Rasmus skrev:Superduper at du synes venskabslandskampe er toppen af poppen og særdeles ærefuldt. Hvordan en 0-4 sæk til Irland kan blive ærefuld, og hvorfor det største hjemmenederlag i 50 år overhovedet ikke er det mindtse alarmerende, kan jeg altså heller ikke gennemskue. Et held, at det er dig og ikke mig, der elsker landsholdsbold, må man i den forbindelse konkludere.
Jeg værdsætter ikke venskabskampe specielt højt, men jeg er den overbevisning at man bliver nød til at respektere dem. De kan faktisk betragtes som et nødvendigt onde lidt ala træningskampe.
Martin VP skrev:Hvad taler du om

Nu ved jeg ikke, hvem du holder med, men det kan jo være, du holder med en klub uden specielle traditioner siden du værdsætter
venskabs landskampe så højt
Det med æren bliver vidst mistolket lidt, min pointe er at utrolig mange spillere sætter en store ære i at de på et eller andet tidspunkt i deres karriere har repræsenteret deres respektive landshold. Moderne fodboldspillere kan jo i mangetræk sammenlignes med nomader og når ofter at repræsentere mange profesionelle klubber rundt omkring i verden(hovedsageligt europa), mens næsten alle spillere kun repræsentere et land i deres karriere.
Desuden af det god erfaring som mange spillere fra de lidt lavere ligaer for ved at deltage i landskampe( dette kan dog ikke i første omgang bruges så meget af liverpool eller andre store klubber for den sag skyld), men det er en helt andenside.
Jo jeg holder med klub med stolte traditioner med en lang og gloværdig historie(egen tolkning) ikke helt lige så succesfuld som liverpool(men det er der jo ingen engelske klubber der er).
Jeg skal gerne undskylde over tonen i overskriften som måske var lige en tand for overfusende, men jeg blev lidt frusteret over at der var utrolig mange som indirekte skrev at vi det danskelandshold var bedre tjent med ikke at stille op, fordi så ville de kun tabe med 3-0. Dermed ikke sagt ,at man ikke må blive bekymret over den indsats, som blev leveret i onsdags, men jeg synes faktisk at kritikken virkede meget usagelig og det er farligt at afsige dom på en enkelt kamp.
Til sidst vil jeg til føje at jeg har valgt at debatere inde på dette forum af to grunde 1.fordi at her som regel er god og sober tone, modsat utrolig mange andre fodbold forumer, hvor der tonen bidsk og sprogbruget på niveau med 3.klasse ala "min far er stærkere end din og desuden er du grim og dum".
2. af familieårsager