Indlæg af Kelly » torsdag, 07. apr, 2011 16:06

Badooo skrev:Turan <indsæt selv en savlende smiley>

Ham bør vi sgu prøve at få. Han må da ventes at foretrække Liverpool fremfor wannabe-topklub Tottenham og vibliveraldrigmereendetmidterhold-Aston Villa.

Ham og Suarez kunne imo supplere Carroll rigtig fint. Og han er vel et relativt billigt alternativ til dyre Ashley Young.
Helt enig.

Jeg har faktisk også tænkt på Hamski, som en god midtbanespiller for os 8-)

Hr. Drejer

Indlæg af Hr. Drejer » torsdag, 07. apr, 2011 16:10

Kelly skrev:Jeg har faktisk også tænkt på Hamski, som en god midtbanespiller for os
Ham kender jeg ikke?

Mazter81
Geografisk sted: Paphos
Alder: 43
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 » torsdag, 07. apr, 2011 16:28

Grækeren fik vidst så vidt jeg husker autoforlænget sin kontrakt pga at han nåede et vidst antal kampe

Besvar